Gå til innhold

Spm til kvinner om parforhold og sex


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ville du ha reagert, og hva ville du svart, dersom mannen din spurte deg om du kunne gå med på å ha sex med andre menn? 

Dersom han understreket at det ikke var for at han skulle kunne ha sex med andre, det var kun hun som skulle ha sex med andre menn. Ikke noe eget opplegg for han. I tillegg understreket han at det hadde absolutt ikke noe med at han ikke elsket henne lenger.
Han argumenterer med at han tror det vil gjøre henne godt, at det vil gjøre dem begge godt, styrke parforholdet, og at han ikke blir sjalu, men tvert i mot opphisset av tanken. Han lover å støtte henne hele veien, og hjelpe til med å legge alt til rette slik at det skal skje diskret og så praktisk som mulig, for at opplevelsen hennes skal bli så god og trygg som over hodet mulig.
En kan se for seg et slikt opplegg på mange forskjellige måter, mht diskresjon og praktisk planlegging, hvem hun har sex med, hvor ofte, og mye annet rundt det rent praktiske. Jeg ser selvsagt for meg at hun selv fikk legge premissene, og bestemme 100% selv hvordan det evt skulle gjennomføres.
Under dine forutsetninger, hvordan ville du reagert dersom han hadde dette spesielle ønsket? Med sjokk/usikkerhet/nei//tja/kanskje/vi får se/ok da/ja/JA?

(Ikke kast deg over tastaturet, tenk deg godt om før du svarer, håper på gjennomtenkte svar, for jeg vurderer å spørre kona :rodmer:)


Svar gjerne med alder og om du er i parforhold.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er motivasjonen bak forslaget? Hva tror du skjer i dere og mellom dere om prosjektet settes ut i live? 

Anonymkode: 9eb0f...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen bak forslaget er at vi begge to skal få det enda bedre sammen.
Jeg tror at, dersom prosjektet settes ut i live, under forutsetninger som passer oss begge to, så vil forholdet vårt få et voldsomt løft. Det vil bli fylt med spenning og unike opplevelser. Forutsatt at vi bevarer en sterk tillit til hverandre, og kommuniserer åpent og bra, om absolutt alt. At vi opplever livet sammen.
De aller fleste har opplevd sin første store forelskelse, selv om mye handler om sex, så er det ikke bare sexen som er bra i starten av et forhold, absolutt alt oppleves bedre i en slik fase. Det er et håp om at vi med et slikt opplegg kan hente tilbake elementer fra denne fasen, bringe det tilbake i forholdet, få tilbake noe av den samme energien og gleden. Noe i hvertfall, for det er mye å hente, det vet de fleste ;).

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig ville det skapt problemer i forholdet.

Er jeg i et forhold så er jeg det eksklusivt, også seksuelt. Det formidler jeg også før jeg går seriøst inn i et forhold. Da forventer jeg at den andre er ærlig om ev. slike lyster som det du har, Hi.

Så tenker jeg at ting kan endre seg, begge kan utvikle seg, parforholdet kan utvikle seg, så jeg ville jo lyttet til forslaget.

Men jeg tenker at måten du beskriver dette på, det virker ikke oppriktig for meg. Jeg leser som det viktigste du sier: "Han argumenterer med at han tror det vil gjøre henne godt, at det vil gjøre dem begge godt, styrke parforholdet, og at han ikke blir sjalu, men tvert i mot opphisset av tanken." For meg sier dette: "jeg er ikke fornøyd med forholdet og den sexen vi har, jeg har ikke fortalt deg dette før, men jeg tenner på å se eller vite at kona har sex med andre menn, og jeg trenger mer spenning i vårt seksuelle forhold og jeg vil ha det på denne måten". Alt annet du sier er kanskje oppriktig ment, men for meg blir det bare argument for å pynte på det. Jeg ville tenkt "hva blir det neste?". Jeg ville aldri hatt sex med en mann med en tilskuer, og jeg antar at selv om du i teorien kanskje i begynnelsen ville vært fornøyd bare med å vite, så tror jeg det fort blir til at du vil se på. Og når det ikke er nok, hva blir da det neste?

Jeg ville følt meg billig om jeg skulle ha sex med en annen for at det skulle tilfredsstille min manns sexlyster.

Jeg tenker at det som ligger under dette ikke bare er det at du tenner på dette, det er at du ikke er fornøyd med forholdet og sexlivet slik det er i dag, og du søker en ytre stimuli som du tror kan styrke dere. Det tror jeg kan gå ganske galt.

Ikke misforstå, jeg tenker at folk må få gjøre hva de vil i sitt sexliv, så lenge det er frivillig fra begges sider og det ikke skader noen. Så jeg dømmer ikke at noen tenner på dette og gjennomfører det, hvis det føles bra for dem begge.

Men for meg virker det ikke som du kun er ute etter å få tilfredsstilt denne tenningen hos deg, men at det er noe du ikke forteller som du ikke er fornøyd med i forholdet. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men det er det inntrykket jeg får.

Hvis dere er gifte så ville jeg trodd at dere har snakket såpass om sex at dere vet noenlunde hvor dere står der, så du må nesten bare vurdere hvordan du kjenner kona og om du tror hun vil ta et slikt spørsmål greit eller ikke. Ingen kan gi deg noe svar. Er du heldig kan det hende hun er en av de som drømmer om det samme og blir kjempeglad. Er du ikke like heldig kan det være hun er som meg, og det kunne skapt problemer, fordi jeg ville følt det er noe du ikke forteller, og at du føler at jeg ikke lenger var nok for deg seksuelt, og det ville nok svekket tilliten og tenningen min, om vi ikke fikk snakket ordentlig ut om dette.

Anonymkode: e82af...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Motivasjonen bak forslaget er at vi begge to skal få det enda bedre sammen.
Jeg tror at, dersom prosjektet settes ut i live, under forutsetninger som passer oss begge to, så vil forholdet vårt få et voldsomt løft. Det vil bli fylt med spenning og unike opplevelser. Forutsatt at vi bevarer en sterk tillit til hverandre, og kommuniserer åpent og bra, om absolutt alt. At vi opplever livet sammen.
De aller fleste har opplevd sin første store forelskelse, selv om mye handler om sex, så er det ikke bare sexen som er bra i starten av et forhold, absolutt alt oppleves bedre i en slik fase. Det er et håp om at vi med et slikt opplegg kan hente tilbake elementer fra denne fasen, bringe det tilbake i forholdet, få tilbake noe av den samme energien og gleden. Noe i hvertfall, for det er mye å hente, det vet de fleste ;).

Anonymkode: 1d0fd...d67

Og her bekrefter du det jeg skrev over - du er ikke helt fornøyd med forholdet og sexen dere har.

Da tenker jeg at det er veldig mange andre måter å ta vare på spenningen i forholdet, enn at du skal sende kona for å ha sex med andre menn.

Har du tenkt over risikoen ved dette? Seksuelt overførbare infeksjoner er jo en ting (og nei, kondom beskytter ikke mot alt). Men skal din kone ha sex med andre forutsetter det at det er menn hun virkelig tenner på. Hva om hun forelsker seg i en av dem?

Anonymkode: e82af...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at det var noe galt med mannen, og vurdert å avslutte forholdet.

Anonymkode: f49b1...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så tenker jeg at ting kan endre seg, begge kan utvikle seg, parforholdet kan utvikle seg, så jeg ville jo lyttet til forslaget.

Helt riktig, jeg tok ikke med meg dette ønsket inn i forholdet, det har utviklet seg.

 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg tenker at måten du beskriver dette på, det virker ikke oppriktig for meg.

Dette liker jeg godt at du skriver, den var ærlig. Også det andre du skrev, hvor du antyder en skjult agenda. Men, faktisk, jeg forsøker å være så ærlig jeg bare kan, det jeg skriver er ærlig og oppriktig, ut fra mitt utgangspunkt. Jeg elsker kona, og kommer aldri til å stille noe ultimatum om dette, eller tvinge det på henne. Hun er absolutt ikke en som vil svare ja med en gang. Her må det nok mye modning til i beste fall. Det er derfor jeg spør, for å se hvilke motargumenter dere har som kvinner.

 

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville tenkt "hva blir det neste?". Jeg ville aldri hatt sex med en mann med en tilskuer, og jeg antar at selv om du i teorien kanskje i begynnelsen ville vært fornøyd bare med å vite, så tror jeg det fort blir til at du vil se på.

Helt klart riktig, men jeg ser ikke noe problem her. Dette må vi diskutere selvsagt, kanskje er hun tryggere om jeg er til stede, eller i nærheten, dersom de møtes på et hotell feks. Jeg må uansett vite når og hvor, for hennes sikkerhets skyld. I et slikt opplegg så vil det være naturlig med en form for dynamikk/progresjon, det må nødvendigvis bli noe prøving og feiling. Da er kommunikasjon og tillit helt avgjørende igjen. 

 

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men for meg virker det ikke som du kun er ute etter å få tilfredsstilt denne tenningen hos deg, men at det er noe du ikke forteller som du ikke er fornøyd med i forholdet. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men det er det inntrykket jeg får.

Jeg er helt klart ute etter å få tilfredsstilt denne "lysten". Det jeg ikke forteller, men som bør kunne leses mellom linjene, er at vi har et tradisjonelt parforhold hvor sexen blir slik den blir etter mange år sammen. Det er derfor jeg er kommet inn på dette sporet. Jeg tror heller ikke hun er fornøyd med å bli bare mer og mer "kjerring", hun fortjener ikke det, hun er ikke ei "kjerring", hun kan være en deilig sexy kvinne, det er henne jeg vil få fram. For meg blir dette litt slik man gir barna sunn mat de ikke liker til middag, fordi de har godt av det, de trenger akkurat denne næringen, mens selv nekter de for at de liker det, uten å ha smakt på maten. "Maten" her, er seksuelle opplevelser til kona. Opplevelser hun kanskje ikke skjønner vil gjøre henne godt. Jeg er helt sikker på at de vil være en intens nytelse for henne. Så hvor ligger da problemene? Det er tre involverte i et slikt opplegg: kona, meg, og hennes nye partner. Alle tre vil oppleve dette som fantastisk, hvorfor skulle de ikke det, under de gitte forutsetningene? Jeg vil elske henne for det hun gjør, elske å oppleve henne sprudlende og kåt, livsglad og deilig. Hun vil kjenne de seksuelle forventningene og opplevelsene gjennom hele kroppen, bli oppkvikket og forventningsfull til nye opplevelser, i hverdagen. Og til sist, den anonyme partneren får sine intense erotiske øyeblikk med henne, med min velsignelse. På dette nivået ser ikke jeg problemene, den store usikkerheten er hvordan hun utvikler seg, spesielt mtp følelser, for sine partnere, og meg. Det er dette jeg ønsker aller helst å få svar på av dere kvinner.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt klart ute etter å få tilfredsstilt denne "lysten". Det jeg ikke forteller, men som bør kunne leses mellom linjene, er at vi har et tradisjonelt parforhold hvor sexen blir slik den blir etter mange år sammen. Det er derfor jeg er kommet inn på dette sporet. Jeg tror heller ikke hun er fornøyd med å bli bare mer og mer "kjerring", hun fortjener ikke det, hun er ikke ei "kjerring", hun kan være en deilig sexy kvinne, det er henne jeg vil få fram. For meg blir dette litt slik man gir barna sunn mat de ikke liker til middag, fordi de har godt av det, de trenger akkurat denne næringen, mens selv nekter de for at de liker det, uten å ha smakt på maten. "Maten" her, er seksuelle opplevelser til kona. Opplevelser hun kanskje ikke skjønner vil gjøre henne godt. Jeg er helt sikker på at de vil være en intens nytelse for henne. Så hvor ligger da problemene? Det er tre involverte i et slikt opplegg: kona, meg, og hennes nye partner. Alle tre vil oppleve dette som fantastisk, hvorfor skulle de ikke det, under de gitte forutsetningene? Jeg vil elske henne for det hun gjør, elske å oppleve henne sprudlende og kåt, livsglad og deilig. Hun vil kjenne de seksuelle forventningene og opplevelsene gjennom hele kroppen, bli oppkvikket og forventningsfull til nye opplevelser, i hverdagen. Og til sist, den anonyme partneren får sine intense erotiske øyeblikk med henne, med min velsignelse. På dette nivået ser ikke jeg problemene, den store usikkerheten er hvordan hun utvikler seg, spesielt mtp følelser, for sine partnere, og meg. Det er dette jeg ønsker aller helst å få svar på av dere kvinner.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Og her ligger ditt store problem, du sier at du vet bedre enn henne hva som er godt for henne. Men det du egentlig ønsker er egoistisk å få tilfredsstilt egne tenninger.

Resten du skriver er det du ser for deg at det skal bli i en ideell verden (vel og merke din ideelle fantasiverden), uten å ta hensyn til alle problemene dette potensielt også kan medføre.

Du innrømmer jo at dette er noe kona trolig ikke ønsker nå. Du diskuterer ikke faren for seksuelt overførbare sykdommer. Du diskuterer ikke risikoen for at dette også kan ødelegge forholdet deres. Du bare vet at hvis kona gjør som du vil, da vil du elske henne for det hun gjør.

Det er mange, mange ting dere kan gjøre for å få tilbake spenning i forholdet som ikke vil innebære den risikoen dette ønsket ditt er. Men det krever jo egeninnsats av deg også, det slipper du jo med det opplegget du her skisserer, og det er kanskje deler av poenget for deg. Hun skal gjøre det du vil for at du skal finne ny spenning til å være hos henne og tenne på henne...

Anonymkode: e82af...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og her bekrefter du det jeg skrev over - du er ikke helt fornøyd med forholdet og sexen dere har.

Det er mulig å være fornøyd og samtidig ønske noe mer. 

 

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men skal din kone ha sex med andre forutsetter det at det er menn hun virkelig tenner på. Hva om hun forelsker seg i en av dem?

Godt poeng, jeg er helt sikker på at kona ikke vil ligge med hvem som helst. De må nok møtes og bli litt kjent først. Her kan det helst sikkert bli utfordringer. Her må vi diskutere hvor lenge hun kan ha samme partner. Kanskje er det lurt at hun har 2-3 partnere og sjeldnere møter. Det er ikke sexen i seg selv som er det viktigste, det er hva sexen gjør med henne, at den gir henne gleder og forventninger, får henne til å blomstre.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig å være fornøyd og samtidig ønske noe mer. 

 

Godt poeng, jeg er helt sikker på at kona ikke vil ligge med hvem som helst. De må nok møtes og bli litt kjent først. Her kan det helst sikkert bli utfordringer. Her må vi diskutere hvor lenge hun kan ha samme partner. Kanskje er det lurt at hun har 2-3 partnere og sjeldnere møter. Det er ikke sexen i seg selv som er det viktigste, det er hva sexen gjør med henne, at den gir henne gleder og forventninger, får henne til å blomstre.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Den siste setningen der er virkelig et problem. «Det er hva sexen gjør med henne».. hvorfor kan ikke du gi henne dette da? Hva med å snakke med partneren din om hva HUN faktisk kunne tenke seg i senga? Jeg hadde blitt helt vanvittig fornærmet over det du skriver om mannen min sa det til meg, på flere plan. 

Anonymkode: 6e497...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og her ligger ditt store problem, du sier at du vet bedre enn henne hva som er godt for henne.

Jeg sier hva jeg TROR, ikke at jeg VET. Kanskje har jeg rett, det er da ikke helt umulig? Kanskje er hun enig, ikke vet jeg, har enda ikke spurt. Men jeg kjenner henne veldig godt, derfor tenker jeg slik jeg gjør. Men er ganske usikker på mye rundt dette likevel, derfor jeg spør.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sjuk, ass. Det er åpenbart at du har en fetisj som du vil tvinge henne til å være en del av.

Kan anbefale deg å gjøre det slutt, mest for hennes del. 

Anonymkode: 5a09b...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den siste setningen der er virkelig et problem. «Det er hva sexen gjør med henne».. hvorfor kan ikke du gi henne dette da?

Skulle ønske jeg kunne. Men ingen ektemann kan konkurrere med en ny attraktiv partner, sånn er det bare, slik har naturen skapt oss. Det er det som er problemet, ikke at jeg ikke vil gi henne noe hun vil ha. Jeg gir henne orgasmer, men ikke de sterke opplevelsene, de sterke forventningene, jeg kan ikke vekke de aller sterkeste følelsene hennes lenger, på den gamle måten. Dette er ikke bare mitt problem, veldig mange opplever nok akkurat dette. Såpass ærlig og realistisk må det være lov til å være :).

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mistet alle følelser. Jeg hadde sett på min mann som seksuelt malplassert og forvirret. Ikke minst lurt på hvilke andre sære ønsker han har som ikke blir fortalt.

Hadde pakket bagen.

Anonymkode: b16aa...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde mistet alle følelser. Jeg hadde sett på min mann som seksuelt malplassert og forvirret. Ikke minst lurt på hvilke andre sære ønsker han har som ikke blir fortalt.

Hadde pakket bagen.

Anonymkode: b16aa...0e7

Hvor gammel er du? Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg leste i tråden jo mer høres det ut som du på en måte vil prostituere henne, være "halliken" hennes? 

Jeg hadde reagert med vantro, hva i alle dager feiler deg som ønsker dette... 

Jeg ville aldri gjennomført noe sånt, og for hver gang du som min partner hadde nevnt det hadde du laget en større avgrunn mellom oss. 

Jeg er 45 år gammel og har vært gift i 20 år. 

Anonymkode: 5fb22...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo mer jeg leste i tråden jo mer høres det ut som du på en måte vil prostituere henne, være "halliken" hennes? 

Jeg hadde reagert med vantro, hva i alle dager feiler deg som ønsker dette... 

Jeg ville aldri gjennomført noe sånt, og for hver gang du som min partner hadde nevnt det hadde du laget en større avgrunn mellom oss. 

Jeg er 45 år gammel og har vært gift i 20 år. 

Anonymkode: 5fb22...610

Det kalles cuckold og er en fetish. 

Anonymkode: 5a09b...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt sur om han hadde lagt det frem som et forslag. Jeg har ingen problemer med å forstå og respektere at folk tenner på forskjellige ting.

JEG tenner derimot ikke på sånt, jeg har ikke lyst på sex med noen andre enn mannen min. Og dette må HAN forstå og respektere. Hvis han ikke hadde godtatt et nei, uten at jeg måtte forsvare/argumentere for det, DA hadde jeg blitt sur!

Hadde han fortsatt å argumentere for sitt syn etter at jeg hadde sagt nei, så hadde det ikke fått meg til å revurdere forslaget, det hadde fått meg til å revurdere forholdet.

Anonymkode: 76b04...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo mer jeg leste i tråden jo mer høres det ut som du på en måte vil prostituere henne, være "halliken" hennes? 

Jeg hadde reagert med vantro, hva i alle dager feiler deg som ønsker dette... 

Jeg ville aldri gjennomført noe sånt, og for hver gang du som min partner hadde nevnt det hadde du laget en større avgrunn mellom oss. 

Jeg er 45 år gammel og har vært gift i 20 år. 

Anonymkode: 5fb22...610

Den første setningen likte jeg ikke, men forstår at du tenker slik, det er absolutt ikke slik jeg tenker det. Men det kan leses slik, ser det. Vi er likeverdige partnere i forholdet. Jeg har ingen måte jeg kan presse henne til å gjøre noe hun ikke vil, det har jeg aldri hatt noe ønske om heller. Vil hun ikke, så vil hun ikke, da er det stopp.
Du reagerer akkurat slik de aller flest vil reagere. Også de som i dag lever ut et slikt forhold som jeg beskriver. Første reaksjon er omtrent alltid nei hva i h*** er dette for noe..
Likevel er det ganske mange verden over som finner ut at dette faktisk kan være en god måte å få et forhold til å fungere på. 

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kalles cuckold og er en fetish. 

Anonymkode: 5a09b...3ba

Cuckold innebærer ydmykelse, at han behandles nærmest som en hund av kona og elskeren, og nyter det. Dette inneholder kanskje lignende psykologiske elementer, men er langt fra det samme. Dersom du skal kalle det noe spesielt handler det mer om Hotwifing.

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skulle ønske jeg kunne. Men ingen ektemann kan konkurrere med en ny attraktiv partner, sånn er det bare, slik har naturen skapt oss. Det er det som er problemet, ikke at jeg ikke vil gi henne noe hun vil ha. Jeg gir henne orgasmer, men ikke de sterke opplevelsene, de sterke forventningene, jeg kan ikke vekke de aller sterkeste følelsene hennes lenger, på den gamle måten. Dette er ikke bare mitt problem, veldig mange opplever nok akkurat dette. Såpass ærlig og realistisk må det være lov til å være :).

Anonymkode: 1d0fd...d67

Det er absolutt ikke umulig å vekke slike følelser selvom man har vært gift i lange tider. Det handler om å investere tid med partneren, om å lytte og om å kommunisere. Hvis du plutselig hadde oppført deg slik du gjorde da dere først møttes skal du se hun hadde fått sommerfugler i magen igjen! 

Ville nok prøvd det, eventuelt sexterapeut før du kommer med dette forslaget. Og du, hvis du tar det opp, trå for all del varsomt, og ikke ilegg henne kvaliteter, egenskaper eller tankeganger hun ikke har.

Anonymkode: 6e497...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke blitt sur om han hadde lagt det frem som et forslag. Jeg har ingen problemer med å forstå og respektere at folk tenner på forskjellige ting.

JEG tenner derimot ikke på sånt, jeg har ikke lyst på sex med noen andre enn mannen min. Og dette må HAN forstå og respektere. Hvis han ikke hadde godtatt et nei, uten at jeg måtte forsvare/argumentere for det, DA hadde jeg blitt sur!

Hadde han fortsatt å argumentere for sitt syn etter at jeg hadde sagt nei, så hadde det ikke fått meg til å revurdere forslaget, det hadde fått meg til å revurdere forholdet.

Anonymkode: 76b04...1ad

En slik respons ville selvsagt blitt respektert. Et nei med fornuft :).

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er absolutt ikke umulig å vekke slike følelser selvom man har vært gift i lange tider. Det handler om å investere tid med partneren, om å lytte og om å kommunisere. Hvis du plutselig hadde oppført deg slik du gjorde da dere først møttes skal du se hun hadde fått sommerfugler i magen igjen! 

Ville nok prøvd det, eventuelt sexterapeut før du kommer med dette forslaget. Og du, hvis du tar det opp, trå for all del varsomt, og ikke ilegg henne kvaliteter, egenskaper eller tankeganger hun ikke har.

Anonymkode: 6e497...d0b

Godt råd det siste. Derfor jeg fisker litt etter hvordan dere kvinner tenker her ;) . Det er ikke bare min verden det handler om, skjønner det.
Men det første, om at du kan vekke nyforelskelsen tilbake etter 10-år sammen, den tror jeg nok ikke på. Vi har gjort omtrent alt som kan gjøres innenfor parforholdet, seksuelt sett. Det er en grunn til at folk skilles og dukker opp nyforelsket og gal med ny partner like etterpå. Dette tåpelige scenarioet ønsker jeg å unngå, jeg ønsker å bli nyforelsket igjen, men ikke finne noen andre for å bli (fjollete) nyforelsket igjen, jeg finner aldri noen som er bedre enn kona uansett. 

Anonymkode: 1d0fd...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skulle ønske jeg kunne. Men ingen ektemann kan konkurrere med en ny attraktiv partner, sånn er det bare, slik har naturen skapt oss. Det er det som er problemet, ikke at jeg ikke vil gi henne noe hun vil ha. Jeg gir henne orgasmer, men ikke de sterke opplevelsene, de sterke forventningene, jeg kan ikke vekke de aller sterkeste følelsene hennes lenger, på den gamle måten. Dette er ikke bare mitt problem, veldig mange opplever nok akkurat dette. Såpass ærlig og realistisk må det være lov til å være :).

Anonymkode: 1d0fd...d67

Jeg er ikke enig i at det er bedre med en helt ny partner enn en som du har hatt lenge. 

Mannen min, som har blitt kjent med meg og 'utforsket' meg i mange år, og som jeg kan være 100% meg selv med, er langt å foretrekke framfor en helt ukjent, som ikke vet hva jeg liker best. 

Hvis sex bare er inn/ut og ferdig med det, så spiller det kanskje ikke så stor rolle om mannen kjenner deg eller ikke (altså nå mener jeg i forhold til kvaliteten på sexen), men da blir det jo ganske kjedelig sex uansett. 

Om det er latskap eller dårlig kommunikasjon som gjør at dere har havnet i en kjedelig tralt, så tror jeg ikke det hjelper å introdusere en tredjeperson. Man skal være veldig trygg på forholdet og det man har fra før når man foreslår noe slikt. 

Alle setninger som begynner som dette 'jeg er fornøyd, men... ' er dødfødte. Da har du allerede sagt at du er misfornøyd, og det blir det som blir lagt merke til. Så tenk deg nøye om 

Jeg ser hva du mener med at det kunne være spennende med en ny, men for meg blir dette altfor enkelt. 

For meg ville det ha vært helt feil å blande en helt annen person inn i vårt forhold, men jeg vet jo at folk liker forskjellige ting. Men du bør finne ut hva kona di egentlig vil ha først. På ordentlig. 

Anonymkode: 9732e...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt skjønne all negativiteten. Folk nå til dags har jo åpne forhold, swingers, partnerbytte og andre mer eller mindre vanlige fetiche. 

Har hørt om det du skriver før, noen liker å se partneren sin ha sex med andre men trenger ikke ha lyst til å hverken delta eller gjøre det samme selv. I tilfellet jeg kjente til var dette en dame som likte å se mannen ha sex med andre damer.

Folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Kan være hun er hypp på det eller kanskje hun vil føle at det er kleint. Hvem vet før du spør henne. Personlig så hadde jeg følt at det hadde blitt kleint men sånn er jeg og hun trenger jo ikke være enig med meg i det. 

Anonymkode: d311f...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...