Gå til innhold

Jeg er lett sjokkert over holdningen til enkelte her inne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slik du argumenterer nekter jeg å tro at du har høyere utdanning en gang.

"Basale rutiner skal beskytte både helsepersonellet mot smitte og forebygge smitte til og mellom pasienter."

https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/temakapitler/09.-basale-smittevernrutiner-i-hels/

Du må slutte nå. Det du påstår er feil, og du driver med feilinformasjon som helsemyndighetene har bedt befolkningen og media om å IKKE gjøre.

Du fremstiller deg selv som særdeles lite smart og helt uten elementære kunnskaper innen helse, epidemiologi og smittevern.

Anonymkode: 80392...d24

Nei, det er du som ikke ser at denne tråden så er det forskjellen mellom ansatte på sykehus og i barnehage som er selve temaet i tråden. 

Det er dette vi andre diskuterer. 

Du og et par andre, prater kun om forskjell på ulike masker og annet utstyr. 

Men det er en avsporing fra selve temaet.

Om du ikke klarer å verken underbygge eller motvise, at det samme smittevern-regimet som man har på en covid-19 avdeling eller lignende, er hensiktsmessig i en barnehage, så snakker du ikke om temaet for tråden, du avsporer. 

Og dermed er det heller ikke interessant for oss som holder oss til tema. De evinnelige avsporingene, er grunnen til at jeg ikke gidder mer. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er du som ikke ser at denne tråden så er det forskjellen mellom ansatte på sykehus og i barnehage som er selve temaet i tråden. 

Det er dette vi andre diskuterer. 

Du og et par andre, prater kun om forskjell på ulike masker og annet utstyr. 

Men det er en avsporing fra selve temaet.

Om du ikke klarer å verken underbygge eller motvise, at det samme smittevern-regimet som man har på en covid-19 avdeling eller lignende, er hensiktsmessig i en barnehage, så snakker du ikke om temaet for tråden, du avsporer. 

Og dermed er det heller ikke interessant for oss som holder oss til tema. De evinnelige avsporingene, er grunnen til at jeg ikke gidder mer. 

Anonymkode: c1067...b0f

Oss som holder oss til tema🤣🤣🤣🤣🤦🏼‍♀️

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er du som ikke ser at denne tråden så er det forskjellen mellom ansatte på sykehus og i barnehage som er selve temaet i tråden. 

Det er dette vi andre diskuterer. 

Du og et par andre, prater kun om forskjell på ulike masker og annet utstyr. 

Men det er en avsporing fra selve temaet.

Om du ikke klarer å verken underbygge eller motvise, at det samme smittevern-regimet som man har på en covid-19 avdeling eller lignende, er hensiktsmessig i en barnehage, så snakker du ikke om temaet for tråden, du avsporer. 

Og dermed er det heller ikke interessant for oss som holder oss til tema. De evinnelige avsporingene, er grunnen til at jeg ikke gidder mer. 

Anonymkode: c1067...b0f

Du hadde kommet med en grovt feilaktig påstand om helsepersonell og smittevernutstyr. Den feilen rettet jeg opp i ett innlegg. All avsporing etter dette må du ta på egen kappe, for når du valgte å ikke innrømme dine feil, men fortsatte dine feilaktige påstander kunne ikke disse stå ukommentert. Så avsporinger i denne tråden er det du selv som er skyld i, og uten at du innrømmer dine falske påstander, selv når du får beviser for det.

Den påstanden du kom med ang. helsepersonell og smittevernutstyr stod for seg selv, uten relasjon til barnehager.

 

Grunnen til at smittevern er et aktuelt tema også når det gjelder barnehager og skoler er at selv om barn generelt blir mindre syke og sjeldnere er årsak til smittespredning, så kan de smitte andre, også om de er symptomfrie selv. Det gjør at der det er mange barn samlet kan barn smitte andre, forbli symptomfrie, men likevel smitte både ansatte som må være tett på barna, og foreldre/familie. Da blir det et spørsmål hvordan man skal beskytte ansatte i risikogrupper, eller ansatte eller andre familier som har medlemmer som er i risikogrupper. Å sette spørsmål ved hvordan smitte kan unngås, det er høyst aktuelt når man vet at man ikke vil greie å unngå nær kontakt mellom spesielt de minste barna og heller ikke mellom ansatte og barn. Å bagatellisere dette kan være farlig.

Viruset har vist seg å gi mer alvorlig forløp jo mer smitte man har blitt utsatt for. Da er det et reelt spørsmål hvordan sikre ansatte fra smitte.

Saken er at dette, som det meste annet når det kommer til SARS-CoV-2, foreløpig er synsing og eksperiment. Ingen vet hva den riktigste fremgangsmåten er, heller ikke norske myndigheter.

Alle ønsker at samfunnet skal kunne åpne igjen og fungere som normalt. Ingen vet hvilken måte som er riktigst å gjøre det på. Da er det helt på sin plass å stille kritiske spørsmål ved smittevern når regjeringen begynner å åpne opp igjen. Følgene vet ingen enda, det gjenstår å se.

Men skal du delta i disse diskusjonene så får du la være å komme med feilaktige påstander innen fagfelt du helt klart ikke har kunnskaper nok om!

Anonymkode: 80392...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men skal du delta i disse diskusjonene så får du la være å komme med feilaktige påstander innen fagfelt du helt klart ikke har kunnskaper nok om!

Anonymkode: 80392...d24

OK! Du får sitere meg på den påstanden du så hardnakket mener at er feil, så skal jeg se om jeg er enig, eller forklare hva jeg mente. Men du skal sitere meg ordrett, ikke komme med din høyst private tolkning!

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK! Du får sitere meg på den påstanden du så hardnakket mener at er feil, så skal jeg se om jeg er enig, eller forklare hva jeg mente. Men du skal sitere meg ordrett, ikke komme med din høyst private tolkning!

Anonymkode: c1067...b0f

 

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sykepleiere og leger verner ikke om seg selv!

De verner om sine syke pasienter.

Mange sykepleiere og leger blir selv smittet. Det er ikke sånn at smittevernsutstyr beskytter de som jobber med helse.

Det beskytter pasientene. 

Anonymkode: c1067...b0f

Det er jo litt håpløst når du ikke greier å huske eller finne igjen hva du selv har skrevet.

Den siste, som du skrev for 11 timer siden, har jeg kopiert ordrett tidligere - selv om du benektet at det var ordrett.

For å hjelpe deg enda mer. Dette står som en selvstendig kommentar på side 2, hvis du skulle finne på å tro at jeg har gjort noe annet enn å utheve to av setningene dine her med fet skrift.

Og det du påstår, det jeg har uthevet, er altså feil!

Skulle du fremdeles være i tvil om at du tar feil - begynn med å lese i linkene jeg har tatt med, både den fra FHI og den fra nrk.no med uttalelser fra professoren i smittevern, Andersen.

Du må slutte nå!

Anonymkode: 80392...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Det er jo litt håpløst når du ikke greier å huske eller finne igjen hva du selv har skrevet.

Den siste, som du skrev for 11 timer siden, har jeg kopiert ordrett tidligere - selv om du benektet at det var ordrett.

For å hjelpe deg enda mer. Dette står som en selvstendig kommentar på side 2, hvis du skulle finne på å tro at jeg har gjort noe annet enn å utheve to av setningene dine her med fet skrift.

Og det du påstår, det jeg har uthevet, er altså feil!

Skulle du fremdeles være i tvil om at du tar feil - begynn med å lese i linkene jeg har tatt med, både den fra FHI og den fra nrk.no med uttalelser fra professoren i smittevern, Andersen.

Du må slutte nå!

Anonymkode: 80392...d24

Ja, jeg husker disse uttalelsene og jeg står enda for de. 

Det at du oppfatter de annerledes enn jeg mener, handler om at vi snakker om to ulike ting.

Det blir dermed feil å si at de er uriktige.

Du opplever de som uriktige. 

Jeg mener selv jeg har redegjort for hva jeg mener, gjennom denne tråden, om at pasienten er målet, og at hvis man ønsker å beskytte seg selv, så blir man hjemme. Man drar ikke på sykehus og jobber med smittede og syke pasienter, hvis målet er å holde seg frisk. 

At smittevernutstyr beskytter ansatte er riktig det. Men det er altså ikke de ansatte som er målet til de ansatte på et sykehus. Det er pasientene. 

Og poenget med at jeg sier dette, er for å si at det er det samme som gjelder i en barnehage. Der er det barna som er målet, ikke de ansatte.

Hvis de ansatte heller vil tenke på seg selv, og anse seg selv som målet for sitt arbeid og virke, ja da får de holde seg hjemme. 

Da kan de ikke forvente lønn, heller ikke å beholde jobben, men det er noe de i så fall velger selv.

Det finnes ikke medisinsk grunnlag for å hevde noe annet. 

Bedre enn dette klarer ikke jeg å forklare dette. Dette blir derfor helt siste innlegg fra meg i denne tråden. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg husker disse uttalelsene og jeg står enda for de. 

Det at du oppfatter de annerledes enn jeg mener, handler om at vi snakker om to ulike ting.

Det blir dermed feil å si at de er uriktige.

Du opplever de som uriktige. 

Jeg mener selv jeg har redegjort for hva jeg mener, gjennom denne tråden, om at pasienten er målet, og at hvis man ønsker å beskytte seg selv, så blir man hjemme. Man drar ikke på sykehus og jobber med smittede og syke pasienter, hvis målet er å holde seg frisk. 

At smittevernutstyr beskytter ansatte er riktig det. Men det er altså ikke de ansatte som er målet til de ansatte på et sykehus. Det er pasientene. 

Og poenget med at jeg sier dette, er for å si at det er det samme som gjelder i en barnehage. Der er det barna som er målet, ikke de ansatte.

Hvis de ansatte heller vil tenke på seg selv, og anse seg selv som målet for sitt arbeid og virke, ja da får de holde seg hjemme. 

Da kan de ikke forvente lønn, heller ikke å beholde jobben, men det er noe de i så fall velger selv.

Det finnes ikke medisinsk grunnlag for å hevde noe annet. 

Bedre enn dette klarer ikke jeg å forklare dette. Dette blir derfor helt siste innlegg fra meg i denne tråden. 

Anonymkode: c1067...b0f

Det du sier blir ikke mindre galt selv om du forsøker å utgreie det.

Anonymkode: 80392...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg for en rar diskusjon. Det er flaut å lese flere ting i denne tråden, men dere skal ha for standhaftighet👍

Hilsen en sykepleier.

Anonymkode: 56143...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...