Gå til innhold

Legen kunne ikke finne foster. 6+1


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tenker at dette er passende i en tråd som dette?

Jeg slutter aldri å forundres over folks manglende sosiale evner. 

Anonymkode: 73096...29f

Ja hvordan skal jeg ellers huke tak i den synske??? Har du ett godt svar på det eller?? 

Anonymkode: 4cecb...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan fint se utenpå uke 10

Anonymkode: dbb60...6f4

På noen ja, absolutt ikke alle. Er en grunn til at de ofte venter med å ta utvendig. 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Takk som spør. Var på innvendig ul dagen etterpå hvor de ikke fant bankende hjerte men jordmor trodde muligens jeg kun var ca 5+4 uker på vei. Jeg har tatt hcg test hos legen og får svar i morgen tidlig om Hcgnivået har steget normalt eller ikke. Skal tilbake til jordmor på tidlig ul på fredag, da skal det være et bankende hjerte sa jordmor OM embryoet har utviklet seg som det skal. Så enten er det en MA, der embryoet sluttet å utvikle seg i uke 5 eller så var jeg kortere på vei enn jeg først trodde. Krysser fingrene for at jeg er kortere på vei enn jeg trodde. Men helt ufattelig vanskelig å ikke gå å vite! 

Anonymkode: 80ddf...491

Vet så altfor godt hvordan du har det. Håper du får positivt svar på prøvene i morgen🤞❤️

 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja hvordan skal jeg ellers huke tak i den synske??? Har du ett godt svar på det eller?? 

Anonymkode: 4cecb...8f8

Hun ser vel at du trenger hjelp, da vel?

Men seriøst, opprett en ny tråd om du trenger å bli spådd🤪

Anonymkode: 73096...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fått svar på prøvene, Hi? 🤞

Anonymkode: 76bd4...16b

Åh, tusen takk som spør! Ja, hcgnivåene var på 5122 på torsdag. I går, 4 dager etterpå var hcgnivåene på 10063. De sa på legekontoret at det var en fin stigning. Men jeg har jo hørt at det skal doble seg på 48 timer men har lest at etter Nivå på ca 6000 så tar det lenger tid for hcgnivåene å øke. Så jeg velger å ta det som et godt tegn! Nå hååper jeg bare på å få se et bankende hjerte på tul på fredag❤️ Tusen takk som spør! 

Anonymkode: 80ddf...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, tusen takk som spør! Ja, hcgnivåene var på 5122 på torsdag. I går, 4 dager etterpå var hcgnivåene på 10063. De sa på legekontoret at det var en fin stigning. Men jeg har jo hørt at det skal doble seg på 48 timer men har lest at etter Nivå på ca 6000 så tar det lenger tid for hcgnivåene å øke. Så jeg velger å ta det som et godt tegn! Nå hååper jeg bare på å få se et bankende hjerte på tul på fredag❤️ Tusen takk som spør! 

Anonymkode: 80ddf...491

Ja, det var fin stigning! Dette går nok veien☺️❤️ jeg hadde mye lavere stigning enn det, og det var på lavere nivåer også. Nå er jeg halvveis😉 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det var fin stigning! Dette går nok veien☺️❤️ jeg hadde mye lavere stigning enn det, og det var på lavere nivåer også. Nå er jeg halvveis😉 

Anonymkode: 76bd4...16b

Ååå så godt å høre! Dette trengte jeg. Har vært så forferdelig disse dagene å ikke vite noen ting 😭 Lykke til med siste innspurt til deg da😍🙏🏻

Anonymkode: 80ddf...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, tusen takk som spør! Ja, hcgnivåene var på 5122 på torsdag. I går, 4 dager etterpå var hcgnivåene på 10063. De sa på legekontoret at det var en fin stigning. Men jeg har jo hørt at det skal doble seg på 48 timer men har lest at etter Nivå på ca 6000 så tar det lenger tid for hcgnivåene å øke. Så jeg velger å ta det som et godt tegn! Nå hååper jeg bare på å få se et bankende hjerte på tul på fredag❤️ Tusen takk som spør! 

Anonymkode: 80ddf...491

Det er jo veldig fine verdier da 😊. Jeg hadde ivf første gangen og målte HCG hos legen i starten av svangerskapet. Mine verdier hadde heller ikke doblet seg på to dager, men det var en fin stigning 😊. Så Resultatet er 5år 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som dere stresser. Hva med å vente noen uker til man er sikker på å se noe. Hysteriske kvinnfolk. Gud bedre!

Anonymkode: bcf99...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud som dere stresser. Hva med å vente noen uker til man er sikker på å se noe. Hysteriske kvinnfolk. Gud bedre!

Anonymkode: bcf99...239

Kan ikke du bare være sur et annet sted? Hva plager det deg? 🤦‍♀️

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud som dere stresser. Hva med å vente noen uker til man er sikker på å se noe. Hysteriske kvinnfolk. Gud bedre!

Anonymkode: bcf99...239

Og du måtte bare klikke inn på tråden, lese for så å komentere dette? Fint liv du har da👍🏻 Stikk å surmul ett annet sted! 

Anonymkode: 80ddf...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FrkKværner skrev:

Det er jo veldig fine verdier da 😊. Jeg hadde ivf første gangen og målte HCG hos legen i starten av svangerskapet. Mine verdier hadde heller ikke doblet seg på to dager, men det var en fin stigning 😊. Så Resultatet er 5år 😊.

Får aldri høre nok av sånne historier🙏🏻 Så fantastisk å høre at alt gikk fint hos deg ❤️ Krysser fingrene for at det er det samme hos meg😊

Anonymkode: 80ddf...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanvittig med ressurser man bruker bare fordi man ikke gidder vente et par uker. Man får ikke gjort noe fra eller til likevel. Så bruker man helsehjelp som burde gått til folk med virkelige problemer. Er det rart det er køer i helsenorge.

 

slutt å stress med å lese alle mulige nivå og stresse. Hva hjelper det?

Anonymkode: 06847...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt vanvittig med ressurser man bruker bare fordi man ikke gidder vente et par uker. Man får ikke gjort noe fra eller til likevel. Så bruker man helsehjelp som burde gått til folk med virkelige problemer. Er det rart det er køer i helsenorge.

 

slutt å stress med å lese alle mulige nivå og stresse. Hva hjelper det?

Anonymkode: 06847...adf

Du vet da vel ikke hva slags grunner folk har for å sjekke litt ekstra. Og at Hi er innom på laboratoriet og tar 2 blodprøver skaper nok ikke de store helsekøene altså. Det er heller ikke sånn at det bare er å ringe på sykehuset og be om en time. De vurderer hver enkelt pasient og setter opp timer deretter. Så er nok ikke mange som kommer inn på grunnlag av å "ikke gidde og vente."

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt vanvittig med ressurser man bruker bare fordi man ikke gidder vente et par uker. Man får ikke gjort noe fra eller til likevel. Så bruker man helsehjelp som burde gått til folk med virkelige problemer. Er det rart det er køer i helsenorge.

 

slutt å stress med å lese alle mulige nivå og stresse. Hva hjelper det?

Anonymkode: 06847...adf

Jeg er dessverre enig, men dersom man er så dum å si det høyt; da er men visst uten empati, ikke «et normalt menneske» og mye annet rart. 
Legen kan ikke berge et svangerskap i uke 6 uansett hvor tett han følger pasienten.

Anonymkode: 4860e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er dessverre enig, men dersom man er så dum å si det høyt; da er men visst uten empati, ikke «et normalt menneske» og mye annet rart. 
Legen kan ikke berge et svangerskap i uke 6 uansett hvor tett han følger pasienten.

Anonymkode: 4860e...793

Og man visst heller ikke si til de som mener de er synske at de burde holde seg for god til å gi evt falske forhåpninger til folk i sårbare situasjoneri. Da er man visst et surt troll

Anonymkode: e6f51...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er dessverre enig, men dersom man er så dum å si det høyt; da er men visst uten empati, ikke «et normalt menneske» og mye annet rart. 
Legen kan ikke berge et svangerskap i uke 6 uansett hvor tett han følger pasienten.

Anonymkode: 4860e...793

Ja, jeg synes faktisk at dere som virkelig bare MÅ kommentere slikt til noen som er sårbare er uten empati. Hva vinner dere med å komme med slike unødvendige kommentarer? Hvorfor MÅ dere absolutt komentere? Har dere ikke noe fint å si så ikke si noe i det hele tatt.. helt utrolig hvordan visse folk kan være. 
 

her er det ikke snakk om å redde et svangerskap i uke 6. Her er det snakk om at legen trodde det enten kunne være graviditet utenfor livmoren eller en missed abortion der embryoet har dødd og sluttet å utvikle seg men at kroppen ikke støter det ut. Da er det klart man blir bekymret og vil finne ut hva det kan være så fort som mulig. Eller Skal man da bare si «hm ok. Får vente til uke 12++ da og se» og muligens måtte gå 6 uker med et dødt foster? Fordi å sjekke slike ting før uke 12 gjør en hysterisk, unødvendig og tåpelig og bli sett på som «gidder ikke å vente»?? Det er bedre å finne det ut nå om embryoet ikke utvikler seg mer,  enn å finne det ut i uke 12+ Og vite at man har gått 6 uker eller mer med et dødt foster... at dette må mates inn med teskje til dere troll er helt utrolig!! 
 

spessielt når man har prøvd å bli gravide i snart 18mnd og har hatt en SA tidligere og så veldig gjerne ønsker at det skal gå veien!!!! 

Anonymkode: 80ddf...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er dessverre enig, men dersom man er så dum å si det høyt; da er men visst uten empati, ikke «et normalt menneske» og mye annet rart. 
Legen kan ikke berge et svangerskap i uke 6 uansett hvor tett han følger pasienten.

Anonymkode: 4860e...793

Jeg er en av de som har blitt fulgt opp med både hcg-prøver og tul pga tidligere erfaringer med MA. Det handler ikke da om at legene kan berge svangerskapet. Men når man flere ganger har fått beskjed om dødt foster ganske langt ut i svangerskapet, så er det faktisk bedre å få det bekreftet/avkreftet tidlig. Selvom en bekreftelse på foster ikke betyr at alt vil gå bra. Og ja, det er ganske lite empatisk å si til noen som er veldig bekymra. Hadde du slengt i ansiktet på ei veldig bekymra venninne at det eneste hun gjør er å kaste bort ressurser? Eller hadde du formulert deg litt annerledes til henne? Håper det siste. 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du slengt i ansiktet på ei veldig bekymra venninne at det eneste hun gjør er å kaste bort ressurser? Eller hadde du formulert deg litt annerledes til henne? Håper det siste. 

Hadde nok sagt at det er tidlig ennå, og at det lureste er å vente. Men så har jeg heller ikke hysteriske venninner, da.

Anonymkode: 4860e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Anonym bruker said:

Hadde nok sagt at det er tidlig ennå, og at det lureste er å vente. Men så har jeg heller ikke hysteriske venninner, da.

Anonymkode: 4860e...793

Oh,  det tror jeg ikke du vet. Jeg tviler du er personen de betror seg til.

Du mener det er hysterisk å bli redd for spontanabort. Altså å være redd for å miste et svært etterlengtet barn? Jaja...empati, det er ikke for alle

Jeg kan også spare meg for "synske" som ukritisk spår mennesker i desperat situasjon, men det er en annen diskusjon.

Anonymkode: 264c1...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde nok sagt at det er tidlig ennå, og at det lureste er å vente. Men så har jeg heller ikke hysteriske venninner, da.

Anonymkode: 4860e...793

Ikke sikkert venninnene dine forteller deg så mye som du tror, dersom du fremstår like empatisk og fordomsfull som her👍

Kanskje dine svangerskap har gått knirkefritt, men som nevnt i innlegg over så er det mange grunner til å være bekymret og trenge litt oppfølging. Glad det er fagfolk som vurderer behovet og ikke du. 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke sikkert venninnene dine forteller deg så mye som du tror, dersom du fremstår like empatisk og fordomsfull som her👍

Kanskje dine svangerskap har gått knirkefritt, men som nevnt i innlegg over så er det mange grunner til å være bekymret og trenge litt oppfølging. Glad det er fagfolk som vurderer behovet og ikke du. 

Anonymkode: 76bd4...16b

"Empatisk" 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering til de som vil ha det: 

jeg har i dag vært på ny ul, Er ca 6+6 i dag. hun ønsket å prøve utvendig ul først, og jammen fant vi en nydelig liten bønne med hjertebank!:strix: jeg er så ufattelig glad og lettet nå. Så nå skal jeg slappe av, ta hver dag som den kommer og se frem til å komme forbi uke 12! :gravid: 

 

tusen takk for alle fine kommentarer, dere! 🥰

Anonymkode: 80ddf...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppdatering til de som vil ha det: 

jeg har i dag vært på ny ul, Er ca 6+6 i dag. hun ønsket å prøve utvendig ul først, og jammen fant vi en nydelig liten bønne med hjertebank!:strix: jeg er så ufattelig glad og lettet nå. Så nå skal jeg slappe av, ta hver dag som den kommer og se frem til å komme forbi uke 12! :gravid: 

 

tusen takk for alle fine kommentarer, dere! 🥰

Anonymkode: 80ddf...491

Så fantastisk! Gratulerer!! 😍

Anonymkode: 3ccfb...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...