Gå til innhold

Fengsel/bot for å ha skjelt ut en politimann vil få store følger, er det noe som kan gjøres? Er det noen som er advokat her som vet dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det kan godt tenkes du er en "fantastisk mor" (skriver det i anførselstegn da jeg ikke egentlig mener at NOEN er fantastiske foreldre, vi har alle feil og mangler, men si en god mor som gjør så godt hun kan da) eller en helt OK mor. Det skal jeg ikke mene noe om.

Jeg lurer likevel litt på hvordan oppdragelsen og oppfølgingen har vært i barne- og ungdomsårene når han kalte politiet for rasshøl. Hadde han bare ropt det på avstand hadde det nok ikke fått konsekvenser heller, så han har nok vært litt "på" for at det fikk konsekvenser.

Uansett har det jo skjedd, og veien videre nå må være å hjelpe han å lære seg bedre impulskontroll.

Jeg ble selv mobbet DRITTEN ut av på ungdomsskolen. Ble kalt helt jævlige ting daglig. De lot som de kastet opp når de så meg "for jeg var stygg at de måtte spy" osv. Jeg klarte likevel å oppføre meg pent på videregående (inkl. russetida) og i årene etterpå.

Selv om man selv har opplevd vanskelige ting (og jeg har opplevd en drøss. Hadde en dårlig oppvekst også så jeg har ingen kontakt med moren min i voksen alder), så har man et ansvar for egen oppførsel.

Så skal det sies at man godt kan oppleve det som urettferdig at man ikke "straffes" for å oppføre seg dritt og si stygge ting til alle andre enn politiet. 

Jeg vil heller snu på det og si at man IKKE skal oppføre seg dritt og si stygge ting til NOEN. Hverken til kongen eller til han som tømmer søpla di. Ikke til de vakre med pene klær eller de stygge med fillete klær. IKKE TIL NOEN. Det må man lære barna sine, og vi må lære det til oss selv. 

I mange andre land er det ganske mye skumlere politi enn i Norge. Politi som banker opp, torturerer, eller får folk til å forsvinne.

Står et barn eller en voksen med en plakat der det står "fred" på i Russland blir de kjørt til fengsel. 

Å bli vekter er ikke et spesielt interessant karrieremål, og de fleste interessante og gode jobbmuligheter står fortsatt åpne for en som har snakket stygt til politiet. Forøvrig ville jeg vært bekymret for at en som klarer å lire av seg noe slikt for politiet også vil kunne si noe stygt til en rusmisbruker (som jo ofte er de vektere må bortvise) eller behandle dem dårlig.

Virker som din sønn trenger å jobbe med seg selv. Jeg er sikker på at han kan bli en bra mann, men for å bli det, trengs det selvransakelse og å jobbe med problemene sine. Ikke å si at "han er perfekt og bare gjorde en feil og dessuten ble han mobbet så han kan ikke noe for det..." Man må ta eierskap. "jeg er stort sett en bra fyr, men da i fylla gjorde jeg noe dumt. jeg må forsto hvorfor det skjedde og hva som får meg til å reagere sånn" og deretter når man har kommet i mål med det, så kan  man gå videre med livet sitt.

Anonymkode: b3848...759

Takk for innspillet og trasig å høre om din oppvekst.  

Jeg må si jeg er litt lei av at alle dømmer en person ut i fra EN handling. Han er bra ung voksen nå og har vært en bra ungdom. Han er ikke redd for å tilby andre hjelp. Han ser ikke stygt på narkomane. Oppdager han at det selges stoff på utesteder når han er på jobb så sier han høflig men bestemt ifra (som han er blitt fortalt å gjøre) og gir beskjed til sin leder. Han er en rolig gutt som er blitt trygg på seg selv og det skal han fortsette å være! Forøvrig så har jeg heller ikke sagt at man ikke trenger å straffe slike ting, men at straffen i slike tilfeller er for voldsom. Det kan virke som det er større sjanse for å bli dømt for å kalle politiet en tulling enn om man voldtar noen, da er ressursbruken feil! 

Jada kom igjen, kall meg pingle, rasshøl, idiot og alt det der, begynner å bli vant til det i denne tråden nå. Jeg tåler det, i motsetning til norsk politi. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for innspillet og trasig å høre om din oppvekst.  

Jeg må si jeg er litt lei av at alle dømmer en person ut i fra EN handling. Han er bra ung voksen nå og har vært en bra ungdom. Han er ikke redd for å tilby andre hjelp. Han ser ikke stygt på narkomane. Oppdager han at det selges stoff på utesteder når han er på jobb så sier han høflig men bestemt ifra (som han er blitt fortalt å gjøre) og gir beskjed til sin leder. Han er en rolig gutt som er blitt trygg på seg selv og det skal han fortsette å være! Forøvrig så har jeg heller ikke sagt at man ikke trenger å straffe slike ting, men at straffen i slike tilfeller er for voldsom. Det kan virke som det er større sjanse for å bli dømt for å kalle politiet en tulling enn om man voldtar noen, da er ressursbruken feil! 

Jada kom igjen, kall meg pingle, rasshøl, idiot og alt det der, begynner å bli vant til det i denne tråden nå. Jeg tåler det, i motsetning til norsk politi. 

Anonymkode: 4481f...799

Du skal ikke være nødt til å tåle slikt. Ikke politiet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Takk for innspillet og trasig å høre om din oppvekst.  

Jeg må si jeg er litt lei av at alle dømmer en person ut i fra EN handling. Han er bra ung voksen nå og har vært en bra ungdom. Han er ikke redd for å tilby andre hjelp. Han ser ikke stygt på narkomane. Oppdager han at det selges stoff på utesteder når han er på jobb så sier han høflig men bestemt ifra (som han er blitt fortalt å gjøre) og gir beskjed til sin leder. Han er en rolig gutt som er blitt trygg på seg selv og det skal han fortsette å være! Forøvrig så har jeg heller ikke sagt at man ikke trenger å straffe slike ting, men at straffen i slike tilfeller er for voldsom. Det kan virke som det er større sjanse for å bli dømt for å kalle politiet en tulling enn om man voldtar noen, da er ressursbruken feil! 

Jada kom igjen, kall meg pingle, rasshøl, idiot og alt det der, begynner å bli vant til det i denne tråden nå. Jeg tåler det, i motsetning til norsk politi. 

Anonymkode: 4481f...799

Jeg kan ikke unngå å se ironien i denne tråden. Her dømmer man nedenom og hjem for dårlig ordbruk, for deretter å lire av seg ti gangen selv. 
 

Humrer litt over offentlig tjenestemann, hvis drittslenging mot statsministeren har samme strafferamme, bør en del ivrige Facebookbrukere skjelve litt i buksene nå 😅


Jeg regner med denne saken løser seg når det går så lang tid, forstod det som han var full og nå unngår alkohol. Sikkert lært ett og annet av hele saken. Ordner seg nok tipper jeg. Kjenner jeg er glad jeg ikke er dømt nedenom og hjem for alle tabbene jeg har gjort i mine unge dager, utrolig nok er jeg en ganske velfungerende samfunnsborger som finner på fint lite utgang nå 😅 hvem skulle tro det. 

Anonymkode: 01935...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for innspillet og trasig å høre om din oppvekst.  

Jeg må si jeg er litt lei av at alle dømmer en person ut i fra EN handling. Han er bra ung voksen nå og har vært en bra ungdom. Han er ikke redd for å tilby andre hjelp. Han ser ikke stygt på narkomane. Oppdager han at det selges stoff på utesteder når han er på jobb så sier han høflig men bestemt ifra (som han er blitt fortalt å gjøre) og gir beskjed til sin leder. Han er en rolig gutt som er blitt trygg på seg selv og det skal han fortsette å være! Forøvrig så har jeg heller ikke sagt at man ikke trenger å straffe slike ting, men at straffen i slike tilfeller er for voldsom. Det kan virke som det er større sjanse for å bli dømt for å kalle politiet en tulling enn om man voldtar noen, da er ressursbruken feil! 

Jada kom igjen, kall meg pingle, rasshøl, idiot og alt det der, begynner å bli vant til det i denne tråden nå. Jeg tåler det, i motsetning til norsk politi. 

Anonymkode: 4481f...799

Men i alle dager: Du forstår det altså FORTSATT ikke??? Det er jo ikke det at politiet "ikke tåler" det, men at samfunnet trenger en lov som skal være et verktøy til å få folk som din sønn til å oppføre seg! 

Anonymkode: 8add9...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden - men starten og slutten. Å jeg er enig at det dumt å bli dømt såpass hardt for en dum ting. At han ar tråkket over grensen ja, og burde etter min mening få type samfunnstraff. Men uten at det skal påvirke hele hans fremtid. Jeg og de aller fleste andre har gjort dumme ting i fylla (drikke på offentlig plass, tisse i en park ++) dette er saker som kan ødelegge mye om man blir straffet for det. Det er ikke lov - å man skal ikke gjøre det - men mange av oss har bommet på det i ungdommen. 

Jeg vet ikke hva slag mamma du er, men jeg hadde gjort som deg og støttet sønnen min gjennom en slik tid og prøvd å hjelpe han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):



Jada kom igjen, kall meg pingle, rasshøl, idiot og alt det der, begynner å bli vant til det i denne tråden nå. Jeg tåler det, i motsetning til norsk politi. 

Anonymkode: 4481f...799

Det er ikke det at den enkelte politibetjent, NAV-ansatte, lærer eller legevaktslege ikke tåler å bli kalt rasshøl eller noe annet i den kategorien. De skal ikke måtte tåle det. Det handler om at vi har en lov som beskytter de som utfører tjenester på vegne av det offentlige mot at personer fritt kan slenge ut av seg hva som helst og tenke at det er greit. Om det å si hva som helst skulle være lov, så hever det lista for hva annet folk tenker at de "burde tåle". Sønnen din sleiva med kjeften til en i politiet (han stakk vel for så vidt også av og nektet å etterkomme beskjed). Det synes du at de burde tåle. Tenker du det samme om han skreik det til bibliotekaren som sa at "nå stenger vi, så nå må du gå" eller til sykepleieren som ba han sette seg og vente på tur på legevakta? De er beskyttet av den samme loven. Burde de også tåle det? I så fall hvor ofte? Hvor mener du grensa skal gå? Hva skal en ansatt på NAV tåle å bli kalt når hun gjør jobben sin? Hva bør du tåle i din? Til sammenligning, så er det ikke sånn at en servitør ikke tåler et eneste puff med sigarettrøyk, men vi har fått en lov som beskytter dem og som sier at de ikke skal måtte tåle det. Det er alle vi andre som må tilpasse oss for at de skal få et akseptabelt arbeidsmiljø. Sånn er det med offentlige tjenestemenn også. Det er alle andre, som din sønn, som må legge bånd på seg for at det ikke skal gå ut over noens arbeidsmiljø. Jeg jobber i NAV. Vi anmelder også. Jeg kan også fortelle deg at selv om ett "jævla fitte" ikke går så inn på deg, så gjør det noe med deg på sikt når det stadig kommer stygge ord, utskjelling, anklagelser, kjeft og trusler. Det er som vann som drypper på en stein. Etter hvert lager det merker, selv om hver dråpe er liten. 

Anonymkode: 9b03d...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke det at den enkelte politibetjent, NAV-ansatte, lærer eller legevaktslege ikke tåler å bli kalt rasshøl eller noe annet i den kategorien. De skal ikke måtte tåle det. Det handler om at vi har en lov som beskytter de som utfører tjenester på vegne av det offentlige mot at personer fritt kan slenge ut av seg hva som helst og tenke at det er greit. Om det å si hva som helst skulle være lov, så hever det lista for hva annet folk tenker at de "burde tåle". Sønnen din sleiva med kjeften til en i politiet (han stakk vel for så vidt også av og nektet å etterkomme beskjed). Det synes du at de burde tåle. Tenker du det samme om han skreik det til bibliotekaren som sa at "nå stenger vi, så nå må du gå" eller til sykepleieren som ba han sette seg og vente på tur på legevakta? De er beskyttet av den samme loven. Burde de også tåle det? I så fall hvor ofte? Hvor mener du grensa skal gå? Hva skal en ansatt på NAV tåle å bli kalt når hun gjør jobben sin? Hva bør du tåle i din? Til sammenligning, så er det ikke sånn at en servitør ikke tåler et eneste puff med sigarettrøyk, men vi har fått en lov som beskytter dem og som sier at de ikke skal måtte tåle det. Det er alle vi andre som må tilpasse oss for at de skal få et akseptabelt arbeidsmiljø. Sånn er det med offentlige tjenestemenn også. Det er alle andre, som din sønn, som må legge bånd på seg for at det ikke skal gå ut over noens arbeidsmiljø. Jeg jobber i NAV. Vi anmelder også. Jeg kan også fortelle deg at selv om ett "jævla fitte" ikke går så inn på deg, så gjør det noe med deg på sikt når det stadig kommer stygge ord, utskjelling, anklagelser, kjeft og trusler. Det er som vann som drypper på en stein. Etter hvert lager det merker, selv om hver dråpe er liten. 

Anonymkode: 9b03d...237

Da regner jeg med at ALLE som sier stygge ting til NAV ansatte blir anmeldt og får bot/fengselsstraff i tillegg til at det kommer på politiattesten i 2-3 år, jeg mener ikke de som sier truende ting for det blir en helt annen liga, men det som kaller dere ting som "surpomp", "tulling", jævla fitte". 

Jeg har aldri sagt at dette ikke skal straffes, men at straffen må stå i samsvar med hva som ble gjort. Om han ikke har penger å betale boten med så må han inn til soning for dette. I tillegg til at det kommer på rullebladet. Hva om de fikk en bot på f.eks. 6000,- eventuelt 30 timers samfunnstjeneste eller lignede uten at det dukket opp på en politiattest. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annesmiltillivet skrev (35 minutter siden):

Har ikke lest hele tråden - men starten og slutten. Å jeg er enig at det dumt å bli dømt såpass hardt for en dum ting. At han ar tråkket over grensen ja, og burde etter min mening få type samfunnstraff. Men uten at det skal påvirke hele hans fremtid. Jeg og de aller fleste andre har gjort dumme ting i fylla (drikke på offentlig plass, tisse i en park ++) dette er saker som kan ødelegge mye om man blir straffet for det. Det er ikke lov - å man skal ikke gjøre det - men mange av oss har bommet på det i ungdommen. 

Jeg vet ikke hva slag mamma du er, men jeg hadde gjort som deg og støttet sønnen min gjennom en slik tid og prøvd å hjelpe han. 

Takk og enig. Jeg har ikke sagt at han ikke trengte å bli straffet, men når det kommer på rullebladet i 2-3 år så er det ganske spesielt. 

Det å urinere på offentlig sted er enda mer alvorlig så det håper jeg ingen her har gjort. I tillegg om noen så at det gjorde det så kan man bli dømt for blotting. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke unngå å se ironien i denne tråden. Her dømmer man nedenom og hjem for dårlig ordbruk, for deretter å lire av seg ti gangen selv. 
 

Humrer litt over offentlig tjenestemann, hvis drittslenging mot statsministeren har samme strafferamme, bør en del ivrige Facebookbrukere skjelve litt i buksene nå 😅


Jeg regner med denne saken løser seg når det går så lang tid, forstod det som han var full og nå unngår alkohol. Sikkert lært ett og annet av hele saken. Ordner seg nok tipper jeg. Kjenner jeg er glad jeg ikke er dømt nedenom og hjem for alle tabbene jeg har gjort i mine unge dager, utrolig nok er jeg en ganske velfungerende samfunnsborger som finner på fint lite utgang nå 😅 hvem skulle tro det. 

Anonymkode: 01935...c2b

Takk 🙂. Hilsen HI. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da regner jeg med at ALLE som sier stygge ting til NAV ansatte blir anmeldt og får bot/fengselsstraff i tillegg til at det kommer på politiattesten i 2-3 år, jeg mener ikke de som sier truende ting for det blir en helt annen liga, men det som kaller dere ting som "surpomp", "tulling", jævla fitte". 

Jeg har aldri sagt at dette ikke skal straffes, men at straffen må stå i samsvar med hva som ble gjort. Om han ikke har penger å betale boten med så må han inn til soning for dette. I tillegg til at det kommer på rullebladet. Hva om de fikk en bot på f.eks. 6000,- eventuelt 30 timers samfunnstjeneste eller lignede uten at det dukket opp på en politiattest. 

Anonymkode: 4481f...799

 Nei, alle blir ikke anmeldt. Det gjør heller ikke alle som kaller politiet noe. Både de og vi ser at noe skyldes f.eks. sykdom. De som sier "Din dust - å nei, unnskyld, det skulle jeg ikke ha sagt" stiller også i en annen kategori.

Straffen står jo i samsvar i følge loven. Det er jo det som regulerer alvorlighetsgraden, heldigvis, og ikke familie, venner, arbeidsgivere osv. Jeg tror også du har hengt deg veldig opp i at det kun er det sønnen din sa. Han stakk også av fra politiet. Det gjør det hele verre. 

Anonymkode: 9b03d...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Da regner jeg med at ALLE som sier stygge ting til NAV ansatte blir anmeldt og får bot/fengselsstraff i tillegg til at det kommer på politiattesten i 2-3 år, jeg mener ikke de som sier truende ting for det blir en helt annen liga, men det som kaller dere ting som "surpomp", "tulling", jævla fitte". 

Jeg har aldri sagt at dette ikke skal straffes, men at straffen må stå i samsvar med hva som ble gjort. Om han ikke har penger å betale boten med så må han inn til soning for dette. I tillegg til at det kommer på rullebladet. Hva om de fikk en bot på f.eks. 6000,- eventuelt 30 timers samfunnstjeneste eller lignede uten at det dukket opp på en politiattest. 

Anonymkode: 4481f...799

Saken til din sønn er ikke bare at han kalte politibetjenten det han gjorde.

Først nektet din sønn å gjøre det politiet ba dem om å gjøre.

Så stakk han av fra politiet.

Og først da valgte han å kalle politibetjenten det han gjorde.

 

Din sønns sak er ikke "bare" å ha kalt politiet det han gjorde, den er mer alvorlig.

 

Hvis du vil ha endret loven, så får du jobbe for det. Men slutt å late som om din sønns sak bare dreier seg om et par uheldige ord til feil tid.

Anonymkode: 0bd3c...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Saken til din sønn er ikke bare at han kalte politibetjenten det han gjorde.

Først nektet din sønn å gjøre det politiet ba dem om å gjøre.

Så stakk han av fra politiet.

Og først da valgte han å kalle politibetjenten det han gjorde.

 

Din sønns sak er ikke "bare" å ha kalt politiet det han gjorde, den er mer alvorlig.

 

Hvis du vil ha endret loven, så får du jobbe for det. Men slutt å late som om din sønns sak bare dreier seg om et par uheldige ord til feil tid.

Anonymkode: 0bd3c...a85

Ja ja du får nå bare mase på, som du ser så har det ikke vært noen sak enda så da får vi vente å se, blir vel mye grining her inne om det blir sak og han blir frifunnet 🙂.

Så du synes at 16 dagers fengsel er rimelig for dette? 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det har jeg gjort, en glipp i en fortvilet russetid teller jeg ikke med. 

Anonymkode: 4481f...799

Å skjelle ut en politimann er ikke en glipp.

Anonymkode: a819f...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det har jeg gjort, en glipp i en fortvilet russetid teller jeg ikke med. 

Anonymkode: 4481f...799

Å LØPE FRA politiet med vilje er ikke en «glipp i en fortvilet russetid». Så drit i å gnagd på at han «blir dømt for to ord» - han blir dømt fordi han ikke evner å rette seg etter loven. 

Anonymkode: e9e1e...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Takk og enig. Jeg har ikke sagt at han ikke trengte å bli straffet, men når det kommer på rullebladet i 2-3 år så er det ganske spesielt. 

Det å urinere på offentlig sted er enda mer alvorlig så det håper jeg ingen her har gjort. I tillegg om noen så at det gjorde det så kan man bli dømt for blotting. 

Anonymkode: 4481f...799

Skal si du griper etter halmstrå nå… å urinere er et basalbehov. Å stikke når politiet sier stopp er så imot all barnelærdom at jeg ikke har ord. 

Anonymkode: e9e1e...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er litt rart er at han ikke har blitt spurt om han har noen saker på gang eller liknende i forbindelse med ansettelsen.

Anonymkode: 39c4e...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk for innspillet og trasig å høre om din oppvekst.  

Jeg må si jeg er litt lei av at alle dømmer en person ut i fra EN handling. Han er bra ung voksen nå og har vært en bra ungdom. Han er ikke redd for å tilby andre hjelp. Han ser ikke stygt på narkomane. Oppdager han at det selges stoff på utesteder når han er på jobb så sier han høflig men bestemt ifra (som han er blitt fortalt å gjøre) og gir beskjed til sin leder. Han er en rolig gutt som er blitt trygg på seg selv og det skal han fortsette å være! Forøvrig så har jeg heller ikke sagt at man ikke trenger å straffe slike ting, men at straffen i slike tilfeller er for voldsom. Det kan virke som det er større sjanse for å bli dømt for å kalle politiet en tulling enn om man voldtar noen, da er ressursbruken feil! 

Jada kom igjen, kall meg pingle, rasshøl, idiot og alt det der, begynner å bli vant til det i denne tråden nå. Jeg tåler det, i motsetning til norsk politi. 

Anonymkode: 4481f...799

Tre handlinger, takk, ikke én. 
Og nei, det er ikke en sak om å «tåle» eller «bli såret» - det handler om å respektere statsmakten og lovverket som da REPRESENTERES av politibetjenten! 

Anonymkode: e9e1e...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja ja du får nå bare mase på, som du ser så har det ikke vært noen sak enda så da får vi vente å se, blir vel mye grining her inne om det blir sak og han blir frifunnet 🙂.

Så du synes at 16 dagers fengsel er rimelig for dette? 

Anonymkode: 4481f...799

Det er nå en gang det loven sier. Du argumentere som et barn med ‘alle andre’. Alle andre har ikke blitt tatt, det er det sønnen din som er. Han ble tatt og anmeldt ihht loven. Det er faktisk ingenting urettferdig med det. Om han slipper unna er det heller ikke urettferdig da saken er vurdert ihht loven. Tror du at det er politibetjentene som selv sitter og trekker lodd om hva som skal skje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det jeg synes er litt rart er at han ikke har blitt spurt om han har noen saker på gang eller liknende i forbindelse med ansettelsen.

Anonymkode: 39c4e...581

Han var åpen og ærlig om alt og da var det ok så lenge han ikke er dømt, men blir han dømt så mister han jobben. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Han var åpen og ærlig om alt og da var det ok så lenge han ikke er dømt, men blir han dømt så mister han jobben. 

Anonymkode: 4481f...799

Da var det jo synd at han valgte å gjøre de 3 tingene da. Men verken militæret eller vaktselskaper har nytte av folk som sliter med å følge enkle og basale regler. Det sier seg vel selv hvorfor de har en sånn ansettelsespolitikk. Deres folk MÅ være 100% pålitelige. 

Anonymkode: e9e1e...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Skal si du griper etter halmstrå nå… å urinere er et basalbehov. Å stikke når politiet sier stopp er så imot all barnelærdom at jeg ikke har ord. 

Anonymkode: e9e1e...f85

Det er fortsatt forbudt å urinere på offentlig sted uansett hva du mener og om noen ser hud så kan du i tillegg bli anmeldt for blotting. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er fortsatt forbudt å urinere på offentlig sted uansett hva du mener og om noen ser hud så kan du i tillegg bli anmeldt for blotting. 

Anonymkode: 4481f...799

Vel, det er verre å myrde også. Loven har mange paragrafer, og selv om noen velger å pisse og andre velger å myrde, så endrer det jo ikke på at de som vil inn i et ansvarsfullt yrke MÅ ha plettfri vandel. Din sønn er ikke et offer her. 

Anonymkode: e9e1e...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er fortsatt forbudt å urinere på offentlig sted uansett hva du mener og om noen ser hud så kan du i tillegg bli anmeldt for blotting. 

Anonymkode: 4481f...799

Ja, og det kommer under loven så det er forbudt. Jeg skjønner ikke hva du egentlig mener? Skal man kutte ut alle lover du syns er teite?

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne saken, tro?

https://vartoslo.no/bydel-ostensjo-oslo-politidistrikt-oslo-tingrett/jaevla-idiot-sa-russ-19-til-politistudent-pa-manglerud-det-kostet-19-aringen-dyrt/364878

Anonymkode: c76f9...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...