Gå til innhold

Bare meg som ikke synes synd på NAV ofrene..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja der er jeg enig. Men vi må skille bart og snørr her. Ingen hadde blitt dømt til fengsel for å dra to dager i begravelse. Selv om de ikke har søkt. Det eneste som kunne ha skjedd var at de mistet de dagene med tanke på utbetaling. Der skulle det vert en mye enklere mindre rigide ansatte hos nav. Feks kunne de på aap hatt lik antal feriedager som vanlige ansatte. Slik hadde man unngått sånne situasjoner og familier kunne dratt på ferie sammen om sommeren. 

Anonymkode: b71e6...a18

Og arbeidstakere rett på lønnet ferie antar jeg du da også mener? 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og arbeidstakere rett på lønnet ferie antar jeg du da også mener? 

Anonymkode: 2b33f...804

De får feriepenger

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får feriepenger

Anonymkode: 449d0...728

Nei, de får ingenting. Du vet hva feriepenger er? 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de får ingenting. Du vet hva feriepenger er? 

Anonymkode: 2b33f...804

Jeg mente jo selvfølgelig arbeidstakerene da, det var jo de du kommenterte i innlegget ditt

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg mente jo selvfølgelig arbeidstakerene da, det var jo de du kommenterte i innlegget ditt

Anonymkode: 449d0...728

Ingen arbeidstakere får feriepenger. De må, påtvunget faktisk, ta ut ferie uten lønn hvert år. Hvorfor skal man på en offentlig ytelse få betalt ferie, men ikke som arbeidstaker? 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen arbeidstakere får feriepenger. De må, påtvunget faktisk, ta ut ferie uten lønn hvert år. Hvorfor skal man på en offentlig ytelse få betalt ferie, men ikke som arbeidstaker? 

Anonymkode: 2b33f...804

Ingen arbeidstagere får feriepenger? Ehh, jo

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen arbeidstagere får feriepenger? Ehh, jo

Anonymkode: 449d0...728

De FÅR ikke penger. Feriepenger er «tvangstrekk» i lønn iløpet av året. Man får ikke vanlig lønn under uttak av ferie. Man får utbetale penger man er tvunget til å spare av lønnen sin hver måned. Så nei, man får ingenting. I motsetning til en på aap som reiser på ferie med aap. 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De FÅR ikke penger. Feriepenger er «tvangstrekk» i lønn iløpet av året. Man får ikke vanlig lønn under uttak av ferie. Man får utbetale penger man er tvunget til å spare av lønnen sin hver måned. Så nei, man får ingenting. I motsetning til en på aap som reiser på ferie med aap. 

Anonymkode: 2b33f...804

Og?

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ser det ikke? 

Anonymkode: 2b33f...804

Nei, jeg ser ikke problemet med det.

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg ser ikke problemet med det.

Anonymkode: 449d0...728

Men skrike om urettferdighet kan du? 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men skrike om urettferdighet kan du? 

Anonymkode: 2b33f...804

Hvor har jeg gjort det?

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de på aap hadde opparbeidet seg ferie penger på lik linje som andre Hovda hatt ulønnet juli måned, hadde det løst en del problemer 

Anonymkode: b71e6...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja der er jeg enig. Men vi må skille bart og snørr her. Ingen hadde blitt dømt til fengsel for å dra to dager i begravelse. Selv om de ikke har søkt. Det eneste som kunne ha skjedd var at de mistet de dagene med tanke på utbetaling. Der skulle det vert en mye enklere mindre rigide ansatte hos nav. Feks kunne de på aap hatt lik antal feriedager som vanlige ansatte. Slik hadde man unngått sånne situasjoner og familier kunne dratt på ferie sammen om sommeren. 

Anonymkode: b71e6...a18

Nei, det er jeg fullstendig klar over. Hele poenget mitt var jo nettopp at veldig mange (de fleste) har forholdt seg til de reglene som var gjeldende. Selvom det viste seg å være feil. Ergo hadde de ikke trengt Navs godkjenning for å ta seg en tur til utlandet, uavhengig av grunnen for å dra. Jeg har ikke skrevet et ord om mine meninger om de som er dømt. 

Men at det skulle vært en annen løsning for de med AAP, f.eks feriedager, er jeg enig i. For det burde virkelig være det samme for Nav (og alle andre) om en person er i Tromsø og besøker familie eller om de besøker familie i Italia. Så lenge de følger aktivitetskravene. 

Anonymkode: 6ba4c...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De FÅR ikke penger. Feriepenger er «tvangstrekk» i lønn iløpet av året. Man får ikke vanlig lønn under uttak av ferie. Man får utbetale penger man er tvunget til å spare av lønnen sin hver måned. Så nei, man får ingenting. I motsetning til en på aap som reiser på ferie med aap. 

Anonymkode: 2b33f...804

Feriepenger er ikke tvangstrekk av lønnen, det er arbeidsgiveren som tvinges til å sette av feriepenger så arbeidstaker får en ytelse som dekker inn fridagene de tar ut. 

Anonymkode: f799b...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feriepenger er ikke tvangstrekk av lønnen, det er arbeidsgiveren som tvinges til å sette av feriepenger så arbeidstaker får en ytelse som dekker inn fridagene de tar ut. 

Anonymkode: f799b...65d

Den ansatte kan ikke nekte at disse pengene blir «spart». Og kan heller ikke nekte å ta ut ferie. Hvorfor fortjener en på aap mer ferie med lønn enn en arbeidstaker? De får tross alt lønn hele året. OG skattefri utbetaling i juni. «Feriepenger». 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om de på aap hadde opparbeidet seg ferie penger på lik linje som andre Hovda hatt ulønnet juli måned, hadde det løst en del problemer 

Anonymkode: b71e6...a18

Man har skattefri utbetaling i juni på aap. Og rett til ferie med full utbetaling i tillegg. 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV suger og det gjør også barnevernet. Blir rystet av ALL lesing som gjelder begge disse etatene.  Håper at de som har blitt feilbehandlet får MASSIV økonomisk støtte i disse etatene som har misforstått eget regelverk!!!! 

Anonymkode: cb516...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NAV suger og det gjør også barnevernet. Blir rystet av ALL lesing som gjelder begge disse etatene.  Håper at de som har blitt feilbehandlet får MASSIV økonomisk støtte i disse etatene som har misforstått eget regelverk!!!! 

Anonymkode: cb516...75d

..og enkelte foreldre. Nå er diskusjonen om barnevernet og barna de redder fra uegnede foreldre en helt annen diskusjon. Dog begge etater må skjerpes og regelverk strammes inn til det kniper skikkelig. 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...