Gå til innhold

Føler alderen kommer før man rekker å leve


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke du forstod poenget mitt. Husk at hvem som er populære og upopulære er en vurdering som gjøres av deg, ikke av dem. Det er ikke en absolutt størrelse, og det endrer seg ettersom vi blir eldre. Hva har det å si hvem som var populære i klassen din? For hva, 10 år siden? Det ville antagelig vært nyttig for deg å ikke sammenligne deg med dem, fordi det simpelthen ikke er relevant. Du lever ditt liv, det er ditt ansvar å gjøre det til noe meningsfylt/spennende/hva du vil. Og uansett om man er "populær" eller "upopulær" må man gjennom ting som er kjedelig, eller ikke alltid kunne velge det som er mest spennende. Sånn er det å være menneske.

Anonymkode: 32244...e7e

Mennesker er talentløse vesener. 

Det jeg holdt på med, funket ikke. Det jeg trivdes med... hvorfor er det alltid det mer kjedelige? 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mennesker er talentløse vesener. 

Det jeg holdt på med, funket ikke. Det jeg trivdes med... hvorfor er det alltid det mer kjedelige? 

Anonymkode: f5b31...e51

Du kommer ikke til å få svar på det her. Eller: du får svar, men du tar det ikke til deg, du prosesserer det ikke. Hvis du virkelig vil komme deg ut av tankemønsteret ditt, bør du forsøke å ta til deg hva folk virkelig skriver til deg. Når det blir for konkret er du tilbake på nullpunktet igjen, med de samme spørsmålene.

Du er voksen, og du må ta ansvar for ditt eget liv. Ingen kommer til å fikse det for deg. Det er overveldende, det er det for mange av oss, men det gjelder å begynne ett sted, med en overkommelig liten del. 

 

Anonymkode: 32244...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer ikke til å få svar på det her. Eller: du får svar, men du tar det ikke til deg, du prosesserer det ikke. Hvis du virkelig vil komme deg ut av tankemønsteret ditt, bør du forsøke å ta til deg hva folk virkelig skriver til deg. Når det blir for konkret er du tilbake på nullpunktet igjen, med de samme spørsmålene.

Du er voksen, og du må ta ansvar for ditt eget liv. Ingen kommer til å fikse det for deg. Det er overveldende, det er det for mange av oss, men det gjelder å begynne ett sted, med en overkommelig liten del. 

 

Anonymkode: 32244...e7e

Men tenk så dårlig vi egentlig er som blir overveldet. Overkommelig liten del? Hvorfor klarer vi bare lite om gangen? 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer ikke til å få svar på det her. Eller: du får svar, men du tar det ikke til deg, du prosesserer det ikke. Hvis du virkelig vil komme deg ut av tankemønsteret ditt, bør du forsøke å ta til deg hva folk virkelig skriver til deg. Når det blir for konkret er du tilbake på nullpunktet igjen, med de samme spørsmålene.

Du er voksen, og du må ta ansvar for ditt eget liv. Ingen kommer til å fikse det for deg. Det er overveldende, det er det for mange av oss, men det gjelder å begynne ett sted, med en overkommelig liten del. 

 

Anonymkode: 32244...e7e

Men de andre venninnene mine reiser hele tiden . De klarer seg i jobben slik at de har råd og kan ta den med seg bort. Jeg sliter (som vanlig) på de fleste områder, bortsett fra med vekta.... og må gå for langt mer kjedelige ting. Fordi jeg er en av de talentløse. Jeg skjønner bare ikke hva det er med meg!! 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer ikke til å få svar på det her. Eller: du får svar, men du tar det ikke til deg, du prosesserer det ikke. Hvis du virkelig vil komme deg ut av tankemønsteret ditt, bør du forsøke å ta til deg hva folk virkelig skriver til deg. Når det blir for konkret er du tilbake på nullpunktet igjen, med de samme spørsmålene.

Du er voksen, og du må ta ansvar for ditt eget liv. Ingen kommer til å fikse det for deg. Det er overveldende, det er det for mange av oss, men det gjelder å begynne ett sted, med en overkommelig liten del. 

 

Anonymkode: 32244...e7e

At du gidder? Folk har sagt det samme på 8 sider og hi har gnagd på det samme på 8 sider

Anonymkode: 8b683...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha med at dette er folk fra byen. De fleste fra min hjembygd har lavere betalte jobber og kjedelige. 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men tenk så dårlig vi egentlig er som blir overveldet. Overkommelig liten del? Hvorfor klarer vi bare lite om gangen? 

Anonymkode: f5b31...e51

Vi er dyr med selvbevissthet. Vi er ikke supermenn. Og vi har ulike grader av begrensninger. Jeg kan for eksempel ikke løpe særlig fort, og jeg har vondt i ryggen, jeg har en tendens til å utsette ubehagelige ting og er dårlig på multitasking. Da må jeg ta hensyn til det, og det gjør jeg så godt jeg kan.

Hva tenker du er grunnen til at du ender opp med de samme spørsmålene igjen og igjen i disse trådene?

Anonymkode: 32244...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er dyr med selvbevissthet. Vi er ikke supermenn. Og vi har ulike grader av begrensninger. Jeg kan for eksempel ikke løpe særlig fort, og jeg har vondt i ryggen, jeg har en tendens til å utsette ubehagelige ting og er dårlig på multitasking. Da må jeg ta hensyn til det, og det gjør jeg så godt jeg kan.

Hva tenker du er grunnen til at du ender opp med de samme spørsmålene igjen og igjen i disse trådene?

Anonymkode: 32244...e7e

Men hvorfor kan du ikke multitaske? Hva skjer om alle mennesker blir for like på ett område? Da må noen tvinges til ting. 

Jeg er dårlig på skolen, dårlig å konsentrere meg osv. Betyr det at jeg ikke skal jobbe? 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor kan du ikke multitaske? Hva skjer om alle mennesker blir for like på ett område? Da må noen tvinges til ting. 

Jeg er dårlig på skolen, dårlig å konsentrere meg osv. Betyr det at jeg ikke skal jobbe? 

Anonymkode: f5b31...e51

Det er ikke så farlig hvorfor det er sånn. Det som er viktig er å forholde seg til styrkene og begrensningene sine. Du trenger ikke bekymre deg for menneskeheten, du trenger å bekymre deg for deg selv.

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt: Hva tenker du er grunnen til at du ender opp med de samme spørsmålene igjen og igjen i disse trådene?

Anonymkode: 32244...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke så farlig hvorfor det er sånn. Det som er viktig er å forholde seg til styrkene og begrensningene sine. Du trenger ikke bekymre deg for menneskeheten, du trenger å bekymre deg for deg selv.

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt: Hva tenker du er grunnen til at du ender opp med de samme spørsmålene igjen og igjen i disse trådene?

Anonymkode: 32244...e7e

Fordi jeg føler det er hovedfokuset mitt. Altså, da jeg vokste opp passet jeg ikke inn i det lille samfunnet. Jeg ville det så sårt. Men tiden kom for å starte på noe nytt, folkehøgskole. Før jeg hadde fullført videregående. Foreldrene mine bestemte det. For jeg trengte nye mennesker. Nytt miljø. Jeg hadde hjemlengsel første ukene. 

Så utviklet jeg meg og ville ikke hjem igjen. Det havnet langt ned på prioriteringslisten. 

Så flyttet jeg til Oslo når alt kom til SLT. Hadde spart opp penger, fullført videregående. Fikk ny jobb OG SÅ dukket det opp noe bedre og jeg følte meg endelig hjemme. Dette innebærer at jeg dro blandt annet til Tyrkia. Kjærlighetssorg for han norske jeg holdt på med, var så redd jeg skulle miste han. Så forelsket jeg meg i tyrkeren. Så, etter mye «mas» fra familie og gamle kjente, så sa jeg at jeg hadde møtt en. Det var glede og spennende helt til noen selvfølgelig spør»hvor er han fra da?» jeg sa det jo. 

Alkurat i scenen fra Mean Girls. Der de jentene spør om hun Lindsay har møtt noen, så sier sier hun at hun hadde møtt han Aron Samuels 😛 og alle bare «no ,no you can’t date Aron» og mamma fikk også høre det fra meg, bare negativitet og fornuftsprat. 

Så har jeg møtt norsk som jeg aldri falt for. Jeg har også fått dates av bekjente, og mamma er irriterende nok veldig positiv når det kommer til norske. Norge er ikke spennende nok. 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg glemte jo deler av det jeg skulle skrive. 

Jeg føler nærmest jeg blir spurt om å være tilbake når jeg ikke vil. Jeg møtte jo nye mennesker alkurat som foreldrene mine maset om. Men når jeg reiste lenger og lenger vekk, så ble det så de ville jeg skulle komme tilbake.

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg føler det er hovedfokuset mitt.

Anonymkode: f5b31...e51

Men hovedfokuset ditt, er det å få svar på disse spørsmålene? 

Anonymkode: 32244...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 

Men hovedfokuset ditt, er det å få svar på disse spørsmålene? 

Anonymkode: 32244...e7e

Tja

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja

Anonymkode: f5b31...e51

Tja? 

Det slår meg at det ser ut til at det du gjør er å vike unna ansvaret ved å lage ansvaret og problemet så stort at det blir umulig for deg å håndtere. Du møter ethvert svar med til dels irrelevante motspørsmål, og tar ikke til deg det du møter av hverken forståelse eller kritikk. Da blir det naturlig å lure på hva det er som får deg til å gå i ring slik. Hva er hensikten? Vil du egentlig ha svar?

Anonymkode: 32244...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja? 

Det slår meg at det ser ut til at det du gjør er å vike unna ansvaret ved å lage ansvaret og problemet så stort at det blir umulig for deg å håndtere. Du møter ethvert svar med til dels irrelevante motspørsmål, og tar ikke til deg det du møter av hverken forståelse eller kritikk. Da blir det naturlig å lure på hva det er som får deg til å gå i ring slik. Hva er hensikten? Vil du egentlig ha svar?

Anonymkode: 32244...e7e

Da vet jeg ikke, hvorfor jeg går i ring 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da vet jeg ikke, hvorfor jeg går i ring 

Anonymkode: f5b31...e51

Så hva tenker du er hensikten med alle innleggene og spørsmålene dine?

Anonymkode: 32244...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger kan du gnage på det samme og hvor mange ganger skal du få ca de samme svarene før du gir deg? 

Anonymkode: 8665f...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så stille rundt meg hele tiden. Jeg liker å alltid ha planer . Men til ig med på Instagram er det jeg som venter på likes. Et bilde kan ligge ute lenge uten at noe skjer... jeg lurer noen ganger på om vi har energifeltet rundt oss. Og at noen bare er mer stengt enn andre 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er så stille rundt meg hele tiden. Jeg liker å alltid ha planer . Men til ig med på Instagram er det jeg som venter på likes. Et bilde kan ligge ute lenge uten at noe skjer... jeg lurer noen ganger på om vi har energifeltet rundt oss. Og at noen bare er mer stengt enn andre 

Anonymkode: f5b31...e51

Men hva deler du på sosiale medier da? Hvis ingenting skjer rundt deg og du ikke gjør noe, så har du vel lite å dele også? 

Anonymkode: 8665f...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Saken er at det er vi samme som er noenlunde i samme rollene hele tiden. De som var dårlige på skolen og upopulære er de i dag som har de kjedeligste jobbene. Jeg siktet kanskje for høyt for min klasse...siden jeg alltid føler meg innhentet av det kjedelige og kjipe. 

Jeg fatter bare ikke hvordan noen klarer å finne veier for å komme seg frem. 

Anonymkode: f5b31...e51

Du sikter høyt, men du er ikke villig til å gjøre noe som helst for å få det bedre.

Da får du heller sikte veldig lavt.

Ditt valg å ikke være villig til å jobbe for å få det bra selv. Tar du tak og gjør det som må til så kan du sikte langt høyere igjen - om du er villig til å jobbe for det.

Anonymkode: 56cd1...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var du der alene? 

Anonymkode: f5b31...e51

Ja, jeg har vært der alene. Det gikk helt fint. Human trafficking skjer med de uten familie fra fattige land, ikke en nordmann med familie og politi som vil lete etter dem. Bare ta noen forholdsregler som en alltid bør gjøre som turist, så går det bra.

Anonymkode: fe74a...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange ganger kan du gnage på det samme og hvor mange ganger skal du få ca de samme svarene før du gir deg? 

Anonymkode: 8665f...14f

Hun kommer ikke til å gi seg så lenge dere mater henne

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144383271-jeg-blir-ofte-spurt-om-det-er-bra-med-meg/?tab=comments#comment-149119149
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144382613-hvorfor-er-det-så-forbasket-vanskelig-for-folk-å-lage-avtaler/page/2/?tab=comments#comment-149118062
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144365949-mellom-norge-og-tyrkia-blir-psykisk-knekt/#comments
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144383279-hvorfor-oppfordrer-folk-alltid-andre-til-å-sikte-lavt/

Dette er bare noen av trådene som er laget. Det ligger utallige tråder på kvinneguiden og

Anonymkode: 8b683...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...