Gå til innhold

Jeg er lett sjokkert over holdningen til enkelte her inne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt feil. De som jobbet med pasienter er friske, de tåler mer. De som er pasienter er syke, de tåler ofte svært lite. Ergo er det i første rekke for å beskytte pasientene, deretter seg selv.

Men igjen..

Pasienter er SYKE.

Barnehagebarn er FRISKE.

(De som er syke får ikke komme.) 

Man behøver altså ikke smittevern i barnehagen. Og de som fortsetter å påstå at man trenger det, tar feil. 

Anonymkode: c1067...b0f

Tror du må lese deg opp ang smitte. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i risikogruppen og må jobbe. Jeg jobber på sykehus så ikke mulighet for å ha hjemmekontor. Får ikke slippe jobb selvom jeg er i risikogruppen. 

Anonymkode: b82ba...31c

Da håper jeg du i det minste blir skjermet og ikke jobber direkte med pasienter med kjent smitte. 

Anonymkode: 848f3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da håper jeg du i det minste blir skjermet og ikke jobber direkte med pasienter med kjent smitte. 

Anonymkode: 848f3...393

Blir ikke skjermet. Ingen pasienter med kjent smitte på avdelingen jeg jobber, men kan ha vært i kontakt med pasienter som ikke har fått påvist smitte, det er umulig å vite. Bare denne uken har jeg vært i nær kontakt med over 100 ulike pasienter..

Anonymkode: b82ba...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tror du må lese deg opp ang smitte. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Flott! Det kan jeg godt gjøre! Hvor mener du jeg skal lese?

Kom igjen! Nå har du sjansen til å bevise at det er noe som helst hold i det du tror på!

JEG VENTER I SPENNING, AB b84!!

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er sjokkert over forakten og hetsen mange viser ovenfor andre. Er det en kamp om å ha det verst? Er det en kamp om ofre mest? Er det en kamp om å overleve selv, og til helvete med resten?

Så mye møkkafolk på et sted håper jeg man skal lete lenge etter!

Anonymkode: 29c19...4fc

Det handler vel mer om at noen mennesker prøver å høylytt klage og skremme så fort det skjer noe nytt. Ved hver pressekonferanse så går det 2 min før forumet oversvømmes av slike tråder. Hva er vitsen? Hva med å slutte å klage og bare gjøre det beste ut av situasjonen? Vi har alle et ansvar her, vi må alle brette opp ermene og gjøre så godt vi kan. Vi må stole på at de retningslinjene og avgjørelsene som tas gjøres fordi det er mulig og lurt. Å spre frykt og skremselspropaganda langt utenfor de retningslinjene som er satt gjør bare saken verre.

Er du uenig så hold deg hjemme og ta de konsekvensene det gir, men ikke ødelegg for dem som ikke gjør som deg selv.

Anonymkode: a80db...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alt dette får du på dementavdeligene å😏

Anonymkode: 70bc3...edc

Tenkte jeg og... 

Anonymkode: 36681...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da håper jeg du i det minste blir skjermet og ikke jobber direkte med pasienter med kjent smitte. 

Anonymkode: 848f3...393

Hos oss står gravide lis’er og intuberer disse pasientene. Men de fleste leger mangler hysterigenet da... 

Anonymkode: 4eace...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flott! Det kan jeg godt gjøre! Hvor mener du jeg skal lese?

Kom igjen! Nå har du sjansen til å bevise at det er noe som helst hold i det du tror på!

JEG VENTER I SPENNING, AB b84!!

Anonymkode: c1067...b0f

Tenker du får finne frem skolebøkene dine igjen. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss står gravide lis’er og intuberer disse pasientene. Men de fleste leger mangler hysterigenet da... 

Anonymkode: 4eace...3e5

Ja, leger er veldig utsatt. Det er ikke mange yrkesgrupper som ville funnet seg i legenes arbeidsvilkår. 

Anonymkode: 848f3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du får finne frem skolebøkene dine igjen. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Ja, de har jeg stående klar!

Hvor skal jeg lese, slik at jeg finner det du påstår er sant? 

Jeg venter enda! Kom igjen nå da!

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Avstand er selvfølgelig ikke nødvendig, se bare på matbutikkene og apotekene, til og med legevakten, de skal jo fjerne alle grenser, maks antall personer og fjerne alle plexiglassene de nettopp satt opp fordi grenser er unødvendig.

Anonymkode: 77a5f...616

Hvor har du det fra, at avstand og plexiglass forsvinner? De sa jo tydelig på pressekonferansen at alle andre tiltak skulle videreføres. 
 

Min arbeidsgiver/ kommune sitter nå og forbereder seg før de nasjonale retningslinjene foreligger på bakgrunn i hva danskene foreslår i barnehagene: 

Faste lekegrupper over tid, max 3 barn inne og grupper av max 5 utendørs i faste lekesoner. Alle leker vaskes 2 ganger om dagen. Ingen frukt/ eller matservering. Foreldre leverer og henter ute mm. Det må jo være lov uten å fremstå som sytete å uttrykke at dette blir krevende. I normaltilfelle er det 3 voksne på 18 barn 3-6 år fordelt utover dagen. Undersøkelser sier alle tre voksne er på jobb samtidig 3-4 timer pr dag. Om vi skal ha åpent fra 07.00-17.00 for alle barn sier det seg selv at vi får en umulig kabal vedr bemanning. Og veldig sårbare ved fravær/ sykdom. 
 

Anonymkode: 0fdc1...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Faste lekegrupper over tid, max 3 barn inne og grupper av max 5 utendørs i faste lekesoner. Alle leker vaskes 2 ganger om dagen. Ingen frukt/ eller matservering. Foreldre leverer og henter ute mm. Det må jo være lov uten å fremstå som sytete å uttrykke at dette blir krevende. I normaltilfelle er det 3 voksne på 18 barn 3-6 år fordelt utover dagen. Undersøkelser sier alle tre voksne er på jobb samtidig 3-4 timer pr dag. Om vi skal ha åpent fra 07.00-17.00 for alle barn sier det seg selv at vi får en umulig kabal vedr bemanning. Og veldig sårbare ved fravær/ sykdom. 

Selvfølgelig er det krevende!

Men sånn har det jo vært for oss andre hele tiden, i flere uker nå!

Og i tillegg til at vi har hatt mer å gjøre, har vi også fått høre fra barnehagepersonale at de vet bedre enn oss hvor mye vi har å gjøre, hvor slitne vi er, eller om vi fortjener å ha ungene i barnehagen.

Så det som skjer nå, kan man kanskje kalle, å smake sin egen medisin?

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte det samme.

Det er jo betryggende at man har frisører og barnehageansatte som kan lære oss om alt om helse, medisin og smittevern, på en ytterst pedagogisk måte, siden vi ikke har sykepleiere, leger og medisinske fagfolk i dette landet. 

Når argumentene er «er du helt blåst?» og «alle skjønner at», så forstår man lett at dette er folk som har virkelig peiling, og da blir man ekstra beroliget. 

;) 

Anonymkode: c1067...b0f

Det var nok av hjernedøde høns her inne som ikke trodde det skulle bli noe Corona i Norge, tom FHI hadde et latterlig lavt estimat først. SELVSAGT går smitten opp igjen nå, har du aldri vært på en barneskole eller i en barnehage??????

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, man bruker ikke beskyttelse for egen del, man bruker det for pasientenes del.

Sykefraværet pga infeksjoner er nok langt høyere blant ansatte i barnehage enn blant sykepleiere. Det er her man finner alt fra forkjølelse, bihulebetennelse og lus. Så de som har valgt et yrke hvor man utsetter seg selv for flest mikroorganismer og smitte, er og blir de som jobber i barnehage. 

Anonymkode: c1067...b0f

Eh.. i en pandemi så er selvsagt beskyttelsesutstyret for den som har det på!???! Hva tror du?? At det skal beskytte den Coronasmittede mot Corona?? Hjelpe meg for idioti🤦🏼‍♀️

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Diskutere er selvfølgelig greit, men det er tydelig at enkelte leter med lys og lykte etter unnskyldninger for å gå på jobb. Dette er yrker som i langt lavere grad er utsatt for alvorlig smitte. Mye bunner sikkert i redsel og mangel på kunnskap. Nå er sofadelen av dugnaden over for mange, og vi må ut og bidra. Jeg vet selvfølgelig at mange har slitt med balanse mellom hjemmeskole, hjemmekontor og omsorg for småbarn, og at det ikke har vært rosenrødt. Men vi har i alle fall vært relativt trygge. Vi kan ikke bare sitte inne i evigheter og overlate til helsepersonell, renholdere, butikkansatte og myndigheter m.fl. å drifte hele samfunnet. 

Anonymkode: 848f3...393

Sofadel?? Hvilken planet lever du på? Vi har jo alle jobbet, bare hjemmefra, vi har jo ulla hatt ferie??????

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å kjære tid!

Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves!

De ansatte beskyttes selvfølgelig, de også.

Men det er altså PASIENTENE som er i fokus når de ansatte beskyttes. 

Her er det DU som må gi deg, hvis du ønsker å få bukt med synsing og uvitenhet.

Anonymkode: c1067...b0f

Bånd du kutte ut, du driter deg bare ut. Du kan virkelig ikke noe om dette!

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg jobber faktisk med dette.

Det du kommer med er helt feil.

Grunnen til at de som jobber med pasienter beskytter seg, er pasientene. 

Det at de som jobber med pasienter også må passe på seg selv, er OGSÅ pasientene.

Dette er altså en grunn som faller bort, når man jobber med andre enn syke mennesker. 

Du mangler fullstendig forståelsen av dette, og uttaler deg på fullkomment feil grunnlag.

Anonymkode: c1067...b0f

Du har ALDRI jobbet med dette, du har jo ingen kunnskap om dette. TROLL!!

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Se der ja - nå kommer innrømmelsene!

Ja, og de må unngå å bli syke og dø, for å kunne fortsette å ta seg av pasienter.

Det problemet slipper barnehageansatte å tenke på, da man regner med at ingen blir smittet av friske barn. 

Anonymkode: c1067...b0f

Innrømmelser fra deg også, du som hardnakket påstod utstyret kun beskyttet pasientene 🤣

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Innrømmelser fra deg også, du som hardnakket påstod utstyret kun beskyttet pasientene 🤣

Anonymkode: ee3ba...e83

Selvfølgelig er smitteutstyr for å beskytte pasienter mot corona. En lege behandler ikke bare én pasient, har de ikke smitteutstyr så vil jo legen smitte alle pasienter legen treffer etter å ha behandlet en med corona. Logg ut før du driter deg mer ut, du.

Anonymkode: a80db...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innrømmelser fra deg også, du som hardnakket påstod utstyret kun beskyttet pasientene 🤣

Anonymkode: ee3ba...e83

Det har jeg virkelig aldri sagt.

Og hvis jeg hadde sagt det, så ville likevel svært få blant oss, tenkt at det var noe å le av.

Du skriver som om du ikke eier empati!

 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er smitteutstyr for å beskytte pasienter mot corona. En lege behandler ikke bare én pasient, har de ikke smitteutstyr så vil jo legen smitte alle pasienter legen treffer etter å ha behandlet en med corona. Logg ut før du driter deg mer ut, du.

Anonymkode: a80db...a9e

👍🏻

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ALDRI jobbet med dette, du har jo ingen kunnskap om dette. TROLL!!

Anonymkode: ee3ba...e83

Jeg har jobbet både i barnehage og helsevesen i mange år. Kjenner godt til begge sektorene. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flott! Det kan jeg godt gjøre! Hvor mener du jeg skal lese?

Kom igjen! Nå har du sjansen til å bevise at det er noe som helst hold i det du tror på!

JEG VENTER I SPENNING, AB b84!!

Anonymkode: c1067...b0f

Det er sikkert noen nyttige snutter tilpasset ditt kunnskapsnivå på NRK super! 

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er smitteutstyr for å beskytte pasienter mot corona. En lege behandler ikke bare én pasient, har de ikke smitteutstyr så vil jo legen smitte alle pasienter legen treffer etter å ha behandlet en med corona. Logg ut før du driter deg mer ut, du.

Anonymkode: a80db...a9e

Du tror de bruker samme utstyr på smittede og ikke smittede? Tror du de ligger side ved side? De bruker utstyret for ikke selv å bli smittet. Dette forhindrer dem i å bli syke og bringe smitten videre. Du har borrelås på skoa regner jeg med? 

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg virkelig aldri sagt.

Og hvis jeg hadde sagt det, så ville likevel svært få blant oss, tenkt at det var noe å le av.

Du skriver som om du ikke eier empati!

 

👍🏻

Anonymkode: c1067...b0f

 

Igjen, man bruker ikke beskyttelse for egen del, man bruker det for pasientenes del.

Dette var et av dine sitater. Det er jo selvsagt for at de som jobber ikke skal smittes og dermed heller ikke kunne smitte andre. Men de som jobber med de syke jobber ikke fram og tilbake mellom rene og urene soner. 

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Se der ja - nå kommer innrømmelsene!

Ja, og de må unngå å bli syke og dø, for å kunne fortsette å ta seg av pasienter.

Det problemet slipper barnehageansatte å tenke på, da man regner med at ingen blir smittet av friske barn. 

Anonymkode: c1067...b0f

Jeg har ikke noe å innrømme, leser du ting som ikke står?

Jeg har påpekt at du og de som hevder at helsepersonell ikke bruker smittevernutstyr for også å beskytte seg selv, de tar veldig feil. Du har hardnakket påstått at de kun bruker det for å beskytte pasienter, og det er helt feil, og det viser at du ikke jobber med dette - eller i det minste aldri burde gjøre det!

Friske barn - antar... Og det er akkurat der problemet ligger. Man vet barn blir smittet. Man vet at barn kan være smittebærere, selv om man antar (dvs. tror, ikke vet med sikkerhet, fordi vi er for tidlig i dette virusets historie til å vite slikt sikkert) at de ikke utgjør en stor smittekilde til andre. Og likevel, barnehageansatte må være så tett på barna at de vil ha større risiko for å bli smittet. Og dermed vil de voksne ta med smitte hjem. Og barn som blir smittet av de andre barna, eller ansatte, men som er symptomfrie vil kunne smitte sine familier igjen. Det de derimot vet, er at tilsynelatende friske personer, voksne og barn, kan være smittebærere og smittespredere.

Det regjeringen og FHI nå gjør er at de sjanser på at spredningen likevel ikke skal bli stor. Og de har allerede innrømmet at de egentlig ikke vet hvordan dette vil gå, at hvis det ikke går så må de stramme hardt inn igjen.

Problemet hvis det ikke går bra er at vi da trolig settes tilbake til begynnelsen av mars, og må begynne helt på nytt for å slå ned smitten. Det vil bli langt dyrere enn litt mer tålmodighet nå, inntil vi har mer kunnskap om viruset.

Anonymkode: 80392...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...