Gå til innhold

Bare meg som ikke synes synd på NAV ofrene..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En kan si hva man vil om at EØS- avtalen gjør at de hadde rett til å reise til Europa. Men de har jo faktisk løyet for egen økonomisk gevinst skyld? De har krysset av i et skjema på at de oppholder seg i Norge, også gjorde de faktisk ikke det. 
 

Å lyve for staten, er helt forkastelig i mine øyne, og jeg synes ikke synd på dem er øyeblikk. Jeg bare ergrer meg over den idiotiske EØS- avtalen og alle følgende den får.

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En kan si hva man vil om at EØS- avtalen gjør at de hadde rett til å reise til Europa. Men de har jo faktisk løyet for egen økonomisk gevinst skyld? De har krysset av i et skjema på at de oppholder seg i Norge, også gjorde de faktisk ikke det. 
 

Å lyve for staten, er helt forkastelig i mine øyne, og jeg synes ikke synd på dem er øyeblikk. Jeg bare ergrer meg over den idiotiske EØS- avtalen og alle følgende den får.

Anonymkode: 1c458...714

Hadde du fulgt med, så hadde du visst en god del av de har fått det godkjent av saksbehandler, men så er de alikevel blitt anmeldt i ettertid.

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker pipen får en annen lyd den dagen det er du selv som uforskyldt blir dømt for noe som ikke er ulovlig.

Nå er det også slik at selv med tillatelse fra Nav til å reise til utlandet så SKAL man altså krysse for at man IKKE har hatt ferie! Og de som da kun har fått muntlig bekreftelse på dette, de er likevel dømt.

Men de som har reist "uten tillatelse", mange av dem har jo visst at det var lov iflg. EØS-lovene, og/eller det har ikke kommet i konflikt med aktivitetsplanen eller medisinsk behandling.

Og uansett hvordan du snur og vender på dette så er det ETT faktum som gjenstår - det er at STATEN har valgt å ignorere lover og regler den selv har sagt ja til å følge. Det er også hevet over enhver tvil at både Nav og dommsstoler og politikere gang på gang på gang er blitt gjort oppmerksom på at den praksisen de førte var ulovlig iflg. det regelverket politikerne SELV har sagt ja til.

Det som er skremmende er at dette viser at politikerne viser at de egentlig ikke vet hva de sier ja til.

Og like skremmende er det at folk sitter og kritiserer de som er syke, men fortsetter å velge disse politikerne som gir bort suverenitet over eget land og egne lover til andre makter.

Så kanskje litt lurere å heller sette seg godt inn i ting selv og la neste stemmeseddel gjenspeile det at du er uenig i at Norge skal være medlem i EØS og dermed også gi fra seg rett til å bestemme over eget land?

 

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tenker pipen får en annen lyd den dagen det er du selv som uforskyldt blir dømt for noe som ikke er ulovlig.

Nå er det også slik at selv med tillatelse fra Nav til å reise til utlandet så SKAL man altså krysse for at man IKKE har hatt ferie! Og de som da kun har fått muntlig bekreftelse på dette, de er likevel dømt.

Men de som har reist "uten tillatelse", mange av dem har jo visst at det var lov iflg. EØS-lovene, og/eller det har ikke kommet i konflikt med aktivitetsplanen eller medisinsk behandling.

Og uansett hvordan du snur og vender på dette så er det ETT faktum som gjenstår - det er at STATEN har valgt å ignorere lover og regler den selv har sagt ja til å følge. Det er også hevet over enhver tvil at både Nav og dommsstoler og politikere gang på gang på gang er blitt gjort oppmerksom på at den praksisen de førte var ulovlig iflg. det regelverket politikerne SELV har sagt ja til.

Det som er skremmende er at dette viser at politikerne viser at de egentlig ikke vet hva de sier ja til.

Og like skremmende er det at folk sitter og kritiserer de som er syke, men fortsetter å velge disse politikerne som gir bort suverenitet over eget land og egne lover til andre makter.

Så kanskje litt lurere å heller sette seg godt inn i ting selv og la neste stemmeseddel gjenspeile det at du er uenig i at Norge skal være medlem i EØS og dermed også gi fra seg rett til å bestemme over eget land?

 

Anonymkode: 23291...794

Ikke nok med, mange av de nav ansatte vet ikke hvordan regler skal tolkes og gvordan skjemaer skal fylles ut riktig, så hvordan skal da brukerene vite det.

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nok med, mange av de nav ansatte vet ikke hvordan regler skal tolkes og gvordan skjemaer skal fylles ut riktig, så hvordan skal da brukerene vite det.

Anonymkode: 449d0...728

Saksbehandlere vet ikke. Ikke en gang Nav selv vet, mange ganger.

Jeg har skrevet det før, jeg er den som har fylt ut meldekortet mitt "feil" i årevis - fordi de ikke forstår hvorfor jeg ikke får penger om jeg fyller det ut riktig. Så jeg er blitt bedt om å fortsette å fylle det ut feil for å få rett utbetaling. Men vilje til å finne ut av det, nei, det finnes ikke. Jeg er kanskje heldig som ikke har fått problemer med det...

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skummelt er visst desse velferdsgoder får stå og kan misbrukes av kreti og pleti. 

Enig med deg, HI.

Anonymkode: 5834f...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Dere er nok flere som ikke helt skjønner hva saken handler om og som får piggene ut bare man hører at noen får stønad fra NAV. Det er bare å se i kommentarfeltene rundtom, så ser du dine likesinnede. 

En sjarmerende og reflektert gjeng 🤪

Anonymkode: 7312a...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er skummelt er visst desse velferdsgoder får stå og kan misbrukes av kreti og pleti. 

Enig med deg, HI.

Anonymkode: 5834f...982

Stemmer du kun på partier som er mot EØS?

Saken er at ingen har misbrukt noen som helst velferdsgoder. Det er staten og politikerne som er ansvarlig for å ha inngått en så alvorlig avtale for landet, hvor de gir bort egen suverenitet - og de valgte å gjøre det uten en folkeavstemning...

Er du mot EØS så må du stemme Senterpartiet, SV eller Rødt.

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er skummelt er visst desse velferdsgoder får stå og kan misbrukes av kreti og pleti. 

Enig med deg, HI.

Anonymkode: 5834f...982

Hvilket misbruk av velferdsgoder er det du snakker om? Hele denne nav greia handler jo ikke om det

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Dere er nok flere som ikke helt skjønner hva saken handler om og som får piggene ut bare man hører at noen får stønad fra NAV. Det er bare å se i kommentarfeltene rundtom, så ser du dine likesinnede. 

En sjarmerende og reflektert gjeng 🤪

Anonymkode: 7312a...d7d

Kunnskap er ikke så interessant, vettu... Mye artigere å la seg blende av litt populisme, stemme i hytt og gevær og så skylde på andre i etterkant...

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En kan si hva man vil om at EØS- avtalen gjør at de hadde rett til å reise til Europa. Men de har jo faktisk løyet for egen økonomisk gevinst skyld? De har krysset av i et skjema på at de oppholder seg i Norge, også gjorde de faktisk ikke det. 
 

Å lyve for staten, er helt forkastelig i mine øyne, og jeg synes ikke synd på dem er øyeblikk. Jeg bare ergrer meg over den idiotiske EØS- avtalen og alle følgende den får.

Anonymkode: 1c458...714

Hvilket parti har du stemt de siste valgene og hva vil du stemme i neste Stortingsvalg, da, HI?

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du fulgt med, så hadde du visst en god del av de har fått det godkjent av saksbehandler, men så er de alikevel blitt anmeldt i ettertid.

Anonymkode: 449d0...728

De som he blitt anmeldt og sittet inne er IKKE de som med velsignelse fra saksbehandler har vært en uke eller to i syden altså. Det er snakk om folk som har opphold seg gi utlandet leeeeeeenge!

Anonymkode: fd430...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saksbehandlere vet ikke. Ikke en gang Nav selv vet, mange ganger.

Jeg har skrevet det før, jeg er den som har fylt ut meldekortet mitt "feil" i årevis - fordi de ikke forstår hvorfor jeg ikke får penger om jeg fyller det ut riktig. Så jeg er blitt bedt om å fortsette å fylle det ut feil for å få rett utbetaling. Men vilje til å finne ut av det, nei, det finnes ikke. Jeg er kanskje heldig som ikke har fått problemer med det...

Anonymkode: 23291...794

Hvilken feil er det du mener du må føre på meldekortet ditt da?

Anonymkode: fd430...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som he blitt anmeldt og sittet inne er IKKE de som med velsignelse fra saksbehandler har vært en uke eller to i syden altså. Det er snakk om folk som har opphold seg gi utlandet leeeeeeenge!

Anonymkode: fd430...e27

Spiller ingen rolle - staten har likevel ikke lov til å frata folk lovlige stønader når de ikke gjør noe som hindrer dem i å følge aktivitetsplanen sin. Staten har ikke lov å dømme uskyldige til tilbakebetalinger, bøter og fengselsstraff for noe som ikke er ulovlig.

 

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken feil er det du mener du må føre på meldekortet ditt da?

Anonymkode: fd430...e27

Går ikke i detaljer om det, men jeg har måttet krysse av feil i årevis, eneste måten jeg får utbetalingene jeg skal ha. Og saksbehandlere i årevis har visst det, fordi når jeg krysset ut riktig så fikk jeg ikke utbetalinger overhodet, så ble bedt om å fortsette å fylle ut slik at jeg får penger.

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker den her??

https://www.dagbladet.no/nyheter/nav-pa-kremtur-til-syden/63702948

Det ble ramaskrik og Nav måtte trekke tilbake tilbudet. For Det kunne jo mistenkelig likne på ferie....

men disse var altså i et tiltak, med opplegg hver dag. DET var ikke greit. Men å være i syden i et års tid uten opplegg eller meldeplikt - det er nå helt greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går ikke i detaljer om det, men jeg har måttet krysse av feil i årevis, eneste måten jeg får utbetalingene jeg skal ha. Og saksbehandlere i årevis har visst det, fordi når jeg krysset ut riktig så fikk jeg ikke utbetalinger overhodet, så ble bedt om å fortsette å fylle ut slik at jeg får penger.

Anonymkode: 23291...794

Hvorfor kan du ikke forklare hva slags feil du måtte gjøre for å få riktig utbetaling?? Det er nemlig litt vanskelig å forstå hva du mener er feil, når det du skal føre på meldekortet er antall timer du jobber...

Anonymkode: fd430...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan du ikke forklare hva slags feil du måtte gjøre for å få riktig utbetaling?? Det er nemlig litt vanskelig å forstå hva du mener er feil, når det du skal føre på meldekortet er antall timer du jobber...

Anonymkode: fd430...e27

Ikke hvis man er på AAP og ikke jobber.

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan du ikke forklare hva slags feil du måtte gjøre for å få riktig utbetaling?? Det er nemlig litt vanskelig å forstå hva du mener er feil, når det du skal føre på meldekortet er antall timer du jobber...

Anonymkode: fd430...e27

Nei, jeg har vært for syk til å jobbe hele tiden. Slapp av, jeg snylter ikke en krone!

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg har vært for syk til å jobbe hele tiden. Slapp av, jeg snylter ikke en krone!

Anonymkode: 23291...794

Jeg har da ikke sagt st du har snyltet!! Slapp av litt med paranoiaen da.....

Jeg spør enkelt og greit hva du mener er feil med meldekortene slik at du faktisk må fylle de ut galt. Det bør være forholdsvis enkelt å svare på. Spesielt siden du har gjentatt dette i diverse innlegg de siste dagene

Anonymkode: fd430...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket misbruk av velferdsgoder er det du snakker om? Hele denne nav greia handler jo ikke om det

Anonymkode: 449d0...728

Som at man feks kan komme fra et annet EU-land, jobbe en kort periode, bli syk og reise tilbake og motta sykepenger. 

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som he blitt anmeldt og sittet inne er IKKE de som med velsignelse fra saksbehandler har vært en uke eller to i syden altså. Det er snakk om folk som har opphold seg gi utlandet leeeeeeenge!

Anonymkode: fd430...e27

Dette. Men man skal for all del aldri kritisere en som mottar sykepenger. 
 

Jeg fatter ikke at folk ikke ser at NAV MÅ være strenge, de MÅ stille krav. Hvis ikke har vi snart ikke råd til å ta oss av de syke, og hvertfall ikke gi de syke de satsene de får idag. Staten er faktisk ikke en utømmelig pengekasse, og det er ingen hemmelighet at Norge er et av de landene med aller flest mennesker på trygd, aap og sykefravær. Vi har ikke råd til å være så naive at vi tror at det er fordi vi er så veldig mye sykere i dette landet enn i mange andre land. 

 

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stemmer du kun på partier som er mot EØS?

Saken er at ingen har misbrukt noen som helst velferdsgoder. Det er staten og politikerne som er ansvarlig for å ha inngått en så alvorlig avtale for landet, hvor de gir bort egen suverenitet - og de valgte å gjøre det uten en folkeavstemning...

Er du mot EØS så må du stemme Senterpartiet, SV eller Rødt.

Anonymkode: 23291...794

Man kan jo like gjerne vært for EU, slik at man får medbestemmelsesrett, så nei, trenger ikke stemme de partiene du ramser opp..

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Dere er nok flere som ikke helt skjønner hva saken handler om og som får piggene ut bare man hører at noen får stønad fra NAV. Det er bare å se i kommentarfeltene rundtom, så ser du dine likesinnede. 

En sjarmerende og reflektert gjeng 🤪

Anonymkode: 7312a...d7d

Og du mener dette hylekoret i hvert eneste kommentarfelt om dagen er sjarmerende og reflektert? Snakker meg om. 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En kan si hva man vil om at EØS- avtalen gjør at de hadde rett til å reise til Europa. Men de har jo faktisk løyet for egen økonomisk gevinst skyld? De har krysset av i et skjema på at de oppholder seg i Norge, også gjorde de faktisk ikke det. 
 

Å lyve for staten, er helt forkastelig i mine øyne, og jeg synes ikke synd på dem er øyeblikk. Jeg bare ergrer meg over den idiotiske EØS- avtalen og alle følgende den får.

Anonymkode: 1c458...714

En har en tendens til å tisse i eget bed. Du vet aldri hva fremtiden bringer. Om du selv skulle bli uheldig og bli syk, må du nok spise i deg manglende empati . 

Anonymkode: 5b410...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...