Gå til innhold

Føler alderen kommer før man rekker å leve


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men føler flyprisene stiger akkurat i det jeg skal booke. Føler liksom jeg må reise nå før økonomien til absolutt alle blir så dårlig at vi ikke har råd. I hvertfall ikke oss talentløse fattige aspier. Har ikke vært i jobb på 4 år. Sluttet i den jeg hadde og jobbet der mye overtid og på fridagene. Sa opp pga annet tilbud. Fikk deltidsjobb ved siden av dette, men sjefen klarte å kjøre seg konkurs. Så jeg ble helt ledig. Er ikke sikkert får meg jobb igjen. Er jo aspie, eneste muligheten er vel «hun må ut i arbeidslivet for å få mestringsfølelse «. Jobbe for minstelønn bare for å ha noe å gjøre, mens en heldig kvinne får holde på med mannen jeg liker. Jeg føler jeg må forte meg før døden venter. Gamlehjemmet venter om noen år. Ig jeg er redd jeg aldri skal finne gjensidig kjærlighet. Har mye sparepenger, men er så redd billettene skal stige i pris , føler det liksom er meningen at jeg ikke skal reise. 

Anonymkode: f5b31...e51

Det er ikke de andre som er kjedelige, det er du! Det eneste du bruker dagene til er å kjenne etter og føle, og alle ville blitt deprimerte hvis vi brukte dagene som du gjør. Skaff deg hjelp!

Anonymkode: f1450...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.9.2019 den 22.36, Anonym bruker skrev:

Og hva legger du i å ta tak i livet? jeg ser ingen sammenheng med svaret ditt og spørsmålet mitt. Fordi jeg ikke vil ha barn? så det du mener er at jeg skal finne en random fyr og få barn fordi jeg må "bli voksen og kjedelig"? 

Anonymkode: f5b31...e51

Man blir ikke kjedelig av å være voksen eller få barn.

Jeg tror du må endre måten du tenker på.

Man kan være ungdom på mange måter. Folk er forskjellige. Jeg festet ikke og hadde få venner i ungdomstiden. Men jeg var jo ungdom for det. Livet kommer ikke med en mal man må følge for at ting skal være rett. Man må ikke gjøre ting i en bestemt rekkefølge. 

Om din omgangskrets har andre interesser enn deg får du søke etter andre mennesker som du trives sammen med. Ikke fordi de andre er kjedelige, men fordi dere tenker forskjellig. Det er ikke deres ansvar å tilpasse livet sitt etter det som passer deg.

Anonymkode: 2b801...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men føler flyprisene stiger akkurat i det jeg skal booke. Føler liksom jeg må reise nå før økonomien til absolutt alle blir så dårlig at vi ikke har råd. I hvertfall ikke oss talentløse fattige aspier. Har ikke vært i jobb på 4 år. Sluttet i den jeg hadde og jobbet der mye overtid og på fridagene. Sa opp pga annet tilbud. Fikk deltidsjobb ved siden av dette, men sjefen klarte å kjøre seg konkurs. Så jeg ble helt ledig. Er ikke sikkert får meg jobb igjen. Er jo aspie, eneste muligheten er vel «hun må ut i arbeidslivet for å få mestringsfølelse «. Jobbe for minstelønn bare for å ha noe å gjøre, mens en heldig kvinne får holde på med mannen jeg liker. Jeg føler jeg må forte meg før døden venter. Gamlehjemmet venter om noen år. Ig jeg er redd jeg aldri skal finne gjensidig kjærlighet. Har mye sparepenger, men er så redd billettene skal stige i pris , føler det liksom er meningen at jeg ikke skal reise. 

Anonymkode: f5b31...e51

Så du vil ikke jobbe, bare reise og oppleve spennende ting? 

Hjelpe meg for en sutring. Mulig du er 27 år, men min 13-åring oppfører seg mer modent. Beklager å si det, men vil du reise og ha det moro må du selv finansiere festlighetene. Det vil bety å jobbe. 

Anonymkode: 17e21...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så du vil ikke jobbe, bare reise og oppleve spennende ting? 

Hjelpe meg for en sutring. Mulig du er 27 år, men min 13-åring oppfører seg mer modent. Beklager å si det, men vil du reise og ha det moro må du selv finansiere festlighetene. Det vil bety å jobbe. 

Anonymkode: 17e21...02c

Ja men hva gjør man når man ikke får jobb? Det går jo bare på å ansette vennene sine. Vi kjedelige aspier får de lavest betalte, fordi «vi skal føle mestring». 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja men hva gjør man når man ikke får jobb? Det går jo bare på å ansette vennene sine. Vi kjedelige aspier får de lavest betalte, fordi «vi skal føle mestring». 

Anonymkode: f5b31...e51

Nei det gjør ikke det. Jeg og de fleste av mine studievenner har blitt ansatt pga våre kvalifikasjoner, og ikke fordi vi er venner med noen. Hvis du vil komme noen vei yrkesmessig så må du selv finne ut hva du vil jobbe med, og ta den utdannelsen som er nødvendig for å få den jobben du ønsker. Slutt å syt og ta tak i livet ditt!

Anonymkode: f1450...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja men hva gjør man når man ikke får jobb? Det går jo bare på å ansette vennene sine. Vi kjedelige aspier får de lavest betalte, fordi «vi skal føle mestring». 

Anonymkode: f5b31...e51

Har du kvalifikasjoner da? Ingen jeg kjenner er ansatt av vennene sine.

Med din sutring fremstår du ikke som en ideell arbeidstaker.

Anonymkode: 17e21...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så du vil ikke jobbe, bare reise og oppleve spennende ting? 

Hjelpe meg for en sutring. Mulig du er 27 år, men min 13-åring oppfører seg mer modent. Beklager å si det, men vil du reise og ha det moro må du selv finansiere festlighetene. Det vil bety å jobbe. 

Anonymkode: 17e21...02c

Ja men hva gjør man når man ikke får jobb? Det går jo bare på å ansette vennene sine. Vi kjedelige aspier får de lavest betalte, fordi «vi skal føle mestring». 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

skjer med forumet her :P

Jeg vil ikke ha barn, har ikke barn etc., Likevel skal folk henge her

Anonymkode: 9f1db...487

Det er da vel lov å «henge» her fordi om man ikke har barn. Det er jo en haug av temaer som blir diskutert her. Mye mer enn barn og oppdragelse. Jeg har heller ikke barn. Er dessverre ufrivillig barnløs og var prøver i mange år. Var derfor mye her inne. Min første tanke da det ble stadfestet at jeg aldri kunne få barn, var ikke å slette profilen min her. Beklager!

Anonymkode: 9ccf2...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men føler flyprisene stiger akkurat i det jeg skal booke. Føler liksom jeg må reise nå før økonomien til absolutt alle blir så dårlig at vi ikke har råd. I hvertfall ikke oss talentløse fattige aspier. Har ikke vært i jobb på 4 år. Sluttet i den jeg hadde og jobbet der mye overtid og på fridagene. Sa opp pga annet tilbud. Fikk deltidsjobb ved siden av dette, men sjefen klarte å kjøre seg konkurs. Så jeg ble helt ledig. Er ikke sikkert får meg jobb igjen. Er jo aspie, eneste muligheten er vel «hun må ut i arbeidslivet for å få mestringsfølelse «. Jobbe for minstelønn bare for å ha noe å gjøre, mens en heldig kvinne får holde på med mannen jeg liker. Jeg føler jeg må forte meg før døden venter. Gamlehjemmet venter om noen år. Ig jeg er redd jeg aldri skal finne gjensidig kjærlighet. Har mye sparepenger, men er så redd billettene skal stige i pris , føler det liksom er meningen at jeg ikke skal reise. 

Anonymkode: f5b31...e51

Ehhh,,beklager, men du er jo mer eller mindre gal. Tror ikke det nytter uansett hva man sier til deg. Du velger kun å se problemer både til høyre og venstre og opp og ned!

Anonymkode: d285f...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja men hva gjør man når man ikke får jobb? Det går jo bare på å ansette vennene sine. Vi kjedelige aspier får de lavest betalte, fordi «vi skal føle mestring». 

Anonymkode: f5b31...e51

Jobb får du hvis du vil!

Anonymkode: d285f...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansette vennene sine? Kjenner ingen som er ansatt av venner jeg...

Bekjentskapskretsen din er nok viktig om du er 16 år og skal ha sommerjobb, men som utdannet voksen person er det kvalifikasjoner og personlighet som teller altså, om du passer til jobben og inn i miljøet du søker deg inn i.

Du er søren meg mer negativ en tenåringsslampen min i ungdomsskolealder, du er ikke i puberteten lenger, du er voksen og bare du bestemmer hvordan du skal leve ditt liv.

Anonymkode: d53ff...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så synd at Aspergersen fikk stå i veien for alt :( finner jo ikke identiteten min. Og aldri gleder noen seg over at jeg treffer en mann.... det er mer den "sats på noe mindre inviklet " tonen..

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er så synd at Aspergersen fikk stå i veien for alt :( finner jo ikke identiteten min. Og aldri gleder noen seg over at jeg treffer en mann.... det er mer den "sats på noe mindre inviklet " tonen..

Anonymkode: f5b31...e51

Furtingen din står i veien for alt. Jeg kjenner MANGE med Apergers syndrom og ikke en eneste av dem er så sytete som du. Slett brukeren din her på klikk.no og skaff deg et liv.

Anonymkode: f8238...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men føler flyprisene stiger akkurat i det jeg skal booke. Føler liksom jeg må reise nå før økonomien til absolutt alle blir så dårlig at vi ikke har råd. I hvertfall ikke oss talentløse fattige aspier. Har ikke vært i jobb på 4 år. Sluttet i den jeg hadde og jobbet der mye overtid og på fridagene. Sa opp pga annet tilbud. Fikk deltidsjobb ved siden av dette, men sjefen klarte å kjøre seg konkurs. Så jeg ble helt ledig. Er ikke sikkert får meg jobb igjen. Er jo aspie, eneste muligheten er vel «hun må ut i arbeidslivet for å få mestringsfølelse «. Jobbe for minstelønn bare for å ha noe å gjøre, mens en heldig kvinne får holde på med mannen jeg liker. Jeg føler jeg må forte meg før døden venter. Gamlehjemmet venter om noen år. Ig jeg er redd jeg aldri skal finne gjensidig kjærlighet. Har mye sparepenger, men er så redd billettene skal stige i pris , føler det liksom er meningen at jeg ikke skal reise. 

Anonymkode: f5b31...e51

Man kan ikke "føle" at flyprisene stiger... det er ren matematikk og ikke knyttet til føleri! 😂😂
Og hvis du er så redd for at de skal stige, så reis i morgen, da! Så rekker de i alle fall ikke å stige noe mer.

Anonymkode: f8238...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Furtingen din står i veien for alt. Jeg kjenner MANGE med Apergers syndrom og ikke en eneste av dem er så sytete som du. Slett brukeren din her på klikk.no og skaff deg et liv.

Anonymkode: f8238...4ff

Mange med Asperger går lykkelige i sin egen verden. Bare de har et dataspill, mat og bopel så er de fornøyd. Jeg liker de typiske elstrovertaktivitetene, men jeg får ikke til det sosiale helt. Jeg går ikke på fester og konsenter da, men det er ikke slike folk jeg trenger å henge med. Men jeg 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan noen bare skaffe seg kjærester i utlandet? Mens til meg skaffer bekjente dates??  Jeg synes det er så irriterene at aspergereb skal stå i veien. Og de mennene i Norge jeg datet har hatt flere sexpartnere...jeg har ikke hatt noen. Og kg tenker jo på hvilken heldige kvinne som får napp hos han jeg liker.eller likte. 

Mer så redd alle fremtidige aktuelle menn skal være en skuffelse. 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor kan noen bare skaffe seg kjærester i utlandet? Mens til meg skaffer bekjente dates??  Jeg synes det er så irriterene at aspergereb skal stå i veien. Og de mennene i Norge jeg datet har hatt flere sexpartnere...jeg har ikke hatt noen. Og kg tenker jo på hvilken heldige kvinne som får napp hos han jeg liker.eller likte. 

Mer så redd alle fremtidige aktuelle menn skal være en skuffelse. 

Anonymkode: f5b31...e51

Kan ikke du bare bestille deg en flybillett til Tyrkia i morgen og ha sex med ham du liker der? Så kan vi få litt fred i mellomtiden, mens du er på en herlig ferie. Vinn vinn for alle! For det er faktisk slik andre skaffer seg kjærester i utlandet. De gjennomfører.

Anonymkode: a3510...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du bare bestille deg en flybillett til Tyrkia i morgen og ha sex med ham du liker der? Så kan vi få litt fred i mellomtiden, mens du er på en herlig ferie. Vinn vinn for alle! For det er faktisk slik andre skaffer seg kjærester i utlandet. De gjennomfører.

Anonymkode: a3510...bbf

Men han sier garantert nei. Og jeg har ikke like sterke følelser lenger, jeg lever selv om vi ikke ble sammen. Og til syvende og sust....tror jeg kanskje han vil ha en muslimsk tyrkisk kvinne. Har inntrykk av at vi norske er de de kan ha det morsomt med, evt få oss til å konvertere. Nå vet ikke jeg om han er av typen som er for sex før ekteskap. Jeg vet ikke engang om påstanden er sann, men treffer han ei muslimsk dame så tror jeg sjansen er stor for at han er mer seriøs. 

Men det er mer det at jeg ikke følte meg bra nok, og at jeg hørte på mamma ang kontakten med ham. Jeg er bitter på meg selv for at jeg ikke fulgte egne følelser. Sitter jomfru og er ikke forelsket i mennene som er i nærheten. Tør ikke kontakte han rett og slett. Hvordan skal jeg liksom forklare? Han kan tro at jeg går tilbake til han fordi det ikke gikk med «han andre». 

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor kan noen bare skaffe seg kjærester i utlandet? Mens til meg skaffer bekjente dates??  Jeg synes det er så irriterene at aspergereb skal stå i veien. Og de mennene i Norge jeg datet har hatt flere sexpartnere...jeg har ikke hatt noen. Og kg tenker jo på hvilken heldige kvinne som får napp hos han jeg liker.eller likte. 

Mer så redd alle fremtidige aktuelle menn skal være en skuffelse. 

Anonymkode: f5b31...e51

De mennene har nok like mye grunn til å frykte at DU blir en skuffelse, for maken til kjedelig person tror jeg aldri jeg har vært i kontakt med. Gjør dem en tjeneste, ikke skaff deg kjæreste! Du kommer til å kjede ham til døde med sutringen din.

Anonymkode: f8238...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

D De mennene har nok like mye grunn til å frykte at DU blir en skuffelse, for maken til kjedelig person tror jeg aldri jeg har vært i kontakt med. Gjør dem en tjeneste, ikke skaff deg kjæreste! Du kommer til å kjede ham til døde med sutringen din.

Anonymkode: f8238...4ff

Med skuffelse mener jeg at jeg ikke skal føle detcsammme som for tyrkeren

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke Asperger. Du er du og du har Asperger. Med denne sutringen og negativiteten vil du aldri få til noe verken jobb eller kjæreste eller reise - du bestemmer jo i forkant at det ikke går.

 

Anonymkode: 17e21...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke Asperger. Du er du og du har Asperger. Med denne sutringen og negativiteten vil du aldri få til noe verken jobb eller kjæreste eller reise - du bestemmer jo i forkant at det ikke går.

 

Anonymkode: 17e21...02c

Men det er bare det kjedelige hele tiden. Der jeg liker noen er jeg ikke bra nok følt jeg, og når heg liker noen blir det sutring fra familien. Men jeg like selvfølgelig ikke de som er i nærheten. Depresjonen har jo bare blitt verre. Jeg mestrer jo absolutt aldri noe og jeg vet ikke hva som skyldes Asperger og hva som skyldes personlighet. Men det virker som jeg ikke kan ha særlig til forventinger , for jeg klarer ikke noe synes jeg. 

Og ja, det plager meg at jeg ikke bare tok han tyrkiske mannen mens jeg kunne. Passe stusselig å la seg påvirke sånn av moren sin i min alder. HAr lyst å bryte kontakten med mamma på pur faen mot henne, og så kan vi gjenoppta den dersom jeg får han. 

Nå fikk jeg nesten en jobb atter en gang , men det falt på nei som vanlig

Anonymkode: f5b31...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er bare det kjedelige hele tiden. Der jeg liker noen er jeg ikke bra nok følt jeg, og når heg liker noen blir det sutring fra familien. Men jeg like selvfølgelig ikke de som er i nærheten. Depresjonen har jo bare blitt verre. Jeg mestrer jo absolutt aldri noe og jeg vet ikke hva som skyldes Asperger og hva som skyldes personlighet. Men det virker som jeg ikke kan ha særlig til forventinger , for jeg klarer ikke noe synes jeg. 

Og ja, det plager meg at jeg ikke bare tok han tyrkiske mannen mens jeg kunne. Passe stusselig å la seg påvirke sånn av moren sin i min alder. HAr lyst å bryte kontakten med mamma på pur faen mot henne, og så kan vi gjenoppta den dersom jeg får han. 

Nå fikk jeg nesten en jobb atter en gang , men det falt på nei som vanlig

Anonymkode: f5b31...e51

Og enda mer sutring.

Anonymkode: 17e21...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøjemeg, den tyrkeren må du bare glemme. Slutt å bruke energi på det. En muslimsk mann som viste litt interesse for en norsk dame på ferie er ikke det samme som at han var klar til å gifte seg med deg altså. Glem det og gå videre. De fleste av oss har noen vi bare har gått videre fra, for det var ikke liv laga, der og da var det ting som gjorde at det ikke ble noe av, men vi setter oss da ikke ned og surver over det i år etter år, livet går videre.

Du bare sutrer, og gir alle andre skylda hele tiden, det er mamma sin skyld at jeg ikke har kjæreste i Tyrkia? Herregud, selvfølgelig er det ikke mamma sin skyld.

Du er virkelig nødt til å legge fortiden bak deg og se fremover, og du må ha et litt mer positivt syn på deg selv, på dagen i dag og på fremtiden, ellers er det ingen som orker å være sammen med deg. Den gnagingen og survingen om tog som har gått er det ingen som kan forholde seg til altså.

Kan kognitiv terapi være noe for deg? Hovedtanken er at fortiden har gjort oss til den vi er i dag, nå må vi samle oss sammen og gjøre det beste ut av fremtiden med den bagasjen vi har. Hovedfokuset er altså ikke det som har vært, men hvordan vi skal leve livet i dag og hva vi skal fokusere på i fremtiden.

Du lever jo helt i alt som har vært, da kommer du aldri videre.

Anonymkode: d53ff...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...