Gå til innhold

Helsikes antivaxxere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sa at det ikke går an. Dumt å påstå ting som ikke stemmer. Nei du tar feil. Mange som tok vaksinen ble syke og det var ikke en farlig sykdom. Folk tok vaksinen uten å tenke over konsekvensene fordi de stolte blindt på legemiddelindustrien. Legemiddelindustrien gnei seg i henda for de tjente flesk på uvitne folk. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Seriøst - de samme folka pluss mange, mange FLERE ville ha fått det dersom de i stedet gjennomgikk sykdommen. Hvor vanskelig kan det være å forstå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du veit at det ikke er 100% garanti? 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Jo, så lenge samfunnet ikke blir forpesta av idioter som lager hull i flokkimmuniteten, så er det helt og totalt 100% sikkert at jeg aldri, aldri, aldri kommer til å ta med meg meslingsmitte inn på et legekontor. Jeg er blant de minst sannsynlige til å bli smitta selv, og dersom færre egoistiske fjols kunne få fingeren ut og vaksinere, så vil andre, som ikke har gjennomgått sykdommen, også slippe å stå i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2020 den 10.31, Anonym bruker skrev:

Hva hvis datteren din blir autist på grunn av vaksiner? Hva hvis datteren din far sovesyndrom? Kan si det samme tilbake. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Vaksiner fører ikke til autisme. Dette er en anklage som er motbevist en rekke ganger! Stikk fingeren i jorden, og få litt faktisk kunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Korrekt. 

 

Barnehabiliteringen sier aldri noe sånt. 

Hilsen en mamma som nylig har hatt barnet sitt igjennom autismeutredning. 

 

Bare tøys og tull. 

Autisme er ikke noe man plutselig får. Det er medfødt.

Til og med kilden til disse påstandene har gått ut i ettertid og sagt at dette var feil. 

Til dere som vaksinerer: Det nytter ikke.. Det er prøvd i mange mange år. Det nytter ikke å snakke antivaksine folk til fornuft. Desverre. 

Anonymkode: 27026...aae

Unnskyld meg men du veit ikke en dritt om hva barnehabiliteringen sa om broren min for tretti år siden. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Seriøst - de samme folka pluss mange, mange FLERE ville ha fått det dersom de i stedet gjennomgikk sykdommen. Hvor vanskelig kan det være å forstå? 

Hobbyforsker... 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Vaksiner fører ikke til autisme. Dette er en anklage som er motbevist en rekke ganger! Stikk fingeren i jorden, og få litt faktisk kunnskap. 

Fører ikke men kan være en medvirkende årsak. Stikk fingeren i jorda selv, naive kvinnemenneske. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hobbyforsker... 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Nei, det er ikke jeg som har forsket på dette, men Folkehelseinstituttet og en del andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Nei, det er ikke jeg som har forsket på dette, men Folkehelseinstituttet og en del andre. 

Nei selvfølgelig har ikke du forsket på det. Tydelig at du ikke har kompetanse nok til det. Du får gå rundt og tro blindt på alt myndighetene forteller deg. Lykke til. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg men du veit ikke en dritt om hva barnehabiliteringen sa om broren min for tretti år siden. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

At det er 30 år siden sier jo sitt, de trodde det da. Men har jo funnet ut av at det ikke stemmer.

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei selvfølgelig har ikke du forsket på det. Tydelig at du ikke har kompetanse nok til det. Du får gå rundt og tro blindt på alt myndighetene forteller deg. Lykke til. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

The recent study’s findings mean that H1N1 infection, as well as vaccination, can cause narcolepsy. Ahmed explained that the infection causes a greater immune response, and is a stronger trigger for narcolepsy, than the vaccine. “This makes getting vaccinated even more important, because the wild disease is worse,” said Dr. Noni MacDonald, professor of paediatrics at Dalhousie University, Halifax, and coauthor of a previous review on the subject with Ahmed and Steinman. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4562845/

 

Tror vel heller på dem som har fagkunnskapen, enn på hysterikere som deg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fører ikke men kan være en medvirkende årsak. Stikk fingeren i jorda selv, naive kvinnemenneske. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Nei, det kan ikke det. Andrew Wakefield ble slaktet i British Medical Journal bare halvannet år etter at han kom med påstandene: både metodebruk og resultater var feil og hadde blitt manipulert i av ham selv. Han mistet legeløyvet etterfølgende. Hans forskning holdt aldri vann, men han klarte å trigge en tvil hos naive mennesker, som fortsatt i dag, 22 år etter, gjør at barn dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

The recent study’s findings mean that H1N1 infection, as well as vaccination, can cause narcolepsy. Ahmed explained that the infection causes a greater immune response, and is a stronger trigger for narcolepsy, than the vaccine. “This makes getting vaccinated even more important, because the wild disease is worse,” said Dr. Noni MacDonald, professor of paediatrics at Dalhousie University, Halifax, and coauthor of a previous review on the subject with Ahmed and Steinman. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4562845/

 

Tror vel heller på dem som har fagkunnskapen, enn på hysterikere som deg... 

Det er veldig mange flere som vaksinerer seg enn dem som får sykdommen. Vi snakker veldig få som ville fått sykdommen. Derfor er det mye større risiko å vaksinere barna sine. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Nei, det kan ikke det. Andrew Wakefield ble slaktet i British Medical Journal bare halvannet år etter at han kom med påstandene: både metodebruk og resultater var feil og hadde blitt manipulert i av ham selv. Han mistet legeløyvet etterfølgende. Hans forskning holdt aldri vann, men han klarte å trigge en tvil hos naive mennesker, som fortsatt i dag, 22 år etter, gjør at barn dør.

Du veit at det er flere studier enn den? Herregud 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er veldig mange flere som vaksinerer seg enn dem som får sykdommen. Vi snakker veldig få som ville fått sykdommen. Derfor er det mye større risiko å vaksinere barna sine. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

🙄🙄🙄🙄

Kan du ikke ta med deg barna dine til Kina og teste ut dette, da. Ingen har jo ennå funnet en vaksine mot coronaviruset, det må jo være en perfekt test for immunforsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

🙄🙄🙄🙄

Kan du ikke ta med deg barna dine til Kina og teste ut dette, da. Ingen har jo ennå funnet en vaksine mot coronaviruset, det må jo være en perfekt test for immunforsvaret.

Hvorfor skal jeg teste ut det? Oppsøker du lungebetennelse bare fordi det fins antibiotika? Ikke framstill deg som helt blåst. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du klarer å google selv. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Oi, oi, oi... nå er vi dessverre nede på grunnfjellet av manglende logikk. 
Nei, DU skal belegge det DU påstår. Jeg overlater ikke til deg å bevise mine argumenter, vel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Oi, oi, oi... nå er vi dessverre nede på grunnfjellet av manglende logikk. 
Nei, DU skal belegge det DU påstår. Jeg overlater ikke til deg å bevise mine argumenter, vel...?

Jeg gidder ikke å bla fram ting åtteåringen kunne ha googla seg fram til. Du klarer det du også. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal jeg teste ut det? Oppsøker du lungebetennelse bare fordi det fins antibiotika? Ikke framstill deg som helt blåst. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Din påstand er atskillig mer blåst. At det er flere som vaksinerer seg enn som «ville ha fått sykdommen» er jo bare vill spekulasjon. Sykdommen var smittsom. Du kommenterte heller ikke forskerens beskrivelse av bivirkningen; at den ble verre dersom den kom etter å ha hatt sykdommen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke å bla fram ting åtteåringen kunne ha googla seg fram til. Du klarer det du også. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Hvis det er så lett at åtteåringen kan det, gjør det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke å bla fram ting åtteåringen kunne ha googla seg fram til. Du klarer det du også. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Du har jo ikke bladd frem noe vettugt enda da.

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke å bla fram ting åtteåringen kunne ha googla seg fram til. Du klarer det du også. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Dummeste, er du tom for argumenter nå?👏😂

Anonymkode: f8d97...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo ikke bladd frem noe vettugt enda da.

Anonymkode: 19f60...bfd

Touché...

Og ellers er det sånn at hvis man googler «MMR+autisme» så får du bare resultater som forteller om svindelsaken. Det ville ta timer å sile dem vekk, hvis man seriøst prøvde å spa fram en ekte studie på temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pashla skrev:

Din påstand er atskillig mer blåst. At det er flere som vaksinerer seg enn som «ville ha fått sykdommen» er jo bare vill spekulasjon. Sykdommen var smittsom. Du kommenterte heller ikke forskerens beskrivelse av bivirkningen; at den ble verre dersom den kom etter å ha hatt sykdommen? 

Alle sykdommer er smittsomme. Vaksinerer du deg mot influensa hvert år?? 

 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...