Gå til innhold

Helsikes antivaxxere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ikke til å vaksinere noen av barna mine. Det forteller jeg ingen for det er mange tullete fordommer rundt omkring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Det er litt av en sjanse å ta på vegne av barna sine. Hva tenker du om at barn dør av meslinger? Det vil være greit for deg? Å bære barnet til graven vitende om at det er din skyld? 

Anonymkode: 2ca90...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt av en sjanse å ta på vegne av barna sine. Hva tenker du om at barn dør av meslinger? Det vil være greit for deg? Å bære barnet til graven vitende om at det er din skyld? 

Anonymkode: 2ca90...5b2

Like lite min skyld som hvis barnet ditt dør i en bilulykke. Farer lurer overalt. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Like lite min skyld som hvis barnet ditt dør i en bilulykke. Farer lurer overalt. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Men du lar vel ikke barnet ditt sitte usikret i bilen?

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du lar vel ikke barnet ditt sitte usikret i bilen?

Anonymkode: 19f60...bfd

Er fortsatt en fare. Vi tar alle valg vi mener er best for barna våre. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er fortsatt en fare. Vi tar alle valg vi mener er best for barna våre. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Ditt valg kan skade andre barn

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ditt valg kan skade andre barn

Anonymkode: 19f60...bfd

Bryr meg ikke om alle andres barn foran mine egne. Flyr du? Kan du også skade andres barn. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bryr meg ikke om alle andres barn foran mine egne. Flyr du? Kan du også skade andres barn. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Nei, jeg flyr ikke.

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det barnet som nå ble smittet, ble ikke det smittet mens det var på legevakten?

Da kan jo smittekilden være hvem som helst, noen som har vært ute og reist, noen som aldri har fått vaksiner i hjemlandet. De få tilfellene med meslinger som dukker opp i Norge kommer nesten alltid nå fra personer som har vært ute og reist og/eller nye landsmenn som ikke er vaksinert. Hvor mange av dere slutter å reise for å ikke dra med seg smitte av all verdens tilbake til landet? Ikke alt man kan vaksinere seg mot...

Anonymkode: 8a52e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bryr meg ikke om alle andres barn foran mine egne. Flyr du? Kan du også skade andres barn. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

At du sammenligner det med vaksiner, er jo helt absurd 

Anonymkode: 3bba4...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du sammenligner det med vaksiner, er jo helt absurd 

Anonymkode: 3bba4...8b9

Absurd? Miljøet dreper langt flere. Flyreiser er det egoistiske. Jeg fyller ikke barna med giftstoffer bare fordi noen flyr inn med sykdommer. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Absurd? Miljøet dreper langt flere. Flyreiser er det egoistiske. Jeg fyller ikke barna med giftstoffer bare fordi noen flyr inn med sykdommer. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Dere reiser aldri ut av landet dere da?

Anonymkode: 19f60...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dere reiser aldri ut av landet dere da?

Anonymkode: 19f60...bfd d

Riktig. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2020 den 0.42, Anonym bruker skrev:

Lag en føk***gs smittecamp langt inni skauen, så langt fra folk som overhodet mulig. 
 

Et stakkars barn (under 15 mnd) er smittet av meslinger i Oslo nå. Kjipesen at dette barnet går i en barnehage sammen med 66 andre barn under 15 mnd, som altså er den alderen det er vanlig å få MMR-vaksine. Jeg har selv et barn på 8 uker, og hjertet mitt blør for disse foreldrene! 

Pokker ta de brødhuene som lar ungene sine gå rundt som vandrende, udetonerte  granater. Hva har skjedd med verden, når folk er så lite opplyste at de tror at vaksiner er farlig?! 
 

Jeg får lyst til å skrike - HØYT! 

Anonymkode: f75d5...a45

Hvorfor i alle dager tenker du at det er vaksinemotstand som er årsaken til hendelsen? Det er langt høyere statistisk sannsynlighet for at det har andre årsaker.

Anonymkode: 64944...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det barnet som nå ble smittet, ble ikke det smittet mens det var på legevakten?

Da kan jo smittekilden være hvem som helst, noen som har vært ute og reist, noen som aldri har fått vaksiner i hjemlandet. De få tilfellene med meslinger som dukker opp i Norge kommer nesten alltid nå fra personer som har vært ute og reist og/eller nye landsmenn som ikke er vaksinert. Hvor mange av dere slutter å reise for å ikke dra med seg smitte av all verdens tilbake til landet? Ikke alt man kan vaksinere seg mot...

Anonymkode: 8a52e...114

Nettopp!

Og årsaken til lav vaksinedekning i mange land med denne sykdommen er altså ikke først og fremst vaksinemostand.

En del som smittes vil dessuten ikke ha full beskyttelse etter den første vaksinedosen, og vil kunne bli syke tross vaksinering.

Anonymkode: 64944...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ikke til å vaksinere noen av barna mine. Det forteller jeg ingen for det er mange tullete fordommer rundt omkring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Tipper det ikke er fordommene du frykter, men å bli avslørt som en blindpassasjer. Jævla snylter!

Anonymkode: a5bc8...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Like lite min skyld som hvis barnet ditt dør i en bilulykke. Farer lurer overalt. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Meslinger er en fare som kan avverges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det barnet som nå ble smittet, ble ikke det smittet mens det var på legevakten?

Da kan jo smittekilden være hvem som helst, noen som har vært ute og reist, noen som aldri har fått vaksiner i hjemlandet. De få tilfellene med meslinger som dukker opp i Norge kommer nesten alltid nå fra personer som har vært ute og reist og/eller nye landsmenn som ikke er vaksinert. Hvor mange av dere slutter å reise for å ikke dra med seg smitte av all verdens tilbake til landet? Ikke alt man kan vaksinere seg mot...

Anonymkode: 8a52e...114

Samme om jeg reiser eller ikke: meslinger er ikke noe jeg kommer til å ha med med inn på legevakten, ikke noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ikke til å vaksinere noen av barna mine. Det forteller jeg ingen for det er mange tullete fordommer rundt omkring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Har du døtre? Hva hvis hun blir gravid og får røde hunder? 

Hva hvis gutten eller datteren din får kreft fordi du valgte å ikke vaksinere mot hpv?

Tenker du på at ditt valg nå, gir konsekvenser for barna også i voksen alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Absurd? Miljøet dreper langt flere. Flyreiser er det egoistiske. Jeg fyller ikke barna med giftstoffer bare fordi noen flyr inn med sykdommer. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Kan du si litt om de «giftstoffene» du sikter til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ikke til å vaksinere noen av barna mine. Det forteller jeg ingen for det er mange tullete fordommer rundt omkring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Det er nettopp derfor man burde legge frem dokumentert bevis for vaksine før man fikk barnehageplass. 

Artig at du tror på forskere når det gjelder miljø, men ikke vaksiner. Plukk og mix det du liker av forskning, men overse det du ikke liker. Det er ingen seriøse forskningsstudier som støtter vaksinemotstandere. Derimot en hel drøss med ukvalifiserte bloggere og syndere med null i kredibilitet. Vanskelig å ta dere seriøst.

Anonymkode: f4c8e...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp derfor man burde legge frem dokumentert bevis for vaksine før man fikk barnehageplass. 

Artig at du tror på forskere når det gjelder miljø, men ikke vaksiner. Plukk og mix det du liker av forskning, men overse det du ikke liker. Det er ingen seriøse forskningsstudier som støtter vaksinemotstandere. Derimot en hel drøss med ukvalifiserte bloggere og syndere med null i kredibilitet. Vanskelig å ta dere seriøst.

Anonymkode: f4c8e...3fd

*synsere (syndere ble litt voldsomt).

Anonymkode: f4c8e...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ikke til å vaksinere noen av barna mine. Det forteller jeg ingen for det er mange tullete fordommer rundt omkring. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Det er du som er tullete og har fordommer. Ikke de som gjør det de bør og beskytter barna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Like lite min skyld som hvis barnet ditt dør i en bilulykke. Farer lurer overalt. 

Anonymkode: 81f3b...ab7

Nix. Definitivt din skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager tenker du at det er vaksinemotstand som er årsaken til hendelsen? Det er langt høyere statistisk sannsynlighet for at det har andre årsaker.

Anonymkode: 64944...e3b

Det kjipe er når vaksinemotstand gjør at slike tilfeller brer om seg. 

Anonymkode: f75d5...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...