Gå til innhold

Hvorfor er det ingen som begynner å protestere..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Østerdølen skrev:

Er langvarige konsekvenser at vi alle må kutte ut en sydentur i året, bytte ut garderoben annet hvert år i stedet for tre ganger i året, kjøpe brukt og tenke litt før vi kaster,så må jo det være strålende. Kanskje vi da kan klare oss med mindre, noe alle (og ikke minst jorda) tjener på.

Vi har klart oss i alle tider,men nå er vi så bortskjemte at vi får panikk om vi skal litt ut av komfortsonen.

Oi, det var nedlatende. Du skjønner vel at veldig mange ikke lever sånn nå heller fordi de ikke har råd ril det, ikke alle er like priviligerte.

Anonymkode: 98c39...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må jo være ekstremt privilegert og leve godt beskyttet for livets realiteter om man tror kronisk utskiftning av garderobe og flere ferieturer i året er normalen for folk flest. 

Anonymkode: 71871...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man må jo være ekstremt privilegert og leve godt beskyttet for livets realiteter om man tror kronisk utskiftning av garderobe og flere ferieturer i året er normalen for folk flest. 

Anonymkode: 71871...c59

Jeg er langt fra privilegert. Jeg har to ulike jobber og jobber 160 % (en 100 % i helsevesenet og en 60 % vaskejobb) for å få kabalen til å gå opp. Og selvfølgelig vet jeg at ikke alle lever slik, men likevel beviser flere av svarene her inne mine poeng. Folk setter økonomi før menneskeliv, så utrolig egoister har vi blitt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Østerdølen skrev:

Jeg er langt fra privilegert. Jeg har to ulike jobber og jobber 160 % (en 100 % i helsevesenet og en 60 % vaskejobb) for å få kabalen til å gå opp. Og selvfølgelig vet jeg at ikke alle lever slik, men likevel beviser flere av svarene her inne mine poeng. Folk setter økonomi før menneskeliv, så utrolig egoister har vi blitt!

 

Du ser ikke at du selv er privilegert i disse dager? Med å ha de to tryggeste jobbene som er på markedet i dag? 

Så den som faktisk fremstår som mest egoistisk oppi hele dette er du som lar din tidligere sjalusi gi utslag i at du ønsker at vi skal få en økonomisk knekk her i landet. Du vet tross alt at det ikke vil påvirke deg. 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ser ikke at du selv er privilegert i disse dager? Med å ha de to tryggeste jobbene som er på markedet i dag? 

Så den som faktisk fremstår som mest egoistisk oppi hele dette er du som lar din tidligere sjalusi gi utslag i at du ønsker at vi skal få en økonomisk knekk her i landet. Du vet tross alt at det ikke vil påvirke deg. 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Så JEG er egoist fordi JEG er i førstelinje i behandling og kontroll av koronasykdommen?Fordi JEG utsetter meg selv for smittefare slike DU kan overleve? Fordi jeg går nå 12 timersvakter 7 dager i uken (forhåpentlig en uke av) og at vi allerede har fått beskjed om at vi nok ikke får sommerferie i år. Jeg risikerer å ta med smitte hjem til mine barn, slik at dine barn kan være tryggere?Så er det jeg som er egoist? Du kan gjerne ta over når som helst! Og sjalu?Javel,da er jeg vel det,da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ser ikke at du selv er privilegert i disse dager? Med å ha de to tryggeste jobbene som er på markedet i dag? 

Så den som faktisk fremstår som mest egoistisk oppi hele dette er du som lar din tidligere sjalusi gi utslag i at du ønsker at vi skal få en økonomisk knekk her i landet. Du vet tross alt at det ikke vil påvirke deg. 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Du synes man er priveligert om man hver dag må utsette seg selv, og dermed også indirekte familien sin, for smittefare for et virus som er svært smittsomt.

Du synes de som jobber ekstremt overtid og blir beordret på jobb i doble vakter er heldige der de sliter seg ut og samtidig blir mer mottakelig for sykdom er priveligerte?

Du er misunnelig på dem som nå "tross alt har en jobb"... personer allerede jobber dobbelt syv dager i uken og som vet at nå er vi tross alt bare i den "rolige" starten av hva vi vet vil komme fremover...

Og du kaller Østerdølen sjalu... Vet du, du eier ikke skamvett! Jeg har forståelse for at du er fortvilt over situasjonen din eller de du står nær, men å kalle de som nå jobber seg ihjel allerede nå, før det har braket løs, for priveligerte... det er vettløst!

Å kalle dem som vil utsette seg selv for risiko for å redde noen du er glade i for egoistiske, det er i tillegg lite smart. For slik du skriver rakker du ned på de som står på for alle oss andre.

Og selv om hun satte ting på spissen om garderobe og ferieturer så har hun jo helt rett. Forbruket i landet har tatt helt vanvittig av de siste årene, det er groteskt, det kunne ikke fortsette! Det å påpeke det er ikke sjalusi, det er fornuft. Vi så det i jappetiden på 80-tallet også... det kunne ikke fortsette. Men som land bygde vi oss opp igjen etterpå. Til enda bedre... og enda mer ufornuftig forbruk... Ja, det vil bli tøffere for en del enn andre, men vi kommer oss gjennom det! (og før du hakker hodet av meg, jeg er en av landets fattige og jeg unner oppriktig andre å ha så de klarer seg og vel så det, jeg er ikke sjalu på andre, men det forbruket som har vært de siste årene kan ikke fortsette).

Anonymkode: dd0de...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2020 den 13.06, Anonym bruker skrev:

Til info % = prosent

Anonymkode: 19bfe...c9d

Og til info: dødstallene har ikke «sunket» selv om man tester flere. Du kunne jo like godt begynne å regne inn hele milliarden som bor i Kina og si at da blir dødeligheten enda lavere, siden der fortsatt er overveiende flere som ikke er rammet 🙄

Anonymkode: 03e32...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet,  som jeg nå etterhvert innser at du ikke evner å se, er at dette i hovedsak ikke kommer til å ramme de som kan ta flere sydenturer i året eller bytte ut garderoben annen hvert år. Vi kommer ikke til å lide noen nød vi. 

Problemet er at dette vil ramme de som allerede med full jobb i dag knapt får hverdagen til å gå rundt. Det vil ramme økonomien til kommunene som styrer helse, skole og barnehager. 

At jeg ikke kan ta den ene sydenturen driter jeg faktisk i. Jeg kommer heller ikke til å gjennomføre den andre heller for den saks skyld. Det jeg bekymrer meg for er søsteren min som er aleinemor, jobber som frisør og har leid leilighet. Jeg bekymrer meg for oppfølgingen til barnet til venninna mi som har en diagnose som gjør at det trengs ekstra ressurser i skolen, jeg bekymrer meg for mor mi som er avhengig av oppfølging hele døgnet på sykehjemmet hun bor på og jeg bekymrer meg for foreldrene til venninna til datteren min som startet opp butikk her i høst. 

Men, sitter man godt skjermet hjemme mef hode langt oppi ræva så er ikke det lett å få med seg at Norge består ikke kun av mennesker som byttet garderobe annenhver år og tar flere sydenturen i året. Det er faktisk en veldig stor gruppe som ikke har økonomi til det. Og det er de jeg bekymrer meg for i denne sammenheng. Noe vi alle burde gjøre, inkludert du. 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Du, kommuneøkonomien er ikke gudegitt, det er politikerne som velger hvordan den skal se ut. Og de siste 7 årene har Erna &co valgt å flytte stadig flere statlige funksjoner ned på fylkes- og kommunenivå, beordret dem til å påta seg oppgavene, og IKKE etterfylt med midler til å løse dem. Så dette er ikke fattigdom, det er en VILLET politikk fra en regjering som prioriterer å kanalisere offentlige penger ned i private lommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og til info: dødstallene har ikke «sunket» selv om man tester flere. Du kunne jo like godt begynne å regne inn hele milliarden som bor i Kina og si at da blir dødeligheten enda lavere, siden der fortsatt er overveiende flere som ikke er rammet 🙄

Anonymkode: 03e32...71d

Hvor har jeg skrevet at dødstallet har sunket? 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

Du, kommuneøkonomien er ikke gudegitt, det er politikerne som velger hvordan den skal se ut. Og de siste 7 årene har Erna &co valgt å flytte stadig flere statlige funksjoner ned på fylkes- og kommunenivå, beordret dem til å påta seg oppgavene, og IKKE etterfylt med midler til å løse dem. Så dette er ikke fattigdom, det er en VILLET politikk fra en regjering som prioriterer å kanalisere offentlige penger ned i private lommer.

Men, hvordan tror du kommuneøkonomien blir fremover når bedrifter går konkurs, samtidig som flere og flere blir permittert og  arbeidsledige? 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du synes man er priveligert om man hver dag må utsette seg selv, og dermed også indirekte familien sin, for smittefare for et virus som er svært smittsomt.

Du synes de som jobber ekstremt overtid og blir beordret på jobb i doble vakter er heldige der de sliter seg ut og samtidig blir mer mottakelig for sykdom er priveligerte?

Du er misunnelig på dem som nå "tross alt har en jobb"... personer allerede jobber dobbelt syv dager i uken og som vet at nå er vi tross alt bare i den "rolige" starten av hva vi vet vil komme fremover...

Og du kaller Østerdølen sjalu... Vet du, du eier ikke skamvett! Jeg har forståelse for at du er fortvilt over situasjonen din eller de du står nær, men å kalle de som nå jobber seg ihjel allerede nå, før det har braket løs, for priveligerte... det er vettløst!

Å kalle dem som vil utsette seg selv for risiko for å redde noen du er glade i for egoistiske, det er i tillegg lite smart. For slik du skriver rakker du ned på de som står på for alle oss andre.

Og selv om hun satte ting på spissen om garderobe og ferieturer så har hun jo helt rett. Forbruket i landet har tatt helt vanvittig av de siste årene, det er groteskt, det kunne ikke fortsette! Det å påpeke det er ikke sjalusi, det er fornuft. Vi så det i jappetiden på 80-tallet også... det kunne ikke fortsette. Men som land bygde vi oss opp igjen etterpå. Til enda bedre... og enda mer ufornuftig forbruk... Ja, det vil bli tøffere for en del enn andre, men vi kommer oss gjennom det! (og før du hakker hodet av meg, jeg er en av landets fattige og jeg unner oppriktig andre å ha så de klarer seg og vel så det, jeg er ikke sjalu på andre, men det forbruket som har vært de siste årene kan ikke fortsette).

Anonymkode: dd0de...7a3

Hadde du lest innlegget mitt hadde du sett at jeg er i gruppen som ikke bekymrer meg for min fremtidige økonomi. Jeg er derimot veldig bekymret for oppfølging av skolebarn med diagnoser, av våre gamle som ligger på sykehjem og trenger oppfølging gjennom hele døgnet, alenemoren som nå blir permittert og de som har startet egne bedrifter som går konkurs. 

Ift min påstand om at Østerdøl er egoistisk er pga hennes ønsker om at Norge nå skal få en økonomisk knekk. Dette vil ikke påvirke henne pga hun er i en arbeidsgruppe som ikke står i faresonen for verken permitteringer, konkurs eller oppsigelser. Jeg står fortsatt da for at det er en veldig egoistisk tankegang å ønske andre i ett økonomisk ufør bare fordi man selv ikke har hatt økonomi til å dra på flere sydenturer i året eller bytte garderobe annenhver år. 

Skal jeg derimot berømme henne for noe så er det den fantastiske jobben alle innen helsevesen, renholdere, lærere, butikkansatte, transportører og andre funksjoner vi er avhengige av gjør. Samt risikoen alle disse menneskene utsetter seg for hver dag. Det er virkelig beundringsverdig. 

Så i stede for hele tiden ville hverandre vondt, så mener jeg oppriktig at jeg håper av hele mitt hjerte at de økonomiske etterdønningene blir av typen hvor jeg må redusere med en sydentur i året og kanskje drøye utskifting av garderoben min til hvert fjerde år. At det blir ingen forverring for de som er dårligere stilt økonomisk enn meg. Og at kommunene får mer penger fra staten så verken skoler, barnehager og helsetilbudet blir forverret uten å måtte øke skatteinntektene med enda mer boligskatt og andre avgifter. 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Østerdølen skrev:

Så JEG er egoist fordi JEG er i førstelinje i behandling og kontroll av koronasykdommen?Fordi JEG utsetter meg selv for smittefare slike DU kan overleve? Fordi jeg går nå 12 timersvakter 7 dager i uken (forhåpentlig en uke av) og at vi allerede har fått beskjed om at vi nok ikke får sommerferie i år. Jeg risikerer å ta med smitte hjem til mine barn, slik at dine barn kan være tryggere?Så er det jeg som er egoist? Du kan gjerne ta over når som helst! Og sjalu?Javel,da er jeg vel det,da.

Jeg har ikke på ett eneste tidspunkt sagt at du er egoistisk pga jobben du gjør, eller risikoen du hver dag utsetter deg og din familie. Det er virkelig beundringsverdig og noe vi alle er evig taknemmelig for. 

Men, gir dette deg virkelig rett til å ønske andre ut i ett økonomisk uføre? 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ser ikke at du selv er privilegert i disse dager? Med å ha de to tryggeste jobbene som er på markedet i dag? 

Så den som faktisk fremstår som mest egoistisk oppi hele dette er du som lar din tidligere sjalusi gi utslag i at du ønsker at vi skal få en økonomisk knekk her i landet. Du vet tross alt at det ikke vil påvirke deg. 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Tja, er renholder egentlig det? ISS har permitert 2500 ansatte

Anonymkode: 98c39...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke på ett eneste tidspunkt sagt at du er egoistisk pga jobben du gjør, eller risikoen du hver dag utsetter deg og din familie. Det er virkelig beundringsverdig og noe vi alle er evig taknemmelig for. 

Men, gir dette deg virkelig rett til å ønske andre ut i ett økonomisk uføre? 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Nei,men jeg er egoist fordi jeg er så priviligert at jeg faktisk har jobb!Uansett om den jobben er å holde deg og dine trygg,med fare for meg selv og mine.

Og jeg har ALDRI ønsket andre økonomisk uføre, jeg ønsker at vi generelt skal stoppe denne pengegalloppen mange lever i. Jeg synes ellers du har fått gode svar på kommentaren din.  Det er tydeligvis ikke bare jeg som synes kommentaren din er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, er renholder egentlig det? ISS har permitert 2500 ansatte

Anonymkode: 98c39...af3

Du har faktisk ett poeng der. Dette takket være konkurser og stenging av butikker og arbeidsplasser. Håper oppriktig bare at ikke Østerdølen blir en av disse. 

Såg i tillegg at fastlegene har også måtte begynne å permitterer legesekretærer. Fysioterapeuter, kiropraktikkere og spesialister innen både gastro, ortopedisk, gynekologisk og nevrologisk har også måtte stenge kontorene sine. Mye av dette er privatpraksiser. Med tanke på helsekøene som var før dette, tør jeg ikke tenke hvordan det blir etter. Men, hva gjør det så lenge jeg må redusere med en syden tur i året og kan ikke bytte garderobe annen hvert år 🤦‍♀️
 

Er vi virkelig blitt så navlebeskuende med hodet godt stappa godt oppi ræva at vi ikke klarer å se hvilken utfordringer dette kan bli for veldig mange fremover? 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har faktisk ett poeng der. Dette takket være konkurser og stenging av butikker og arbeidsplasser. Håper oppriktig bare at ikke Østerdølen blir en av disse. 

Såg i tillegg at fastlegene har også måtte begynne å permitterer legesekretærer. Fysioterapeuter, kiropraktikkere og spesialister innen både gastro, ortopedisk, gynekologisk og nevrologisk har også måtte stenge kontorene sine. Mye av dette er privatpraksiser. Med tanke på helsekøene som var før dette, tør jeg ikke tenke hvordan det blir etter. Men, hva gjør det så lenge jeg må redusere med en syden tur i året og kan ikke bytte garderobe annen hvert år 🤦‍♀️
 

Er vi virkelig blitt så navlebeskuende med hodet godt stappa godt oppi ræva at vi ikke klarer å se hvilken utfordringer dette kan bli for veldig mange fremover? 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Ja,jeg kan sikkert bli en av disse.Likevel klarer jeg å se det større bildet, at det GENERELT er behov for få et annet forhold til pengeforbruket i Norge.

Uansett klarer vi som nasjon oss igjennom dette, selv om det i en periode er og blir vanskelig. Utfordringer har vi bare godt av, det er da vi må tenke anderledes og legge om kursen. Det har hele Norge som nasjon godt av. Og du er vel bare enda et eksempel på at LITT bekymringer, LITT motgang, og verden rakner,vi takler jo ikke motgang lengre fordi vi ikke har møtt skikkelig motstand i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tja, er renholder egentlig det? ISS har permitert 2500 ansatte

Anonymkode: 98c39...af3

Og mannen (renholder) mistet jobben nylig

Anonymkode: a5245...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men, hvordan tror du kommuneøkonomien blir fremover når bedrifter går konkurs, samtidig som flere og flere blir permittert og  arbeidsledige? 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Det tenker jeg kan løses, hvis viljen er der. Bedrifter kan reetableres når de kommer tilbake til normal drift, hvis det er sånn at det finnes et marked for deres varer. Jeg tenker du vet at de færreste kommuner baserer sine inntekter på kun 36% skatt fra egne innbyggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært større arbeidsledighet her i landet siden krigen. Og vi har bare sett starten. Vel, dette var det dere ønsket dere. Nå har dere fått det. De som er hardest rammet er de unge som nettop har kommet ut i arbeid, faller disse først ut så har de vanskelig for å komme seg inn igjen står det.

De som nå må fylle ut søknad om dagpenger hos nav er ikke i hovedsak de som har feite hytter i Hemsedal, heller tvert i mot. Det er de som har flere jobber for å få hjulene til å gå rundt. 

Jeg priser meg lykkelig for at jeg har en god og trygg jobb, samt at jeg allerede har startet på privat pensjonssparing. For pengesekken er nok tom når jeg pensjoneres. 

Så jeg har derfor vansker med å kalle dette LITT motgang når jeg ser alle skjebnene rundt meg. 

https://www.nrk.no/norge/nav_-hoyeste-arbeidsledighet-i-norge-siden-krigen-1.14957983
 

 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke vært større arbeidsledighet her i landet siden krigen. Og vi har bare sett starten. Vel, dette var det dere ønsket dere. Nå har dere fått det. De som er hardest rammet er de unge som nettop har kommet ut i arbeid, faller disse først ut så har de vanskelig for å komme seg inn igjen står det.

De som nå må fylle ut søknad om dagpenger hos nav er ikke i hovedsak de som har feite hytter i Hemsedal, heller tvert i mot. Det er de som har flere jobber for å få hjulene til å gå rundt. 

Jeg priser meg lykkelig for at jeg har en god og trygg jobb, samt at jeg allerede har startet på privat pensjonssparing. For pengesekken er nok tom når jeg pensjoneres. 

Så jeg har derfor vansker med å kalle dette LITT motgang når jeg ser alle skjebnene rundt meg. 

https://www.nrk.no/norge/nav_-hoyeste-arbeidsledighet-i-norge-siden-krigen-1.14957983
 

 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Hvem mener du har ønsket dette?

Anonymkode: 98c39...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem mener du har ønsket dette?

Anonymkode: 98c39...af3

Les oppover i tråden her... Som enkelte hevder i denne tråden så trenger vi en økonomisk krise her i landet. Og som enkelte også skriver så kan bedrifter bare reetablere hvis det fortsatt er behov for produktet deres når dette er over. Alt er så ufattelig enkelt, staten kan fikse alt 🙄

Det virker rett og slett ikke som enkelte her evner å ta innover seg hva dette vil medføre. De ser heller ikke hvor egoistisk det er å håpe på en slik situasjon når de selv sitter i såkalte «trygge» jobber (les; ikke står i fare for å bli arbeidsledig). 

Og reetablere etter at man har gått konkurs? Hvor skal de få penger fra når de har allverden av kreditorer på nakken som vil ha dekket det de allerede skylder? 

Dessverre så er det en del som lever i en rosa boble. Jeg håper de nå etterhvert åpner øynene og ser hvor galt dette er på vei å bere og på det viset viser en større forståelse for alle skjebnene rundt i stede for å sitte å ønske denne situasjonen. 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les oppover i tråden her... Som enkelte hevder i denne tråden så trenger vi en økonomisk krise her i landet. Og som enkelte også skriver så kan bedrifter bare reetablere hvis det fortsatt er behov for produktet deres når dette er over. Alt er så ufattelig enkelt, staten kan fikse alt 🙄

Det virker rett og slett ikke som enkelte her evner å ta innover seg hva dette vil medføre. De ser heller ikke hvor egoistisk det er å håpe på en slik situasjon når de selv sitter i såkalte «trygge» jobber (les; ikke står i fare for å bli arbeidsledig). 

Og reetablere etter at man har gått konkurs? Hvor skal de få penger fra når de har allverden av kreditorer på nakken som vil ha dekket det de allerede skylder? 

Dessverre så er det en del som lever i en rosa boble. Jeg håper de nå etterhvert åpner øynene og ser hvor galt dette er på vei å bere og på det viset viser en større forståelse for alle skjebnene rundt i stede for å sitte å ønske denne situasjonen. 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Hva mener du skulle blitt gjort da?

Anonymkode: 98c39...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du skulle blitt gjort da?

Anonymkode: 98c39...af3

La være å glede seg over at vi er på vei inn i en økonomisk krise vi ikke har hatt siden krigen kanskje? Og heller være ydmyk og vise sympati og forståelse for de som nå sliter? 

Anonymkode: 19bfe...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du skulle blitt gjort da?

Anonymkode: 98c39...af3

Som Sverige. Hele landet legges i ruin for å stoppe et virus som har tatt livet av en brøkdel av de som pleier å dø i en helt vanlig sesonginfluensa. Dette er vanvidd.

Anonymkode: a8f16...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Som Sverige. Hele landet legges i ruin for å stoppe et virus som har tatt livet av en brøkdel av de som pleier å dø i en helt vanlig sesonginfluensa. Dette er vanvidd.

Anonymkode: a8f16...e9f

Det er jo fordi vi er i starten av utbruddet, det vil jo bli mye verre. Sverige hadde 22 dødsfall siste døgnet, synes virkelig ikke de er noe å se opp til angående hvordan de løser det. England gjorde og som Sverige, og vi ser det er der nå, og hvordan de har snudd og har satt inn mange tiltak.

Anonymkode: 98c39...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...