Gå til innhold

Føler alderen kommer før man rekker å leve


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er asberger som er problemet. Du er feig, lat og ekstremt selvopptatt. Da kommer du ingen vei og ingen andre får lyst til å hjelpe deg eller i det heletatt være sammen med deg.

Begyn å fokusere på at du skal gjøre gode ting for andre. Om det er slitsomt, kjedelig eller pinlig for deg bør du gjøre det likevell. Prøv det i et års tid. Se om ikke livet er bedte da. Om ikke annet har du gjort andres liv bedre.

Anonymkode: a9a96...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke det er asberger som er problemet. Du er feig, lat og ekstremt selvopptatt. Da kommer du ingen vei og ingen andre får lyst til å hjelpe deg eller i det heletatt være sammen med deg.

Begyn å fokusere på at du skal gjøre gode ting for andre. Om det er slitsomt, kjedelig eller pinlig for deg bør du gjøre det likevell. Prøv det i et års tid. Se om ikke livet er bedte da. Om ikke annet har du gjort andres liv bedre.

Anonymkode: a9a96...5b5

Men hva skal jeg neste uke da? Låne leil til ei bekjent i Oslo som er borte, men vil ikke bruke mye penger på å reise rundt da.. hva skal jeg gjøre 1 uke i Oslo? Skal på en konsultasjon bare, derfor må jwg innover. Skal vente en uke for da har jeg skyss, for det tar evigheter å ta den helvetes bussen. Dit jeg bor nå. 

Skulle egentlig noe jeg gledet meg veldig til...men det ble ikke og det er jævls typisk. 

Men jeg skulle fremdeles heller sitter i Tyrkia og datet. Slik som mange andre. Jeg må jo bare ha fokus på den kjedelige skapelsen ved meg og problemene. 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men hva skal jeg neste uke da? Låne leil til ei bekjent i Oslo som er borte, men vil ikke bruke mye penger på å reise rundt da.. hva skal jeg gjøre 1 uke i Oslo? Skal på en konsultasjon bare, derfor må jwg innover. Skal vente en uke for da har jeg skyss, for det tar evigheter å ta den helvetes bussen. Dit jeg bor nå. 

Skulle egentlig noe jeg gledet meg veldig til...men det ble ikke og det er jævls typisk. 

Men jeg skulle fremdeles heller sitter i Tyrkia og datet. Slik som mange andre. Jeg må jo bare ha fokus på den kjedelige skapelsen ved meg og problemene. 

Anonymkode: f5b31...e51

Hvem er alle de her andre som du hele tiden snakker om, som er i Tyrkia og dater og som velter seg i tyrkiske menn hele tiden?

Anonymkode: 8b683...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem er alle de her andre som du hele tiden snakker om, som er i Tyrkia og dater og som velter seg i tyrkiske menn hele tiden?

Anonymkode: 8b683...847

Ikke mange, men jeg vet jo om noen. Eller tenker du at jeg skal gå etter hva «de fleste» gjør? 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler liksom bare de kjedelige kommer inn i livet mitt igjen. Kommer liksom aldri bort fra den jeg er. Men jeg klarer ikke ta til takke med det kjedelige. Drar jeg alene til Tyrkia er jeg redd jeg blir veldig trist! Fordi han kanskje har besøk av noen han har truffet et annet sted osv. Og jeg er veldig værpåvirket. Været i Norge er mildt sagt rævva. Men rundt meg er det kjedelig så og si hele tiden. Jeg føler meg utenfor. Men hvirfor blir ingen i livet, som man trivdes med? Men de fra den kjedelige bygda blir liksom., 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men hva skal jeg neste uke da? Låne leil til ei bekjent i Oslo som er borte, men vil ikke bruke mye penger på å reise rundt da.. hva skal jeg gjøre 1 uke i Oslo? Skal på en konsultasjon bare, derfor må jwg innover. Skal vente en uke for da har jeg skyss, for det tar evigheter å ta den helvetes bussen. Dit jeg bor nå. 

Skulle egentlig noe jeg gledet meg veldig til...men det ble ikke og det er jævls typisk. 

Men jeg skulle fremdeles heller sitter i Tyrkia og datet. Slik som mange andre. Jeg må jo bare ha fokus på den kjedelige skapelsen ved meg og problemene. 

Anonymkode: f5b31...e51

Utenom Tyrkia er det jo i Oslo du vil være. 

Du kan bruke tid på å fikse noe i leiligheten, vaske oppgangen ol.

Ta deg en løpetur rundt Sognsvann.

Søk jobber.

Skriv et brev til moren din der du takler for alt hun har gjort for deg,  uten å dra inn noe du er misfornøyd med.

Invter vennene du har der med på noe hyggelig.

Gå på kino.

 

Anonymkode: a9a96...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Utenom Tyrkia er det jo i Oslo du vil være. 

Du kan bruke tid på å fikse noe i leiligheten, vaske oppgangen ol.

Ta deg en løpetur rundt Sognsvann.

Søk jobber.

Skriv et brev til moren din der du takler for alt hun har gjort for deg,  uten å dra inn noe du er misfornøyd med.

Invter vennene du har der med på noe hyggelig.

Gå på kino.

 

Anonymkode: a9a96...5b5

Men hvordan etablerer noen seg i utlandet? Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer, og så lærer de språket flytende. Eller dr de på et høyere plan enn oss rett og slett? 

 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan etablerer noen seg i utlandet? Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer, og så lærer de språket flytende. Eller dr de på et høyere plan enn oss rett og slett? 

 

Anonymkode: f5b31...e51

Akkurat nå trenger du ikke bekymre deg for det. Du skal til Oslo.

Hvis du vil ettablere deg i tyrkia bør du begunne med å studere tyrkisk og skaffe deg en utdanning du kan brule til å forsørge deg der. Det krever nok moen års hardt arbeid, men pm det er det du virkelig ønsker deg bør du jobbe systematisk for å klare det.

Anonymkode: a9a96...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå trenger du ikke bekymre deg for det. Du skal til Oslo.

Hvis du vil ettablere deg i tyrkia bør du begunne med å studere tyrkisk og skaffe deg en utdanning du kan brule til å forsørge deg der. Det krever nok moen års hardt arbeid, men pm det er det du virkelig ønsker deg bør du jobbe systematisk for å klare det.

Anonymkode: a9a96...5b5

Men ikke alle som er der har utdannet seg innenfor det. Hører om mange som får seg utenlandske kjærester, de begynner ikke å studere noe der bare for å DER. Er det annerledes med en f.eks serbisk jente? KAn hun bare fikse seg en tyrkisk kjæreste? Kjenner ei som er halvt tyrkisk og kan språket flytende... for henne er det sikkert lettere for hun har sikkert tyrkisk pass. Jeg er kjedelig 100% norsk. 

 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skal jeg alltid fokusere på alt jeg ikke er interessert i? Slik har det vært hele livet. Jeg elsker også å ta bilder av meg selv , ikke med filter og for å vise kropp, men fordi jeg liker redigering, outfits, arkitektur i byer osv. Reise og se nye steder. Men jeg har liksom ingen å gjøre det med! 

Så dukket tyrkeren opp da, men «den kjedelige virkeligheten» banker alltid på når noe hår veien. Hva i helvete skal jeg i de helvetes fjellene når jeg bare liker byen? 

Vet det er tabu å snakke dårlig om fjellene osv her, for nordmenn forguder jo det opplegget. Man får så kontakt med naturen og frisk luft og hele den pakka der. Men fjellturer var det mer enn nok av gjennom hele barndommen. 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan reise til Izmir eller Istanbul alene, ingen nekter deg. Eller hva med en chartertur? Det er da mye du kan finne på i Oslo også, gå på sightseeing, restauranter mm.

Anonymkode: fe74a...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan reise til Izmir eller Istanbul alene, ingen nekter deg. Eller hva med en chartertur? Det er da mye du kan finne på i Oslo også, gå på sightseeing, restauranter mm.

Anonymkode: fe74a...5e1

Kjenner Oslo ut og inn! Dyrt er det og. 

Jeg vet bare ikke om jeg klarer å kose meg alene.... blir trist. Føler jeg vandrer rundt som et spøkelse. Håper han skal kontakte meg.... men så gjør han det kanskje ikke. Men jeg synes det er så flaut at jeg ikke gikk for han. Men heller valgte å bli i tryggheten hjemme og bor i hjembygda

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner Oslo ut og inn! Dyrt er det og. 

Jeg vet bare ikke om jeg klarer å kose meg alene.... blir trist. Føler jeg vandrer rundt som et spøkelse. Håper han skal kontakte meg.... men så gjør han det kanskje ikke. Men jeg synes det er så flaut at jeg ikke gikk for han. Men heller valgte å bli i tryggheten hjemme og bor i hjembygda

Anonymkode: f5b31...e51

Du har ingenting å tape på å ta kontakt med ham. Om han tenker at det er rart, hva så? Hvis det er det du har lyst til, så gjør det. Eller reis alene og forsøk å kose deg, du blir nok kjent med andre der også, de er så imøtekommende.

Anonymkode: fe74a...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ingenting å tape på å ta kontakt med ham. Om han tenker at det er rart, hva så? Hvis det er det du har lyst til, så gjør det. Eller reis alene og forsøk å kose deg, du blir nok kjent med andre der også, de er så imøtekommende.

Anonymkode: fe74a...5e1

ok. jeg ble "kjent" med en annen mann. men som vanlig, blir familien min jævla negative. Dette var en mann som snakket flytende tyrkisk, sort krøllet hår, men presenterte seg fra Tyskland... ? gikk inn på profilen hans og han har jo bilder av søsteren sin..(hun er lik han i ansiktet og de skrev på tysk). 
Men "det er så mange som ikke er hva de gir seg ut for " "humantrafficing" osv! 
Jeg ble jo ikke direkte kjent med ham på bare den korte stunden. 
men helst skulle det jo vært han jeg liker...... 
har jo vært borti tyrkere som prøver  å stoppe deg på gata...disse stopper jo alle? Kan vise deg rundt osv? Har de ingen baktanker med dette? 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

ok. jeg ble "kjent" med en annen mann. men som vanlig, blir familien min jævla negative. Dette var en mann som snakket flytende tyrkisk, sort krøllet hår, men presenterte seg fra Tyskland... ? gikk inn på profilen hans og han har jo bilder av søsteren sin..(hun er lik han i ansiktet og de skrev på tysk). 
Men "det er så mange som ikke er hva de gir seg ut for " "humantrafficing" osv! 
Jeg ble jo ikke direkte kjent med ham på bare den korte stunden. 
men helst skulle det jo vært han jeg liker...... 
har jo vært borti tyrkere som prøver  å stoppe deg på gata...disse stopper jo alle? Kan vise deg rundt osv? Har de ingen baktanker med dette? 

Anonymkode: f5b31...e51

Jeg tror ikke du trenger å være redd for human trafficking. Jeg har vært mange ganger i Tyrkia og har blitt kjent med både tyrkere og andre turister. Jeg tar noen forholdsregler som at jeg ikke blir med dem hjem, lar pass og en del penger ligge i safen, ikke drikker meg full mm, så går det bra.

Anonymkode: fe74a...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2019 den 21.20, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke du trenger å være redd for human trafficking. Jeg har vært mange ganger i Tyrkia og har blitt kjent med både tyrkere og andre turister. Jeg tar noen forholdsregler som at jeg ikke blir med dem hjem, lar pass og en del penger ligge i safen, ikke drikker meg full mm, så går det bra.

Anonymkode: fe74a...5e1

Var du der alene? 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2019 den 20.15, Anonym bruker skrev:

AUtenom Tyrkia er det jo i Oslo du vil være. 

Du kan bruke tid på å fikse noe i leiligheten, vaske oppgangen ol.

Ta deg en løpetur rundt Sognsvann.

Søk jobber.

Skriv et brev til moren din der du takler for alt hun har gjort for deg,  uten å dra inn noe du er misfornøyd med.

Invter vennene du har der med på noe hyggelig.

Gå på kino.

 

Anonymkode: a9a96...5b5

Ja. Men føler litt på at jeg ikke ble kjent med han. Synes det er så mye mer koselig med venner en kan besøke i utlandet . 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Men føler litt på at jeg ikke ble kjent med han. Synes det er så mye mer koselig med venner en kan besøke i utlandet . 

Anonymkode: f5b31...e51

Da foreslår jeg at du heller bruker tiden i Oslo på å sitte alene på rommet og synes synd på deg selv. Ditt valg.

Anonymkode: a9a96...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2019 den 20.34, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor skal jeg alltid fokusere på alt jeg ikke er interessert i?

Anonymkode: f5b31...e51

Fordi sånn er livet. Fordi vi alle må gjøre kjedelige ting. Fordi alle mennesker må finne seg i litt kjedelig innimellom. Trikset er å finne glede i det som kanskje ikke er så lystbetont, fordi livet sjelden byr på evigvarende lykke og konstant spenning, men heller små glimt av det. Mest av alt er livet ganske rutinepreget for de fleste av oss. Og så varierer det hva man legger til av elementer for egen nytelses skyld. Poenget er at du må gjøre det selv, det kommer ikke rekende på ei fjøl. Og selv om noen få får servert et gullkantet liv, eller havner i en spennende tilværelse uten å måtte anstrenge seg for det, så er det fortsatt sånn at de fleste av oss må jobbe for det. Og det er ikke alltid like spennende, men det kan være utviklende og nyttig allikevel.

Anonymkode: 32244...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi sånn er livet. Fordi vi alle må gjøre kjedelige ting. Fordi alle mennesker må finne seg i litt kjedelig innimellom. Trikset er å finne glede i det som kanskje ikke er så lystbetont, fordi livet sjelden byr på evigvarende lykke og konstant spenning, men heller små glimt av det. Mest av alt er livet ganske rutinepreget for de fleste av oss. Og så varierer det hva man legger til av elementer for egen nytelses skyld. Poenget er at du må gjøre det selv, det kommer ikke rekende på ei fjøl. Og selv om noen få får servert et gullkantet liv, eller havner i en spennende tilværelse uten å måtte anstrenge seg for det, så er det fortsatt sånn at de fleste av oss må jobbe for det. Og det er ikke alltid like spennende, men det kan være utviklende og nyttig allikevel.

Anonymkode: 32244...e7e

Med innlegget mitt mente jeg, finne andre andre menn en tyrkeren. Virker sim alle vil jeg skal gå for en mann som jeg egentlig ikke har så lyst på

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med innlegget mitt mente jeg, finne andre andre menn en tyrkeren. Virker sim alle vil jeg skal gå for en mann som jeg egentlig ikke har så lyst på

Anonymkode: f5b31...e51

Jeg tipper at de fleste blåser en laaaaaaang marsj i hvem og hva du finner deg! Eller om du finner noe(n) som helst. 

Du er neppe særlig interessant for noen med det negative og utmattende vesenet ditt. 

Du kan jo suge livsgnisten av de mest dedikerte. 

Anonymkode: 8665f...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med innlegget mitt mente jeg, finne andre andre menn en tyrkeren. Virker sim alle vil jeg skal gå for en mann som jeg egentlig ikke har så lyst på

Anonymkode: f5b31...e51

1. Du trenger ikke bry deg om hva andre mener.
2. Du skriver selv at du ikke vil kontakte tyrkeren.
 

Ergo: du kan kontakte tyrkeren om du vil, men du vil ikke. Da er alternativene å ikke finne en mann, eller å finne noen andre.

 

Anonymkode: 32244...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi sånn er livet. Fordi vi alle må gjøre kjedelige ting. Fordi alle mennesker må finne seg i litt kjedelig innimellom. Trikset er å finne glede i det som kanskje ikke er så lystbetont, fordi livet sjelden byr på evigvarende lykke og konstant spenning, men heller små glimt av det. Mest av alt er livet ganske rutinepreget for de fleste av oss. Og så varierer det hva man legger til av elementer for egen nytelses skyld. Poenget er at du må gjøre det selv, det kommer ikke rekende på ei fjøl. Og selv om noen få får servert et gullkantet liv, eller havner i en spennende tilværelse uten å måtte anstrenge seg for det, så er det fortsatt sånn at de fleste av oss må jobbe for det. Og det er ikke alltid like spennende, men det kan være utviklende og nyttig allikevel.

Anonymkode: 32244...e7e

Saken er at det er vi samme som er noenlunde i samme rollene hele tiden. De som var dårlige på skolen og upopulære er de i dag som har de kjedeligste jobbene. Jeg siktet kanskje for høyt for min klasse...siden jeg alltid føler meg innhentet av det kjedelige og kjipe. 

Jeg fatter bare ikke hvordan noen klarer å finne veier for å komme seg frem. 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saken er at det er vi samme som er noenlunde i samme rollene hele tiden. De som var dårlige på skolen og upopulære er de i dag som har de kjedeligste jobbene. Jeg siktet kanskje for høyt for min klasse...siden jeg alltid føler meg innhentet av det kjedelige og kjipe. 

Jeg fatter bare ikke hvordan noen klarer å finne veier for å komme seg frem. 

Anonymkode: f5b31...e51

Jeg tror ikke du forstod poenget mitt. Husk at hvem som er populære og upopulære er en vurdering som gjøres av deg, ikke av dem. Det er ikke en absolutt størrelse, og det endrer seg ettersom vi blir eldre. Hva har det å si hvem som var populære i klassen din? For hva, 10 år siden? Det ville antagelig vært nyttig for deg å ikke sammenligne deg med dem, fordi det simpelthen ikke er relevant. Du lever ditt liv, det er ditt ansvar å gjøre det til noe meningsfylt/spennende/hva du vil. Og uansett om man er "populær" eller "upopulær" må man gjennom ting som er kjedelig, eller ikke alltid kunne velge det som er mest spennende. Sånn er det å være menneske.

Anonymkode: 32244...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...