Gå til innhold

Jeg er lett sjokkert over holdningen til enkelte her inne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Diskutere er selvfølgelig greit, men det er tydelig at enkelte leter med lys og lykte etter unnskyldninger for å gå på jobb. Dette er yrker som i langt lavere grad er utsatt for alvorlig smitte. Mye bunner sikkert i redsel og mangel på kunnskap. Nå er sofadelen av dugnaden over for mange, og vi må ut og bidra. Jeg vet selvfølgelig at mange har slitt med balanse mellom hjemmeskole, hjemmekontor og omsorg for småbarn, og at det ikke har vært rosenrødt. Men vi har i alle fall vært relativt trygge. Vi kan ikke bare sitte inne i evigheter og overlate til helsepersonell, renholdere, butikkansatte og myndigheter m.fl. å drifte hele samfunnet. 

Anonymkode: 848f3...393

Jeg har vært på jobb i barnehagen min nesten hver dag siden dette startet og det har mange med meg. Det er ikke snakk om at vi ikke vil jobbe!

Vi utrykker at vi ønsker at dette blir gjort på en forsvarlig måte. Det er klart vi er bekymret! Smittevern i barnehagen er nesten bare symbolsk. 

Anonymkode: 5a549...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, soleia skrev:

Eg skjønar bekymringa til dei barnehagetilsette.  Ein har gjerne familie som er i risikosona, som ein er redd for å smitte, sjølv om ein ikkje er det sjølv.  Det er og ein god del barnehagetilsette og lærarar i 40-50 åra, som sjølve risikerar alvorleg sjukdom dersom dei vert smitta. Godt smittevern i barnehagearbeid er og blir utopisk.  Sytet frå blåskjortene som vil på hytta har eg meir problem med å takle.

Det har de fleste leger, sykepleiere, hjelpepleiere, pleieassistenter, studenter i jobb, ambulansesjåfører, farmasøyter, legesekretærer, butikkansatte, også.

Og mange flere som jeg sikkert har glemt.

De jobber enten direkte med syke mennesker (helsevesenet) eller de møter utallige ulike mennesker hver dag (butikkansatte) og er dermed EKSTREMT mye mer utsatt for smitte enn hva man er med en begrenset gruppe i en barnehage. 

Har du noen gang hørt disse okke og oie seg over hvor fælt, vondt og vanskelig de har det?

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det har de fleste leger, sykepleiere, hjelpepleiere, pleieassistenter, studenter i jobb, ambulansesjåfører, farmasøyter, legesekretærer, butikkansatte, også.

Og mange flere som jeg sikkert har glemt.

De jobber enten direkte med syke mennesker (helsevesenet) eller de møter utallige ulike mennesker hver dag (butikkansatte) og er dermed EKSTREMT mye mer utsatt for smitte enn hva man er med en begrenset gruppe i en barnehage. 

Har du noen gang hørt disse okke og oie seg over hvor fælt, vondt og vanskelig de har det?

Anonymkode: c1067...b0f

Ehh ja! Butikkansatte her inne klager jo ofte på at de OFRER LIVET sitt med å gå jobb hver dag. 

Anonymkode: 83737...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært på jobb i barnehagen min nesten hver dag siden dette startet og det har mange med meg. Det er ikke snakk om at vi ikke vil jobbe!

Vi utrykker at vi ønsker at dette blir gjort på en forsvarlig måte. Det er klart vi er bekymret! Smittevern i barnehagen er nesten bare symbolsk. 

Anonymkode: 5a549...e65

Mengden snørr og host har fint lite å si.

Antall smittede har alt å si.

Barnehage er en begrenset enhet, og de som kommer der er friske barn. 

Dette vurderes altså til å være forsvarlig.

Man får ta bekymringene sine til FHI, hvis man sliter med å tro på dette. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt dette får du på dementavdeligene å😏

Anonymkode: 70bc3...edc

Jepp, hvor pasientene har hvert sitt rom. Selv om de vandrer, kan de allikevel begrense den sosiale kontakten noe. Min gamle far som var dement var ikke ute av rommet sitt på 4 mnd uten å være syk ellers, så den muligheten finnes. 

Anonymkode: 141ca...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har de fleste leger, sykepleiere, hjelpepleiere, pleieassistenter, studenter i jobb, ambulansesjåfører, farmasøyter, legesekretærer, butikkansatte, også.

Og mange flere som jeg sikkert har glemt.

De jobber enten direkte med syke mennesker (helsevesenet) eller de møter utallige ulike mennesker hver dag (butikkansatte) og er dermed EKSTREMT mye mer utsatt for smitte enn hva man er med en begrenset gruppe i en barnehage. 

Har du noen gang hørt disse okke og oie seg over hvor fælt, vondt og vanskelig de har det?

Anonymkode: c1067...b0f

Har barnehageansatte og lærere okket og Oiet seg over hvor fælt, vondt og vanskelig de har det? Hvor har det gjort det?

Anonymkode: 5a549...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ehh ja! Butikkansatte her inne klager jo ofte på at de OFRER LIVET sitt med å gå jobb hver dag. 

Anonymkode: 83737...c9a

Antar det var ironisk, jeg har ikke sett ett eneste innlegg hvor noen av disse gruppene har klaget.

Til gjengjeld er sytingen fra barnehageansatte snart like erketypisk for denne epidemien, som hva hamstringen av dopapir var tidligere. 

Leste også om foreldre som ikke en gang har blitt oppringt av barnas nærmeste i barnehagen.

Det er så hjerterått at jeg mangler ord!

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har barnehageansatte og lærere okket og Oiet seg over hvor fælt, vondt og vanskelig de har det? Hvor har det gjort det?

Anonymkode: 5a549...e65

Annenhver tråd her på forumet. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehageansatte har lav utdanning. Mange vil sikkert steile når jeg sier det, men jeg er pedagog i barnehage og svært mange av mine kolleger har et lavt kunnskapsnivå sett bort fra det de selv driver med hver dag. De fleste av den er veldig dyktige i jobben sin, men dette er en unntakssituasjon.
 

Det er ikke rart at de er redde, for de er ellers dårlig orientert om samfunnet og ser nå bare krigstypene.

Dette er en grusomt grov generalisering, men det er ikke rart at folk er redde for å gå tilbake på jobb. Frykten er ikke nødvendigvis rasjonell, selv om alle skjønner at all menneskelig kontakt medfører en grad av risiko.

Anonymkode: 5c733...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Smittevernsutstyr er for å skjerme de aller sykeste og mest skjøre pasientene, ikke for å skjerme friske barn, voksne, frisørkunder eller frisører.

Kutt ut å gjøre deg til!

Anonymkode: c1067...b0f

Selvsagt er det også for å skjerme helsepersonell. Det sier seg selv. Når personellet blir smitteførende eller selv blir syke faller jo korthuset. Ikke gjør deg til du heller. Dere er ikke uselviske superhelter.

Anonymkode: 4c516...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, ikke rakk så ned på hverandre. Føler denne koronakrisen får frem ganske så ufine sider hos folk. 

Anonymkode: cfcac...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Får vi også fullt smittevernsutstyr eller? Ikke?

Nei, da falt argumentasjonen din i grus gitt😂

Anonymkode: 03127...a1d

Er da de færreste som jobber i fullt smittevernsutstyr. På aldershjemmet der jeg jobber er det manko på munnbind, og vi kan benytte oss av et par i løpet av en vakt. Har også vært på helsetasjonen med ungen i løpet av denne perioden og helsøster hadde verken munnbind eller hansker. Så vil si argumentasjonen din faller litt i grus gitt... 

Anonymkode: 55c5a...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sutring. 

Det er bekymring, frykt. 

Foreldre, ansatte på skole og bhg har ikke sammr verktøy som leger, sykepleiere og annet helsepersonell til å verne oss mot smitte. 

Når bhg og skole åpner vil det bli som en russisk rulett. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har barnehageansatte og lærere okket og Oiet seg over hvor fælt, vondt og vanskelig de har det? Hvor har det gjort det?

Anonymkode: 5a549...e65

Jeg er medlem i en av de større FB-sidene for lærere. Der er det så mye klaging og syting at jeg blir helt kvalm. Siden dag én av nedstengningen har de ikke gnålt om annet enn at skolene og barnehagene IKKE må åpne igjen.

Lærere og barnehagelærere er yrkesgrupper du ikke vil gå i krigen med.

Anonymkode: dff3d...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnehageansatte har lav utdanning. Mange vil sikkert steile når jeg sier det, men jeg er pedagog i barnehage og svært mange av mine kolleger har et lavt kunnskapsnivå sett bort fra det de selv driver med hver dag. De fleste av den er veldig dyktige i jobben sin, men dette er en unntakssituasjon.
 

Det er ikke rart at de er redde, for de er ellers dårlig orientert om samfunnet og ser nå bare krigstypene.

Dette er en grusomt grov generalisering, men det er ikke rart at folk er redde for å gå tilbake på jobb. Frykten er ikke nødvendigvis rasjonell, selv om alle skjønner at all menneskelig kontakt medfører en grad av risiko.

Anonymkode: 5c733...63f

Veldig godt innlegg.

Du har nok helt rett i dette.

Det du beskriver passer i alle fall sammen med det man leser av bekymringer, hvor de bekymringene ikke i det hele tatt står i forhold til reell fare. 

Noen - en gruppe med leger, pedagoger og folk fra FHI - burde sørge for å lære opp, og betrygge, de ansatte veldig kjapt før de åpner barnehagene igjen. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke sutring. 

Det er bekymring, frykt. 

Foreldre, ansatte på skole og bhg har ikke sammr verktøy som leger, sykepleiere og annet helsepersonell til å verne oss mot smitte. 

Når bhg og skole åpner vil det bli som en russisk rulett. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Den beskyttelsen kalles kunnskap.

Frykten er nemlig mye farligere enn viruset. 

Og kunnskap finnes det utømmelige mengder av. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnehageansatte har lav utdanning. Mange vil sikkert steile når jeg sier det, men jeg er pedagog i barnehage og svært mange av mine kolleger har et lavt kunnskapsnivå sett bort fra det de selv driver med hver dag. De fleste av den er veldig dyktige i jobben sin, men dette er en unntakssituasjon.
 

Det er ikke rart at de er redde, for de er ellers dårlig orientert om samfunnet og ser nå bare krigstypene.

Dette er en grusomt grov generalisering, men det er ikke rart at folk er redde for å gå tilbake på jobb. Frykten er ikke nødvendigvis rasjonell, selv om alle skjønner at all menneskelig kontakt medfører en grad av risiko.

Anonymkode: 5c733...63f

Virker ikke særlig klok du heller. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Antar det var ironisk, jeg har ikke sett ett eneste innlegg hvor noen av disse gruppene har klaget.

Til gjengjeld er sytingen fra barnehageansatte snart like erketypisk for denne epidemien, som hva hamstringen av dopapir var tidligere. 

Leste også om foreldre som ikke en gang har blitt oppringt av barnas nærmeste i barnehagen.

Det er så hjerterått at jeg mangler ord!

Anonymkode: c1067...b0f

Ikke her inne, men du verden så de syter på fb. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den beskyttelsen kalles kunnskap.

Frykten er nemlig mye farligere enn viruset. 

Og kunnskap finnes det utømmelige mengder av. 

Anonymkode: c1067...b0f

Prøv å lær den kunnskapen til et barn som trenger trøst. 

Teori og praksis henger ikke alltid sammen. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere og leger verner ikke om seg selv!

De verner om sine syke pasienter.

Mange sykepleiere og leger blir selv smittet. Det er ikke sånn at smittevernsutstyr beskytter de som jobber med helse.

Det beskytter pasientene. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Prøv å lær den kunnskapen til et barn som trenger trøst. 

Teori og praksis henger ikke alltid sammen. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Barn takler dette fint.

Det er barnehageansatte som ikke gjør det. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er da de færreste som jobber i fullt smittevernsutstyr. På aldershjemmet der jeg jobber er det manko på munnbind, og vi kan benytte oss av et par i løpet av en vakt. Har også vært på helsetasjonen med ungen i løpet av denne perioden og helsøster hadde verken munnbind eller hansker. Så vil si argumentasjonen din faller litt i grus gitt... 

Anonymkode: 55c5a...3b6

Aldershjem har besøksforbud, så dere er allerede isolert. 

Evt smitte vil komme utenfra eller allerede være der. 

 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barn takler dette fint.

Det er barnehageansatte som ikke gjør det. 

Anonymkode: c1067...b0f

Et barn som ikke kan regulere seg selv vil ikke takle å ikke bli sett på den måten han eller hun har behov for. 

Et barn trenger trøst. 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare slutte å hakke ned på andre? Det er rett og slett bare trist å se de ufine sidene som har kommet frem under denne epidemien. 

 

Anonymkode: cfcac...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full respekt for at de ansatte i bhg til barnet mitt er bekymret for hvordan de skal håndtere dette. Jeg er bekymret selv for å sende henne. Og ja, det har vært fullstendig kaos med hjemmekontor og en 3-åring, men jeg greier likevel å se at bhg-ansatte er bekymret for en god grunn, ikke fordi de verken er uopplyste, arbeidssky eller lignende som noen her inne får det til å høres som. 

Anonymkode: cfcac...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...