Gå til innhold

Fengsel/bot for å ha skjelt ut en politimann vil få store følger, er det noe som kan gjøres? Er det noen som er advokat her som vet dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Statsministeren faller inn under grunnlovens § 22. Der omtales statsministeren som en "embetsmann".

Anonymkode: 688d7...775

Jeg diskuterer ikke statsministeren. 

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Dette diskuterer vi. Du får pent forklare hvorfor politi og statsminister trenger vern mot å bli kalt "tulling". Hva er det som er så alvorlig ved å bli kalt tulling at en statsminister skal vernes mot det? Og hvis det er så alvorlig at statsministeren må vernes mot det, hvorfor skal da ikke vi andre også vernes mot det, det er jo statsministeren og politi som har system rundt seg som kan hjelpe de når de har blitt utsatt for en så skrekkelig ugjerning. Det har ikke vi andre (som regel).

Dette er en stråmann. Det er ingen som diskuterer dette.

Anonymkode: 688d7...775

Du, det er ikke slik man snakker til andre i en diskusjon. 

Anonymkode: bbe2a...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fra ‘jævla idiot’ i hi sitt tilfelle. Fordi alle har rett på et sunt og trygt arbeidsmiljø. 

Anonymkode: 5a4dd...60a

Det var ikke det min sønn sa, da må du lese tråden om igjen. Det var ikke min sønn i den artikkelen. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fra ‘jævla idiot’ i hi sitt tilfelle. Fordi alle har rett på et sunt og trygt arbeidsmiljø. 

Anonymkode: 5a4dd...60a

Det trygge arbeidsmiljøet bør også gjelde lærere, Nav-ansatte, sykepleiere? De må tåle mye mer enn det å bli skjelt ut før de kan anmelde.

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det var ikke det min sønn sa, da må du lese tråden om igjen. Det var ikke min sønn i den artikkelen. 

Anonymkode: 4481f...799

My bad! Din prins sa jævla rasshøl. Det syns jeg egentlig ikke er noe bedre. 

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det trygge arbeidsmiljøet bør også gjelde lærere, Nav-ansatte, sykepleiere? De må tåle mye mer enn det å bli skjelt ut før de kan anmelde.

Anonymkode: 4481f...799

Selvsagt. At andre ikke har samme vernet kan da ikke være et argument for at offentlige tjenestemenn skal miste sitt?

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gud hjelpe meg!!! Du må være rape gal! Loven er på sin plass, både overfor politi og statsminister for at tullinger som denne sønnen i HI skal  oppføre seg! Vi må ha sanksjoner for at slike som mangler folkeskikk og oppdragelse kan holdes i sjakk!

Anonymkode: 8add9...23e

Da burde man kanskje begynne i skolen? 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Det trygge arbeidsmiljøet bør også gjelde lærere, Nav-ansatte, sykepleiere? De må tåle mye mer enn det å bli skjelt ut før de kan anmelde.

Anonymkode: 4481f...799

Eh, der tar du feil. Jeg jobber innen helse og vi har lav terskel fra tilregnelige personer når det gjelder aggresjon. 

Mennesker som roper skjellsord er en risiko for vold eller drap. Du husker drapet i NAV Bergen? Et av tiltakene for å forhindre liknende hendelser er mindre toleranse for aggresjon fra brukere. 

Jeg tenker sønnen din trenger korreksjon fra retten, for han får det ikke hjemmefra.. 

Anonymkode: 303d7...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mener du at man i egenskap av å utdanne seg til politi skal godta å bli kalt jævla idiot? Hadde du godtatt at dine kunder/elever/pasienter/brukere skjelte deg ut for å gjøre jobben din?

Anonymkode: 5a4dd...60a

Nå lo jeg godt. I vekterutdannkngen er faktisk det en del av utdanningen. Der må de tåle at instruktøren kaller de og familiene deres stygge ting fordi de skal lære at dette ikke er noe det skal reagere på. 

I løpet av den tiden han har jobbet som vekter har han måtte tåle det å bli kalt være ting enn 'tulling' og 'jævla idiot' uten at han reagerer på det. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da burde man kanskje begynne i skolen? 

Anonymkode: 4481f...799

Eller i hjemmet?

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Mennesker som roper skjellsord er en risiko for vold eller drap.

Og folk som kjører bil er en risiko for bildrap.

Anonymkode: 688d7...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå lo jeg godt. I vekterutdannkngen er faktisk det en del av utdanningen. Der må de tåle at instruktøren kaller de og familiene deres stygge ting fordi de skal lære at dette ikke er noe det skal reagere på. 

I løpet av den tiden han har jobbet som vekter har han måtte tåle det å bli kalt være ting enn 'tulling' og 'jævla idiot' uten at han reagerer på det. 

Anonymkode: 4481f...799

At man opplever det betyr ikke at man skal godta det. 
 

Hva tenker du hadde vært mest fornuftig av å innlemme andre yrker i samme lov eller åpne opp slik at det er akseptert å kalle folk som gjør jobben sin for jævla rasshøl?

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og folk som kjører bil er en risiko for bildrap.

Anonymkode: 688d7...775

Ikke nødvendigvis. De fleste som kommer i en ulykke gjør det pga uhell og ikke for bevisst å skade eller drepe. 

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Der må de tåle at instruktøren kaller de og familiene deres stygge ting fordi de skal lære at dette ikke er noe det skal reagere på. 

 

1 minute ago, Anonym bruker said:

Og folk som kjører bil er en risiko for bildrap.

Anonymkode: 688d7...775

Jeg håper at en vekter reagerer på en person som roper skjellsord... Høres ut som om du mener de bare skal gå videre 😄 De lærer nok, på lik linje med politiet, om hvordan han ikke skal eskalere situasjonen. 

Tror heller du ikke forstår at risiko kommer i grader. En person som roper til deg er en større risiko enn en person som snakker fint til deg

Anonymkode: 303d7...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

At man opplever det betyr ikke at man skal godta det. 
 

Hva tenker du hadde vært mest fornuftig av å innlemme andre yrker i samme lov eller åpne opp slik at det er akseptert å kalle folk som gjør jobben sin for jævla rasshøl?

Anonymkode: 5a4dd...60a

Eller "tulling". "Tulling" er like strengt og alvorlig i følge loven som det du skrev.

Anonymkode: 688d7...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke nødvendigvis.

Det er nøkkelordet her ja. Vi må få en statistikk for å kunne slå fast noe sikkert.

Vi får se om hun andre kan finne statistikk på at den som roper "tulling" faktisk dreper folk.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Mennesker som roper skjellsord er en risiko for vold eller drap.

Anonymkode: 303d7...2b3

 

Anonymkode: 688d7...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Eller "tulling". "Tulling" er like strengt og alvorlig i følge loven som det du skrev.

Anonymkode: 688d7...775

Ja. Det er det heller ikke pent å kalle andre. 

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Det er det heller ikke pent å kalle andre. 

Anonymkode: 5a4dd...60a

Du mener at alt som ikke er pent må forbys å sies?

Anonymkode: 688d7...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Eller i hjemmet?

Anonymkode: 5a4dd...60a

Det gjorde den. Da sønnen min begynte i ny klasse på ungdomskolen fikk jeg sjokk over språkbruken og satt meg ned og snakket med han. Det var vanlig å kalle alle jenter for horer og det var vanlig å rope etter de: 'Hei Di jævla hore vil du bli voldtatt?' Mest sannsynlig så viste de færreste av de hva hore og voldtekt betydde, men allikevel. Jeg gav også skolen beskjed om dette men om det ble fulgt opp aner jeg ikke. 

Så klart jeg er ikke så naiv at jeg tror at han deretter dro på skolen og forsvarte de som ble kalt dette, men forhåpentligvis så lot han selv være å rope det etter noen. Har du tatt den praten med dine barn? 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du mener at alt som ikke er pent må forbys å sies?

Anonymkode: 688d7...775

Nei. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det gjorde den. Da sønnen min begynte i ny klasse på ungdomskolen fikk jeg sjokk over språkbruken og satt meg ned og snakket med han. Det var vanlig å kalle alle jenter for horer og det var vanlig å rope etter de: 'Hei Di jævla hore vil du bli voldtatt?' Mest sannsynlig så viste de færreste av de hva hore og voldtekt betydde, men allikevel. Jeg gav også skolen beskjed om dette men om det ble fulgt opp aner jeg ikke. 

Så klart jeg er ikke så naiv at jeg tror at han deretter dro på skolen og forsvarte de som ble kalt dette, men forhåpentligvis så lot han selv være å rope det etter noen. Har du tatt den praten med dine barn? 

Anonymkode: 4481f...799

Ja. Ingen av mine barn har vært i trøbbel pga stygt språkbruk. Og det tar jeg æren for selv, det er ikke skolen som skal oppdra mine barn. 

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en idiotisk demonstrasjon på Tøyen neste helg (sian igjen), da kan man jo ta seg en tur å se hvor mange av motdemonstrantene som bryter loven og skjeller ut politiet uten at det får konsekvenser. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ånei du, ingen stråmann her. Du forsvarer loven.

Loven forbyr det å kalle statsministeren for en "tulling". Du kommer ikke utenom å angripe HIs sønn uten å samtidig forsvare denne loven. Mener du loven burde forandres så må du også si det. Da må du forklare hvorfor statsministeren skal tåle å høre noe selv ikke en politibetjent må tåle å få høre.

Du må begynne å forsvare ditt standpunkt. For så langt ser det bare ut til at du mener, "haha, dum sønn, jeg ikke sønn, jeg smart". Det er ikke stort å argumentere ut fra det. Det er bare du som godter deg over andres ulykke.

Anonymkode: 688d7...775

Takk, det slår meg også at det er det siste som er poenget her, det å kose seg over andres ulykke. 

Anonymkode: 4481f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er nøkkelordet her ja. Vi må få en statistikk for å kunne slå fast noe sikkert.

Vi får se om hun andre kan finne statistikk på at den som roper "tulling" faktisk dreper folk.

 

Anonymkode: 688d7...775

Jeg utfører stadig voldsrisikovurderinger. Personer som roper skjellsord eller har truende kroppsspråk er i større risiko for vold. 

Selvfølgelig. Dette her trenger man ikke utdanning eller statistikk for å vite. Selv babyer trekker seg unna sinte barn. 

Anonymkode: 303d7...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det skal være en idiotisk demonstrasjon på Tøyen neste helg (sian igjen), da kan man jo ta seg en tur å se hvor mange av motdemonstrantene som bryter loven og skjeller ut politiet uten at det får konsekvenser. 

Anonymkode: 4481f...799

Så du leter med lykt og lamper etter grunner til at det var greit for din sønn å 1. ikke rette seg etter politiets pålegg, og 2. æreskjelle dem når de gjorde jobben sin? 
 

At andre slipper unna med samme type oppførsel er vel neppe en rettesnor vi ønsker å lære egne barn?

Anonymkode: 5a4dd...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Personer som roper skjellsord eller har truende kroppsspråk er i større risiko for vold.

Anonymkode: 303d7...2b3

Burde loven da utvides til å også forby "truende kroppsspråk"?

Anonymkode: 688d7...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...