Gå til innhold

Bare meg som ikke synes synd på NAV ofrene..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

En har en tendens til å tisse i eget bed. Du vet aldri hva fremtiden bringer. Om du selv skulle bli uheldig og bli syk, må du nok spise i deg manglende empati . 

Anonymkode: 5b410...2ad

Jeg vet aldri om jeg blir syk i fremtiden. Men jeg er en veldig veldig ærlig og samvittighetsfull person, så jeg kan garantere deg at jeg aldri ville levert inn et papir til NAV der jeg ikke svarte det som var sannheten. (Jeg jobber dessuten med HR, så jeg vet hvordan disse skjemaene skal fylles ut også..)

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fantastisk mulighet for staten å stramme inn og senke trygdeytelsene uten for mye furore. Og det er det som kommer til å skje. Heldigvis i mange tilfeller. Trist for de kommende syke som dyttes ut av arbeidslivet. 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet aldri om jeg blir syk i fremtiden. Men jeg er en veldig veldig ærlig og samvittighetsfull person, så jeg kan garantere deg at jeg aldri ville levert inn et papir til NAV der jeg ikke svarte det som var sannheten. (Jeg jobber dessuten med HR, så jeg vet hvordan disse skjemaene skal fylles ut også..)

Anonymkode: 1c458...714

Tror du virkelig at de det gjelder føler seg som noe mindre ærlige og samvittighetsfulle personer enn deg? Du har mye å lære, og jeg håper for din del at du slipper å havne i en situasjon hvor du må lære det også. Det drømmelivet som skisseres her, er så langt unna sannheten som det kan få blitt

Anonymkode: 5b410...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkelig at de det gjelder føler seg som noe mindre ærlige og samvittighetsfulle personer enn deg? Du har mye å lære, og jeg håper for din del at du slipper å havne i en situasjon hvor du må lære det også. Det drømmelivet som skisseres her, er så langt unna sannheten som det kan få blitt

Anonymkode: 5b410...2ad

Man får ikke 8 måneders fengsel for å ta seg en uke i syden. Dette er folk som har vært i utlandet over lang tid, selv om regelverket de fikk tilsendt tilsa at det kunne de ikke uten å melde fra. (feilaktig, ja, men det er jurister som ikke har sett denne feilen.).
 

Jeg skisserer på ingen måte et drømmeliv, jeg sier som det er, at jeg hadde heller holdt meg hjemme enn å krysse av på et skjema til Nav at jeg var et annet sted enn jeg var. Å skylde på en muntlig beskjed fra NAV blir veldig tynt. Det sier seg selv at en muntlig beskjed som ikke er på opptak aldri kan bevises. 

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En kan si hva man vil om at EØS- avtalen gjør at de hadde rett til å reise til Europa. Men de har jo faktisk løyet for egen økonomisk gevinst skyld? De har krysset av i et skjema på at de oppholder seg i Norge, også gjorde de faktisk ikke det. 
 

Å lyve for staten, er helt forkastelig i mine øyne, og jeg synes ikke synd på dem er øyeblikk. Jeg bare ergrer meg over den idiotiske EØS- avtalen og alle følgende den får.

Anonymkode: 1c458...714

Økonomisk gevinst?

Ser du på det å ha nok penger til å betale mat, hus og utgifter som en gevinst? Husk at disse pengene er levebrødet dems. Det er ikke penger en får ved siden av en annen inntekt. De som lever på Aap får 66% av det de tjente før. 

Anonymkode: 0402d...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man får ikke 8 måneders fengsel for å ta seg en uke i syden. Dette er folk som har vært i utlandet over lang tid, selv om regelverket de fikk tilsendt tilsa at det kunne de ikke uten å melde fra. (feilaktig, ja, men det er jurister som ikke har sett denne feilen.).
 

Jeg skisserer på ingen måte et drømmeliv, jeg sier som det er, at jeg hadde heller holdt meg hjemme enn å krysse av på et skjema til Nav at jeg var et annet sted enn jeg var. Å skylde på en muntlig beskjed fra NAV blir veldig tynt. Det sier seg selv at en muntlig beskjed som ikke er på opptak aldri kan bevises. 

Anonymkode: 1c458...714

Hvem sier at det er muntlige beskjeder?

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Økonomisk gevinst?

Ser du på det å ha nok penger til å betale mat, hus og utgifter som en gevinst? Husk at disse pengene er levebrødet dems. Det er ikke penger en får ved siden av en annen inntekt. De som lever på Aap får 66% av det de tjente før. 

Anonymkode: 0402d...53d

Men da burde de vel holdt seg i Norge slik retningslinjene var? Det er faktisk ikke en menneskerett å oppholde seg i Spania? Faktum er at de ville mistet pengene om de var ærlige - da er det jo økonomisk gevinst uansett hvor store eller små beløp det er snakk om.

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sier at det er muntlige beskjeder?

Anonymkode: 449d0...728

Har sett gjennom rimelig mange av de dommene VG beskriver. Ikke ett sted står det at den dømte har fått skriftlig ok fra en NAV ansatt?

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da burde de vel holdt seg i Norge slik retningslinjene var? Det er faktisk ikke en menneskerett å oppholde seg i Spania? Faktum er at de ville mistet pengene om de var ærlige - da er det jo økonomisk gevinst uansett hvor store eller små beløp det er snakk om.

Anonymkode

 De mister penger de lovmessig hele tiden har hatt krav på. Hva tenker du at en som er for syk til å jobbe skal leve av, om en tar fra en person alt av inntekt? Om folk bor på gata eller sulter er kanskje ikke så nøye?

Anonymkode: 0402d...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet aldri om jeg blir syk i fremtiden. Men jeg er en veldig veldig ærlig og samvittighetsfull person, så jeg kan garantere deg at jeg aldri ville levert inn et papir til NAV der jeg ikke svarte det som var sannheten. (Jeg jobber dessuten med HR, så jeg vet hvordan disse skjemaene skal fylles ut også..)

Anonymkode: 1c458...714

Om det innebar at du mistet penger, så du ikke hadde nok penger til å gi barna dine mat?

Anonymkode: 0402d...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det innebar at du mistet penger, så du ikke hadde nok penger til å gi barna dine mat?

Anonymkode: 0402d...53d

Ja. Og da finnes det andre ytelser/ordninger å søke. Det er aldri ok å gjøre seg til kjeltring. 

Anonymkode: 2b33f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det innebar at du mistet penger, så du ikke hadde nok penger til å gi barna dine mat?

Anonymkode: 0402d...53d

Når det er så enkelt som å ikke reise utenlands, så holder man seg i Norge da. Med barn, ville jeg jo hvertfall ikke risikere å gjøre noe som gjør at jeg kan bli dømt for trygdesvindel!?

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 De mister penger de lovmessig hele tiden har hatt krav på. Hva tenker du at en som er for syk til å jobbe skal leve av, om en tar fra en person alt av inntekt? Om folk bor på gata eller sulter er kanskje ikke så nøye?

Anonymkode: 0402d...53d

Som sagt, da kunne de holdt seg i Norge. Poenget mitt er at selv om det viser seg at loven var feil, så har de bevisst løyet for å unngå det daværende lovverket. Jeg tror de færreste visste at de egentlig hadde lov til dette. Og jeg klarer ikke å ha sympati med løgnere, selv om det viser seg at de er urettmessig dømt. 

Anonymkode: 1c458...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet aldri om jeg blir syk i fremtiden. Men jeg er en veldig veldig ærlig og samvittighetsfull person, så jeg kan garantere deg at jeg aldri ville levert inn et papir til NAV der jeg ikke svarte det som var sannheten. (Jeg jobber dessuten med HR, så jeg vet hvordan disse skjemaene skal fylles ut også..)

Anonymkode: 1c458...714

Så, om du hadde gått på aap, fått beskjed om at det var greit at du reiste til utlandet den perioden du spurte om, og så fylte du ut at du ikke hadde vært på ferie (for det er det du MÅ gjøre i disse tilfellene, det Nav SIER du skal gjøre for at du skal få beholde pengene ved godkjent reise), og du etterpå ble stilt for retten og fengslet for å ha reist til utlandet... så hadde det vært greit? Du hadde jo vært ærlig hele veien og gjort det du måtte og det Nav ba deg om... Du er bare naiv om du tror noe slikt ikke kan skje også de som er like ærlige som det du selv påstår å være.

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det er skikkelig «festlig» i bruk av bedre ord. Jeg har hyperemesis er rett og slett sengeliggende ut hele graviditeten. Er så dårlig at jeg ikke fungerer her hjemme i det hele tatt. Allikevel for jeg press fra nav og press fra arbeidsgiver. Lege og jordmor har skrevet til både nav og arbeidsgiver men til ingen nytte. Du skjønner de er veldig flinke med tilrettelegging🙄🙄. Så hvordan disse menneskene kan gå årevis uten å være pålagt kurs, møter eller sykemeldinger er meg en fullstendig gåte!!!!

 

Anonymkode: b71e6...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes bare det er skikkelig «festlig» i bruk av bedre ord. Jeg har hyperemesis er rett og slett sengeliggende ut hele graviditeten. Er så dårlig at jeg ikke fungerer her hjemme i det hele tatt. Allikevel for jeg press fra nav og press fra arbeidsgiver. Lege og jordmor har skrevet til både nav og arbeidsgiver men til ingen nytte. Du skjønner de er veldig flinke med tilrettelegging🙄🙄. Så hvordan disse menneskene kan gå årevis uten å være pålagt kurs, møter eller sykemeldinger er meg en fullstendig gåte!!!!

 

Anonymkode: b71e6...a18

Å oppleve det du har gjort, det bør jo ikke forekomme når du var så syk.

Men du tenker også litt kort... Før man kommer på aap har de aller fleste allerede vært gjennom et sykemeldingsår med de krav det innebærer, og mange har også hatt krav på seg i begynnelsen av aap-prosessen. Det er jo heller ikke slik at man ikke har noen møter (selv om det noen ganger kan ta evigheter mellom møtene om man selv ikke tar initiativ til dem), og man må jo ha en viss oppfølging av lege, minimum når Nav trenger legeerklæringer. Felles for svært mange som går på aap er at de bruker måneder og år på å vente på utredning og behandling i helsevesenet, de er for dårlige til kurs/jobb, og burde det ikke være noe i veien for at de kunne vært noen uker i varmere strøk, for det går jo ikke utover evnen til å jobbe, heller tvert imot ofte, det kan gjøre enkelte bedre.

Selv har jeg vært for syk til å forsøke meg på kurs, dette vet både leger og Nav, og de vet også at det gjør meg såpass mye verre at det ikke er tilrådelig. Nå har jeg ikke råd til å reise, men jeg hadde absolutt hatt fysisk gevinst av å kunne oppholde meg i varmere strøk innimellom. Jeg kunne fint ha reist (ville tatt meg noen dager å komme meg igjen), for så å bo på et hotell, ikke ha noe arbeid med å lage mat eller vaske noe, ikke handle mat - bare stå opp, gå til dekket bord, ikke en gang trenge å rydde bordet etter seg, så legge seg på stranden eller i en solstol og så gå til dekket bord. Da kanskje jeg også etter en stund kunne greid å se meg litt rundt på stedet.

Et svangerskap vet man går over, verre med mange sykdommer... og festlig er ikke et ord å bruke, selv ikke i mangel på andre.

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å oppleve det du har gjort, det bør jo ikke forekomme når du var så syk.

Men du tenker også litt kort... Før man kommer på aap har de aller fleste allerede vært gjennom et sykemeldingsår med de krav det innebærer, og mange har også hatt krav på seg i begynnelsen av aap-prosessen. Det er jo heller ikke slik at man ikke har noen møter (selv om det noen ganger kan ta evigheter mellom møtene om man selv ikke tar initiativ til dem), og man må jo ha en viss oppfølging av lege, minimum når Nav trenger legeerklæringer. Felles for svært mange som går på aap er at de bruker måneder og år på å vente på utredning og behandling i helsevesenet, de er for dårlige til kurs/jobb, og burde det ikke være noe i veien for at de kunne vært noen uker i varmere strøk, for det går jo ikke utover evnen til å jobbe, heller tvert imot ofte, det kan gjøre enkelte bedre.

Selv har jeg vært for syk til å forsøke meg på kurs, dette vet både leger og Nav, og de vet også at det gjør meg såpass mye verre at det ikke er tilrådelig. Nå har jeg ikke råd til å reise, men jeg hadde absolutt hatt fysisk gevinst av å kunne oppholde meg i varmere strøk innimellom. Jeg kunne fint ha reist (ville tatt meg noen dager å komme meg igjen), for så å bo på et hotell, ikke ha noe arbeid med å lage mat eller vaske noe, ikke handle mat - bare stå opp, gå til dekket bord, ikke en gang trenge å rydde bordet etter seg, så legge seg på stranden eller i en solstol og så gå til dekket bord. Da kanskje jeg også etter en stund kunne greid å se meg litt rundt på stedet.

Et svangerskap vet man går over, verre med mange sykdommer... og festlig er ikke et ord å bruke, selv ikke i mangel på andre.

Anonymkode: 23291...794

Jo jeg synes det er festlig rette sagt tragikomisk! Min mor gikk på aap i ti år før hun ble uføretrygdet i en alder av 65 år🙄. Hun ble prøvd ut på alt hun ikke kunne gjøre. Jo da gikk og ventet på behandling men måtte møte opp i hvert fall til saksbehandleren sin og så senere til saksbehandleren i Fretex. Min mor har en uhelbredelig sykdom! I tillegg til lange opphold på sunnås. Nei det er ikke dødelig men hun kommer til å dø med den. Min graviditet er forbigående, jeg skulle slippe alt slik mas og stress. Jeg har det på papir om at det forverrer tilstanden min. Men jeg slipper ikke unna og jeg må møte opp hos legen og få ny sykemelding hver 14. Dag. For da mener nav at jeg har prøvd. De menneskene du referer til ar tilbragt flere år i syden. ÅR!! Ikke en uke eller to. Min mor fikk først avslag for å dra i begravelse til sin egen far. Måtte klage for å få medhold der var det snakk om ett par uker for å hjelpe moren hennes. Jeg forstår ikke denne utrolige forskjellsbehandlingen hos nav. Mens bekjente av meg legger ut oppussingsbilder og diverse annet mens jeg vet de er sykemeldte. Jeg kan ikke tenke tanken på oppussing en gang i den tilstanden jeg er i!! 

Anonymkode: b71e6...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så økonomisk ugunstig å gå på Nav, hvordan har de råd til lange utenlandsopphold egentlig...?

Anonymkode: 9e236...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes bare det er skikkelig «festlig» i bruk av bedre ord. Jeg har hyperemesis er rett og slett sengeliggende ut hele graviditeten. Er så dårlig at jeg ikke fungerer her hjemme i det hele tatt. Allikevel for jeg press fra nav og press fra arbeidsgiver. Lege og jordmor har skrevet til både nav og arbeidsgiver men til ingen nytte. Du skjønner de er veldig flinke med tilrettelegging🙄🙄. Så hvordan disse menneskene kan gå årevis uten å være pålagt kurs, møter eller sykemeldinger er meg en fullstendig gåte!!!!

 

Anonymkode: b71e6...a18

Sprøtt at det er så forskjellig. Jeg hørte ikke snurten fra nav mens jeg var sykmeldt, var kun innkalt på ett møte selv om de er pålagt å holde flere. Så skjønner godt at noen kan bli gåendes sånn, min erfaring med nav er at de følger opp null og niks

Anonymkode: 449d0...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo jeg synes det er festlig rette sagt tragikomisk! Min mor gikk på aap i ti år før hun ble uføretrygdet i en alder av 65 år🙄. Hun ble prøvd ut på alt hun ikke kunne gjøre. Jo da gikk og ventet på behandling men måtte møte opp i hvert fall til saksbehandleren sin og så senere til saksbehandleren i Fretex. Min mor har en uhelbredelig sykdom! I tillegg til lange opphold på sunnås. Nei det er ikke dødelig men hun kommer til å dø med den. Min graviditet er forbigående, jeg skulle slippe alt slik mas og stress. Jeg har det på papir om at det forverrer tilstanden min. Men jeg slipper ikke unna og jeg må møte opp hos legen og få ny sykemelding hver 14. Dag. For da mener nav at jeg har prøvd. De menneskene du referer til ar tilbragt flere år i syden. ÅR!! Ikke en uke eller to. Min mor fikk først avslag for å dra i begravelse til sin egen far. Måtte klage for å få medhold der var det snakk om ett par uker for å hjelpe moren hennes. Jeg forstår ikke denne utrolige forskjellsbehandlingen hos nav. Mens bekjente av meg legger ut oppussingsbilder og diverse annet mens jeg vet de er sykemeldte. Jeg kan ikke tenke tanken på oppussing en gang i den tilstanden jeg er i!! 

Anonymkode: b71e6...a18

Den enorme forskjellsbehandlingen kommer av at det er en gjennomgående ukultur og fordi reformen etatene gikk gjennom da de ble slått sammen til Nav ikke fungerer, at saksbehandlere ikke har funksjonelle datasystemer å forholde seg til. Men også fordi etaten dessverre tiltrekker seg en del maktsyke personer som utrolig nok finner glede i å gjøre det motsatte av det de er ansatt for, de gjør bevisste feil, de lyver, de sjekker ikke lovverket, de går etter trynefaktoren og gir de de liker mer og de de ikke liker feil og for lite. Og fordi personer som går på aap som regel er for syke og/eller har for dårlig råd, så har de ingen mulighet til å ta opp feilaktig saksbehandling hos Nav i rettsvesenet, og dermed slipper de unna med det hele tiden. Dermed får disse udugelige navansatte en bekreftelse på at de bare kan fortsette.

Mange av de som har vært ansatt i etaten og som har vært dyktige har sluttet, fordi de har slitt seg ut av å bli motarbeidet av eget kontor. Det er en stille, men ofte heftig karriereklatring på mange navkontor, og da er det ikke de som snakker høyest om brukernes rettigheter som blir hør, ikke de som kanskje bruker litt mer tid på hver enkelt, men får folk ut i jobb.

For all del, det finnes også mange dyktige fremdeles i Nav, og mange som er der fordi de oppriktig ønsker å hjelpe personer tilbake i jobb og til et liv. Problemet er at de ikke har arbeidsforhold til å få jobbe effektivt og godt nok. De har vanvittige dokumentasjonskrav på seg for å tilfredsstille byråkrater, men som i praksis har lite eller ingen betydning. Og på toppen av dette igjen kommer de ingen vei så lenge pasientene ikke kommer noen vei i helsevesenet pga. manglende ressurser der.

Og ang. å tilbringe lang tid i utlandet - det er jo ofte fordi det kan ta måneder og år mellom hver gang man får en time i helsevesenet. Og langt fra alle saksbehandlere følger opp brukerne. Jeg selv og mange jeg vet om har opplevd at Nav aldri har tatt initiativ til noe møte. Jeg har opplevd at selv når jeg ber om oppfølging og har påpekt at jeg mener det ikke er riktig at man aldri skal ha noen møter har jeg ikke fått møter. Jeg har purret på å få riktige og godkjente aktivitetsplaner uten å ha fått det før det har gått nesten to år. Når man da vet at de uansett ikke kan gjøre noe før man får vite noe mer om helsen, utredning/behandling, da forstår jeg godt dem som har valgt å bli i utlandet hvor helsen deres kanskje fungerer mens de må vente i årevis på at noe skal skje her hjemme. Vil tro de beholder sin psykiske helse bedre der enn å gå og stange hodet i veggen her hjemme hvor de ikke kommer noen vei.

Anonymkode: 23291...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig med hi.

Kan man ikke jobbe, kan man ikke reise.

Snyltere hele gjengen

Anonymkode: ee763...6d0

For en gjeng med idioter dere er! Heldigvis så kommer dere aldri til makt, da dere er for dumme til å se lengre enn deres egen nese. 

Anonymkode: b507a...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en gjeng med idioter dere er! Heldigvis så kommer dere aldri til makt, da dere er for dumme til å se lengre enn deres egen nese. 

Anonymkode: b507a...d13

Heldigvis er det noen med makt som mener nettopp det samme som oss andre.

Senterpartiets Geir Pollestad mener personene som er dømt i Nav-skandalen, ikke er «moralsk uskyldige».
https://www.nettavisen.no/nyheter/sp-frykter-trygdeskandalen-skal-gjore-norge-tannlose-i-mote-med-eos/3423873541.html

Anonymkode: bdc2e...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så, om du hadde gått på aap, fått beskjed om at det var greit at du reiste til utlandet den perioden du spurte om, og så fylte du ut at du ikke hadde vært på ferie (for det er det du MÅ gjøre i disse tilfellene, det Nav SIER du skal gjøre for at du skal få beholde pengene ved godkjent reise), og du etterpå ble stilt for retten og fengslet for å ha reist til utlandet... så hadde det vært greit? Du hadde jo vært ærlig hele veien og gjort det du måtte og det Nav ba deg om... Du er bare naiv om du tror noe slikt ikke kan skje også de som er like ærlige som det du selv påstår å være.

Anonymkode: 23291...794

Tror du virkelig at en saksbehandler har gitt velsignelse til at en bruker kan reise utenlands i ett til to år, uten å sende en skriftlig søknad? 


Er det realistisk at vedkommende bruker har hatt så god kontakt med saksbehandler at det er gitt slik tilsagn muntlig uten at detter registrert noe sted og uten at det er avtalt noen form for oppfølging?

Tror du at at det det er sannsynlig at det ikke er loggført dersom det var enighet om at bruker skulle fylle ut hvert eneste meldekort uriktig?

Det er stadig meldinger om at det er såååå vanskelig å komme i kontakt med saksbehandlerne. Men disse her har tydeligvis ikke hatt noe problem med de de da  de har ringt og sagt ifra at de blir borte ett år eller to og fått til svar at det er greit??

 

Anonymkode: fd430...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig så viktig med å holde seg i Norge? Når en fra Sørlandet går på AAP og reiser til Finnmark for å jakte og fiske i månedsvis er det ingen som blir irritert men reise til Spania er plutselig en stor sak.

Kall en spade for en spade: folk vil ikke at syke (ja de er syke!) får et snev av et godt liv, og i hvert fall ikke over lang tid i syden når de selv må betale masse for sine 2 uker på Mallorca midt i fellesferie.

Liker folk ikke at velferdsgoder tas med til utlandet må man enten gå ut av EØS eller faktisk kutte dramatisk i disse goder, og da for alle.

Tror jeg skal stemme SP neste gang. De er troverdige i sin kritikk til EU og EØS.

Anonymkode: a01d5...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...