Gå til innhold

Legen kunne ikke finne foster. 6+1


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Legen så ingenting på meg i uke 6, uke 8 var det endelig et foster der. Så altfor tidlig og utvendig brukes ikke. Skremmende at han gjorde det. Du er gravid og imorgen får du se et vakkert lite foster ❤❤

Anonymkode: f3bf5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legen så ingenting på meg i uke 6, uke 8 var det endelig et foster der. Så altfor tidlig og utvendig brukes ikke. Skremmende at han gjorde det. Du er gravid og imorgen får du se et vakkert lite foster ❤❤

Anonymkode: f3bf5...cd0

Jeg er enig i at legen gjorde en elendig jobb, og jeg hadde byttet han uansett, men ingen kan selvsagt garantere noe på den måren du gjør her! Sjansen for at hi er gravid er stor, men verden går ikke under om man må prøve igjen heller. 

Anonymkode: 73096...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i at legen gjorde en elendig jobb, og jeg hadde byttet han uansett, men ingen kan selvsagt garantere noe på den måren du gjør her! Sjansen for at hi er gravid er stor, men verden går ikke under om man må prøve igjen heller. 

Anonymkode: 73096...29f

Jeg er synsk og Hi er gravid ❤👍 Med et levende foster 👍

Anonymkode: f3bf5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legen så ingenting på meg i uke 6, uke 8 var det endelig et foster der. Så altfor tidlig og utvendig brukes ikke. Skremmende at han gjorde det. Du er gravid og imorgen får du se et vakkert lite foster ❤❤

Anonymkode: f3bf5...cd0

At du påstår å være synsk er like skremmende

Anonymkode: e6f51...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er synsk og Hi er gravid ❤👍 Med et levende foster 👍

Anonymkode: f3bf5...cd0

Oi.. Har ikke ord,  tusen tusen takk😭❤️ Om du får opp noe mer så sier jeg mer en ja takk til å høre😍 

Anonymkode: 80ddf...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du påstår å være synsk er like skremmende

Anonymkode: e6f51...016

Påstand kan du holde for deg selv. Jeg slenger ikke ut svada for å såre mennesker 👍 Vi får se imorgen da vet du 😊

Anonymkode: f3bf5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi.. Har ikke ord,  tusen tusen takk😭❤️ Om du får opp noe mer så sier jeg mer en ja takk til å høre😍 

Anonymkode: 80ddf...491

Bare hyggelig ❤ 

Anonymkode: f3bf5...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Påstand kan du holde for deg selv. Jeg slenger ikke ut svada for å såre mennesker 👍 Vi får se imorgen da vet du 😊

Anonymkode: f3bf5...cd0

Du trenger ikke slenge ut svada, uansett grunn. 

Anonymkode: 73096...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg mistet fant de ingen ting.
Følte meg ikke gravid lenger og tok en ul time, legen sa det ikke var noe å se. 😞 

var invendig ul . Husker ikke hvor langt jeg var på vei. var nok 6-7 uker.

uke 6+1 er hakket litt lite på vei, du kan se en del mer om bare noen dager. 

 

lykke til og håper det beste for deg. Klem  

oppdater oss da 🙏🏼❤️

Anonymkode: bcd38...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gyn (ul spesialist, med stilling som overlege på føden) nektet meg ul før uke 7. Da måtte den i tillegg være innvendig. Dette fordi man ofte ikke så noe før, og det skapte store skuffelser og redsel. Slapp av du. Mange som ikke har symptomer i uke 6. 

Anonymkode: a546e...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er helt normalt å ikke finne noe dersom man tar en utvendig når man er så kort på vei.
De fleste tar derfor innvendig UL frem til uke 12.

Masse lykke til videre og XXXX for dere

Anonymkode: 4c929...b54

Frem til uke 12 😂

Anonymkode: dbb60...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frem til uke 12 😂

Anonymkode: dbb60...6f4

Hva var så morsomt med det? Hun har jo rett. 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen ser et foster i uke 6. 

Anonymkode: c773c...378

Man kan se fosteranlegg jo. 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Frem til uke 12 😂

Anonymkode: dbb60...6f4

At det var?

Anonymkode: 73096...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva var så morsomt med det? Hun har jo rett. 

Anonymkode: 76bd4...16b

Det kommer an på hva de ser etter. 

Hos meg tok gynekologen utvendig i uke 8, men da skulle han bare se hvor langt jeg var på vei og trengte bare kunne måle størrelse, trengte ikke se detaljer. 

Det gikk helt fint.

Men i et annet svangerskap tok de innvendig i uke 14, for pga frykt for hjertefeil skulle gynekologen sjekke hjertet grunndig, og da kom han nærmere og så bedre med innvendig. 

Anonymkode: 89b93...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne var til innvendig UL i uke 9 og fikk beskjed om at fosteret var dødt, de så ikke bankende hjerte. Hun fikk abortpiller som hun skulle ta, men siden de skulle til Spania i to uker dagen etter ville gi ikke ta dem og dermed ødelegge ferien for alle. Dessuten følte hun seg så gravid, så hun. Etter de to ukene, og hun fortsatt følte seg gravid og ingenting hadde kommet ut av seg selv, fikk hun ny time. Da var det plutselig bankende hjerte og alt. I dag er datteren 12 år. Etter dette har jeg tenkt at man rett og slett ikke bør stole på tidlige ultralyder. 

Anonymkode: 12c51...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på hva de ser etter. 

Hos meg tok gynekologen utvendig i uke 8, men da skulle han bare se hvor langt jeg var på vei og trengte bare kunne måle størrelse, trengte ikke se detaljer. 

Det gikk helt fint.

Men i et annet svangerskap tok de innvendig i uke 14, for pga frykt for hjertefeil skulle gynekologen sjekke hjertet grunndig, og da kom han nærmere og så bedre med innvendig. 

Anonymkode: 89b93...3ac

Fortsatt veldig vanlig å ta innvendig fremfor utvendig så tidlig. De fleste tar innvendig frem til uke 12 uansett hva de ser etter. Rett og slett fordi man som oftest ser mest/best da. 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid raskt etter MA. 

Blødning i uke 5/6 gjorde at jeg oppsøkte lege i utlandet (på ferie). Fryktet ny MA.

Legen fant ingenting og sa jeg måtte belage meg på utskraping ved hjemkomst (reiste hjem som planlagt dagen etter). 

Gyn. Pol. ba meg vente 1 eller 2 uker (husker ikke helt) før undersøkelse. 

Vi møtte opp på Gyn. Pol. klar for utskraping. Men der dukket det opp et bankende hjerte - som i dag er 12 år. 

Jordmor grein, legen grein, mannen min grein og jeg grein. Glemmer aldri den undersøkelsen. 

Masse lykke til. 💓

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som en inkompetent lege. De kan ikke se noe som helst utvendig før senere.

Anonymkode: 63f42...406

Men hvorfor gå til lege i det hele tatt på det stadiet...? 

Anonymkode: 4860e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan se fosteranlegg jo. 

Anonymkode: 76bd4...16b

Neppe med utvendig ul.

Anonymkode: 4860e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Neppe med utvendig ul.

Anonymkode: 4860e...793

Nei, det har jeg aldri sagt heller. 

Anonymkode: 76bd4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor gå til lege i det hele tatt på det stadiet...? 

Anonymkode: 4860e...793

Jeg var hos legen for noe annet. Tenkte jeg like så greit bare kunne nevne at jeg var gravid i samme slengen men at jeg var litt bekymret pga lite symptomer og var redd for en ny SA. Tenkte kanskje bare han ville tilby blodprøver med 48 timers mellomrom for å se om hcg nivået økte men så sa han at han hadde ul-maskin og at vi kunne ta ultralyd. Jeg ble overrasket men tenkte hvorfor ikke? Verste jeg kunne gjort. 

Anonymkode: 80ddf...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min svigerinne var til innvendig UL i uke 9 og fikk beskjed om at fosteret var dødt, de så ikke bankende hjerte. Hun fikk abortpiller som hun skulle ta, men siden de skulle til Spania i to uker dagen etter ville gi ikke ta dem og dermed ødelegge ferien for alle. Dessuten følte hun seg så gravid, så hun. Etter de to ukene, og hun fortsatt følte seg gravid og ingenting hadde kommet ut av seg selv, fikk hun ny time. Da var det plutselig bankende hjerte og alt. I dag er datteren 12 år. Etter dette har jeg tenkt at man rett og slett ikke bør stole på tidlige ultralyder. 

Anonymkode: 12c51...022

 

38 minutter siden, Graciegirl skrev:

Ble gravid raskt etter MA. 

Blødning i uke 5/6 gjorde at jeg oppsøkte lege i utlandet (på ferie). Fryktet ny MA.

Legen fant ingenting og sa jeg måtte belage meg på utskraping ved hjemkomst (reiste hjem som planlagt dagen etter). 

Gyn. Pol. ba meg vente 1 eller 2 uker (husker ikke helt) før undersøkelse. 

Vi møtte opp på Gyn. Pol. klar for utskraping. Men der dukket det opp et bankende hjerte - som i dag er 12 år. 

Jordmor grein, legen grein, mannen min grein og jeg grein. Glemmer aldri den undersøkelsen. 

Masse lykke til. 💓

 

SYYKT! herlighet, er det mulig :o skal vente 1-2 uker før ny ultralyd om de ikke skulle finne noe i dag heller, bare for å være på den sikre siden. Har jo ingen smerter eller blødninger og graviditetstestene er sterkere enn kontrollstreken så det er ingen tegn til at det synker ihvertfall.

 

fantastisk å høre alle disse gode historiene deres! Virkelig 🥰

Anonymkode: 80ddf...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var hos legen for noe annet. Tenkte jeg like så greit bare kunne nevne at jeg var gravid i samme slengen men at jeg var litt bekymret pga lite symptomer og var redd for en ny SA. Tenkte kanskje bare han ville tilby blodprøver med 48 timers mellomrom for å se om hcg nivået økte men så sa han at han hadde ul-maskin og at vi kunne ta ultralyd. Jeg ble overrasket men tenkte hvorfor ikke? Verste jeg kunne gjort. 

Anonymkode: 80ddf...491

Ja, hvis du vil utsette deg for mer usikkerhet, så var det jo det. Hvorfor stoler du ikke på testen, da? Mange har jo absolutt ingen symptomer på graviditet selv om de er gravide.

Anonymkode: 4860e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...