frk Nilsen Skrevet 5. februar 2021 #51 Skrevet 5. februar 2021 I dag blir det som vanlig hjemmebakt pizza, tror jaggu jeg skal ta et glass rødvin til 🍷
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #52 Skrevet 5. februar 2021 frk Nilsen skrev (2 minutter siden): I dag blir det som vanlig hjemmebakt pizza, tror jaggu jeg skal ta et glass rødvin til 🍷 Høres strålende ut!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #53 Skrevet 5. februar 2021 "Indisk" gryte som en indier nok ikke hadde gjennkjent som "indisk". Anonymkode: 973fd...182
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #54 Skrevet 5. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (14 timer siden): Og som andre har sagt : litt av alt er innafor! Dette er svar fra damer på en gitt dag. Ikke alle dager i året. Hilsen mamma til 2 gutter med meget variert kosthold. Begge liker det meste og er flik til å spise forskjellige mattyper. Det er kanskje derfor det er stas når det endelig står grandis på menyen. Variasjon er nøkkelen 😊 Det hadde ikke vært urovekkende om bare en eller to hadde "en sån dag" at de måtte ty til frossenpizza ol, men når det er så mange på en vanlig dag blir det urovekkende. Det sier noe om at mange av oss har for mange dager der vi ikke klarer å få gitt ungene våre en skikkelig middag og et godt måltid der familien tar seg tid til å sette seg ned og spise sammen. Sansynligheten for at det bare var denne dagen som var så spessoeø, for så mange er liten. Anonymkode: 973fd...182
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #55 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det hadde ikke vært urovekkende om bare en eller to hadde "en sån dag" at de måtte ty til frossenpizza ol, men når det er så mange på en vanlig dag blir det urovekkende. Det sier noe om at mange av oss har for mange dager der vi ikke klarer å få gitt ungene våre en skikkelig middag og et godt måltid der familien tar seg tid til å sette seg ned og spise sammen. Sansynligheten for at det bare var denne dagen som var så spessoeø, for så mange er liten. Anonymkode: 973fd...182 Jeg tror det går bra jeg altså. Så lenge ungene får variert man så er man godt i mål
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #56 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det hadde ikke vært urovekkende om bare en eller to hadde "en sån dag" at de måtte ty til frossenpizza ol, men når det er så mange på en vanlig dag blir det urovekkende. Det sier noe om at mange av oss har for mange dager der vi ikke klarer å få gitt ungene våre en skikkelig middag og et godt måltid der familien tar seg tid til å sette seg ned og spise sammen. Sansynligheten for at det bare var denne dagen som var så spessoeø, for så mange er liten. Anonymkode: 973fd...182 Er det ikke kjedelig å gå inn i tråder hvor du er helt malplassert og deretter helle pisslunka vann over dem, sånn som du gjør her (ikke bare er det halvfabrikata, men det er ikke norsk! gisp! - og ikke en kjeft bryr seg) og i kjoletråden? Ingen bryr seg noen av stedene. Det er antakelig noe du opplever andre steder også. Ta hintet, kanskje? Anonymkode: ee8ae...0db
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #57 Skrevet 5. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Jeg tror det går bra jeg altså. Så lenge ungene får variert man så er man godt i mål Der er jeg ikke enig med deg. Jeg tror felles måltider med tid til å snakke sammen og se hverandre spise er viktige for å innarbeide gode vaner for voksenlivet. Variasjon kan være bra, men det bør være vareasjon av sunne retter og bare en sjelden gang nodløsninger som grandiosa ol. Det kan godt hende deres familie spiser god og næringsrik mat sammen så godt som hver dag og at dette var første gang på et år dere måtte ty til en slik løsning. Da er ikke det noe problem, men når det "tilfeldig vis" var så mange som valgte den typer løsninger på samme dag, tyder det på at mange gjør det ofte. Noe annet ville vært statistisk usansynlig. Anonymkode: 973fd...182
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #58 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er det ikke kjedelig å gå inn i tråder hvor du er helt malplassert og deretter helle pisslunka vann over dem, sånn som du gjør her (ikke bare er det halvfabrikata, men det er ikke norsk! gisp! - og ikke en kjeft bryr seg) og i kjoletråden? Ingen bryr seg noen av stedene. Det er antakelig noe du opplever andre steder også. Ta hintet, kanskje? Anonymkode: ee8ae...0db Nå tror jeg du blander anonymkoder eller noe. Anonymkode: 973fd...182
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #59 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det hadde ikke vært urovekkende om bare en eller to hadde "en sån dag" at de måtte ty til frossenpizza ol, men når det er så mange på en vanlig dag blir det urovekkende. Det sier noe om at mange av oss har for mange dager der vi ikke klarer å få gitt ungene våre en skikkelig middag og et godt måltid der familien tar seg tid til å sette seg ned og spise sammen. Sansynligheten for at det bare var denne dagen som var så spessoeø, for så mange er liten. Anonymkode: 973fd...182 Og akkurat hva slags uhyrligheter kan skje om man får frossenpizza eller halvfabrikat noen ganger? Det kan jeg faktisk fortelle deg, barna blir mette og man rekke det man skal. Noen dager er travle, og jeg er helt sikker på at barn har bedre av en yrkesaktiv og engasjert mor som noen ganger må ty til Grandiosa for å få dagen til å gå opp enn å kun spise 100 % hjemmelaget mat av en mor som er lenket til komfyren. Anonymkode: e4c39...f3e
*Miss Marple* Skrevet 5. februar 2021 #60 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Der er jeg ikke enig med deg. Jeg tror felles måltider med tid til å snakke sammen og se hverandre spise er viktige for å innarbeide gode vaner for voksenlivet. Variasjon kan være bra, men det bør være vareasjon av sunne retter og bare en sjelden gang nodløsninger som grandiosa ol. Det kan godt hende deres familie spiser god og næringsrik mat sammen så godt som hver dag og at dette var første gang på et år dere måtte ty til en slik løsning. Da er ikke det noe problem, men når det "tilfeldig vis" var så mange som valgte den typer løsninger på samme dag, tyder det på at mange gjør det ofte. Noe annet ville vært statistisk usansynlig. Anonymkode: 973fd...182 Å velge frossenpizza en travel dag bidrar jo nettopp til at man får tid til å sette seg ned og spise sammen, i stede for at en person skal bruke den tiden på å tilberede maten. Jeg tror slett ikke at lettvinte løsninger er skadelige, det er sjelden jeg bruker mer enn max 30 min på en hverdagsmiddag, likevel vil jeg påstå at vi spiser sunt og variert.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #61 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og akkurat hva slags uhyrligheter kan skje om man får frossenpizza eller halvfabrikat noen ganger? Det kan jeg faktisk fortelle deg, barna blir mette og man rekke det man skal. Noen dager er travle, og jeg er helt sikker på at barn har bedre av en yrkesaktiv og engasjert mor som noen ganger må ty til Grandiosa for å få dagen til å gå opp enn å kun spise 100 % hjemmelaget mat av en mor som er lenket til komfyren. Anonymkode: e4c39...f3e Som jeg har skrevet er det ikke noe problem om det skjer av og til. Det er når det skjer ofte det blir vanskelig å sørge for at barna og vi voksne også, får i oss alle de næringsstoffene vi trenger. Vi spiser også litt dårlig mat av og til, men ut fra tråden ser det ut som om det forgruppen som helhet forekommer for ofte til å være bra. Anonymkode: 973fd...182
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #62 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Som jeg har skrevet er det ikke noe problem om det skjer av og til. Det er når det skjer ofte det blir vanskelig å sørge for at barna og vi voksne også, får i oss alle de næringsstoffene vi trenger. Vi spiser også litt dårlig mat av og til, men ut fra tråden ser det ut som om det forgruppen som helhet forekommer for ofte til å være bra. Anonymkode: 973fd...182 Du skjønner at det er et ørlite utvalg av landets middager som blir beskrevet her og ingenting du faktisk kan konkludere med noe som helt av? Anonymkode: e4c39...f3e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #63 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Som jeg har skrevet er det ikke noe problem om det skjer av og til. Det er når det skjer ofte det blir vanskelig å sørge for at barna og vi voksne også, får i oss alle de næringsstoffene vi trenger. Vi spiser også litt dårlig mat av og til, men ut fra tråden ser det ut som om det forgruppen som helhet forekommer for ofte til å være bra. Anonymkode: 973fd...182 Jeg er født på 70-tallet, og med to foreldre i full jobb kan jeg love deg at det ble mye halvfabrikat på 80 og 90 tallet. Jeg tror at vi som er foreldre i dag er mye mer bevisst enn det våre foreldre var. Mine barn får halvfabrikata de, men ikke hver dag og de har et variert kosthold med både, fisk, fugl, kjøtt og grønnsaker. Jeg tror også at type toro-poser o.l. er mye sunnere i dag enn de var for 20-30 år siden, mye mindre salt f.eks. Anonymkode: e6f50...114
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #64 Skrevet 5. februar 2021 I dag er det fredag og jeg lot 17-åringen bestemme i dag også jeg, han spurte om vi kunne ha pitabrød med kylling. Og til dere ferdigmatekstremister, jeg baker faktisk pitabrødene selv Anonymkode: e6f50...114
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #65 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er født på 70-tallet, og med to foreldre i full jobb kan jeg love deg at det ble mye halvfabrikat på 80 og 90 tallet. Jeg tror at vi som er foreldre i dag er mye mer bevisst enn det våre foreldre var. Mine barn får halvfabrikata de, men ikke hver dag og de har et variert kosthold med både, fisk, fugl, kjøtt og grønnsaker. Jeg tror også at type toro-poser o.l. er mye sunnere i dag enn de var for 20-30 år siden, mye mindre salt f.eks. Anonymkode: e6f50...114 Det finnes mye bra halvfabrikata. Mange ferdigretter er også bra og en sunn, næringsrik og god middag trenger ikke ta lang tid å lage, men McDonalds, Grandiosa ol er ikke i den kategorien. Anonymkode: 973fd...182
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #66 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Der er jeg ikke enig med deg. Jeg tror felles måltider med tid til å snakke sammen og se hverandre spise er viktige for å innarbeide gode vaner for voksenlivet. Variasjon kan være bra, men det bør være vareasjon av sunne retter og bare en sjelden gang nodløsninger som grandiosa ol. Det kan godt hende deres familie spiser god og næringsrik mat sammen så godt som hver dag og at dette var første gang på et år dere måtte ty til en slik løsning. Da er ikke det noe problem, men når det "tilfeldig vis" var så mange som valgte den typer løsninger på samme dag, tyder det på at mange gjør det ofte. Noe annet ville vært statistisk usansynlig. Anonymkode: 973fd...182 Sånne middager hvor vi har god tid blir i grunn mulig kun i helgen. Sånne middager hvor alle samles lenge rundt bordet. Vår hverdag består av jobb, skole og noen som trener hver eneste dag. Skal kjøres hit og dit. Masse fysisk aktivitet og enkel, variert og god mat. Vi spiser ofte ikke sammen samtidig heller.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #67 Skrevet 5. februar 2021 *Miss Marple* skrev (28 minutter siden): Å velge frossenpizza en travel dag bidrar jo nettopp til at man får tid til å sette seg ned og spise sammen, i stede for at en person skal bruke den tiden på å tilberede maten. Jeg tror slett ikke at lettvinte løsninger er skadelige, det er sjelden jeg bruker mer enn max 30 min på en hverdagsmiddag, likevel vil jeg påstå at vi spiser sunt og variert. Men hun snakker vel om den brukeren som svarte at barna fikk med hver sin pizza på rommet? Da blir det jo bare mat, ikke en samling av familien. Det siste synes jeg er vel så viktig som sunn mat altså. Vise litt interesse for hverandre og snakke sammen. Spesielt større barn som man ser mindre og mindre til. Anonymkode: a7751...c8a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #68 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men hun snakker vel om den brukeren som svarte at barna fikk med hver sin pizza på rommet? Da blir det jo bare mat, ikke en samling av familien. Det siste synes jeg er vel så viktig som sunn mat altså. Vise litt interesse for hverandre og snakke sammen. Spesielt større barn som man ser mindre og mindre til. Anonymkode: a7751...c8a Det var meg det ja😊. De synes det var stas fordi det er noe som aldri skjer. Det er med andre ord unntaket. Derfor var det stor stas.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #69 Skrevet 5. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Det var meg det ja😊. De synes det var stas fordi det er noe som aldri skjer. Det er med andre ord unntaket. Derfor var det stor stas. Også traff vi på akkurat den ene dagen i året det skjer. Fantastisk. Anonymkode: a7751...c8a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #70 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Også traff vi på akkurat den ene dagen i året det skjer. Fantastisk. Anonymkode: a7751...c8a Så absolutt 😊
*Miss Marple* Skrevet 5. februar 2021 #71 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Også traff vi på akkurat den ene dagen i året det skjer. Fantastisk. Anonymkode: a7751...c8a Fantastisk, faktisk? Mener du det?
Kira Skrevet 5. februar 2021 #72 Skrevet 5. februar 2021 I dag har ungene valgt "pizza" lagd på tortillalefse. Super enkelt, pluss at alle får det de liker på.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #73 Skrevet 5. februar 2021 *Miss Marple* skrev (7 minutter siden): Fantastisk, faktisk? Mener du det? Nei, det er jo ironi da. Hva er sannsynligheten liksom. Anonymkode: a7751...c8a
*Miss Marple* Skrevet 5. februar 2021 #74 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nei, det er jo ironi da. Hva er sannsynligheten liksom. Anonymkode: a7751...c8a Jeg serverte også barna mine frossenpizza i går. Er det like utrolig?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #75 Skrevet 5. februar 2021 *Miss Marple* skrev (Akkurat nå): Jeg serverte også barna mine frossenpizza i går. Er det like utrolig? Nei. Men antar at det ikke er første gangen heller, og da er det jo ikke et like stort sammentreff, det er jo ikke så vanskelig å se vel? Anonymkode: a7751...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå