Gå til innhold

Dere som har/har hatt adhd barn med utagerende atferd på skolen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke et valg skolen kan ta. De må skaffe dyktige nok folk til å kunne jobbe med de barna de er satt til å jobbe med, uansett om det er lærer, assistent, spesialpedagog eller andre nødvendige folk rundt barnet. Barnet har rett på hjelp, skolen har plikt til å skaffe det. 

Anonymkode: 38ae6...966

Jobber du på en skole? Er du klar over hva slags rammer skolen har? Vet du hvordan det kan være mangel på fagfolk i mange kommuner? Hvor stor del av skolebudsjettet synes du at det er ok at enkeltelever bruker? Det kommer ikke til nye penger pga enkeltelevers behov. Mange tror at hvis ppt vedtar timer på en elev, så følger det med penger. Det gjør det ikke. 

Anonymkode: a0380...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke slik. Til å begynne med, da problemene begynte å bli store, ble det gjort mange forsøk på å løse enkeltsaker mellom enkeltelever. Det hjalp ikke.

Jeg henvendte meg også til helsesøster på skolen for å få henne til å engasjere seg for å gjøre klassemiljøet bedre. Jeg føler virkelig vi gjorde alt vi kunne for at jenta skulle få hjelp og vi holdt henne ikke utenfor. Hun var velkommen hit, men bare når jeg eller mannen kunne være her og passe på. 

Moren kom på mammakvelder og faren på pappatreff. Da diskuterte vi ikke problemene.

Mer kan man nesten ikke gjøre.

Anonymkode: 5518a...923

Ja vel. 

Anonymkode: ecf42...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...