Gå til innhold

Jeg er lett sjokkert over holdningen til enkelte her inne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I noen uker har vi sendt helsepersonell og renholdere i fronten. De har stått med de mest smittsomme pasientene. Jobbet knallhardt for å redde liv og holde samfunnet så trygt som mulig, kanskje også måttet isolere seg helt fra sin egen familie. Vi vet at dødeligheten er økt hos helsepersonell som jobber med de sykeste pasientene. Nå skal samfunnet gradvis åpnes, og vi som har kunnet sitte trygt på hjemmekontor eller nesten tomme arbeidsplasser hvor kun de som føler seg helt friske får komme, sitter nå med halen mellom beina og gjør oss til. Barn, unge og relativt unge/voksne kvinner er de som generelt sett rammes lettest. Spesielt hvis vi smittet av et barn, og ikke tilhører noen risikogruppe vil sannsynligvis sykdomsforløpet være relativt lett. Skjerpings. Dette er selvopptatt sutring. Vi har fortsatt god tid til å få på plass forholdsregler og rutiner før åpning av skoler, barnehager og frisørsalonger. Jeg blir helt flau når jeg ser hva legene og ulike pleiere står i uten å klage. 

Anonymkode: 848f3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får vi også fullt smittevernsutstyr eller? Ikke?

Nei, da falt argumentasjonen din i grus gitt😂

Anonymkode: 03127...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I noen uker har vi sendt helsepersonell og renholdere i fronten. De har stått med de mest smittsomme pasientene. Jobbet knallhardt for å redde liv og holde samfunnet så trygt som mulig, kanskje også måttet isolere seg helt fra sin egen familie. Vi vet at dødeligheten er økt hos helsepersonell som jobber med de sykeste pasientene. Nå skal samfunnet gradvis åpnes, og vi som har kunnet sitte trygt på hjemmekontor eller nesten tomme arbeidsplasser hvor kun de som føler seg helt friske får komme, sitter nå med halen mellom beina og gjør oss til. Barn, unge og relativt unge/voksne kvinner er de som generelt sett rammes lettest. Spesielt hvis vi smittet av et barn, og ikke tilhører noen risikogruppe vil sannsynligvis sykdomsforløpet være relativt lett. Skjerpings. Dette er selvopptatt sutring. Vi har fortsatt god tid til å få på plass forholdsregler og rutiner før åpning av skoler, barnehager og frisørsalonger. Jeg blir helt flau når jeg ser hva legene og ulike pleiere står i uten å klage. 

Anonymkode: 848f3...393

👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Får vi også fullt smittevernsutstyr eller? Ikke?

Nei, da falt argumentasjonen din i grus gitt😂

Anonymkode: 03127...a1d

Smittevernsutstyr er for å skjerme de aller sykeste og mest skjøre pasientene, ikke for å skjerme friske barn, voksne, frisørkunder eller frisører.

Kutt ut å gjøre deg til!

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får vi også fullt smittevernsutstyr eller? Ikke?

Nei, da falt argumentasjonen din i grus gitt😂

Anonymkode: 03127...a1d

Så du tror at alle som jobber på sykehus /pleiehjem har fult smitteutstyr? Dette er det bare de som jobber med påvist smitte som får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får vi også fullt smittevernsutstyr eller? Ikke?

Nei, da falt argumentasjonen din i grus gitt😂

Anonymkode: 03127...a1d

Tror du alt helsepersonell og renholdspersonalet jobber i fullt smittevernutstyr? 

Anonymkode: ea9a0...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg. 
Hadde trodd at disse tider skulle ødelegge litt for krenkesamfunn og sutrekopper, men de er her enda. 

Anonymkode: df05e...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de som jobber i helsevesenet valgt nettopp det yrket da. En valgt risiko, eller et «kall» om vi skal glorifisere det. Men som oftest slikker ikke pasientene deres dem i ansiktet, nyser på maten dems, og har fire fingre oppi nesa deres.

Anonymkode: 141ca...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå har de som jobber i helsevesenet valgt nettopp det yrket da. En valgt risiko, eller et «kall» om vi skal glorifisere det. Men som oftest slikker ikke pasientene deres dem i ansiktet, nyser på maten dems, og har fire fingre oppi nesa deres.

Anonymkode: 141ca...809

Nei, skilling, nysing og fingre er det barnehageansatte som har valgt. Men risikoen for å bli smittet av et presumptivt friskt barn er rimelig  mye lavere enn en kjent koronapasient i respirator. 

Anonymkode: 848f3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå har de som jobber i helsevesenet valgt nettopp det yrket da. En valgt risiko, eller et «kall» om vi skal glorifisere det. Men som oftest slikker ikke pasientene deres dem i ansiktet, nyser på maten dems, og har fire fingre oppi nesa deres.

Anonymkode: 141ca...809

Igjen, man bruker ikke beskyttelse for egen del, man bruker det for pasientenes del.

Sykefraværet pga infeksjoner er nok langt høyere blant ansatte i barnehage enn blant sykepleiere. Det er her man finner alt fra forkjølelse, bihulebetennelse og lus. Så de som har valgt et yrke hvor man utsetter seg selv for flest mikroorganismer og smitte, er og blir de som jobber i barnehage. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, skilling, nysing og fingre er det barnehageansatte som har valgt. Men risikoen for å bli smittet av et presumptivt friskt barn er rimelig  mye lavere enn en kjent koronapasient i respirator. 

Anonymkode: 848f3...393

Ikke hvis man, som den som passer på pasienten, har smittevernutstyr - touche!

Anonymkode: 141ca...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis man, som den som passer på pasienten, har smittevernutstyr - touche!

Anonymkode: 141ca...809

Smittevernutstyr er ikke 100% sikkert, og mange i helsevesenet har ikke en gang forsvarlig tilgang til det nå. 

Anonymkode: 848f3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis man, som den som passer på pasienten, har smittevernutstyr - touche!

Anonymkode: 141ca...809

Legg ned triumfen!

Du har jo virkelig ingen peiling på hvorfor sykepleiere og leger beskyttelsesutstyr. De bruker dette fordi de jobber med syke mennesker som IKKE TÅLER så mye. 

Helvete heller så lei jeg er av fysisk friske og meget smålige mennesker som nå forsøker å robbe til seg det vernet som kreftpasienter, hjertepasienter og lungepasienter skulle hatt. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Smittevernutstyr er ikke 100% sikkert, og mange i helsevesenet har ikke en gang forsvarlig tilgang til det nå. 

Anonymkode: 848f3...393

Dette er IKKE for å verne sykepleieren eller legen. Få det inn i hodet!

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har de som jobber i helsevesenet valgt nettopp det yrket da. En valgt risiko, eller et «kall» om vi skal glorifisere det. Men som oftest slikker ikke pasientene deres dem i ansiktet, nyser på maten dems, og har fire fingre oppi nesa deres.

Anonymkode: 141ca...809

Alt dette får du på dementavdeligene å😏

Anonymkode: 70bc3...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Legg ned triumfen!

Du har jo virkelig ingen peiling på hvorfor sykepleiere og leger beskyttelsesutstyr. De bruker dette fordi de jobber med syke mennesker som IKKE TÅLER så mye. 

Helvete heller så lei jeg er av fysisk friske og meget smålige mennesker som nå forsøker å robbe til seg det vernet som kreftpasienter, hjertepasienter og lungepasienter skulle hatt. 

Anonymkode: c1067...b0f

Jeg er så enig. Dette er de feigeste og mest egoistiske blant oss. De er bare opptatt av å beskytte seg selv, og overlater til andre å stå i møkka. 

Anonymkode: 848f3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alt dette får du på dementavdeligene å😏

Anonymkode: 70bc3...edc

Sant nok 😂 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får vi også fullt smittevernsutstyr eller? Ikke?

Nei, da falt argumentasjonen din i grus gitt😂

Anonymkode: 03127...a1d

WOW!

Lyset på, men ingen hjemme! Skremmende. 

Anonymkode: 29c19...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI... det må være lov å diskutere uten at man trenger å bli stemplet for dårlige holdninger. Regner med at du sikter til det andre innlegget!

Anonymkode: 0e4ef...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skjønar bekymringa til dei barnehagetilsette.  Ein har gjerne familie som er i risikosona, som ein er redd for å smitte, sjølv om ein ikkje er det sjølv.  Det er og ein god del barnehagetilsette og lærarar i 40-50 åra, som sjølve risikerar alvorleg sjukdom dersom dei vert smitta. Godt smittevern i barnehagearbeid er og blir utopisk.  Sytet frå blåskjortene som vil på hytta har eg meir problem med å takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjære HI... det må være lov å diskutere uten at man trenger å bli stemplet for dårlige holdninger. Regner med at du sikter til de andre innlegget!

Anonymkode: 0e4ef...559

Diskutere er selvfølgelig greit, men det er tydelig at enkelte leter med lys og lykte etter unnskyldninger for å gå på jobb. Dette er yrker som i langt lavere grad er utsatt for alvorlig smitte. Mye bunner sikkert i redsel og mangel på kunnskap. Nå er sofadelen av dugnaden over for mange, og vi må ut og bidra. Jeg vet selvfølgelig at mange har slitt med balanse mellom hjemmeskole, hjemmekontor og omsorg for småbarn, og at det ikke har vært rosenrødt. Men vi har i alle fall vært relativt trygge. Vi kan ikke bare sitte inne i evigheter og overlate til helsepersonell, renholdere, butikkansatte og myndigheter m.fl. å drifte hele samfunnet. 

Anonymkode: 848f3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Diskutere er selvfølgelig greit, men det er tydelig at enkelte leter med lys og lykte etter unnskyldninger for å gå på jobb. Dette er yrker som i langt lavere grad er utsatt for alvorlig smitte. Mye bunner sikkert i redsel og mangel på kunnskap. Nå er sofadelen av dugnaden over for mange, og vi må ut og bidra. Jeg vet selvfølgelig at mange har slitt med balanse mellom hjemmeskole, hjemmekontor og omsorg for småbarn, og at det ikke har vært rosenrødt. Men vi har i alle fall vært relativt trygge. Vi kan ikke bare sitte inne i evigheter og overlate til helsepersonell, renholdere, butikkansatte og myndigheter m.fl. å drifte hele samfunnet. 

Anonymkode: 848f3...393

* for å slippe å gå på jobb. 

Anonymkode: 848f3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, soleia skrev:

Eg skjønar bekymringa til dei barnehagetilsette.  Ein har gjerne familie som er i risikosona, som ein er redd for å smitte, sjølv om ein ikkje er det sjølv.  Det er og ein god del barnehagetilsette og lærarar i 40-50 åra, som sjølve risikerar alvorleg sjukdom dersom dei vert smitta. Godt smittevern i barnehagearbeid er og blir utopisk.  Sytet frå blåskjortene som vil på hytta har eg meir problem med å takle.

Vi som har familie i risikosonen må isolere oss fra disse (slik mange andre har måttet gjøre i noen uker allerede), og de som selv er i risikogruppen må selvfølgelig ikke jobbe. 

Anonymkode: 848f3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi som har familie i risikosonen må isolere oss fra disse (slik mange andre har måttet gjøre i noen uker allerede), og de som selv er i risikogruppen må selvfølgelig ikke jobbe. 

Anonymkode: 848f3...393

Eg veit, eg har kolleger som bur på gjesterommet, og sjølv har eg ikkje møtt foreldre og svigerforeldre på vekesvis.  Det er mange i helsevesenet som og bekymrar seg, men vi veit at jobben vi gjer er heilt nødvendig for at andre menneske skal overleve, og difor stiller vi ikkje så mykje spørsmål ved det.  Eg meiner det må vere lov å bekymre seg over si eiga, og sine kjære si helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I noen uker har vi sendt helsepersonell og renholdere i fronten. De har stått med de mest smittsomme pasientene. Jobbet knallhardt for å redde liv og holde samfunnet så trygt som mulig, kanskje også måttet isolere seg helt fra sin egen familie. Vi vet at dødeligheten er økt hos helsepersonell som jobber med de sykeste pasientene. Nå skal samfunnet gradvis åpnes, og vi som har kunnet sitte trygt på hjemmekontor eller nesten tomme arbeidsplasser hvor kun de som føler seg helt friske får komme, sitter nå med halen mellom beina og gjør oss til. Barn, unge og relativt unge/voksne kvinner er de som generelt sett rammes lettest. Spesielt hvis vi smittet av et barn, og ikke tilhører noen risikogruppe vil sannsynligvis sykdomsforløpet være relativt lett. Skjerpings. Dette er selvopptatt sutring. Vi har fortsatt god tid til å få på plass forholdsregler og rutiner før åpning av skoler, barnehager og frisørsalonger. Jeg blir helt flau når jeg ser hva legene og ulike pleiere står i uten å klage. 

Anonymkode: 848f3...393

👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: dff3d...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...