Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #176 Skrevet 5. februar 2021 I dag ble det restemiddag med kjøttdeig, couscous og en blanding av blomkålris, gønnsaksris, rødløk, hvitløk, vårløk og små terninger av brokkolistilken. Anonymkode: ecc8b...872
Spurvugla Skrevet 5. februar 2021 #177 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Idag blir det flesk og duppe. Unormalt at begge ungene blir strålende fornøyde over middagsforslaget mitt, men idag så var det tommel opp fra begge to. Er så sjeldent jeg lager, så dette smaker skikkelig godt hver gang. Anonymkode: e4bd0...d71 Det hadde vi her om dagen også. Dvs, det var ikke egentlig flesk, men skiver av røkt svinenakke som samboeren min hadde kjøpt ved en feiltagelse. Så da kom jeg på å lage duppe. Har faktisk aldri gjort det før, men det ble kjempegodt. Vi hadde sukkererter til, det passet bra.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #178 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du illustrerer på en glimrende måte det jeg har forsøkt å belyse! Det er jo nettopp denne kunnskapen du som mor til to (?) store barn burde sørge for å inneha for mange, mange år siden. Som pedagog tenker jeg den måten du lærer dette best er å gå på biblioteket, lån noen bøker om kosthold og ernæring. Det finnes mye bra på Internett, men vær kildekritisk: det florerer av "småjenter" som med sin kokkelering driver direkte vranglære. Det viktigste er at du ønsker å lære, og innser viktigheten av å virkelig kunne kosthold og ernæring. Lykke til! Anonymkode: fc895...2eb Du er en selvgod klyse. Ikke klarer du å sette opp en enkel ukemeny og gjemmer deg bak lær det selv. 🤢 Anonymkode: edffc...729
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #179 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Njaaa....er du nå så sikker på det? Selvsagt er dette kanskje noe man kvier seg for å si til foreldrene, men mye forskning tyder nå mer og mer på at kosthold kan være medvirkende årsak. Men om man sa det, ville jo det være det samme som å si at foreldrene i sin uforstand har påført barnet dette, og det er man jo forståelig nok yderst forsiktig med. Men ja, jeg tror faktisk adhd er mye foreldrenes skyld! Anonymkode: fc895...2eb Ja, det er vi sikre på. Ellers tar jeg gjerne i mot artikler som støtter påstandene dine (og ikke komme søk dem opp selv). Det er du som kaster ut påstander om årsakssammenhenger. Den siste setningen beviser din totale mangel på forståelse og innsikt. Eller er du utdannet barne- og ungdomspsykiater på livets «hare» skole? Ingenting er mer slitsomt en religiøs konservatisme og kostholdspredikanter. Like skakkjørte begge typer og begge har sett lyset og veien til frelse. Anonymkode: edffc...729
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #180 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Ja, det er vi sikre på. Ellers tar jeg gjerne i mot artikler som støtter påstandene dine (og ikke komme søk dem opp selv). Det er du som kaster ut påstander om årsakssammenhenger. Den siste setningen beviser din totale mangel på forståelse og innsikt. Eller er du utdannet barne- og ungdomspsykiater på livets «hare» skole? Ingenting er mer slitsomt en religiøs konservatisme og kostholdspredikanter. Like skakkjørte begge typer og begge har sett lyset og veien til frelse. Anonymkode: edffc...729 Hareskole? 🤣🤣🤣🐇 Anonymkode: fc895...2eb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #181 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hareskole? 🤣🤣🤣🐇 Anonymkode: fc895...2eb Jeg tror den var med vilje gitt
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #182 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Njaaa....er du nå så sikker på det? Selvsagt er dette kanskje noe man kvier seg for å si til foreldrene, men mye forskning tyder nå mer og mer på at kosthold kan være medvirkende årsak. Men om man sa det, ville jo det være det samme som å si at foreldrene i sin uforstand har påført barnet dette, og det er man jo forståelig nok yderst forsiktig med. Men ja, jeg tror faktisk adhd er mye foreldrenes skyld! Anonymkode: fc895...2eb At du TROR adhd skyldes foreldre/kosthold det får være ditt problem, men å påstå at "mye forskning" viser denne sammenhengen det er bare tull. Fint om du oppgir referanser til all denne forsikningen. Jeg som jobber som psykologspesialist i spesialisthelsetjenesten for barn og unge har, der vi faktisk må holde oss oppdatert på forskning har ikke funnet valid informasjon om denne sammenhengen i alle fall. Kanskje du skal lese deg opp på fagfeltet i stedet for å spre synsingen din på nett... Anonymkode: 84622...c0b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #183 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Hareskole? 🤣🤣🤣🐇 Anonymkode: fc895...2eb Du er jo helt ute😱 Anonymkode: e4c39...f3e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #184 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du er jo helt ute😱 Anonymkode: e4c39...f3e Jeg et absolutt inne 😁 Anonymkode: fc895...2eb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #185 Skrevet 6. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (8 timer siden): Jeg tror den var med vilje gitt Takk!😊 Anonymkode: edffc...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå