Gå til innhold

Helsikes antivaxxere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Pashla skrev:

Samme om jeg reiser eller ikke: meslinger er ikke noe jeg kommer til å ha med med inn på legevakten, ikke noensinne.

Du vet at man smitter før det karakteristiske utslettet dukker opp? Ikke sikkert du tenker i de banene i det hele tatt på det tidspunktet. Da er det fort gjort å smitte andre mennesker. 

Anonymkode: 0971b...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Underviser i kildekritikk så det kan jeg godt takk. 

Dere får takke dere selv når dere ikke setter dere godt nok inn i ting. Skummelt å kjøpe alt legemiddelindustrien selger som trygt...... 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Da må du være elendig i jobben din! Du finner sånne sider, men klarer ikke å finne en eneste seriøs side??

Anonymkode: f8d97...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ikke til å vaksinere noen av barna mine. Det forteller jeg ingen for det er mange tullete fordommer rundt omkring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Men dersom barnet ditt skulle få meslinger. Hadde du tatt barnet til sykehus?  Eller bare vente for å se om det går bra. 

 

Anonymkode: 60700...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dersom barnet ditt skulle få meslinger. Hadde du tatt barnet til sykehus?  Eller bare vente for å se om det går bra. 

 

Anonymkode: 60700...679

Gir du barnet ditt morfin fordi det sover dårlig? Eller vil du gi det når barnet først er sykt og må ha smertelindring??

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis datteren din blir autist på grunn av vaksiner? Hva hvis datteren din far sovesyndrom? Kan si det samme tilbake. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Herregud, du er så lite opplyst at det er skremmende. Vet du hva autisme er? Du får ikke det av vaksiner altså.. 

Anonymkode: 302b7...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, du er så lite opplyst at det er skremmende. Vet du hva autisme er? Du får ikke det av vaksiner altså.. 

Anonymkode: 302b7...d3d

Ja... Det vet jeg. Har en bror som er autist. Det er en medvirkende årsak. Barnehabiliteringen sa at de trodde det var en av grunnene til at bror min ble autist. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gir du barnet ditt morfin fordi det sover dårlig? Eller vil du gi det når barnet først er sykt og må ha smertelindring??

Anonymkode: 81f3b...ab7

Hva snakker du om?!

Anonymkode: f8d97...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pashla skrev:

Kan du si litt om de «giftstoffene» du sikter til?

Ikke meg du spør, men for bare få dager siden kom en stor forskningsrapport som viste at luftforurensning koster verden 73 milliarder hver eneste dag pga. sykdom, forkortet levealder og død. "Giftstoffer" er en del av dette, spesielt fossilt brennstoff, og det er ikke noe nytt.

Lettlest sammendrag: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/02/12/195648811/luftforurensning-koster-milliarder-hver-dag

Rapporten: https://energyandcleanair.org/wp/wp-content/uploads/2020/02/Cost-of-fossil-fuels-briefing.pdf

 

Anonymkode: 8a52e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Naturalnews.com, vaccineimpact.com, YouTube.. Hvilke av disse mener du skulle være i nærheten av troverdige kilder? Hva av dette skulle gi oss inntrykk av du hadde noen form for peiling? 🙄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les denne og vær like sikker i din sak etterpå. Her slaktes vaksineindustrien. Skremmende lesing er det! 

https://www.wellnessdoc.com/1200studies/

Anonymkode: 81f3b...ab7

Hvordan forklarer du at alle helsemyndigheter i alle land anbefaler vaksine? Er det for å tynne ut befolkningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja... Det vet jeg. Har en bror som er autist. Det er en medvirkende årsak. Barnehabiliteringen sa at de trodde det var en av grunnene til at bror min ble autist. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Nei. Det har ikke barnerehabiliteringen sagt. Ikke lyg. 

Anonymkode: 2ca90...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja... Det vet jeg. Har en bror som er autist. Det er en medvirkende årsak. Barnehabiliteringen sa at de trodde det var en av grunnene til at bror min ble autist. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Det er det dummeste jeg har hørt, det er reinspikka løgn. 

Anonymkode: 302b7...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja... Det vet jeg. Har en bror som er autist. Det er en medvirkende årsak. Barnehabiliteringen sa at de trodde det var en av grunnene til at bror min ble autist. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Nå juger du bare. Det ville barnehabiliteringen aldri sagt. 

Anonymkode: f75d5...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Underviser i kildekritikk så det kan jeg godt takk. 

Dere får takke dere selv når dere ikke setter dere godt nok inn i ting. Skummelt å kjøpe alt legemiddelindustrien selger som trygt...... 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Sweet jesus! Nå håper jeg du lyver, hvis ikke blir det dårlig med fornuftig kildekritikk på dine elever/studenter.

Det er artig med de alternative som er så skeptisk til legemiddelindustrien som må dokumentere opp og i mente, men kjøper hva det skal være av «urter» og «naturprodukter» på helsekosten bare fordi det står «naturlig» på boksen. For de som driver med helsekost er nemlig ikke opptatt av profitt. De driver business av ren godhet. 

Anonymkode: f4c8e...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sweet jesus! Nå håper jeg du lyver, hvis ikke blir det dårlig med fornuftig kildekritikk på dine elever/studenter.

Det er artig med de alternative som er så skeptisk til legemiddelindustrien som må dokumentere opp og i mente, men kjøper hva det skal være av «urter» og «naturprodukter» på helsekosten bare fordi det står «naturlig» på boksen. For de som driver med helsekost er nemlig ikke opptatt av profitt. De driver business av ren godhet. 

Anonymkode: f4c8e...3fd

Ikke meg du svarer. Men det burde være allmenn kjent nå at legemiddelforskning er bevist å ha holdt tilbake enorme mengder forskningsresultater som ikke har gått i favør av legemidlene. Ikke uten grunn at det nå blir forbudt i Norge og EU. I USA bryter seks av ti loven når det kommer til studier på medikamenter. I Norge havner hver femte kliniske studie ikke i noen søkbare databaser... https://forskning.no/forskningsetikk-helse-medisiner/blir-forbudt-a-gjemme-resultatene-fra-medisinstudier-pa-mennesker/1634934

Det pålagte kravet om dokumentasjonen hjelper dessverre lite når de bevisst velger hva man ønsker å legge frem av "dokumentasjon". Da legger man frem kun det som fremmer økonomisk gevinst. Dette er vist opp og i mente i flere tiår og bør ikke være ukjent. Det er utallige og store slike skandaler som har ført til utallige dødsfall i alle land. Vioxx, div. opioider +++

For tre år siden døde over 70 000 mennesker i USA av medikamentbivirkninger, og tallene har vært økende. I fjor døde ingen av helsekostpreparater i USA...

Og den siste setningen, den blir for dum. Ingen driver business av ren godhet, men noen er grådigere enn andre...

Anonymkode: 8a52e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer. Men det burde være allmenn kjent nå at legemiddelforskning er bevist å ha holdt tilbake enorme mengder forskningsresultater som ikke har gått i favør av legemidlene. Ikke uten grunn at det nå blir forbudt i Norge og EU. I USA bryter seks av ti loven når det kommer til studier på medikamenter. I Norge havner hver femte kliniske studie ikke i noen søkbare databaser... https://forskning.no/forskningsetikk-helse-medisiner/blir-forbudt-a-gjemme-resultatene-fra-medisinstudier-pa-mennesker/1634934

Det pålagte kravet om dokumentasjonen hjelper dessverre lite når de bevisst velger hva man ønsker å legge frem av "dokumentasjon". Da legger man frem kun det som fremmer økonomisk gevinst. Dette er vist opp og i mente i flere tiår og bør ikke være ukjent. Det er utallige og store slike skandaler som har ført til utallige dødsfall i alle land. Vioxx, div. opioider +++

For tre år siden døde over 70 000 mennesker i USA av medikamentbivirkninger, og tallene har vært økende. I fjor døde ingen av helsekostpreparater i USA...

Og den siste setningen, den blir for dum. Ingen driver business av ren godhet, men noen er grådigere enn andre...

Anonymkode: 8a52e...114

Så må du huske at det gjøres uavhengige studier. Og nei, helsekostfolk er ikke mindre grådige. De liker bare å fremstille det slik. Og folk kjøper villig vekk.

Anonymkode: f4c8e...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gir du barnet ditt morfin fordi det sover dårlig? Eller vil du gi det når barnet først er sykt og må ha smertelindring??

Anonymkode: 81f3b...ab7

Sitter du med morfin på innerlomma👀

 

Anonymkode: 60700...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så må du huske at det gjøres uavhengige studier. Og nei, helsekostfolk er ikke mindre grådige. De liker bare å fremstille det slik. Og folk kjøper villig vekk.

Anonymkode: f4c8e...3fd

Jo, muligheten til å være mer grådig er mindre for helsekost (selv om det også der er gode muligheter) enn for medikamenter.

Det ser du bare på de spekulantfirmaene, eller investorene, som de ofte kaller seg, som de senere årene har kjøpt opp rettighetene til en hel rekke medikamenter.

For få år siden kostet et bestemt mediakament 1400 dollar pr. år, da 10-12 000 kroner pr. år. Over natten skrudde ny eier opp prisen på dette medikamentet slik at det kostet nærmere 2 millioner kroner pr. år pr. bruker i USA. Samme firma kjøpte opp det eneste andre medikamentet som fantes/finnes for samme diagnose, og der er prisen langt dyrere. Dette gjelder bare én diagnose, men slik er det blitt for en hel rekke medikamenter til en rekke ulike sykdommer. Det er kun én ting som ligger i bunn - raskest mulig inntjening med minst mulig innsats. Ren kynisme og grådighet. Fortjenesten for slike selskap er blitt så stor at kjøper opp flere og flere rettigheter, som de så skrur prisene i været på. Slike ekstreme og horrible prishopp er ikke mulig for helsekostbransjen. Amerikansk lovgivning setter ingen øvre tak for priser på medikamenter, ergo er det fritt frem å øke prisene som de vil. Og så lenge de endrer et produkt bittelitt så får de nytt patent på det (så lenge det ikke er blitt dårligere enn det var før - trenger ikke ha blitt bedre heller, bare endret), og da kan de sette opp prisene igjen, akkurat som de vil.

Ikke mange år siden ble prisen for HIV-medikamenter økt med 5000 % over natten i USA.

Vi ser det ikke bare for medisiner for mer sjeldne diagnoser, men også for medisiner for mer vanlige sykdommer. Se bare hva som har skjedd med prisene på insulin i USA siste 3-5 årene. Priser på nyere medisiner for MS, migrene, andre nevrologiske sykdommer, kreftmedisiner osv. osv. Og ja, det må koste mtp. at de må få tilbake det det har kostet å utvikle medisinene, og til å ha øknomi til å utvikle nye medisiner. Men problemet er jo at prisene settes opp helt sinnsykt også for mediakamenter som har vært i produksjon i mange tiår, hvor produksjonskostnadene er veldig lave - og så økes prisene med noen tusen prosent... Se bare på insulin, der forskerne ga fra seg patentene fordi de ville at det skulle være tilgjengelig for folk flest - og se på hva som har skjedd med prisene der de siste få årene, hvor tre selskaper kontrollerer så godt som all produksjon... og dermed også pris. Altruismen til de som forsket det frem betyr ingenting, for nå har andres grådighet overtatt. I USA dør nå folk fordi de ikke lenger har mulighet til å kjøpe seg nok insulin, selv om de er i full jobb og har forsikringer.

Slike vanvittige summer vil helsekostprodukter aldri bli solgt for. At det er snusk der også, helt klart, om man ikke er kritisk til produkt, produksjon og bruk. Men det kan ikke sammenlignes med det som skjer i store deler av legemiddelbransjen.

Anonymkode: 8a52e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo det kan man. Har en i familien som fikk det. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Sannsynligheten er imidlertid større for å få narkolepsi dersom man IKKE tar den angjeldende vaksinen, ettersom de som gjennomgikk sykdommen var mer utsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du spør, men for bare få dager siden kom en stor forskningsrapport som viste at luftforurensning koster verden 73 milliarder hver eneste dag pga. sykdom, forkortet levealder og død. "Giftstoffer" er en del av dette, spesielt fossilt brennstoff, og det er ikke noe nytt.

Lettlest sammendrag: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/02/12/195648811/luftforurensning-koster-milliarder-hver-dag

Rapporten: https://energyandcleanair.org/wp/wp-content/uploads/2020/02/Cost-of-fossil-fuels-briefing.pdf

 

Anonymkode: 8a52e...114

Ja, luftforurensning er gift. Vaksiner er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at man smitter før det karakteristiske utslettet dukker opp? Ikke sikkert du tenker i de banene i det hele tatt på det tidspunktet. Da er det fort gjort å smitte andre mennesker. 

Anonymkode: 0971b...272

Eh, jeg er immun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pashla skrev:

Sannsynligheten er imidlertid større for å få narkolepsi dersom man IKKE tar den angjeldende vaksinen, ettersom de som gjennomgikk sykdommen var mer utsatt...

Du sa at det ikke går an. Dumt å påstå ting som ikke stemmer. Nei du tar feil. Mange som tok vaksinen ble syke og det var ikke en farlig sykdom. Folk tok vaksinen uten å tenke over konsekvensene fordi de stolte blindt på legemiddelindustrien. Legemiddelindustrien gnei seg i henda for de tjente flesk på uvitne folk. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå juger du bare. Det ville barnehabiliteringen aldri sagt. 

Anonymkode: f75d5...a45

Korrekt. 

 

Barnehabiliteringen sier aldri noe sånt. 

Hilsen en mamma som nylig har hatt barnet sitt igjennom autismeutredning. 

 

Bare tøys og tull. 

Autisme er ikke noe man plutselig får. Det er medfødt.

Til og med kilden til disse påstandene har gått ut i ettertid og sagt at dette var feil. 

Til dere som vaksinerer: Det nytter ikke.. Det er prøvd i mange mange år. Det nytter ikke å snakke antivaksine folk til fornuft. Desverre. 

Anonymkode: 27026...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...