Gå til innhold

Spm til kvinner om parforhold og sex


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde lurt på om det hadde rabla for mannen min hadde han foreslått noe sånt. Hore meg ut liksom, så jeg må avlegge rapport? Niks. Kall meg gjerne snerpete og kjedelig altså. Hva gjør du hvis kona blir forelsket i en annen da? 

Anonymkode: 0087c...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skulle ønske jeg kunne. Men ingen ektemann kan konkurrere med en ny attraktiv partner, sånn er det bare, slik har naturen skapt oss. Det er det som er problemet, ikke at jeg ikke vil gi henne noe hun vil ha. Jeg gir henne orgasmer, men ikke de sterke opplevelsene, de sterke forventningene, jeg kan ikke vekke de aller sterkeste følelsene hennes lenger, på den gamle måten. Dette er ikke bare mitt problem, veldig mange opplever nok akkurat dette. Såpass ærlig og realistisk må det være lov til å være :).

Anonymkode: 1d0fd...d67

Det du skriver her synes jeg egentlig bare er trist lesning.

Jeg leser ut av det at du har urimelige forventninger til et langvarig forhold. Og jeg leser underforstått at du og kona kanskje har problemer i forholdet, at dere ikke er så nær lenger. Hadde dere opprettholdt nærheten i forholdet kunne dere ikke bare hatt sterke opplevelser og følelser under sexen. Men har dere mistet den nærheten så vil dere heller aldri få den virkelig dype og inderlige sexen som til og med kan være enda bedre enn sex i nyforelsket tilstand.

Jeg tenker at du kanskje bør ta tak i dine egne holdninger til forhold og sex og spørre deg selv hva årsaken til at dere ikke lenger greier å ha like god sex med hverandre. Du sier at du gir henne orgasmer. Men en kvinnes nytelse i sengen starter lenge før dere en gang har tenkt på å ha sex. Den starter med hvordan dere to fungerer i forholdet, hvordan hun (og du) føler seg sett og verdsatt i forholdet, den handler med banale ting som å dele på anvar med hjem og familie, den handler med at begge to er bevisste den andre som partner og kjæreste og handler deretter. Det handler om at begge to jobber like mye for å opprettholde kjæresteforholdet. Gjør dere det, da kan sex være bedre enn i den verste/beste forelskelsesfasen. Men du har bare gitt opp og funnet ut at du ikke lenger kan gi henne sterke opplevelser, så nå vil du ha oppfylt din fetisj - og så prøver du å forklare det med at det er av omsorg for henne.

Når du blir spurt om hva om hun forelsker seg, da går du rett inn i modus for å beskytte deg selv. Nei, da må hun ha flere sexpartnere som hun ikke kan ha lenge kontakt med. Det er jo ikke for hennes del, det er bare fordi du plutselig ble redd for at hun skal utvikle følelser for andre og at du trenger å ha full regi på henne. Det er heller ikke fordi du tenker mest på henne, men at du tenker mer på deg selv.

Ta tak i hva det enn er som ikke fungerer som det skal i forholdet, årsaken til at dere har sklidd fra hverandre. Ta vare på kjæresteforholdet. Om dere ikke får tilbake full nærhet og tenning mellom dere er det stor (!) risiko for at hun ender med å fall for en av sine ev. sexpartnere, og da står du der alene - mens hun kanskje finner en mann som vil være fornøyd bare med henne...

Du skriver "Hun er absolutt ikke en som vil svare ja med en gang. Her må det nok mye modning til i beste fall." Dette betyr at du allerede i utgangspunktet vet at dette er noe hun ikke ønsker seg - men som du helst vil bearbeide henne til å gå med på, noen ville kalt det for manipulasjon... Og det du skriver her tror jeg er det du egentlig mener, ikke det du svarer en annen, at hvis din kone sier nei, så vil du respektere det og ferdig med saken. "Mye modning" innebærer ofte manipulasjon og "overtalelse". Da er du allerede inne på en farlig vei.

Du skriver også "Jeg tror heller ikke hun er fornøyd med å bli bare mer og mer "kjerring", hun fortjener ikke det, hun er ikke ei "kjerring", hun kan være en deilig sexy kvinne, det er henne jeg vil få fram. For meg blir dette litt slik man gir barna sunn mat de ikke liker til middag, fordi de har godt av det, de trenger akkurat denne næringen, mens selv nekter de for at de liker det, uten å ha smakt på maten. "Maten" her, er seksuelle opplevelser til kona. Opplevelser hun kanskje ikke skjønner vil gjøre henne godt.". Igjen leser jeg kun hva du ønsker deg, og at du mener du vet bedre enn kona di hva som er riktig for henne. Allerede der ligger begynnelsen på argumentasjonen og manipulasjonen din. For ved å mene og ev. si dette sier du også at hun nå er blitt en "kjerring" som ikke er seksuelt tiltrekkende nok for deg. Og du vet selvfølgelig hva som er best for henne, for det skjønner hun ikke selv."

Jo mer du skriver, jo mer tenker jeg at det beste for din kone trolig vil være å komme seg bort fra deg.

Du skriver  "Vi har gjort omtrent alt som kan gjøres innenfor parforholdet, seksuelt sett. Det er en grunn til at folk skilles og dukker opp nyforelsket og gal med ny partner like etterpå." Her tenker du som en typisk mann som kun tenker med det hodet som ikke har hjerne... Ja, det er en grunn til at folk skilles og dukker opp nyforelsket med en annen partner etter en stund. Men det er ikke sexen som er årsaken, årsaken er at man ikke har jobbet nok med forholdet også utenom sexlivet. Svært mange kvinner har forsøkt i årevis å få det bedre i forholdet, mens mannen ikke vil endre noe, for han er jo fornøyd - og så blir han kjempeoverrasket når hun går fra ham og så møter en ny - en som er villig til å jobbe for forholdet, som har den gode bivirkningen at det også fører til et godt sexliv om begge vil.

Her er det du som har stagnert både i forholdet og sexmessig, du vil ha en endring, du vil ha spenning, du vil ha tilfredsstilt dine seksuelle lyster og fetisjer. Når du i tillegg sier at kona begynner å bli kjerring, da sier du at du ikke egentlig er fornøyd med henne og forholdet, egentlig ikke finner henne like seksuelt tiltrekkende lenger. Og det er ditt problem. Ikke gjør det til hennes. Jobb med forholdet istedenfor.

Anonymkode: e82af...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å skje at min kommende mann (vi skal gifte oss i sommer) fremmer et slikt forslag. Han vet jeg ikke vil sånt. Ble misbrukt i tidligere forhold der exen absolutt skulle dele meg ut og jeg gikk nærmest til grunne psykisk. 

Aldri mer! 

 

Anonymkode: 53cf6...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å vite hva hun synes. 

Jeg vet om par som har gjort dette, da det er noe begge tenner på. Men, det er ikke alle som liker det😊

Anonymkode: e7e00...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville ikke likt det, og i alle fall ikke når du setter det frem slik du gjør. Jeg kunne kanskje gått med på det hvis det var for å tilfredsstille ham, men hvis det hadde blitt lagt frem som en gavepakke til meg ville jeg steilet. Det er åpenbart ikke din kone du viser omsorg for her. 

Anonymkode: 04844...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare nei. Beklager, men hadde du vært min mann hadde jeg mista ALL respekt for deg og samtidig tenkt at du har ei «på si» og aldri stolt på deg igjen-dvs brudd for min del🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 34fc9...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan tenker du dette i praksis? Kondom? Oralsex? 

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Tviler på at min mann hadde tillatt det, men må innrømme at det høres spennende ut..

Anonymkode: fb40c...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fornuftige svar her, skal komme tilbake til noe av det etter hvert. Dessverre er det mange som misforstår litt også. Mange tror tydeligvis at jeg skal tvinge fram noe her. Det er absolutt ikke tilfellet. Men, forslaget mitt er spesielt, det krever tid å tenke gjennom noe slikt. Jeg kommer til å foreslå dette for henne, og hun vil kreve betenkningstid. Hun kjenner meg, og stoler på meg. Ta det rolig alle sammen. Jeg trenger også å tenke gjennom dette, her er det "baby steps" som er oppskriften, jeg ønsker at vi skal få noe ut av dette begge to. Vanskeligere er det ikke. Teoretisk sett.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tenker du dette i praksis? Kondom? Oralsex? 

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Tviler på at min mann hadde tillatt det, men må innrømme at det høres spennende ut..

Anonymkode: fb40c...926

Dette innlegget likte jeg, endelig noen som tenker at det faktisk er mulig å gjennomføre uten den store dramatikken. Poenget er å starte dette som en prosess, å kaste henne ut på tinder har aldri vært min tanke. For meg er dette veldig motiverende, og jeg ønsker at det skal være det for henne også. Jeg har mange tanker rundt dette, men det er hun som skal bestemme. Hun er et voksent menneske, med sine klare meninger, jeg ville aldri vurdert dette dersom jeg anså det for komplett umulig. Jeg kjenner henne, og vet at det er ikke umulig, hun har sine lyster hun også. Dessuten, det er en prosess, det er mange faser i dette som kan være spennende for oss begge to. Det er en lek med følelser. Ofte, før slike forhold etableres, brukes det mye tid på planlegge. Planleggingsfasen er en fase som kan være spennende for begge to. Vi er begge to ganske rolige og sindige mennesker, vi har ingen hast. Dette kan vi kose oss med uten press. Ingen må noe som helst. Det er en mulighet jeg gir henne. Jeg er den som ønsker det mest, tror jeg, vet ikke. Blir nok litt skremt dersom hun omfavner ideen direkte..
Når det gjelder detaljene rundt hvordan dette skal foregå har jeg helt klart ønsker, men som sagt, hun bestemmer. Jeg vil nok foreslå at han hun bestemmer seg for at han har en legeattest. Det har vi tid til å vente på, det er verdt det. Dessuten, dersom hun tenner på ideen ønsker jeg at hun ikke gjør det delvis. Hun må kose seg uten hemninger. Hun liker det meste, med en kondom i veien blir det nok ikke helt det samme. 

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min mann ville jeg skulle blomstre litt, så han skaffet meg enda en mann..... njæ, tror jeg ville tenkte at han syntes jeg var kjempe kjedelig.... Siden han ville jeg skulle blomstre. 

Hvis din kone er fornøyd slik det er nå, vil du kunne såre henne og gjøre henne usikker.

 

Dette hadde jeg følt... 41 år, to barn og gift på 13 året: 

1. Følt meg kjedelig

2. Ikke følt meg bra nok for han

3.Usikker

4. Hva blir det neste?

5. Kan han elske meg når han vil jeg skal ha sex med en annen? Jeg orker ikke tanken på at min mann skal ha sex med en annen dame nemlig. 

6. Det ville ha skadet vårt forhold det er jeg sikker på. 

 

Jeg synes heller du skal ha fantasien i hodet ditt jeg, og kose deg med den. Den vil ikke bli slik du ser for deg nemlig. Hun vil ikke føle seg som nr 1 lenger, og da kan du glemme den blomstringen 😚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan ville du ha reagert, og hva ville du svart, dersom mannen din spurte deg om du kunne gå med på å ha sex med andre menn? 

Dersom han understreket at det ikke var for at han skulle kunne ha sex med andre, det var kun hun som skulle ha sex med andre menn. Ikke noe eget opplegg for han. I tillegg understreket han at det hadde absolutt ikke noe med at han ikke elsket henne lenger.
Han argumenterer med at han tror det vil gjøre henne godt, at det vil gjøre dem begge godt, styrke parforholdet, og at han ikke blir sjalu, men tvert i mot opphisset av tanken. Han lover å støtte henne hele veien, og hjelpe til med å legge alt til rette slik at det skal skje diskret og så praktisk som mulig, for at opplevelsen hennes skal bli så god og trygg som over hodet mulig.
En kan se for seg et slikt opplegg på mange forskjellige måter, mht diskresjon og praktisk planlegging, hvem hun har sex med, hvor ofte, og mye annet rundt det rent praktiske. Jeg ser selvsagt for meg at hun selv fikk legge premissene, og bestemme 100% selv hvordan det evt skulle gjennomføres.
Under dine forutsetninger, hvordan ville du reagert dersom han hadde dette spesielle ønsket? Med sjokk/usikkerhet/nei//tja/kanskje/vi får se/ok da/ja/JA?

(Ikke kast deg over tastaturet, tenk deg godt om før du svarer, håper på gjennomtenkte svar, for jeg vurderer å spørre kona :rodmer:)


Svar gjerne med alder og om du er i parforhold.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Jeg hadde svart NEI. Jeg hadde heller foretrukket kursing hos en sexolog? 

Hvis du ønsker å styrke parforholdet, hvorfor ikke ta et dansekurs (dersom hun liker å danse),. Kokkekurs (dersom dere liker å lage mat), eller hva med å prøve å  male hverandre? Dvs at en ligger naken mens den andre prøver å tegne/male posituren? Ta et glass vin mens dere gjør det, gjør det til noe gøy.

Poenget mitt er at dersom du vil styrke parforholdet så ikke bland en annen mann i forholdet men finn på noe som din kone liker og som dere gjør lite av...

Det som fungerer for meg hva gjelder å styrke parforholdet, er det at jeg kan ha alenetid med min mann og at vi gjør noe vi (jeg) liker ekstra godt. Bare det å få litt ekstra oppmerksomhet og komplimenter gjør at jeg føler meg spesiell. Små ting gjør meg glad. 

Hva gjør din kone glad, opphisset??

Anonymkode: 4d52a...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser gjennom det du skriver virker du litt creepy… hehe… Det er du sikkert ikke, men du skriver på en slik underlegen måte, samtidig som du har kontrollen her. Du beskriver henne som en sterk kvinne, men gjør det på en måte som hever deg enda høyere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Når jeg leser gjennom det du skriver virker du litt creepy… hehe… Det er du sikkert ikke, men du skriver på en slik underlegen måte, samtidig som du har kontrollen her. Du beskriver henne som en sterk kvinne, men gjør det på en måte som hever deg enda høyere...

:) Du har så rett, jeg hater meg selv for å være et petimeter etter å skrive korrekt (har sluttet å korrigere andre riktignok). Du er ikke den første som kritiserer min skrivemåte, jeg kan erte på meg en gråstein med måten jeg skriver på (har nok noe med jobben å gjøre). Derfor, er jeg uenig med noen, sender jeg ALDRI mail, men møter opp personlig og prater, da ordner alt seg. Jeg er litt "skummel" skriftlig, sorry :kari:

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Hvis min mann ville jeg skulle blomstre litt, så han skaffet meg enda en mann..... njæ, tror jeg ville tenkte at han syntes jeg var kjempe kjedelig.... Siden han ville jeg skulle blomstre. 

Hvis din kone er fornøyd slik det er nå, vil du kunne såre henne og gjøre henne usikker.

 

Dette hadde jeg følt... 41 år, to barn og gift på 13 året: 

1. Følt meg kjedelig

2. Ikke følt meg bra nok for han

3.Usikker

4. Hva blir det neste?

5. Kan han elske meg når han vil jeg skal ha sex med en annen? Jeg orker ikke tanken på at min mann skal ha sex med en annen dame nemlig. 

6. Det ville ha skadet vårt forhold det er jeg sikker på. 

 

Jeg synes heller du skal ha fantasien i hodet ditt jeg, og kose deg med den. Den vil ikke bli slik du ser for deg nemlig. Hun vil ikke føle seg som nr 1 lenger, og da kan du glemme den blomstringen 😚

Dette synes jeg er et fantastisk søtt svar. Du stiller akkurat de riktige spørsmålene. Og, alle disse spørsmålene har jeg gode svar på. Dine bekymringer er helt naturlige, tror mange tenker som deg. Det med å ha fantasien i hodet er også veldig smart: fantasien kan kanskje vise seg å være nok. Hvem vet. Men, ingen av dine hypotetiske bekymringer ville vært noe som helst problem. Hun ville definitivt beholdt plassen som nr 1, hun ville blitt min Dronning. Tro meg på det.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt lei meg. Foretrekker at mannen ønsker å ha meg for seg selv på den måten der. 

Anonymkode: 4e854...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Hun ville definitivt beholdt plassen som nr 1, hun ville blitt min Dronning. Tro meg på det.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Men stor sjanse for at du ikke hadde blitt hennes Konge for veldig mye lenger. Tro meg på det.

Hjelper ikke at du skriver at skrivingen din er "skummel", måten du snakker om dette og din kone viser manipulative tendenser som er langt skumlere enn bare det du skriver.

Anonymkode: e82af...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvem jeg var i et forhold med og hva slags type forhold.

Egentlig er jeg jo på det stadiet i min utvikling at jeg tenker at voksne mennesker har sex med hvem de vil, når de vil, og at tanken om sjalusi/monogami mest handler om frykt. At dersom jeg avstår fra sex med andre, så er det fordi den jeg er i et forhold med ikke skal føle seg truet. Eksklusivitet er blitt solgt inn til oss som om det var noe nærmest skjebnebestemt, men det er det ikke. 

Anonymkode: 5a40a...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skulle ønske jeg kunne. Men ingen ektemann kan konkurrere med en ny attraktiv partner, sånn er det bare, slik har naturen skapt oss. Det er det som er problemet, ikke at jeg ikke vil gi henne noe hun vil ha. Jeg gir henne orgasmer, men ikke de sterke opplevelsene, de sterke forventningene, jeg kan ikke vekke de aller sterkeste følelsene hennes lenger, på den gamle måten. Dette er ikke bare mitt problem, veldig mange opplever nok akkurat dette. Såpass ærlig og realistisk må det være lov til å være :).

Anonymkode: 1d0fd...d67

Her tror jeg du snakker om deg selv. Det er mennene som (biologisk sett) sliter med å ha den samme partneren for lenge. Testosteronnivåene deres går opp når de får en ny, sånn er det med pattedyr ellers også.

Men du gjør en klassisk "projeksjon" når du snakker om det som om det er HUN som trenger avveksling. Det er helt klart du selv som trenger det.

Anonymkode: 5a40a...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men stor sjanse for at du ikke hadde blitt hennes Konge for veldig mye lenger. Tro meg på det.

Hjelper ikke at du skriver at skrivingen din er "skummel", måten du snakker om dette og din kone viser manipulative tendenser som er langt skumlere enn bare det du skriver.

Anonymkode: e82af...4e6

Det første: Det vet du lite om.
Det andre: Det tar jeg på alvor. Det tror jeg på, at du mener. Men du sliter med å være forutinntatt, du har dine fordommer å slite med. Det er ikke så mye bedre. Men jeg vet jeg ikke skriver godt. Virker nok for påståelig, det er vanligvis den kritikken jeg får. 

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckolding er en så mannsdrevet fetisj at det hadde jeg aldri blitt med på. Mannen skal nyte å se sin kone bli knullet av en annen mann. Hun skal nyte det, men ikke få noen følelser for den hun ligger med. Nei den ekstra mannen skal være som en levende dildo som skal gjøre som ektemannen befaler så han kan tenne på sin kjære igjen og masturbere i hjel sin lille pikk. Kvinnen, derimot, skal være så glad og takknemlig for at hun får ligge med en levende dildo at hun skal blomstre opp og bli nyforelsket i ..ikke den levende dildoen så klart ... men i sin mann som «skjenker henne frihet». Det er riktig nok ikke en frihet - hun får ikke fri til ligge med hvem hun vil eller noen hun liker, nei, alt er nøye regissert av den onanerende ektemannen. 
Synd så mange kvinner ikke er som menn, som kan knulle rundt med ukjente og ha glede av det... 

Anonymkode: 72877...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her tror jeg du snakker om deg selv. Det er mennene som (biologisk sett) sliter med å ha den samme partneren for lenge. Testosteronnivåene deres går opp når de får en ny, sånn er det med pattedyr ellers også.

Men du gjør en klassisk "projeksjon" når du snakker om det som om det er HUN som trenger avveksling. Det er helt klart du selv som trenger det.

Anonymkode: 5a40a...49b

Takk for diagnosen. Du har nok en del rett i det første. Men så var det noe med likestilling da.
Uansett, alle trenger avveksling, kvinner  sitter med hendene i fanget og føler at forelskelsen blir svakere. Menn handler og henter den inn igjen. 

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for diagnosen. Du har nok en del rett i det første. Men så var det noe med likestilling da.
Uansett, alle trenger avveksling, kvinner  sitter med hendene i fanget og føler at forelskelsen blir svakere. Menn handler og henter den inn igjen. 

Anonymkode: 1d0fd...d67

Hvafornoe, sa du? Den må du forklare nærmere

Anonymkode: 72877...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Cuckolding er en så mannsdrevet fetisj at det hadde jeg aldri blitt med på. Mannen skal nyte å se sin kone bli knullet av en annen mann. Hun skal nyte det, men ikke få noen følelser for den hun ligger med. Nei den ekstra mannen skal være som en levende dildo som skal gjøre som ektemannen befaler så han kan tenne på sin kjære igjen og masturbere i hjel sin lille pikk. Kvinnen, derimot, skal være så glad og takknemlig for at hun får ligge med en levende dildo at hun skal blomstre opp og bli nyforelsket i ..ikke den levende dildoen så klart ... men i sin mann som «skjenker henne frihet». Det er riktig nok ikke en frihet - hun får ikke fri til ligge med hvem hun vil eller noen hun liker, nei, alt er nøye regissert av den onanerende ektemannen. 
Synd så mange kvinner ikke er som menn, som kan knulle rundt med ukjente og ha glede av det... 

Anonymkode: 72877...46b

Dette er ikke cuckolding. Du er halvferdig med dine studier. Les deg ferdig. "Ektemannen befaler, mastuberer ihjel sin lille pikk, skjenker henne frihet, den onanerende ektemannen skal regissere alt". Ærlig talt, har du lest det jeg har skrevet? Du har hodet fullt fordommer.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for diagnosen. Du har nok en del rett i det første. Men så var det noe med likestilling da.
Uansett, alle trenger avveksling, kvinner  sitter med hendene i fanget og føler at forelskelsen blir svakere. Menn handler og henter den inn igjen. 

Anonymkode: 1d0fd...d67

Dette er jo bevist feil gjennom forskning i parterapi om og om igjen! Kona drar til slutt, og mannen sitter igjen som et spørsmålstegn. Eller forholdet tralter i vei, men sexen blir det mindre av, og mannen skjønner ingenting, for den kom jo så spontant og ofte i starten. Men gjorde den det? Eller la man (begge parter) litt mer jobb i å SE hverandre i starten av forholdet?

Det virker jo som det er dit du vil igjen? Jeg har ingenting imot en fetisj her eller der, men pass på at du går frem fordi dette er noe som tenner deg, ikke for å puste liv i forhold eller for å bli nyforelsket igjen. Hvem vet, kanskje kona di er helt med på dette, men en fetisj er for nytelsens del, ikke forelskelse, og du prøver å blande disse to tingene. 
 

Igjen, tenk deg nøye om før du foreslår dette. Er det en fetisj du egentlig har, eller har du på et eller annet tidspunkt koblet den «nye» sexen opp mot nyforelskelsen og tenkt at dette løser alt (det vil det ikke gjøre).

Anonymkode: 6e497...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for diagnosen. Du har nok en del rett i det første. Men så var det noe med likestilling da.
Uansett, alle trenger avveksling, kvinner  sitter med hendene i fanget og føler at forelskelsen blir svakere. Menn handler og henter den inn igjen. 

Anonymkode: 1d0fd...d67

Hvor har du det fra at kvinner sitter med hendene i fanget? Kvinnene drasser mannen med seg på turer og ferier og romantiske dinner dates og håper at han skal gjenfinne den stemningen og oppmerksomheten de hadde omkring hverandre da de nettopp hadde møttes. Kvinnene drasser mennene med på parterapi og insisterer på å snakke om det vanskelige når dinner dates ikke funker. 

Men du - hva tilbyr du? Sex med en fremmed? Det er litt som "kle på deg jakka, lille venn, for mamma fryser". DIN ønskedrøm skal gjøre henne kåt og glad...hva med hennes ønskedrøm? Ville du gått med på det dersom hun sa hun ble kåt og glad av å ta deg hardt i rumpa med et stolbein mens opplevelsen livestreames? Det er utopi å tro at det du selv dyrker skal tenne henne, når du ikke har tatt rede på hva som ville tenne henne...

Anonymkode: 5a40a...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det første: Det vet du lite om.
Det andre: Det tar jeg på alvor. Det tror jeg på, at du mener. Men du sliter med å være forutinntatt, du har dine fordommer å slite med. Det er ikke så mye bedre. Men jeg vet jeg ikke skriver godt. Virker nok for påståelig, det er vanligvis den kritikken jeg får. 

Anonymkode: 1d0fd...d67

Med all respekt - du vet like lite som meg hvordan din kone vil reagere når du vil ha henne til å ha sex med andre, siden du allerede vet at dette er noe du må manipulere henne til å "få lyst til" å gjøre.

Det andre. Jeg er ikke forutinntatt, det jeg skriver er en direkte konsekvens av måten du velger å presentere, og det eneste som kommer frem er jeg, jeg, jeg fra deg hele tiden. Ikke én gang har du reflektert hvordan det kan føles for henne at du vil ha henne til å ha sex med andre, den risikoen hun utsetter seg for både mentalt og fysisk/helsemessig. For du har jo til og med funnet ut at det ikke er bra nok at hun har sex med andre menn med kondom, hun må selvfølgelig ha ubeskyttet sex med disse mennene. Ikke skal hun få ha én hun liker heller, for det vil true deg.

Alle argumentene du har brukt i tråden har stikk motsatt virkning enn det du vil ha det til. Du påstår du bare tenker på henne. Men alt du skriver viser at dette først og fremst er et behov du har fordi du ikke synes din kone er spennende nok lenger i seg selv, at forholdet ikke er spennende nok for deg lenger, at du ikke tenner nok på henne lenger. Og istedenfor å ta det ansvarlige valget å ta opp med henne hvorfor dere har sklidd fra hverandre, så velger du den lette veien "ut" - du vil ha henne til å gjøre ting som kan få deg til å tenne mer på henne, gi deg spenningsfølelse igjen.

Usmakelig hele greia, og gir inntrykk av manipulering hele veien. Noe du jo også tydelig viste da du skrev at hun ikke vil ønske dette, at du må modne henne over tid først.

Du er veldig tydelig i det du skriver, og du har veldig tydelig reflektert mye over dette, så problemet er nok ikke at du blir veldig misforstått, men at du ikke ser din egen rolle og ansvar i å bedre forholdet deres og ta tak i det som sikkert er vanskelig, men årsaken til at dere har sklidd fra hverandre.

Anonymkode: e82af...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...