Gå til innhold

Helsikes antivaxxere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lag en føk***gs smittecamp langt inni skauen, så langt fra folk som overhodet mulig. 
 

Et stakkars barn (under 15 mnd) er smittet av meslinger i Oslo nå. Kjipesen at dette barnet går i en barnehage sammen med 66 andre barn under 15 mnd, som altså er den alderen det er vanlig å få MMR-vaksine. Jeg har selv et barn på 8 uker, og hjertet mitt blør for disse foreldrene! 

Pokker ta de brødhuene som lar ungene sine gå rundt som vandrende, udetonerte  granater. Hva har skjedd med verden, når folk er så lite opplyste at de tror at vaksiner er farlig?! 
 

Jeg får lyst til å skrike - HØYT! 

Anonymkode: f75d5...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

De har i alle fall sjansen til å bevise sitt poeng nå: de kan dra til Kina og vise oss alle sammen at sykdom er sunnere enn vaksine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pashla skrev:

De har i alle fall sjansen til å bevise sitt poeng nå: de kan dra til Kina og vise oss alle sammen at sykdom er sunnere enn vaksine! 

Ja,men tror du virkelig de vil det?Det er de vel alle for feige til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Smittecamp» - så utrolig idiotisk. De vil oppnå det samme som med vaksinen, men på en mye farligere måte. Og barna blir påført sykdom og i tillegg smitter andre som gjerne ikke tåler det. 🤬

Anonymkode: a9336...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Smittecamp» - så utrolig idiotisk. De vil oppnå det samme som med vaksinen, men på en mye farligere måte. Og barna blir påført sykdom og i tillegg smitter andre som gjerne ikke tåler det. 🤬

Anonymkode: a9336...442

Poenget var vel at de skulle holde seg langt inni skauen, så de IKKE smitter andre. 

Endret av Hannasbananas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Mine har ikke begynt i barnehage før de er fullvaksinerte, sålenge barnehagen tar inn uvaksinerte barn så må det bli sånn. Jeg mener ikke de som ikke kan vaksinere barna sine men de som ikke vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Elina skrev:

Enig med deg. Mine har ikke begynt i barnehage før de er fullvaksinerte, sålenge barnehagen tar inn uvaksinerte barn så må det bli sånn. Jeg mener ikke de som ikke kan vaksinere barna sine men de som ikke vil. 

Samme her. 🙄 

Anonymkode: f75d5...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elina skrev:

Enig med deg. Mine har ikke begynt i barnehage før de er fullvaksinerte, sålenge barnehagen tar inn uvaksinerte barn så må det bli sånn. Jeg mener ikke de som ikke kan vaksinere barna sine men de som ikke vil. 

Men så lenge barna ikke vaksineres før de er 16 mnd, så er det urealistisk å tenke at barnehagene ikke skal ta inn uvaksinerte barn.

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What does'nt kill you makes you stronger.

Dette er nok alle som er lammet grunnet polio enig i ja.

Folk er så tjukke i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men så lenge barna ikke vaksineres før de er 16 mnd, så er det urealistisk å tenke at barnehagene ikke skal ta inn uvaksinerte barn.

Anonymkode: 19f60...bfd

Så lenge de følger vaksinasjonsprogrammet så hadde jo ikke dette vært et problem. De om ikke tar vaksinen med 15/16 mnd alder tok nok heller ikke noe vaksine ved 3 mnd alder heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elina skrev:

Så lenge de følger vaksinasjonsprogrammet så hadde jo ikke dette vært et problem. De om ikke tar vaksinen med 15/16 mnd alder tok nok heller ikke noe vaksine ved 3 mnd alder heller. 

Mmr settes normalt ikke før 15-mndkontrollen.

Anonymkode: 1afcd...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elina skrev:

Så lenge de følger vaksinasjonsprogrammet så hadde jo ikke dette vært et problem. De om ikke tar vaksinen med 15/16 mnd alder tok nok heller ikke noe vaksine ved 3 mnd alder heller. 

Men denne vaksinen settes jo ikke før de er 16 mnd

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men denne vaksinen settes jo ikke før de er 16 mnd

Anonymkode: 19f60...bfd

Som jeg sa, barn som ikke følger vaksinasjonsprogrammet. Selv om den vaksinen ikke gis før 16 mnd (min yngste fikk den når han var 15 mnd) så har jo ungene fått andre vaksiner før det. Jeg snakker om vaksinemotstandre, jeg sier ikke at alle barn som begynner i barnehagen skal ta denne spesifikke vaksinen først. 

La oss si denne vaksinemotstanderen har eldre barn så vil jo disse barna kunne smitte det yngre barnet som igjen smitter småbarna (som ikke enda har fått vaksinen) i sin barnehage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at det er på tide å sette krav til at barn i offentlige barnehager og skoler skal følge vaksineprogrammet så sant det ikke er en medisinsk grunn til at det ikke lar seg gjøre. 

Men nå når meslinger er på full fart tilbake, hvorfor endrer man ikke vaksinen fra 15 til 9 mnd? Før var det vel mer uvanlig at barn gikk i bhg allerede ved ettårsalderen. 

Anonymkode: 2ca90...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elina skrev:

Som jeg sa, barn som ikke følger vaksinasjonsprogrammet. Selv om den vaksinen ikke gis før 16 mnd (min yngste fikk den når han var 15 mnd) så har jo ungene fått andre vaksiner før det. Jeg snakker om vaksinemotstandre, jeg sier ikke at alle barn som begynner i barnehagen skal ta denne spesifikke vaksinen først. 

La oss si denne vaksinemotstanderen har eldre barn så vil jo disse barna kunne smitte det yngre barnet som igjen smitter småbarna (som ikke enda har fått vaksinen) i sin barnehage. 

Poenget mitt er ar det hjelper ikke om foreldre er vaksinemotstandere eller ei når det kommer til meslinger, så lenge barna kan begynne i barnehage lenge før de vaksineres mot det, og kan dermed både smitte og bli smittet.

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt er ar det hjelper ikke om foreldre er vaksinemotstandere eller ei når det kommer til meslinger, så lenge barna kan begynne i barnehage lenge før de vaksineres mot det, og kan dermed både smitte og bli smittet.

Anonymkode: 19f60...bfd

Det sier seg jo selv at det er større fare for smittet om det går mange uvaksinerte barn i barnehagen. Man vaksinerer ikke før 15 mnd pga immunsystemet til barna, kan jo være de snart skulle finne ut at faren blir så stor at det blir anbefalt før det.

Uansett, om en unge under 15 mnd går i en barnehage med kun vaksinerte barn pluss de på hans alder så er det uansett en mindre fare for smitte. De som ikke vaksinerer har nok flere andre i familien som heller ikke er vaksinerte mens i de familier der ungene er vaksinerte er som regel resten det også. I noen tilfeller så kan jo ikke ungen vaksineres, det er jo da flokkimmuniteten skal beskytte og det vil ikke skje om den ikke er tilstrekkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elina skrev:

Det sier seg jo selv at det er større fare for smittet om det går mange uvaksinerte barn i barnehagen. Man vaksinerer ikke før 15 mnd pga immunsystemet til barna, kan jo være de snart skulle finne ut at faren blir så stor at det blir anbefalt før det.

Uansett, om en unge under 15 mnd går i en barnehage med kun vaksinerte barn pluss de på hans alder så er det uansett en mindre fare for smitte. De som ikke vaksinerer har nok flere andre i familien som heller ikke er vaksinerte mens i de familier der ungene er vaksinerte er som regel resten det også. I noen tilfeller så kan jo ikke ungen vaksineres, det er jo da flokkimmuniteten skal beskytte og det vil ikke skje om den ikke er tilstrekkelig. 

Men en unge på 15 mnd er selvfølgelig ikke den eneste på den alderen i en barnehage, de vil jo normalt være mange yngre barn der og. Sannsynligvis vil ikke alle de andre barna i barnehagen være vaksinerte heller.

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men en unge på 15 mnd er selvfølgelig ikke den eneste på den alderen i en barnehage, de vil jo normalt være mange yngre barn der og. Sannsynligvis vil ikke alle de andre barna i barnehagen være vaksinerte heller.

Anonymkode: 19f60...bfd

Vi skjønte poenget for en god stund siden. Men folk skal på jobb, så mindre barn begynner i barnahage. Og det er uproblematisk så lenge alle følger vaksinasjonsprogrammet, for da er det minimalt med smitte der ute. Det kan ikke være så vanskelig å forstå. 

Anonymkode: 3c4f3...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mitt barn blitt smittet i barnehagen pga et annet barn ikke var vaksinert så hadde jeg anmeldt disse foreldrene for drapsforsøk på mitt barn. 
naboen her nekter å vaksinere barnet sitt, vi andre naboer har nå bestemt at ungene får ikke leke med dette barnet. (Ho er litt eldre enn våre barn). Nettopp pga flere har babyer hjemme og meslinger dukker jo stadig opp. Nå går også kikhoste på skolen og barnehagen her.

Anonymkode: 5f8ea...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde mitt barn blitt smittet i barnehagen pga et annet barn ikke var vaksinert så hadde jeg anmeldt disse foreldrene for drapsforsøk på mitt barn. 
naboen her nekter å vaksinere barnet sitt, vi andre naboer har nå bestemt at ungene får ikke leke med dette barnet. (Ho er litt eldre enn våre barn). Nettopp pga flere har babyer hjemme og meslinger dukker jo stadig opp. Nå går også kikhoste på skolen og barnehagen her.

Anonymkode: 5f8ea...527

Heia dere! 🙌🏼 
Det er jo dessverre veldig synd på barnet, som har idioter til foreldre. 

Anonymkode: f75d5...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte ikke min i bhg før han var full vaksinert, tok ikke sjans, er så mange hjernedøde foreldre når det gjelder vaskiner

Anonymkode: ead52...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mmr settes normalt ikke før 15-mndkontrollen.

Anonymkode: 1afcd...7a7

Ingen sa vel noe om MMR.

Anonymkode: 28bd8...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt er ar det hjelper ikke om foreldre er vaksinemotstandere eller ei når det kommer til meslinger, så lenge barna kan begynne i barnehage lenge før de vaksineres mot det, og kan dermed både smitte og bli smittet.

Anonymkode: 19f60...bfd

Dersom de har blitt ammet av en mor med antistoffer i blodet, har de beskyttelse mot meslinger en viss tid, jo.

Anonymkode: 28bd8...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å vaksinere noen av barna mine. Det forteller jeg ingen for det er mange tullete fordommer rundt omkring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ikke til å vaksinere noen av barna mine. Det forteller jeg ingen for det er mange tullete fordommer rundt omkring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Du er skremmende lite opplyst. Det skulle ikke vært lov til å få barnehage- og skoleplass uten å være vaksinert

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...