Gå til innhold

Jeg er lett sjokkert over holdningen til enkelte her inne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, man bruker ikke beskyttelse for egen del, man bruker det for pasientenes del.

Dette var et av dine sitater. Det er jo selvsagt for at de som jobber ikke skal smittes og dermed heller ikke kunne smitte andre. Men de som jobber med de syke jobber ikke fram og tilbake mellom rene og urene soner. 

Anonymkode: ee3ba...e83

Riktig! 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke noe å innrømme, leser du ting som ikke står?

Jeg har påpekt at du og de som hevder at helsepersonell ikke bruker smittevernutstyr for også å beskytte seg selv, de tar veldig feil. Du har hardnakket påstått at de kun bruker det for å beskytte pasienter, og det er helt feil, og det viser at du ikke jobber med dette - eller i det minste aldri burde gjøre det!

Friske barn - antar... Og det er akkurat der problemet ligger. Man vet barn blir smittet. Man vet at barn kan være smittebærere, selv om man antar (dvs. tror, ikke vet med sikkerhet, fordi vi er for tidlig i dette virusets historie til å vite slikt sikkert) at de ikke utgjør en stor smittekilde til andre. Og likevel, barnehageansatte må være så tett på barna at de vil ha større risiko for å bli smittet. Og dermed vil de voksne ta med smitte hjem. Og barn som blir smittet av de andre barna, eller ansatte, men som er symptomfrie vil kunne smitte sine familier igjen. Det de derimot vet, er at tilsynelatende friske personer, voksne og barn, kan være smittebærere og smittespredere.

Det regjeringen og FHI nå gjør er at de sjanser på at spredningen likevel ikke skal bli stor. Og de har allerede innrømmet at de egentlig ikke vet hvordan dette vil gå, at hvis det ikke går så må de stramme hardt inn igjen.

Problemet hvis det ikke går bra er at vi da trolig settes tilbake til begynnelsen av mars, og må begynne helt på nytt for å slå ned smitten. Det vil bli langt dyrere enn litt mer tålmodighet nå, inntil vi har mer kunnskap om viruset.

Anonymkode: 80392...d24

Nei, det har jeg aldri skrevet.

Det blir temmelig vanskelig å diskutere med folk som ikke klarer å lese det som står, og som i tillegg gjentar de samme feil, om og om igjen. Ting blir ikke mirakuløst riktig, bare man gjentar det mange nok ganger.

Regner med at alle som vil, lett klarer å få med seg det jeg skriver. Dette er faktisk så enkelt at selv barn kan forstå det :) 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har jeg aldri skrevet.

Det blir temmelig vanskelig å diskutere med folk som ikke klarer å lese det som står, og som i tillegg gjentar de samme feil, om og om igjen. Ting blir ikke mirakuløst riktig, bare man gjentar det mange nok ganger.

Regner med at alle som vil, lett klarer å få med seg det jeg skriver. Dette er faktisk så enkelt at selv barn kan forstå det :) 

Anonymkode: c1067...b0f

For en god del timer siden skrev du følgende:

"Sykepleiere og leger verner ikke om seg selv!

De verner om sine syke pasienter.

Mange sykepleiere og leger blir selv smittet. Det er ikke sånn at smittevernsutstyr beskytter de som jobber med helse.

Det beskytter pasientene."

 

Så skrev du: "Grunnen til at de som jobber med pasienter beskytter seg, er pasientene."

 

Så jo, du har absolutt hevdet at helsepersonell ikke bruker smittevernutstyr for å beskytte seg selv!

 

Det du driver med er farlig feilinformasjon!

 

 

 

 

 

Anonymkode: 80392...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de har jeg stående klar!

Hvor skal jeg lese, slik at jeg finner det du påstår er sant? 

Jeg venter enda! Kom igjen nå da!

Anonymkode: c1067...b0f

Du får se på innholdsfortegnelsen.

Jeg vet ikke hva du er utdannet som. Det er du som sier du har greie på dette. 

Underhold oss. 

 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en god del timer siden skrev du følgende:

"Sykepleiere og leger verner ikke om seg selv!

De verner om sine syke pasienter.

Mange sykepleiere og leger blir selv smittet. Det er ikke sånn at smittevernsutstyr beskytter de som jobber med helse.

Det beskytter pasientene."

 

Så skrev du: "Grunnen til at de som jobber med pasienter beskytter seg, er pasientene."

 

Så jo, du har absolutt hevdet at helsepersonell ikke bruker smittevernutstyr for å beskytte seg selv!

 

Det du driver med er farlig feilinformasjon!

 

 

 

 

 

Anonymkode: 80392...d24

Nei, nå vrir du på alt igjen. Ergo er det du som driver med feilinformasjon. 

Om du ikke klarer å sitere meg ordrett, men i stedet må tolke meg i hytt og pine, så får du bare la være. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får se på innholdsfortegnelsen.

Jeg vet ikke hva du er utdannet som. Det er du som sier du har greie på dette. 

Underhold oss. 

 

Anonymkode: 2ccb9...b84

Som ventet hadde du ingenting å komme med. 

Du ville jeg skulle lese om smittevern. Jeg sa jeg har bøkene klare. 

Jeg venter enda på referanser eller lenker til det du vil jeg skal lese.

Kom igjen nå da, AB  b84, jeg er klar som et påskeegg!!

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nå vrir du på alt igjen. Ergo er det du som driver med feilinformasjon. 

Om du ikke klarer å sitere meg ordrett, men i stedet må tolke meg i hytt og pine, så får du bare la være. 

Anonymkode: c1067...b0f

Jeg kopierte teksten du skrev, så det var dine egne ord, ikke mine.

Det er ganske talende at din anonymkode slutter på b0f... oh, aj, aj, aj, aj, boff...

 

Anonymkode: 80392...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kopierte teksten du skrev, så det var dine egne ord, ikke mine.

Det er ganske talende at din anonymkode slutter på b0f... oh, aj, aj, aj, aj, boff...

 

Anonymkode: 80392...d24

Ja, det du skrev der, har jeg skrevet.

Men i forrige innlegg var det din skrullete tolkning av mine ord, som jeg IKKE har skrevet.

Igjen, det nytter ikke å gjenta ting, det blir ikke sant fordi man bare gnåler. 

Uansett, du får bare ajajajboffe videre, for det her tullet gidder ikke jeg.

Eventuelt kan du komme med forsking som understøtter de helt ville utsagnene dine.

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen som har sagt at de ikke er for å beskytte pasientene også. 

Men like mye seg selv

Anonymkode: 2ccb9...b84

Munnbind brukes primært for å beskytte pasientene. Maske beskytter de ansatte mot virus. 

Anonymkode: 0bbb1...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det du skrev der, har jeg skrevet.

Men i forrige innlegg var det din skrullete tolkning av mine ord, som jeg IKKE har skrevet.

Igjen, det nytter ikke å gjenta ting, det blir ikke sant fordi man bare gnåler. 

Uansett, du får bare ajajajboffe videre, for det her tullet gidder ikke jeg.

Eventuelt kan du komme med forsking som understøtter de helt ville utsagnene dine.

Anonymkode: c1067...b0f

Du har skrevet ordrett at helsepersonell ikke bruker smittevernutstyr for å beskytte seg selv. Det er feil. Fakta.

Enkel sak å gå inn på FHI eller Helsedirektoratets sider, så finner du dokumentasjon. Jeg har dessuten lagt ut en link tidligere i tråden hvor en professor i smittevern sier det samme, at helsepersonell trenger smittevernutstyr for å beskyttes mot smitte.

Det er dessuten hele elementær kunnskap blant helsepersonell, noe man har på førsteåret av studiene. Smittevernrutiner og smittevernutstyr følges og brukes for å beskytte seg selv og for å beskytte pasientene.

Du påstår at helsepersonell ikke bruker slikt utstyr for å beskytte seg selv, det er og blir fakta. Om du mener at du kan bevise at helsepersonell ikke bruker smittevernutstyr for å også beskytte seg selv, da får du komme med bevis på dette. Men alt av lærebøker og offentlig tilgjengelig informasjon (og sunn fornuft) sier at smittevernutstyr også skal beskytte helsepersonell.

Du bryter forøvrig forumreglene, men dem har du vel lest like overfladisk som de helsefaglige bøkene du påstår å ha.

Anonymkode: 80392...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Munnbind brukes primært for å beskytte pasientene. Maske beskytter de ansatte mot virus. 

Anonymkode: 0bbb1...00a

Jepp!

Men målet er jo pasientene, så det å holde seg selv frisk er en hyggelig bivirkning. 

Hadde målet vært en selv, så hadde man jo rett og slett holdt seg langt unna pasienten!

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har jeg aldri skrevet.

Det blir temmelig vanskelig å diskutere med folk som ikke klarer å lese det som står, og som i tillegg gjentar de samme feil, om og om igjen. Ting blir ikke mirakuløst riktig, bare man gjentar det mange nok ganger.

Regner med at alle som vil, lett klarer å få med seg det jeg skriver. Dette er faktisk så enkelt at selv barn kan forstå det :) 

Anonymkode: c1067...b0f

Ta til deg egne råd... ting blir ikke rett selv om du gjentar deg selv...

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anonymkode: 80392...d24

Jeg orker ikke mer kverulering!

Jeg gidder ikke diskutere med deg!

Du kommer bare med sprøyt!

Du får rapportere meg hvis du mener jeg bryter reglene, og ellers får du bare tåle at jeg rett og slett ikke gidder! 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg orker ikke mer kverulering!

Jeg gidder ikke diskutere med deg!

Du kommer bare med sprøyt!

Du får rapportere meg hvis du mener jeg bryter reglene, og ellers får du bare tåle at jeg rett og slett ikke gidder! 

Anonymkode: c1067...b0f

Det er en stund siden jeg rapporterte deg.

Du vet at det du har påstått er feil. Kom med en kilde på at du har rett, om du er så sikker.

Jeg har vist til flere kilder som viser at jeg har rett. Du har ikke kommet med en eneste en - til tross for at du påstå å ha "alle" bøker...

 

Anonymkode: 80392...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta til deg egne råd... ting blir ikke rett selv om du gjentar deg selv...

Anonymkode: ee3ba...e83

Korrekt.

Bra at det var riktig, allerede i første omgang, da! ;) 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er en stund siden jeg rapporterte deg.

Du vet at det du har påstått er feil. Kom med en kilde på at du har rett, om du er så sikker.

Jeg har vist til flere kilder som viser at jeg har rett. Du har ikke kommet med en eneste en - til tross for at du påstå å ha "alle" bøker...

 

Anonymkode: 80392...d24

Jeg behøver ingen kilder!

Det er helt åpenbart for de fleste, det ligger i sakens natur, at hadde målet vært å beskytte sykepleieren og legen, så hadde de to holdt seg langt vekk fra syke pasienter!

Det beste smittevernet man har, er tross alt å holde seg langt unna.

Ergo er PASIENTEN målet!

Selv et barn forstår dette!

At du ikke klarer å tro på det, kan dessverre ikke jeg hjelpe deg med.

(Hvis du er sykepleier eller lege eller lignende, så er det i grunn veldig betenkelig hvis du tror det et deg selv som er målet i arbeid med syke, eller hvis du driver og krangler på det her viset her.)

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp!

Men målet er jo pasientene, så det å holde seg selv frisk er en hyggelig bivirkning. 

Hadde målet vært en selv, så hadde man jo rett og slett holdt seg langt unna pasienten!

Anonymkode: c1067...b0f

Nja.... De som jobber med alvorlig smitte, og dermed ifører seg maske, smittevernsdrakt, visir osv gjør dette primært for å ikke Bli utsatt for selve viruset. 

For ordinært helsepersonell benyttes munnbind. Deg beskyttet ikke mot virus som innåndes feks. Men det beskyttet pasienten mot mikroorganismer i utåndingsluften til helsearbeiderne. 

Anonymkode: 0bbb1...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nja.... De som jobber med alvorlig smitte, og dermed ifører seg maske, smittevernsdrakt, visir osv gjør dette primært for å ikke Bli utsatt for selve viruset. 

For ordinært helsepersonell benyttes munnbind. Deg beskyttet ikke mot virus som innåndes feks. Men det beskyttet pasienten mot mikroorganismer i utåndingsluften til helsearbeiderne. 

Anonymkode: 0bbb1...00a

Ja, men å unngå viruset er kun et delmål. Hovedmålet er pasienten(e).

Hadde hovedmålet vært å unngå smitte, hadde de holdt seg hjemme. 

Det siste stemmer, ja. 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som ventet hadde du ingenting å komme med. 

Du ville jeg skulle lese om smittevern. Jeg sa jeg har bøkene klare. 

Jeg venter enda på referanser eller lenker til det du vil jeg skal lese.

Kom igjen nå da, AB  b84, jeg er klar som et påskeegg!!

Anonymkode: c1067...b0f

Har du sjekket ut NRK super enda? Mye fin info der altså, som du kanskje forstår. Noe er sikkert over ditt nivå, men gi det en sjanse!

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men å unngå viruset er kun et delmål. Hovedmålet er pasienten(e).

Hadde hovedmålet vært å unngå smitte, hadde de holdt seg hjemme. 

Det siste stemmer, ja. 

Anonymkode: c1067...b0f

Nei, å unngå virus for helsearbeidere som MÅ behandle alvorlig virussyke er selvfølgelig også et hovedmål - på lik linje som riktig helsehjelp.

Anonymkode: 0bbb1...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp!

Men målet er jo pasientene, så det å holde seg selv frisk er en hyggelig bivirkning. 

Hadde målet vært en selv, så hadde man jo rett og slett holdt seg langt unna pasienten!

Anonymkode: c1067...b0f

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg behøver ingen kilder!

Det er helt åpenbart for de fleste, det ligger i sakens natur, at hadde målet vært å beskytte sykepleieren og legen, så hadde de to holdt seg langt vekk fra syke pasienter!

Det beste smittevernet man har, er tross alt å holde seg langt unna.

Ergo er PASIENTEN målet!

Selv et barn forstår dette!

At du ikke klarer å tro på det, kan dessverre ikke jeg hjelpe deg med.

(Hvis du er sykepleier eller lege eller lignende, så er det i grunn veldig betenkelig hvis du tror det et deg selv som er målet i arbeid med syke, eller hvis du driver og krangler på det her viset her.)

Anonymkode: c1067...b0f

Hva er målet med å arbeide med syke om det ikke er pasienten? Du er jo rave gal. Hjelpes meg...

Anonymkode: ee3ba...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, å unngå virus for helsearbeidere som MÅ behandle alvorlig virussyke er selvfølgelig også et hovedmål - på lik linje som riktig helsehjelp.

Anonymkode: 0bbb1...00a

Ja, jeg hører at flere av dere påstår dette.

Det å klare å se at pasienten hele veien er målet til de som jobber med helse, er nok mer en slags innsikt som kommer med modning. Det er ikke uten grunn at man har flerårig utdannelse for å kunne jobbe med pasienter.

Hadde det kun vært snakk om en kjapp debatt på forum, og vips så hadde man masse leger og sykepleiere, så hadde ting vært enkelt! :) 

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, jeg kjenner jeg ikke orker å krangle mer, men tenkte å minne om utgangspunktet for denne tråden, før jeg gir meg;

Barnet er målet til de som jobber i barnehage.

Pasienten er målet til de som jobber i helsevesenet. 

Vi må se på målet, for å finne ut om vi behøver smittevern. 

Noen pasienter er skjøre. De tåler ikke å utsettes for virus. Dette er mer viktig for de pasientene å unngå smitte, enn å ha en hånd å holde i. For enkelte sykepleiere og leger, vil det derfor være hensiktsmessig å bruke smittevernsutstyr.

Barn som kommer i barnehagen, derimot, er friske og har behov for et fang å sitte i og noen hender å holde i. De har ikke behov for å skjermes mot smitte, og i hvert fall ikke mer behov for det, enn for et fang å sitte i og en hånd å holde i. For barnehageansatte vil det altså ikke være hensiktsmessig, å bruke smittevernsutstyr.

Tvert i mot, det vil motvirke den jobben de er betalt for å gjøre!

Anonymkode: c1067...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg behøver ingen kilder!

Det er helt åpenbart for de fleste, det ligger i sakens natur, at hadde målet vært å beskytte sykepleieren og legen, så hadde de to holdt seg langt vekk fra syke pasienter!

Det beste smittevernet man har, er tross alt å holde seg langt unna.

Ergo er PASIENTEN målet!

Selv et barn forstår dette!

At du ikke klarer å tro på det, kan dessverre ikke jeg hjelpe deg med.

(Hvis du er sykepleier eller lege eller lignende, så er det i grunn veldig betenkelig hvis du tror det et deg selv som er målet i arbeid med syke, eller hvis du driver og krangler på det her viset her.)

Anonymkode: c1067...b0f

Slik du argumenterer nekter jeg å tro at du har høyere utdanning en gang.

"Basale rutiner skal beskytte både helsepersonellet mot smitte og forebygge smitte til og mellom pasienter."

https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/temakapitler/09.-basale-smittevernrutiner-i-hels/

Du må slutte nå. Det du påstår er feil, og du driver med feilinformasjon som helsemyndighetene har bedt befolkningen og media om å IKKE gjøre.

Du fremstiller deg selv som særdeles lite smart og helt uten elementære kunnskaper innen helse, epidemiologi og smittevern.

Anonymkode: 80392...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...