Gå til innhold

Feirer dere barn som ikke vil konfirmeres på noen måte? Hva gjør dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk kan feire akkurat hva de vill for min del, vi burde egentlig feire mye mer, men hvis jeg blir invitert i et bryllup forventer jeg at noen gifter seg, hvis jeg inviteres i i en bursdag regner jeg med at npen fyller år og hvis jeg inviteres i en konfirmasjon så regner jeg med at noen har gjennomført et konfirmasjonsopplegg. Inviter meg gjerne på fest for å feire inngangen til voksenlivet, overgangsalderen eller at du har kjøpt ny bil, men ikke kall det noe helt annet enn det er.

Anonymkode: 50c14...db9

Den var fin 😄 spot on! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Pashla skrev:

I samfunnet står konfirmasjon for avsindig pengebruk uten noen nevneverdig grunn. Men det var ikke det jeg svarte på, jeg svarte på en påstand om at selve navnet hadde noe kirkelig monopol. Og det er altså ikke tilfelle. Jeg er ikke lite opplyst, jeg er lingvist.

Nei du er en kverulant, ikke noe mer enn det. 

Anonymkode: 8b70b...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk kan feire akkurat hva de vill for min del, vi burde egentlig feire mye mer, men hvis jeg blir invitert i et bryllup forventer jeg at noen gifter seg, hvis jeg inviteres i i en bursdag regner jeg med at npen fyller år og hvis jeg inviteres i en konfirmasjon så regner jeg med at noen har gjennomført et konfirmasjonsopplegg. Inviter meg gjerne på fest for å feire inngangen til voksenlivet, overgangsalderen eller at du har kjøpt ny bil, men ikke kall det noe helt annet enn det er.

Anonymkode: 50c14...db9

Dette. Da kan jeg også vurdere om det er noe jeg faktisk vil feire. Tilfeldigvislevdifemtenår er ikke på lista over det jeg slår på stortrommen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 15.54, Hengebukksvinet skrev:

Så ateister har kun gavebordet som drivkraft, mens de som går i kirka selvfølgelig er troende og ikke tenker på gavene i det hele tatt. Naiv much?

I utgangspunktet så må man jo tenke at de er det. Vi vet jo at ikke alle er det, men de har gått igjennom et års forberedelser til en konfirmasjon. Det stilles krav og plikter. Det er noe helt annet enn å være ateist og invitere familie og venner til samme formål som de andre, BARE for å få penger og gaver. Det er ingen opplegg i forkant, bare ungdommen som vil ha selskap. 

Anonymkode: 80551...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk kan feire akkurat hva de vill for min del, vi burde egentlig feire mye mer, men hvis jeg blir invitert i et bryllup forventer jeg at noen gifter seg, hvis jeg inviteres i i en bursdag regner jeg med at npen fyller år og hvis jeg inviteres i en konfirmasjon så regner jeg med at noen har gjennomført et konfirmasjonsopplegg. Inviter meg gjerne på fest for å feire inngangen til voksenlivet, overgangsalderen eller at du har kjøpt ny bil, men ikke kall det noe helt annet enn det er.

Anonymkode: 50c14...db9

Godt sagt, og veldig inspirerende. Vurderer nå å invitere til stor markering av min overgangsalder👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk kan feire akkurat hva de vill for min del, vi burde egentlig feire mye mer, men hvis jeg blir invitert i et bryllup forventer jeg at noen gifter seg, hvis jeg inviteres i i en bursdag regner jeg med at npen fyller år og hvis jeg inviteres i en konfirmasjon så regner jeg med at noen har gjennomført et konfirmasjonsopplegg. Inviter meg gjerne på fest for å feire inngangen til voksenlivet, overgangsalderen eller at du har kjøpt ny bil, men ikke kall det noe helt annet enn det er.

Anonymkode: 50c14...db9

Joda, godt poeng. 👍🏻 Helt enig i at det fint kan kalles hva det er 👌🏻 

Anonymkode: 17a03...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, sug lut skrev:

Dette. Da kan jeg også vurdere om det er noe jeg faktisk vil feire. Tilfeldigvislevdifemtenår er ikke på lista over det jeg slår på stortrommen for.

Men halvhjertetlyttettilprestevås er mer å feire? Næh, tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei du er en kverulant, ikke noe mer enn det. 

Anonymkode: 8b70b...eae

Denne tråden handler ikke om meg selv om du løper tørr for argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pashla skrev:

Men halvhjertetlyttettilprestevås er mer å feire? Næh, tror ikke det.

Eh? Jeg har vel strengt tatt gjort klart fra trådstart hvor jeg står når det gjelder konf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må flire litt jeg altså. Gjennom årtier har ungdom som har valgt kirkelig konfirmasjon blitt sett på som bare konfirmeres seg for pengenes skyld. Alle andre har liksom hatt et gjennomtenkt valg for å følge den såkalte saueflokken gjør man bare ved å velge alternativt. Uansett. Jeg tenker det å forplikte seg til å følge et undervisningsopplegg over et års tid gir læring til å motivere seg for voksenlivet, som ikke på noen måte er plankekjøring. Er ikke alt man gjør som voksen som er kjempefestlig, men trening i å takle det er veldig nyttig.

Min min konfirmant har hatt nytte av å motivere seg for å fullføre. Mange trenger å øve på det og konfirmasjon er fin anledning til å øve på voksenlivet. Ingen undervisning, ingen eksamensfest mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...