Gå til innhold

Føler alderen kommer før man rekker å leve


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mye av den unge tiden min ble kastet bort på depresjoner. Jeg trivdes ikke på det lille drittstedet jeg var fra, veldig avsidesliggende og kaldt hele tiden. Så fant jeg ut at jeg liker å reise, problemet er bare at mange er bundet til barn. Mange fikk barn uten å planlegge de, så de driver fremdeles med utdannelse osv. Men nå som jeg føler meg mer klar til å leve synes jeg alderen kommer og ødelegger alt. Folk snakker til meg på en annen måte....før var det mer "så spennende, kanskje du møter en kjæreste" osv.. Nå er det mer og mer mas om å skaffe familie, om jeg har tenkt på disse tingene. Nei, jeg er ikke skikket til å bli mor enda. Jeg har jo ikke levd ungdommen en gang synes jeg. Jeg har selvfølgelig vært på fylla og alt slik, men det er da ikke å leve.. 
Er så lei dette maset om å slå seg til ro. Er 27 år, snart 28. Skal man bli så kjedelig når man er 28? 
Jeg driver å utredes for ADHD. Jeg synes aldri ting blir spennende nok. :( 
Jeg liker nye utfordringer. Jeg liker å reise å oppleve nye kulturer. Og det er ikke noe jeg vil starte med som 50- åring. 

 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk mange med AdHD. De lever ikke her og nå, det må skje noe nytt. Samboeren til en i familien flytter og reiser verden rundt. Han trives på alle stedene, men hun mistrives etter kort stund og må videre. Hun finner ikke fred og ro. Om bare.. så..

 

Anonymkode: 0751a...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye av den unge tiden min ble kastet bort på depresjoner. Jeg trivdes ikke på det lille drittstedet jeg var fra, veldig avsidesliggende og kaldt hele tiden. Så fant jeg ut at jeg liker å reise, problemet er bare at mange er bundet til barn. Mange fikk barn uten å planlegge de, så de driver fremdeles med utdannelse osv. Men nå som jeg føler meg mer klar til å leve synes jeg alderen kommer og ødelegger alt. Folk snakker til meg på en annen måte....før var det mer "så spennende, kanskje du møter en kjæreste" osv.. Nå er det mer og mer mas om å skaffe familie, om jeg har tenkt på disse tingene. Nei, jeg er ikke skikket til å bli mor enda. Jeg har jo ikke levd ungdommen en gang synes jeg. Jeg har selvfølgelig vært på fylla og alt slik, men det er da ikke å leve.. 
Er så lei dette maset om å slå seg til ro. Er 27 år, snart 28. Skal man bli så kjedelig når man er 28? 
Jeg driver å utredes for ADHD. Jeg synes aldri ting blir spennende nok. :( 
Jeg liker nye utfordringer. Jeg liker å reise å oppleve nye kulturer. Og det er ikke noe jeg vil starte med som 50- åring. 

 

Anonymkode: f5b31...e51

Det høres ikke ut som om du liker utfordringer eller spenning. Du vil bare bli underholdt og slippe forpliktelser. Det er bare feigt

 Ta tak i ditt eget liv og gjør en innsats selv.

Anonymkode: a9a96...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ikke ut som om du liker utfordringer eller spenning. Du vil bare bli underholdt og slippe forpliktelser. Det er bare feigt

 Ta tak i ditt eget liv og gjør en innsats selv.

Anonymkode: a9a96...5b5

Og hva legger du i å ta tak i livet? jeg ser ingen sammenheng med svaret ditt og spørsmålet mitt. Fordi jeg ikke vil ha barn? så det du mener er at jeg skal finne en random fyr og få barn fordi jeg må "bli voksen og kjedelig"? 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Typisk mange med AdHD. De lever ikke her og nå, det må skje noe nytt. Samboeren til en i familien flytter og reiser verden rundt. Han trives på alle stedene, men hun mistrives etter kort stund og må videre. Hun finner ikke fred og ro. Om bare.. så..

 

Anonymkode: 0751a...a6a

jeg kan leve "her og nå" hvis det skjer noe nytt. Hvis jeg møter en jeg blir veldig tiltrukket av også så lever jeg "her og nå". men sånn ellers så... blir det fort kjedelig.

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva legger du i å ta tak i livet? jeg ser ingen sammenheng med svaret ditt og spørsmålet mitt. Fordi jeg ikke vil ha barn? så det du mener er at jeg skal finne en random fyr og få barn fordi jeg må "bli voksen og kjedelig"? 

Anonymkode: f5b31...e51

Det er hvertfall tydelig at du er laaaaaangt fra voksen. Du må nok modnes i mange år til hvis du mener alle som slår seg ned og får familie er kjedelige... merkelig syn på ting. 

Anonymkode: ea0c0...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er hvertfall tydelig at du er laaaaaangt fra voksen. Du må nok modnes i mange år til hvis du mener alle som slår seg ned og får familie er kjedelige... merkelig syn på ting. 

Anonymkode: ea0c0...a2d

jeg mener ikke det, jeg er bare lei maset om at alle skal gjøre det samme. de som vil ha familie og er klar for det og ønsker et liv som består seg av å være på samme sted hele tiden, jobb, stasonsvogn og ferie et par gagner i året i Spania så får de gjøre det. er bare lei maset om at alle skal gjøre som dem.

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jMen du må jo leve ditt liv som du vil. Sjølv om mange masar om familieliv og born så betyr ikkje det at det er noko du må gjere. Born og familieliv er for folk som vil ha born og familieliv. Du kan gjere det du må gjere for å føle at livet ditt er det livet du vil leve. Det er ingenting som stoppar deg frå å reise og gjere nye spennande ting no, 28 år er ingen alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye av den unge tiden min ble kastet bort på depresjoner. Jeg trivdes ikke på det lille drittstedet jeg var fra, veldig avsidesliggende og kaldt hele tiden. Så fant jeg ut at jeg liker å reise, problemet er bare at mange er bundet til barn. Mange fikk barn uten å planlegge de, så de driver fremdeles med utdannelse osv. Men nå som jeg føler meg mer klar til å leve synes jeg alderen kommer og ødelegger alt. Folk snakker til meg på en annen måte....før var det mer "så spennende, kanskje du møter en kjæreste" osv.. Nå er det mer og mer mas om å skaffe familie, om jeg har tenkt på disse tingene. Nei, jeg er ikke skikket til å bli mor enda. Jeg har jo ikke levd ungdommen en gang synes jeg. Jeg har selvfølgelig vært på fylla og alt slik, men det er da ikke å leve.. 
Er så lei dette maset om å slå seg til ro. Er 27 år, snart 28. Skal man bli så kjedelig når man er 28? 
Jeg driver å utredes for ADHD. Jeg synes aldri ting blir spennende nok. :( 
Jeg liker nye utfordringer. Jeg liker å reise å oppleve nye kulturer. Og det er ikke noe jeg vil starte med som 50- åring. 

 

Anonymkode: f5b31...e51

Du skriver og skriver og det går i sirkler. Du har vært her inne før med eviglange tråder om hvor morsomt du kunne ha hatt det hvis bare du reiste mer, fikk en tyrkisk kjæreste eller hva det nå er. Folk ga deg fine og lange svar, men du gnog og gnog. Snakk nå heller med behandleren din om disse tingene.

Eller få tommelen ut av ræva og reis verden rundt. Det er DITT valg. Jeg reiser også, selv om jeg er 48, det er like gøy nå som for 20 år siden, men ingen kan bestemme for deg hvordan du vil leve. Det er du selv som er klampen om foten her.

Anonymkode: f8238...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg mener ikke det, jeg er bare lei maset om at alle skal gjøre det samme. de som vil ha familie og er klar for det og ønsker et liv som består seg av å være på samme sted hele tiden, jobb, stasonsvogn og ferie et par gagner i året i Spania så får de gjøre det. er bare lei maset om at alle skal gjøre som dem.

Anonymkode: f5b31...e51

Hvis du var voksen på ordentlig ville du da ikke brydd deg om hva andre maser om. Dere er ikke Tuppen og Lillemor som har like kjoler på lenger.

Anonymkode: f8238...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver og skriver og det går i sirkler. Du har vært her inne før med eviglange tråder om hvor morsomt du kunne ha hatt det hvis bare du reiste mer, fikk en tyrkisk kjæreste eller hva det nå er. Folk ga deg fine og lange svar, men du gnog og gnog. Snakk nå heller med behandleren din om disse tingene.

Eller få tommelen ut av ræva og reis verden rundt. Det er DITT valg. Jeg reiser også, selv om jeg er 48, det er like gøy nå som for 20 år siden, men ingen kan bestemme for deg hvordan du vil leve. Det er du selv som er klampen om foten her.

Anonymkode: f8238...4ff

Har oppholdt seg på Kvinneguiden en stund nå, samme gnagingen og sirklingen der. Bare legg til Aspergers, så er det nesten komplett... 

Anonymkode: 03396...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de fleste er ikke det å slå seg til ro med en partner og få barn kjedelig, det er meningen med livet og de beste årene av det.

Men alle kan ikke være like, og om du ikke anser det som et godt voksenliv så velger du annerledes. Om folk "maser" på deg om å slå deg til ro og stifte familie så svarer du ganske enkelt at du ikke er helt der enda og trenger å rase fra deg en stund til først.

Personlig var jeg 24 år da jeg ble sammen med mannen, 26 år da jeg giftet meg og 27 år da jeg fikk mitt første barn. For meg var det helt perfekt, men det er jo slett ikke sikkert det er det for deg. Det hører vi jo at det ikke er, du er langt fra voksen og moden nok til å slå deg til ro enda, men du har det ikke travelt. Reis og ras fra deg du, du har god tid enda.

Anonymkode: d53ff...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg mener ikke det, jeg er bare lei maset om at alle skal gjøre det samme. de som vil ha familie og er klar for det og ønsker et liv som består seg av å være på samme sted hele tiden, jobb, stasonsvogn og ferie et par gagner i året i Spania så får de gjøre det. er bare lei maset om at alle skal gjøre som dem.

Anonymkode: f5b31...e51

Hvorfor bryr du deg om hva andre mener? Gjør det du vil da, men ikke skyld din elendighet på andre. DU er ansvarlig for ditt liv.

Anonymkode: ea0c0...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver og skriver og det går i sirkler. Du har vært her inne før med eviglange tråder om hvor morsomt du kunne ha hatt det hvis bare du reiste mer, fikk en tyrkisk kjæreste eller hva det nå er. Folk ga deg fine og lange svar, men du gnog og gnog. Snakk nå heller med behandleren din om disse tingene.

Eller få tommelen ut av ræva og reis verden rundt. Det er DITT valg. Jeg reiser også, selv om jeg er 48, det er like gøy nå som for 20 år siden, men ingen kan bestemme for deg hvordan du vil leve. Det er du selv som er klampen om foten her.

Anonymkode: f8238...4ff

Dette. Det er helt bortkastet å svare deg langt og innstendig og ordentlig for det du trenger er bahndling og mye av det.

Anonymkode: 02731...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva legger du i å ta tak i livet? jeg ser ingen sammenheng med svaret ditt og spørsmålet mitt. Fordi jeg ikke vil ha barn? så det du mener er at jeg skal finne en random fyr og få barn fordi jeg må "bli voksen og kjedelig"? 

Anonymkode: f5b31...e51

Nei du må absolutt okke få barn!

Du må lære deg å ha ansvar for deg selv og underholde deg selv. Godta at livet er mye plikt og slit. Du kan ikke forvente moro hele tiden. Alle må bidra. Akkurat nå høres du ut som en som vil snylte på velferdamfunnet og atpå til klage på at det ikke er morsomt nok.

Anonymkode: a9a96...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som tidligere ga deg lange og gjennomtenkte svar. Det har ingen hensikt.

Hi, du trenger utredning og du trenger behandling. Det du bør gjøre er å bruke energien din på å få behandling. Fastlege, spesialister, psykiatrisk sykepleier, psykolog. Spark deg selv i baken og kom deg ut, bli med på Aktiv på Dagtid i kommunen din eller andre tilbud. Ut i frisk luft og sol og møt andre.

Du klager over at andre er kjedelig - men ærlig talt. Kanskje på tide å se deg selv i speilet? Du sitter inne og gnager på diagnoser og hvor ille du har det, og du skriver hundrevis av innlegg hvor du gnager på det samme. Og du klager på at alle andre er kjedelige og at livet ditt er kjedelig. Men så GJØR noe da!!! Livet kommer ikke til deg - du må faktisk jobbe for det selv!

Fysisk aktivitet og kontakt med andre mennesker virker bedre enn piller for depresjon. Ta det til etterretning og gjør noe med det. Og alle de "kjedelige" menneskene du hevder omgir deg overalt uansett hvor du er - de lever i hvert fall, de gjør noe. Det kan du også gjøre.

Men først av alt må du slutte å skrive på alle forum du kommer over for å klage, for du skaper deg bare større problemer. Du dyrker problemene dine. Du velger å gjøre dem langt større. Du kan velge å gjøre noe annet. Så hva velger du? Fortsette som nå og forsterke dine egne problemer? Eller begynne å ta ansvar og GJØRE noe med ditt eget liv? DITT VALG!

Anonymkode: 56cd1...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da reise selv om de rundt deg etablerer seg? Du er et fritt menneske, du gjør som du vil!

Hvis du bruker det at andre ikke har tid til å reise med deg, fordi de får barn, som unnskyldning for ikke å reise noe sted, så får du nesten bare sitte der å la livet passere.. 

Anonymkode: 571cd...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare du som setter dine egne begrensinger her. Du finner unnskyldninger og legger skyld på mange faktorer rundt deg. Lev! Lev sånn som du vil. Ikke vær opptatt av hva alle andre gjør eller mener du skal gjøre. Reis! Reis verden rundt alene, eller oppsøk andre som reiser alene og ønsker noen å reise sammen med.

Jeg er like gammel som deg. Og er det du kaller en kjedelig voksen, og liker det. Er veldig glad i å reise. Reiser hver gang muligheten byr seg, både med og uten barn.

 

Anonymkode: 5f425...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan da reise selv om de rundt deg etablerer seg? Du er et fritt menneske, du gjør som du vil!

Hvis du bruker det at andre ikke har tid til å reise med deg, fordi de får barn, som unnskyldning for ikke å reise noe sted, så får du nesten bare sitte der å la livet passere.. 

Anonymkode: 571cd...322

🙏🏻 Hør hør. 

For mange mennesker baserer sin egen lykke og eget liv på hva andre mener eller gjør. 

Anonymkode: 0701c...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men føler flyprisene stiger akkurat i det jeg skal booke. Føler liksom jeg må reise nå før økonomien til absolutt alle blir så dårlig at vi ikke har råd. I hvertfall ikke oss talentløse fattige aspier. Har ikke vært i jobb på 4 år. Sluttet i den jeg hadde og jobbet der mye overtid og på fridagene. Sa opp pga annet tilbud. Fikk deltidsjobb ved siden av dette, men sjefen klarte å kjøre seg konkurs. Så jeg ble helt ledig. Er ikke sikkert får meg jobb igjen. Er jo aspie, eneste muligheten er vel «hun må ut i arbeidslivet for å få mestringsfølelse «. Jobbe for minstelønn bare for å ha noe å gjøre, mens en heldig kvinne får holde på med mannen jeg liker. Jeg føler jeg må forte meg før døden venter. Gamlehjemmet venter om noen år. Ig jeg er redd jeg aldri skal finne gjensidig kjærlighet. Har mye sparepenger, men er så redd billettene skal stige i pris , føler det liksom er meningen at jeg ikke skal reise. 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men føler flyprisene stiger akkurat i det jeg skal booke. Føler liksom jeg må reise nå før økonomien til absolutt alle blir så dårlig at vi ikke har råd. I hvertfall ikke oss talentløse fattige aspier. Har ikke vært i jobb på 4 år. Sluttet i den jeg hadde og jobbet der mye overtid og på fridagene. Sa opp pga annet tilbud. Fikk deltidsjobb ved siden av dette, men sjefen klarte å kjøre seg konkurs. Så jeg ble helt ledig. Er ikke sikkert får meg jobb igjen. Er jo aspie, eneste muligheten er vel «hun må ut i arbeidslivet for å få mestringsfølelse «. Jobbe for minstelønn bare for å ha noe å gjøre, mens en heldig kvinne får holde på med mannen jeg liker. Jeg føler jeg må forte meg før døden venter. Gamlehjemmet venter om noen år. Ig jeg er redd jeg aldri skal finne gjensidig kjærlighet. Har mye sparepenger, men er så redd billettene skal stige i pris , føler det liksom er meningen at jeg ikke skal reise. 

Anonymkode: f5b31...e51

Jesus, nå må du roe deg. Har du ikke noen behandlere tilgjengelig om dagen? Du er dårlig . Jobbe må vi alle og noe annet skal ikke du heller, tida går ikke fortere enn før, priser går opp og ned og kjærester kommer og går eller ikke - slutt å syte over normale ting.

Anonymkode: 02731...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...