Gå til innhold

Ikke for å kritisere.. men må bare få det ut!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er noe rigid og ensporet over mennesker som ikke makter å ha flere tanker i hodet samtidig, og som trenger å dele verden inn i svart/hvitt. 

Anonymkode: 5531c...871

Ja, ikke sant? Som hi som antar at ‘venninnen’ er frisk og har gode dager fordi hun deler en aktiv sommer på sosiale medier. Det er virkelig å se verden svart/hvit. 

Anonymkode: 248a7...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, ikke sant? Som hi som antar at ‘venninnen’ er frisk og har gode dager fordi hun deler en aktiv sommer på sosiale medier. Det er virkelig å se verden svart/hvit. 

Anonymkode: 248a7...e1c

Du leser HI slik fanden leser bibelen. 

Anonymkode: 5531c...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er noe rigid og ensporet over mennesker som ikke makter å ha flere tanker i hodet samtidig, og som trenger å dele verden inn i svart/hvitt. 

Anonymkode: 5531c...871

Med andre ord så er både du og hi ensporet og rigid altså, godt du sa det selv

Anonymkode: e63e2...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du leser HI slik fanden leser bibelen. 

Anonymkode: 5531c...871

Gjør jeg? Forklar gjerne? Jeg sier jo st verden ikke er svart/hvit. 

Anonymkode: 248a7...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med andre ord så er både du og hi ensporet og rigid altså, godt du sa det selv

Anonymkode: e63e2...69d

Så vidt jeg kan se er vi en håndfull personer i denne tråden, som klarer å sette ord på at vi føler en kompleks miks av sympati og forståelse, samtidig som vi ikke er helt enige i hvordan noen velger å gjøre det. Resten har trekt ned rullegardina.

Anonymkode: 5531c...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så vidt jeg kan se er vi en håndfull personer i denne tråden, som klarer å sette ord på at vi føler en kompleks miks av sympati og forståelse, samtidig som vi ikke er helt enige i hvordan noen velger å gjøre det. Resten har trekt ned rullegardina.

Anonymkode: 5531c...871

Velger å gjøre hva? Leve livet så godt det lar seg gjøre?

Anonymkode: 248a7...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så vidt jeg kan se er vi en håndfull personer i denne tråden, som klarer å sette ord på at vi føler en kompleks miks av sympati og forståelse, samtidig som vi ikke er helt enige i hvordan noen velger å gjøre det. Resten har trekt ned rullegardina.

Anonymkode: 5531c...871

Dere er ikke enige i hvordan noen velger å gjøre det? Hjelpes, venninna til hi er uføretrygdet pga sykdom, det er jo ikke noe noen ønsker og velger

Anonymkode: e63e2...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Velger å gjøre hva? Leve livet så godt det lar seg gjøre?

Anonymkode: 248a7...e1c

Joda, vi er mange - med stort og smått - som kunne tenke oss å bruke det vi hadde av energi på våre kjære. På lange fjellturer, på meditasjon etc. Ting som er godt for oss. Det er mange som lever tunge liv der de hadde trengt det, og da tenker jeg ikke først og fremst på meg selv. 

Men samfunnet hadde ikke gått rundt om alle skulle prioritert slik, hadde det? 

Nå kjenner ingen av oss venninnen til HI, så vi vet ikke hvordan hennes situasjon er. Men faktum er at det finnes mennesker, spesielt i et så godt velferdssystem som Norge, som velger å ta mer hensyn til seg selv enn det flertallet av oss gjør. Det kan være gode grunner til det, men det er mange som har gode grunner og som likevel velger å stå på. Da må det være lov å komme med en aldri så liten utblåsning på et anonymt forum. 

Men det er nok sant som HI sier, at hun tråkker på ømme tær. 

Anonymkode: 5531c...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Joda, vi er mange - med stort og smått - som kunne tenke oss å bruke det vi hadde av energi på våre kjære. På lange fjellturer, på meditasjon etc. Ting som er godt for oss. Det er mange som lever tunge liv der de hadde trengt det, og da tenker jeg ikke først og fremst på meg selv. 

Men samfunnet hadde ikke gått rundt om alle skulle prioritert slik, hadde det? 

Nå kjenner ingen av oss venninnen til HI, så vi vet ikke hvordan hennes situasjon er. Men faktum er at det finnes mennesker, spesielt i et så godt velferdssystem som Norge, som velger å ta mer hensyn til seg selv enn det flertallet av oss gjør. Det kan være gode grunner til det, men det er mange som har gode grunner og som likevel velger å stå på. Da må det være lov å komme med en aldri så liten utblåsning på et anonymt forum. 

Men det er nok sant som HI sier, at hun tråkker på ømme tær. 

Anonymkode: 5531c...871

Hva er det du ikke forstår med at hun er syk, at hun har vært gjennom hele mølla til Nav og blitt erklært arbeidsufør av de som kan dette?

Anonymkode: e63e2...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Joda, vi er mange - med stort og smått - som kunne tenke oss å bruke det vi hadde av energi på våre kjære. På lange fjellturer, på meditasjon etc. Ting som er godt for oss. Det er mange som lever tunge liv der de hadde trengt det, og da tenker jeg ikke først og fremst på meg selv. 

Men samfunnet hadde ikke gått rundt om alle skulle prioritert slik, hadde det? 

Nå kjenner ingen av oss venninnen til HI, så vi vet ikke hvordan hennes situasjon er. Men faktum er at det finnes mennesker, spesielt i et så godt velferdssystem som Norge, som velger å ta mer hensyn til seg selv enn det flertallet av oss gjør. Det kan være gode grunner til det, men det er mange som har gode grunner og som likevel velger å stå på. Da må det være lov å komme med en aldri så liten utblåsning på et anonymt forum. 

Men det er nok sant som HI sier, at hun tråkker på ømme tær. 

Anonymkode: 5531c...871

Venninna til hi har blitt friskmeldt fra kreft, men har så alvorlige ettervirkninger av behandlingen at hun har fått uføretrygd. Jeg tipper at hun lengter tilbake til den tiden hun også kunne gå på jobb og måtte bruke feriene til turer. 

Hva er dette snakket om ømme tær? Tror du alle som svarer her er ufør? 

Anonymkode: 248a7...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv sliten hele tiden og hadde aldri i livet hatt overskudd til slike ferier som HI beskriver, bør jeg da bli uføretrygdet i stede for å jobbe? Det eneste jeg vil i ferien er å reise til varmere strøk hvor man er garantert sol og varme, slipper å lage mat og rydde hus. 

Av de 6 jeg kjenner som er uføretrygdet så ser jeg kun to av de som reelle. Tre av de lever ekstremt aktive liv i utlandet på Norges regning. Når jeg sier aktive liv så mener jeg at det går i 200 fra morgen til kveld hele året. Kanskje på tide at man må sjekkes igjen etter noen år med uføretrygd?  

Og nei jeg er ikke sjalu, jeg er stolt av min jobb og stolt av å vise mitt barn hva man kan få til om man vil. 

Anonymkode: 82698...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, vi er mange - med stort og smått - som kunne tenke oss å bruke det vi hadde av energi på våre kjære. På lange fjellturer, på meditasjon etc. Ting som er godt for oss. Det er mange som lever tunge liv der de hadde trengt det, og da tenker jeg ikke først og fremst på meg selv. 

Men samfunnet hadde ikke gått rundt om alle skulle prioritert slik, hadde det? 

Nå kjenner ingen av oss venninnen til HI, så vi vet ikke hvordan hennes situasjon er. Men faktum er at det finnes mennesker, spesielt i et så godt velferdssystem som Norge, som velger å ta mer hensyn til seg selv enn det flertallet av oss gjør. Det kan være gode grunner til det, men det er mange som har gode grunner og som likevel velger å stå på. Da må det være lov å komme med en aldri så liten utblåsning på et anonymt forum. 

Men det er nok sant som HI sier, at hun tråkker på ømme tær. 

Anonymkode: 5531c...871

Veldig bra. 

Anonymkode: 82698...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Venninna til hi har blitt friskmeldt fra kreft, men har så alvorlige ettervirkninger av behandlingen at hun har fått uføretrygd. Jeg tipper at hun lengter tilbake til den tiden hun også kunne gå på jobb og måtte bruke feriene til turer. 

Hva er dette snakket om ømme tær? Tror du alle som svarer her er ufør? 

Anonymkode: 248a7...e1c

Det er vel en litt naiv tipping, eller? Du legger som premiss at alle egentlig ønsker mest av alt å jobbe og bidra til samfunnet, og det ser man vel eksempler på at ikke er sant jevnt og trutt i media. 

Anonymkode: 5531c...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er selv sliten hele tiden og hadde aldri i livet hatt overskudd til slike ferier som HI beskriver, bør jeg da bli uføretrygdet i stede for å jobbe? Det eneste jeg vil i ferien er å reise til varmere strøk hvor man er garantert sol og varme, slipper å lage mat og rydde hus. 

Av de 6 jeg kjenner som er uføretrygdet så ser jeg kun to av de som reelle. Tre av de lever ekstremt aktive liv i utlandet på Norges regning. Når jeg sier aktive liv så mener jeg at det går i 200 fra morgen til kveld hele året. Kanskje på tide at man må sjekkes igjen etter noen år med uføretrygd?  

Og nei jeg er ikke sjalu, jeg er stolt av min jobb og stolt av å vise mitt barn hva man kan få til om man vil. 

Anonymkode: 82698...80c

Man er jo forskjellige, og hvis venninna til hi finner glede og overskudd i å ha en aktiv feire sammen med sine så er vel det flott? 

Ta heller tak i eget liv om dere er så utslitte at dere ikke orker annet enn å ligge på ryggen i ferien!

Anonymkode: 248a7...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vel en litt naiv tipping, eller? Du legger som premiss at alle egentlig ønsker mest av alt å jobbe og bidra til samfunnet, og det ser man vel eksempler på at ikke er sant jevnt og trutt i media. 

Anonymkode: 5531c...871

Jeg vet ingenting om venninnen til hi annet enn at hun er friskmeldt fra en alvorlig sykdom og nå er så heldig at hun har bedre dager. Og at det er mange som faktisk ikke unner henne det 😨

Anonymkode: 248a7...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du ikke forstår med at hun er syk, at hun har vært gjennom hele mølla til Nav og blitt erklært arbeidsufør av de som kan dette?

Anonymkode: e63e2...69d

Du har klippetro på NAV som institusjon hører jeg. Vel, det har ikke jeg. 

Anonymkode: 5531c...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man er jo forskjellige, og hvis venninna til hi finner glede og overskudd i å ha en aktiv feire sammen med sine så er vel det flott? 

Ta heller tak i eget liv om dere er så utslitte at dere ikke orker annet enn å ligge på ryggen i ferien!

Anonymkode: 248a7...e1c

Hva forslår du? To måneders sykemelding i mai og juni for å orke en aktiv ferie? La oss da heller innføre 13 ukers ferie for alle, det finnes jo mye vi kan kutte i for å få det til: gratis skole, eldreomsorgen, gratis helsetjeneste, kortere arbeidsledighetstrygd

Anonymkode: 82698...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva forslår du? To måneders sykemelding i mai og juni for å orke en aktiv ferie? La oss da heller innføre 13 ukers ferie for alle, det finnes jo mye vi kan kutte i for å få det til: gratis skole, eldreomsorgen, gratis helsetjeneste, kortere arbeidsledighetstrygd

Anonymkode: 82698...80c

Men hvis du ikke finner glede i en aktiv ferie, hvorfor skal du på død og liv ha det da? 

Anonymkode: 248a7...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har klippetro på NAV som institusjon hører jeg. Vel, det har ikke jeg. 

Anonymkode: 5531c...871

Jeg har mer tro på at leger og Nav vet om folk er berettiget uføretrygd eller ikke, enn mannen i gata som synser utifra hvordan de mener en kronisk syk/skadet person skal oppføre seg ja

Anonymkode: e63e2...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som du har ein relativt kjip sommar, HI, og då er det lett å sjå seg blind på alt det andre legg ut på sosiale media.  Hugs at det berre er glansbileta vi får sjå. Med meir overskot sjølv hadde du nok gleda deg over at venninna di og familien, som alle har vore gjennom vanskelege tider, ser ut til å ha ein bra sommar.  Det er innimellom lett å gløyme at vi som har helse og jobb å gå til er veldig heldige, spesielt når det er slitsomt på jobb.  

Håpar august vert fantastisk, og at du får kvile deg godt ut, og gjerne får tid heilt for deg sjølv, når du endeleg skal få ein velfortent ferie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel en litt naiv tipping, eller? Du legger som premiss at alle egentlig ønsker mest av alt å jobbe og bidra til samfunnet, og det ser man vel eksempler på at ikke er sant jevnt og trutt i media. 

Anonymkode: 5531c...871

Men nå er det vel kanskje ikke tidligere kreftpasienter det står om i media, som ikke vil jobbe? De har jo hatt en beviselig alvorlig sykdom med kjente ettervirkninger. De menneskene folk reagerer på i media og ellers er vel heller de med flere diffuse symptomer der det ikke foreligger noen diagnose, men som utad kan alt unntatt å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ikke tvil om at mange trygdede godt kunne arbeide. Noen vil ikke, de elsker å ha evig ferie. Andre kunne og ville jobbe deltid og tilrettelagt, men det er få slike jobber. Trygdede kommer i alle utgaver, akkurat som oss andre.

Anonymkode: 6ee1e...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er selv sliten hele tiden og hadde aldri i livet hatt overskudd til slike ferier som HI beskriver, bør jeg da bli uføretrygdet i stede for å jobbe? Det eneste jeg vil i ferien er å reise til varmere strøk hvor man er garantert sol og varme, slipper å lage mat og rydde hus. 

Av de 6 jeg kjenner som er uføretrygdet så ser jeg kun to av de som reelle. Tre av de lever ekstremt aktive liv i utlandet på Norges regning. Når jeg sier aktive liv så mener jeg at det går i 200 fra morgen til kveld hele året. Kanskje på tide at man må sjekkes igjen etter noen år med uføretrygd?  

Og nei jeg er ikke sjalu, jeg er stolt av min jobb og stolt av å vise mitt barn hva man kan få til om man vil. 

Anonymkode: 82698...80c

Som sjukepleiar, og veninne med tre damer som fekk kreft tidleg i livet (berre ei av dei lever i dag), så kan eg garantere deg at du ikkje ville bytta plass med HI si venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lege eller spesialist, men fatigue og senskader er vel ikke en statisk tilstand!? Ergo vil hun ha gode perioder og dårlige. Vil tru hun ikke viser hele verden de dårlige periodene hvor alt er drit. Vil tru hun har energi til å leve, men ikke er arbeidsfør.

Si meg hvilken arbeidsgiver som vil ha en som er så ustabil i formen. ?? 
 

Livet er mer enn å stå i arbeid. Har selv et familiemedlem som har senskader etter 2 hjerneoperasjoner. I tillegg medisiner med sterke bivirkninger. Noen ganger er hun med på familiesammenkomster og er den mest energiske av oss. Men jeg vet at det koster henne mye og at hun må betale for det lenge etterpå. Men klart hun ønsker å være sosial og leve et liv i de gode periodene. 
 

Jeg har 3 barn og 100 prosent jobb. Ja jeg er sliten til tider.. men jeg blir ikke sengeliggende 1 uke hvis jeg i tillegg dro på en fest den uka. Å være sliten og ha fatigue er ikke det samme. 

Dersom du er så energiløs Hi bør du kanskje omprioritere eller dra til lege. 

Anonymkode: 247f4...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...