Gå til innhold

Helsikes antivaxxere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Pashla skrev:

Hvis det er så lett at åtteåringen kan det, gjør det da. 

Har nok elever jeg må hjelpe hvis jeg ikke må hjelpe ei voksen dame med å skrive inn ting i søkefeltet. Du er utrolig 🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke å bla fram ting åtteåringen kunne ha googla seg fram til. Du klarer det du også. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Og der beviste du at du ikke klarer å finne en eneste seriøs forskningsartikkel basert på vitenskapelig metode som viser at mmr-vaksine gir autisme. Det finnes ikke. Så da har du en 8-åring med magiske evner.

Anonymkode: f4c8e...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alle sykdommer er smittsomme. Vaksinerer du deg mot influensa hvert år?? 

 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Jeg har ikke svekket immunforsvar og er ikke over 65, så nei. Det anbefales for disse gruppene, og for dem som arbeider i helsevesenet, og siden jeg ikke er blant dem, og følger anbefalingene, så ser jeg ingen grunn til å vaksineres hvert år. 

Vaksinen mot H1N1 ble anbefalt universelt, og den tok jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har nok elever jeg må hjelpe hvis jeg ikke må hjelpe ei voksen dame med å skrive inn ting i søkefeltet. Du er utrolig 🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 81f3b...ab7

Som sagt man kan ikke søke opp hva som helst på Internett. Du kan finne en blogger som mener det er en sammenheng, men ingenting som er vitenskapsbasert. Beklager, det eksisterer ikke. Virkelig. Ikke.

Anonymkode: f4c8e...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har nok elever jeg må hjelpe hvis jeg ikke må hjelpe ei voksen dame med å skrive inn ting i søkefeltet. Du er utrolig 🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 81f3b...ab7

Nei, jeg er nysgjerrig. DU sier det finnes andre studier - JEG brenner etter å se dem.  Så hvis du sitter på noe jeg har gått glipp av, del den NÅ! 
 

(Men åtteåringen ville nok rekke å fylle både ni og ti hvis han skulle finne den studien, kan jeg se....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Nei, jeg er nysgjerrig. DU sier det finnes andre studier - JEG brenner etter å se dem.  Så hvis du sitter på noe jeg har gått glipp av, del den NÅ! 
 

(Men åtteåringen ville nok rekke å fylle både ni og ti hvis han skulle finne den studien, kan jeg se....)

Pleier du å skrike når du snakker med folk? Du er faktisk helt utrolig... Største kverulanten på nettsida. Hvis du ikke klarer å google ønsker jeg deg god bedring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Pashla skrev:

Jeg har ikke svekket immunforsvar og er ikke over 65, så nei. Det anbefales for disse gruppene, og for dem som arbeider i helsevesenet, og siden jeg ikke er blant dem, og følger anbefalingene, så ser jeg ingen grunn til å vaksineres hvert år. 

Vaksinen mot H1N1 ble anbefalt universelt, og den tok jeg.

Tenke sjæl og mene det har ikke falt deg inn? Jeg linka til pdf med 1200 sider med dokumentasjon. Du får lese der hvis du brenner så sykt. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Pleier du å skrike når du snakker med folk? Du er faktisk helt utrolig... Største kverulanten på nettsida. Hvis du ikke klarer å google ønsker jeg deg god bedring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Det er kun du som dummer deg ut i denne tråden her

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenke sjæl og mene det har ikke falt deg inn? Jeg linka til pdf med 1200 sider med dokumentasjon. Du får lese der hvis du brenner så sykt. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Eeeehhh... nei, du lenket ikke til dokumentasjon, men til en blogg.

(Ser ellers ingen grunn til at egen tenking og synsing skal avgjøre helsefaglige vurderinger, nei. Det er sånt vi har medisinere til, de studerer ikke  i 6 år for bare å kunne be deg ta to globoid og ringe igjen på mandag.) 

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke å bla fram ting åtteåringen kunne ha googla seg fram til. Du klarer det du også. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Ojojoj, du fungerer jo rett og slett ikke i en voksen diskusjon. Det er ikke sånn det gjøres, serru.

Anonymkode: 33f53...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Eeeehhh... nei, du lenket ikke til dokumentasjon, men til en blogg.

Andre linken er til en pdf på 1200 sider du kan laste ned. Hvis du bruker leseferdighetene dine klarer du å skjønne hvordan du får lasta den ned selv om du sliter med å søke opp ting på nettet. Har troa på deg. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pleier du å skrike når du snakker med folk? Du er faktisk helt utrolig... Største kverulanten på nettsida. Hvis du ikke klarer å google ønsker jeg deg god bedring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Haha, sier den som kun svarer Pashla og kverluerer så godt hun kan 🤣

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Andre linken er til en pdf på 1200 sider du kan laste ned. Hvis du bruker leseferdighetene dine klarer du å skjønne hvordan du får lasta den ned selv om du sliter med å søke opp ting på nettet. Har troa på deg. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Huff, dette blir jo bare leit. Meningsforskjeller er mulighetsrom, men du er dessverre bare et kott uten vinduer.

Anonymkode: 33f53...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Haha, sier den som kun svarer Pashla og kverluerer så godt hun kan 🤣

Anonymkode: 19f60...bfd

Må gjenta seg femten ganger før hun skjønner hvordan man finner dokumentasjon som ligger i tråden allerede. Det er tålmodighet og ikke kverulering. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du veit at det er flere studier enn den? Herregud 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Nå er det 20 minutter siden du kom med denne påstanden. Du har det altfor travelt med elevene dine til å finne fram en studie til meg (som er så  lett å finne at åtteåringen din klarer det), men du har klart å svare 10 ganger i tråden siden da. Uten å putte inn det googleresultatet som åtteåringen angivelig kunne finne for meg. SÅ travelt har du det, at du til og med rakk å starte på sjikanen. (Som jo er brudd nummer 2 på reglene for rasjonell debatt: man diskuterer ikke person, man diskuterer sak.) 
 

Jeg gir deg (eller tredjeklassingen din) nye 20 minutter til å finne fram den banebrytende forskningen. Dersom det ikke dukker opp noe, må jeg bare anta at du lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Må gjenta seg femten ganger før hun skjønner hvordan man finner dokumentasjon som ligger i tråden allerede. Det er tålmodighet og ikke kverulering. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Du, dokumentasjon er ikke «lenke til påstander som sier det jeg vil de skal si». 
Dokumentasjon er fagfellevurderte publikasjoner av vitenskapelig arbeid. Husk å fortelle elevene dette, når de skal lære kildekritikk av deg.

Anonymkode: 28bd8...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Nå er det 20 minutter siden du kom med denne påstanden. Du har det altfor travelt med elevene dine til å finne fram en studie til meg (som er så  lett å finne at åtteåringen din klarer det), men du har klart å svare 10 ganger i tråden siden da. Uten å putte inn det googleresultatet som åtteåringen angivelig kunne finne for meg. SÅ travelt har du det, at du til og med rakk å starte på sjikanen. (Som jo er brudd nummer 2 på reglene for rasjonell debatt: man diskuterer ikke person, man diskuterer sak.) 
 

Jeg gir deg (eller tredjeklassingen din) nye 20 minutter til å finne fram den banebrytende forskningen. Dersom det ikke dukker opp noe, må jeg bare anta at du lyver.

Det er vinterferie så du trenger ikke å bli usaklig her. Hvis noen har kommet med sjikane er det heller deg. Klarer du å lese at det ligger en lenke til dokumentasjon en pdf på over 1200 sider? Du finner det du leter så utrolig etter der. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er vinterferie så du trenger ikke å bli usaklig her. Hvis noen har kommet med sjikane er det heller deg. Klarer du å lese at det ligger en lenke til dokumentasjon en pdf på over 1200 sider? Du finner det du leter så utrolig etter der. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Den kan ha 12.000 sider om så, uten at noen av dem får større sannhetsgehalt... 

Hvis du har vinterferie så har du jo ingen elever å hjelpe. Da kan du hjelpe meg å finne et seriøst medisinsk tidssskrift som forteller hvordan vaksiner og autisme hører sammen, kom igjen nå.

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Den kan ha 12.000 sider om så, uten at noen av dem får større sannhetsgehalt... 

Du har åpenlyst ikke åpna pdfen så du kan ikke uttale deg om noen sannhetgehalt. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har åpenlyst ikke åpna pdfen så du kan ikke uttale deg om noen sannhetgehalt. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Hvor er den henta fra, kan vi starte med det? Hvem publiserte den, hvilken ansatt ved hvilket universitet skrev den;  og hvem kritiserte den før publisering? At det finnes en tekst i PDF-format forteller ikke annet enn at noen har skrevet masse tekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Hvor er den henta fra, kan vi starte med det? Hvem publiserte den, hvilken ansatt ved hvilket universitet skrev den;  og hvem kritiserte den før publisering? At det finnes en tekst i PDF-format forteller ikke annet enn at noen har skrevet masse tekst. 

Siden dette var så vanskelig for deg har jeg henta den fram igjen 

https://www.wellnessdoc.com/1200studies/

 

Get this FREE 718 page interactive eBook, now containing excerpts from well over 1,400 published PubMed studies, themselves containing thousands of additional supportive references. The science contradicts what we are being told by many medical doctors, the media, our government officials and the pharmaceutical industry about the safety and effectiveness of vaccines. We are told time and time again, that vaccines are extremely safe and effective and the the “the science is settled” on the matter. Well I have news for those who think so. There are thousands of scientists and researchers that disagree. And, you are about to meet them and hear what they have to say. The bottom line is that THE SCIENCE IS FAR FROM SETTLED! I have spent the last 2 1/2 years compiling this exposé, with the goal of sharing it with the world. Please read the introduction below describing the looming crisis we face, and the reason I have undertaken this massive fact finding effort.

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Siden dette var så vanskelig for deg har jeg henta den fram igjen 

https://www.wellnessdoc.com/1200studies/

 

Get this FREE 718 page interactive eBook, now containing excerpts from well over 1,400 published PubMed studies, themselves containing thousands of additional supportive references. The science contradicts what we are being told by many medical doctors, the media, our government officials and the pharmaceutical industry about the safety and effectiveness of vaccines. We are told time and time again, that vaccines are extremely safe and effective and the the “the science is settled” on the matter. Well I have news for those who think so. There are thousands of scientists and researchers that disagree. And, you are about to meet them and hear what they have to say. The bottom line is that THE SCIENCE IS FAR FROM SETTLED! I have spent the last 2 1/2 years compiling this exposé, with the goal of sharing it with the world. Please read the introduction below describing the looming crisis we face, and the reason I have undertaken this massive fact finding effort.

Anonymkode: 81f3b...ab7

Eeeehhh ... dette er, som sagt, en blogg. Jeg besøkte den da du la den ut første gang.

«Wellness.com» er ikke et fagtidsskrift eller en universitetspublikasjon. 
Håper ikke det er sant at du er lærer, for nå blir jeg mørkredd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden dette var så vanskelig for deg har jeg henta den fram igjen 

https://www.wellnessdoc.com/1200studies/

 

Get this FREE 718 page interactive eBook, now containing excerpts from well over 1,400 published PubMed studies, themselves containing thousands of additional supportive references. The science contradicts what we are being told by many medical doctors, the media, our government officials and the pharmaceutical industry about the safety and effectiveness of vaccines. We are told time and time again, that vaccines are extremely safe and effective and the the “the science is settled” on the matter. Well I have news for those who think so. There are thousands of scientists and researchers that disagree. And, you are about to meet them and hear what they have to say. The bottom line is that THE SCIENCE IS FAR FROM SETTLED! I have spent the last 2 1/2 years compiling this exposé, with the goal of sharing it with the world. Please read the introduction below describing the looming crisis we face, and the reason I have undertaken this massive fact finding effort.

Anonymkode: 81f3b...ab7

Dette er jo praten til enhver hjemmeavla gærning, enten vedkommende driver med vaksinemostand, rasehat eller chemtrails. Du kan da ikke kalle dette en kilde, menneske.

Anonymkode: 33f53...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pashla skrev:

Eeeehhh ... dette er, som sagt, en blogg. Jeg besøkte den da du la den ut første gang.

«Wellness.com» er ikke et fagtidsskrift eller en universitetspublikasjon. 
Håper ikke det er sant at du er lærer, for nå blir jeg mørkredd.

Det er referert til flere hundre studier i pdfen. Herregud 🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pashla skrev:

Eeeehhh ... dette er, som sagt, en blogg. Jeg besøkte den da du la den ut første gang.

«Wellness.com» er ikke et fagtidsskrift eller en universitetspublikasjon. 
Håper ikke det er sant at du er lærer, for nå blir jeg mørkredd.

Er så absolutt lærer og får veldig gode tilbakemeldinger når elevene evaluerer oss hvert skoleår. Du trenger ikke å uroe deg......

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...