Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #151 Skrevet 5. februar 2021 Spurvugla skrev (7 minutter siden): Hvilke "synder" er det du snakker om, da? Lite grønnsaker utenom middagen? For mye brød? For mye smør? Du er så vag at det er vanskelig å skjønne hva du vil fram til, bortsett fra at det er for gæli at to brukere her inne serverer frossenpizza en torsdag i februar. Jeg vokste opp på 80-tallet, og tror knapt vi hadde annet enn torogryter, pølser og fiskekaker til middag til hverdags. Det var, tro det eller ei, vanlig den gangen også. Det går jo ikke an å drive folkeopplysning her, og man forventer jo at de som hardnakket påstår å kunne mye om sunt kosthold vet og forstår. Jeg har jo også gjort rede for næringsstoffer, og gitt noen eksempler. Det er jo selvsagt helt umulig å gi en fullstendig liste over hvilke matvarer som er gode kilder til hva, her inne. Dette er så grunnleggende kunnskap at man blir nærmest lammet når man møter voksne folk med barn som trenger eksakte eksempler på skikkelig mat! Anonymkode: fc895...2eb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #152 Skrevet 5. februar 2021 Spurvugla skrev (2 minutter siden): Du ville ha vært velkommen til middag hos oss 😁 Hadde gledelig droppet den hjemmemekka lasagnen til mamma😅😅😅. Nå finnes det selvsagt ikke bedre lasagne
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #153 Skrevet 5. februar 2021 Kikertpasta i form med kyllingbacon, skinke og grønnsaker i ostesaus, og revet ost på toppen. Salat ved siden av. Straks middag🙌 Anonymkode: 065d2...9d6
Superdolly Skrevet 5. februar 2021 #154 Skrevet 5. februar 2021 I går spiste vi fårikål. I dag blir det fårikål, oppvarmet. Synes den er aller best på dag 2!
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #155 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Kikertpasta i form med kyllingbacon, skinke og grønnsaker i ostesaus, og revet ost på toppen. Salat ved siden av. Straks middag🙌 Anonymkode: 065d2...9d6 Høres spennende ut😊
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #156 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det går jo ikke an å drive folkeopplysning her, og man forventer jo at de som hardnakket påstår å kunne mye om sunt kosthold vet og forstår. Jeg har jo også gjort rede for næringsstoffer, og gitt noen eksempler. Det er jo selvsagt helt umulig å gi en fullstendig liste over hvilke matvarer som er gode kilder til hva, her inne. Dette er så grunnleggende kunnskap at man blir nærmest lammet når man møter voksne folk med barn som trenger eksakte eksempler på skikkelig mat! Anonymkode: fc895...2eb Det hadde vært interessant å se din ukesmeny
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #157 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det går jo ikke an å drive folkeopplysning her, og man forventer jo at de som hardnakket påstår å kunne mye om sunt kosthold vet og forstår. Jeg har jo også gjort rede for næringsstoffer, og gitt noen eksempler. Det er jo selvsagt helt umulig å gi en fullstendig liste over hvilke matvarer som er gode kilder til hva, her inne. Dette er så grunnleggende kunnskap at man blir nærmest lammet når man møter voksne folk med barn som trenger eksakte eksempler på skikkelig mat! Anonymkode: fc895...2eb Selv om man velger usunt og lettvint noen ganger betyr ikke det at vi ikke har kunnskap om sunt kosthold. Det tror jeg sikkert at du skjønner? Anonymkode: e4c39...f3e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #158 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Selv om man velger usunt og lettvint noen ganger betyr ikke det at vi ikke har kunnskap om sunt kosthold. Det tror jeg sikkert at du skjønner? Anonymkode: e4c39...f3e Jeg skjønner det, men fakta er likevel at altfor mange barn sliter med kostholdsrelaterte problemer. Overvekt, underernæring, konsentrasjonsproblemer og adhd er alle eksempler på plager som forårsakes av dårlig kosthold. Det er også et faktum at salget av kjøpepizza er vanvittig, og jeg tror faktisk ikke f eks halvgamle ungkarer står for denne omsetningen alene. Om man snakker med en klasse 10 åringer er det altfor stor andel som har grandiosa og annen mindre bra mat til middag, ukentlig. At foreldre her inne er "bedre" enn foreldre flest, det har jeg litt problemer med å tro. Det voldsomme behovet for å angripe de som kommenterer dårlig kosthold her, vitner om at gjennomsnittsmødrene også finnes her inne... Anonymkode: fc895...2eb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #159 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner det, men fakta er likevel at altfor mange barn sliter med kostholdsrelaterte problemer. Overvekt, underernæring, konsentrasjonsproblemer og adhd er alle eksempler på plager som forårsakes av dårlig kosthold. Det er også et faktum at salget av kjøpepizza er vanvittig, og jeg tror faktisk ikke f eks halvgamle ungkarer står for denne omsetningen alene. Om man snakker med en klasse 10 åringer er det altfor stor andel som har grandiosa og annen mindre bra mat til middag, ukentlig. At foreldre her inne er "bedre" enn foreldre flest, det har jeg litt problemer med å tro. Det voldsomme behovet for å angripe de som kommenterer dårlig kosthold her, vitner om at gjennomsnittsmødrene også finnes her inne... Anonymkode: fc895...2eb Man får ikke adhd av dårlig kosthold altså. Barn med adhd har godt av et sunt og variert kosthold. Mange opplever mindre plager og mindre behov for medisiner ved et slikt kosthold men dårlig kosthold fører ikke til adhd. Legger til at adhd ikke er noe nytt.. Bokstavene kanskje men ikke plagene. Før så vi bare på disse barna som problembarn. Greit å ikke ta opplæringen din ut i den medisinske verden
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #160 Skrevet 5. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Man får ikke adhd av dårlig kosthold altså. Barn med adhd har godt av et sunt og variert kosthold. Mange opplever mindre plager og mindre behov for medisiner ved et slikt kosthold men dårlig kosthold fører ikke til adhd. Legger til at adhd ikke er noe nytt.. Bokstavene kanskje men ikke plagene. Før så vi bare på disse barna som problembarn. Greit å ikke ta opplæringen din ut i den medisinske verden Njaaa....er du nå så sikker på det? Selvsagt er dette kanskje noe man kvier seg for å si til foreldrene, men mye forskning tyder nå mer og mer på at kosthold kan være medvirkende årsak. Men om man sa det, ville jo det være det samme som å si at foreldrene i sin uforstand har påført barnet dette, og det er man jo forståelig nok yderst forsiktig med. Men ja, jeg tror faktisk adhd er mye foreldrenes skyld! Anonymkode: fc895...2eb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #161 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Njaaa....er du nå så sikker på det? Selvsagt er dette kanskje noe man kvier seg for å si til foreldrene, men mye forskning tyder nå mer og mer på at kosthold kan være medvirkende årsak. Men om man sa det, ville jo det være det samme som å si at foreldrene i sin uforstand har påført barnet dette, og det er man jo forståelig nok yderst forsiktig med. Men ja, jeg tror faktisk adhd er mye foreldrenes skyld! Anonymkode: fc895...2eb Ok. Da får du mene det.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #162 Skrevet 5. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Ok. Da får du mene det. Bare av ren nysgjerrighet: Er du aktiv på dette forumet 24/7? Jeg bestemte meg for å prøve å følge deg i en tråd, denne, og første innlegget ditt her var i går kl 16.50, og du skriver hele tiden? Absolutt hele tiden!?! Det kan ikke bli tid til mye annet enn grandiosa altså 🤣🤣🤣 Anonymkode: fc895...2eb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #163 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Bare av ren nysgjerrighet: Er du aktiv på dette forumet 24/7? Jeg bestemte meg for å prøve å følge deg i en tråd, denne, og første innlegget ditt her var i går kl 16.50, og du skriver hele tiden? Absolutt hele tiden!?! Det kan ikke bli tid til mye annet enn grandiosa altså 🤣🤣🤣 Anonymkode: fc895...2eb I dag har jeg fri. Ungene gjør sitt og mannen jobber overtid. Plutselig så ble minstemann bedt til en venn og eldste dro på ski. Jeg ligger på sofaen i dag. Slo en tå da jeg sparket borti beinet på sengen da jeg skulle legge meg. Er her kun for underholdning i dag. Vet dog ikke om det er hyggelig eller creepy at du følger med på hva jeg foretar meg.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #164 Skrevet 5. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): I dag har jeg fri. Ungene gjør sitt og mannen jobber overtid. Plutselig så ble minstemann bedt til en venn og eldste dro på ski. Jeg ligger på sofaen i dag. Slo en tå da jeg sparket borti beinet på sengen da jeg skulle legge meg. Er her kun for underholdning i dag. Vet dog ikke om det er hyggelig eller creepy at du følger med på hva jeg foretar meg. Jeg tror faktisk du har diktet opp hele livssituasjonen din! Du har nok verken det ene eller det andre 🤭🤣🤣🤣 Anonymkode: fc895...2eb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #165 Skrevet 5. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden): Så fotball, korps og all annen aktivitet må aventes til mor blir ferdig utdannet på husmorskolen? Du ser den at dersom du jobber til 5 og treningen starter klokken 6 så blir det lett enklere mat og ikke nødvendigvis hele familien samlet rundt bordet? Jeg tror ikke 7 og 9 klassingen hadde vært happy med å droppe trening fordi mannen må jobbe overtid altså. Vi lever ikke like liv og du sitter ikke på fasiten. Har ikke dere begge hjemmekontor? Må vel være enkelt å lage skikkelig mat da. Fikse litt i en pause og jobbe mens potetene koker? Anonymkode: 44165...b5a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #166 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har ikke dere begge hjemmekontor? Må vel være enkelt å lage skikkelig mat da. Fikse litt i en pause og jobbe mens potetene koker? Anonymkode: 44165...b5a "Hjemmekontor" du liksom 😆 Tror nok ikke det....kontor verken hjemme eller borte....og mann?? Neppe.... Anonymkode: fc895...2eb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #167 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): "Hjemmekontor" du liksom 😆 Tror nok ikke det....kontor verken hjemme eller borte....og mann?? Neppe.... Anonymkode: fc895...2eb Lar du deg virkelig provosere så fryktelig av en fremmed person? På nettet kan alle utgi seg for å være hvem de vil. Det beste hadde vært å gi faen. Det er deilig. Prøv det. Anonymkode: 17375...bb4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #168 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Lar du deg virkelig provosere så fryktelig av en fremmed person? På nettet kan alle utgi seg for å være hvem de vil. Det beste hadde vært å gi faen. Det er deilig. Prøv det. Anonymkode: 17375...bb4 Nei, det er bare så....latterlig 😀 Og alle DE meningene om alt mulig! DET perfekte livet, og så tydelig at ingenting stemmer. Hvem kan sitte på forum 24/7 selv med hjemmekontor? Anonymkode: fc895...2eb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #169 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er bare så....latterlig 😀 Og alle DE meningene om alt mulig! DET perfekte livet, og så tydelig at ingenting stemmer. Hvem kan sitte på forum 24/7 selv med hjemmekontor? Anonymkode: fc895...2eb Hvorfor det? Kanskje du burde finne litt mer å fylle livet ditt med? Du har tydeligvis nok av tid til å følge med på aktiviteten hennes her inne (det må du jo når du har full oversikt). At du lar deg irritere over en fremmed person er et valg. Anonymkode: 17375...bb4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2021 #170 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Har ikke dere begge hjemmekontor? Må vel være enkelt å lage skikkelig mat da. Fikse litt i en pause og jobbe mens potetene koker? Anonymkode: 44165...b5a Nå spiser vi sjelden potet men hender ofte det putrer i en kjele gjennom dagen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #171 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner det, men fakta er likevel at altfor mange barn sliter med kostholdsrelaterte problemer. Overvekt, underernæring, konsentrasjonsproblemer og adhd er alle eksempler på plager som forårsakes av dårlig kosthold. Det er også et faktum at salget av kjøpepizza er vanvittig, og jeg tror faktisk ikke f eks halvgamle ungkarer står for denne omsetningen alene. Om man snakker med en klasse 10 åringer er det altfor stor andel som har grandiosa og annen mindre bra mat til middag, ukentlig. At foreldre her inne er "bedre" enn foreldre flest, det har jeg litt problemer med å tro. Det voldsomme behovet for å angripe de som kommenterer dårlig kosthold her, vitner om at gjennomsnittsmødrene også finnes her inne... Anonymkode: fc895...2eb Mulig du har rett, men jeg går i denne diskusjonen på mine egne premisser og de stemmer ikke med dine meninger. Noen barn vokser opp med svært dårlig kosthold, men kjærlige foreldre, noen vokser opp med svært sunt kosthold med foreldre som er ekstremt opptatt av å gjøre alt riktig. De fleste av oss senker skuldrene og havner et sted midt mellom. Det tror jeg er det beste for barna. Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Jeg tror faktisk du har diktet opp hele livssituasjonen din! Du har nok verken det ene eller det andre 🤭🤣🤣🤣 Anonymkode: fc895...2eb Les hva du skriver én gang til? Er dette den type menneske du vil være? Pedagog? Anonym bruker skrev (34 minutter siden): "Hjemmekontor" du liksom 😆 Tror nok ikke det....kontor verken hjemme eller borte....og mann?? Neppe.... Anonymkode: fc895...2eb Du bruker 🤮😂😆og forventer respekt selv? Det er ikke slik verden fungerer. Du er bare en ubehagelig stalker. Anonymkode: e4c39...f3e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #172 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): "Hjemmekontor" du liksom 😆 Tror nok ikke det....kontor verken hjemme eller borte....og mann?? Neppe.... Anonymkode: fc895...2eb Jøss, hvor ble det av den «velmenende» pedagogen som drev folkeopplysning om kosthold? Plutselig var det bare en mobber med stalker-tendenser igjen. Fascinerende. Anonymkode: dd29b...7b9
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #173 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner det, men fakta er likevel at altfor mange barn sliter med kostholdsrelaterte problemer. Overvekt, underernæring, konsentrasjonsproblemer og adhd er alle eksempler på plager som forårsakes av dårlig kosthold. Det er også et faktum at salget av kjøpepizza er vanvittig, og jeg tror faktisk ikke f eks halvgamle ungkarer står for denne omsetningen alene. Om man snakker med en klasse 10 åringer er det altfor stor andel som har grandiosa og annen mindre bra mat til middag, ukentlig. At foreldre her inne er "bedre" enn foreldre flest, det har jeg litt problemer med å tro. Det voldsomme behovet for å angripe de som kommenterer dårlig kosthold her, vitner om at gjennomsnittsmødrene også finnes her inne... Anonymkode: fc895...2eb Så hvorfor i alle dager lager du ikke bare en egen tråd på det istedenfor å kuppe andres? Anonymkode: 704db...dd5
Blondzilla Skrevet 5. februar 2021 #174 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner det, men fakta er likevel at altfor mange barn sliter med kostholdsrelaterte problemer. Overvekt, underernæring, konsentrasjonsproblemer og adhd er alle eksempler på plager som forårsakes av dårlig kosthold. Det er også et faktum at salget av kjøpepizza er vanvittig, og jeg tror faktisk ikke f eks halvgamle ungkarer står for denne omsetningen alene. Om man snakker med en klasse 10 åringer er det altfor stor andel som har grandiosa og annen mindre bra mat til middag, ukentlig. At foreldre her inne er "bedre" enn foreldre flest, det har jeg litt problemer med å tro. Det voldsomme behovet for å angripe de som kommenterer dårlig kosthold her, vitner om at gjennomsnittsmødrene også finnes her inne... Anonymkode: fc895...2eb Altså, man får ikke adhd av dårlig kosthold. Det kan muligens forsterke sympotmene, men ikke noe mer enn det. Adhd er en nevropsykiatrisk diagnose, i samme diagnoseboks som autisme og narkolepsi. Folk har et veldig misforstått bilde av hva adhd er.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #175 Skrevet 5. februar 2021 Idag blir det flesk og duppe. Unormalt at begge ungene blir strålende fornøyde over middagsforslaget mitt, men idag så var det tommel opp fra begge to. Er så sjeldent jeg lager, så dette smaker skikkelig godt hver gang. Anonymkode: e4bd0...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå