Gå til innhold

Kunne du gått rundt uten BH som disse to kvinnene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du greier ikke lese altså? Jeg har sagt, og sier nå for siste gang ar du får finne noen andre å plage. Slik trolling gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 5e5fb...47b

Finnes det noe begrep for denne typen "argumentasjonsteknikk" der man totalt nekter å si noe om saken og bare forsøker å få motdebatanten til å fremstå i et dårlig lys og later som det er den andre som er usaklig?

Anonymkode: 843ed...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Starlett er ikke bedre, lille venn. Lær deg hva kildekritikk betyr, og stol på ordentlig forskning. 

Anonymkode: e5a53...9df

Nice try, hersketeknikker er ingen spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det noe begrep for denne typen "argumentasjonsteknikk" der man totalt nekter å si noe om saken og bare forsøker å få motdebatanten til å fremstå i et dårlig lys og later som det er den andre som er usaklig?

Anonymkode: 843ed...47f

Ad hominem-argumenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amandine skrev:

Nice try, hersketeknikker er ingen spøk.

Enkelte må bare😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det noe begrep for denne typen "argumentasjonsteknikk" der man totalt nekter å si noe om saken og bare forsøker å få motdebatanten til å fremstå i et dårlig lys og later som det er den andre som er usaklig?

Anonymkode: 843ed...47f

Det er bare så ufattelig meningsløst å argumentere mot den veggen hun er. Ingen vits å fore trollet, hun leser jo ikke hva som blir skrevet og messer så om og om igjen om å få svar, oftest på noe det er svart på men som hun hopper over fordi hun ikke er enig. Er jeg virkelig ansvarlig for å måtte underholde et slikt troll?

Anonymkode: 5e5fb...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jeg virkelig ansvarlig for å måtte underholde et slikt troll?

Det er opp til deg om du gidder. Jeg gidder ikke. 

Anonymkode: 5a335...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare så ufattelig meningsløst å argumentere mot den veggen hun er. Ingen vits å fore trollet, hun leser jo ikke hva som blir skrevet og messer så om og om igjen om å få svar, oftest på noe det er svart på men som hun hopper over fordi hun ikke er enig. Er jeg virkelig ansvarlig for å måtte underholde et slikt troll?

Anonymkode: 5e5fb...47b

Vi vet jo ikke om det er meningsløst at du argumenterer. Du har jo ennå ikke begynt å argumentere. Du har hovedsakelig drevet med utskjelling, ikke med argumenter.

Et argument er ikke «slutt å være så vrang» eller «du må bruke hodet». Et argument er en setning som logisk underbygger et standpunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er opp til deg om du gidder. Jeg gidder ikke. 

Anonymkode: 5a335...ecb

Men hele tråden blir jo ødelagt da når hun tar over diskusjonen med kverulering sin😳🙄

Anonymkode: 5e5fb...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pashla skrev:

At de ikke er LIKE gjør dem da uansett ikke mer viktige å skjule.

Jeg svarte på din påstand om «hva er forskjellen på en kvinnes og en manns brystvorter annet enn at det tidvis kommer melk ut av en kvinnes». 

Er premisset i denne diskusjonen at en kvinnes bryster ikke er seksualiserte? En kvinnes brystvorter er da en del av en kvinnes bryst. Ville du gått toppløs ute eller anerkjenner du at en kvinnes bryst, inkludert brystvorter, er mer intimt enn en manns? 

Nå blir ikke jeg satt ut av å se brystvortene igjennom en t-skjorte. Folk kan få gjøre som de vil. Men at det er like pent er noe annet. Til tider kan det ta fokus vekk fra personen og heller mot brystene. Nettopp fordi de i utgangspunktet er seksualiserte og derfor ikke vanlig å se ute på gata. 

Jeg går ofte uten BH hjemme og ser jo hvordan det påvirker mannen min. Så en effekt har det jo absolutte. Jeg velger derfor BH ute i offentligheten.

Anonymkode: b4b52...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går ofte uten BH hjemme og ser jo hvordan det påvirker mannen min. Så en effekt har det jo absolutte. Jeg velger derfor BH ute i offentligheten

Jeg får noen få blikk av og til når jeg går ute, men har ikke sett noen stirre enda. Om folk ser konturene av puppene mine bryr jeg meg fint lite om. Men jeg skjønner at folk ikke liker å gå uten bh også. Vi er forskjellige, og jeg syntes heller ikke at store slappe hengepupper uten BH er stygt som så mange her mener. Folk kan mene hva de vil, men det endrer ikke hvordan jeg vil gå kledd. Jeg liker ikke å gå med BH, det er nydelig å gå uten. Har litt med hva man går med også. Selv liker jeg å gå med litt løse t-skjorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Enkelte må bare😂

Og enkelte må lære seg kildekritikk. 

Anonymkode: e5a53...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og enkelte må lære seg kildekritikk. 

Anonymkode: e5a53...9df

Spiller ingen rolle, biter ikke på... Fant i allfall en kilde. Finn en kilde som sier noe annet, om ikke, la vær å skrive dumme innlegg😉

Endret av Elizabeth89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, amandine skrev:

BH eller ikke, jeg synes det er kjemperart at så mange mener brystvorter må skjules for enhver pris?

Hvor var dere alle for 20-25 -30 år siden? 

Jeg kan ikke huske at folk gikk rundt toppløs på stranda eller gikk uten bh da. Det var ikke vanlig der jeg bodde i hvertfall.

Anonymkode: d446c...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Spiller ingen rolle, biter ikke på... Fant i allfall en kilde. Finn en kilde som sier noe annet, om ikke, la vær å skrive dumme innlegg😉

Nei, du gjorde ikke det. Du fant topp.no. Like troverdig som YouTube. Men jeg skjønner jo at du generelt er ganske umoden, ut fra innleggene dine. Du er nok ikke født i 89. 

Bh påvirker ikke brystutviklingen. Røyking, gener, graviditet og andre faktorer påvirker fasongen, men ikke bh. 

 

 

Anonymkode: e5a53...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer ikke på videoen på annen måte enn at jeg tenker det ser fryktelig ubehagelig ut og at jeg aldri kunne gått uten bh om jeg hadde hatt sånne pupper. Jeg har små, faste pupper, men liker likevel ikke å gå uten bh. Det er ubehagelig pga brystvortene gnisser på tøyet. Om folk vil gå uten og vise både brystvorter og pupper i full utfoldelsen, så gjerne for meg - bare jeg slipper;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte på din påstand om «hva er forskjellen på en kvinnes og en manns brystvorter annet enn at det tidvis kommer melk ut av en kvinnes». 

Er premisset i denne diskusjonen at en kvinnes bryster ikke er seksualiserte? En kvinnes brystvorter er da en del av en kvinnes bryst. Ville du gått toppløs ute eller anerkjenner du at en kvinnes bryst, inkludert brystvorter, er mer intimt enn en manns? 

Nå blir ikke jeg satt ut av å se brystvortene igjennom en t-skjorte. Folk kan få gjøre som de vil. Men at det er like pent er noe annet. Til tider kan det ta fokus vekk fra personen og heller mot brystene. Nettopp fordi de i utgangspunktet er seksualiserte og derfor ikke vanlig å se ute på gata. 

Jeg går ofte uten BH hjemme og ser jo hvordan det påvirker mannen min. Så en effekt har det jo absolutte. Jeg velger derfor BH ute i offentligheten.

Anonymkode: b4b52...324

Beklager at jeg ikke presiserte: «Hva er forskjellen på en kvinnes og en manns brystvorter SOM GJØR AT KVINNERS MÅ SKJULES.» Jeg trodde det framgikk av de sitatene jeg besvarte. Det er dét spørsmålet jeg fortsatt søker svar på. At de «vanligvis er større enn menns» o.l. er f eks ikke en grunn til at de skal skjules, i så fall bør jo hofter, rumper og selve brystene skjules først. Mye større og synligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pashla skrev:

Beklager at jeg ikke presiserte: «Hva er forskjellen på en kvinnes og en manns brystvorter SOM GJØR AT KVINNERS MÅ SKJULES.» Jeg trodde det framgikk av de sitatene jeg besvarte. Det er dét spørsmålet jeg fortsatt søker svar på. At de «vanligvis er større enn menns» o.l. er f eks ikke en grunn til at de skal skjules, i så fall bør jo hofter, rumper og selve brystene skjules først. Mye større og synligere.

Jeg er enig. Og om man argumenterer for at kvinners bryst/-vorter bør skjules, da burde vi egentlig starte en aksjon for å få menn til å gå med store skjørt, slik at utstyret deres ikke vises - for det skjer jo også at den endrer form, selv ufrivillig.

Ja til skjørt med krinoline for menn?

Anonymkode: 5d1bb...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er forøvrig et - dessverre - godt eksempel på at voksne ikke bør være det minste forbauset over at så mange ungdommer sliter med å akseptere egen kropp...

Anonymkode: 5d1bb...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2019 at 12:35 PM, Anonym bruker said:

 

 

ba03f90e8bfcd1d665ef8fa9f751c4c5.gif

Anonymkode: 5a335...ecb

Nei. hadde de vert faste og fine, hadde det ver no annet

Anonymkode: fde92...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig. Og om man argumenterer for at kvinners bryst/-vorter bør skjules, da burde vi egentlig starte en aksjon for å få menn til å gå med store skjørt, slik at utstyret deres ikke vises - for det skjer jo også at den endrer form, selv ufrivillig.

Ja til skjørt med krinoline for menn?

Anonymkode: 5d1bb...7e1

I romanen «Egalias døtre» forlanges det at menn går med PH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pashla skrev:

I romanen «Egalias døtre» forlanges det at menn går med PH!

Måtte google den nå. Den har jeg visst gått glipp av. Forstår det er på tide med en tur til biblioteket :)

Anonymkode: 5d1bb...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pashla skrev:

Nei, jeg punkterer hele innlegget ved å påpeke at det ikke er vortene i seg selv som er ulike. Og i den grad du mener å påpeke hvor ulike du er, så utdyper du det ikke. Du utdyper bare at menns vorter ofte er mindre synlige. At noe er mer synlig bør imidlertid ikke gjøre det mer tabu? F eks er menns hakeparti større enn kvinners, og dermed mer synlig, men ingen kaller det tabu av den grunn, eller ser noen nødvendighet i å skjule det.

Nåvel, vi får være enig om å være uenig i hva du mener å opp å med det du påpeker. 

For jeg mener helt klart synlighet og konturer har betydning, for deler av kroppen som i utgangspunktet anses for å være privat eller intim. For både menn og kvinners bryster anses å være det og er erogene soner som de aller første vil anse som innenfor den private sfære. Og kan derfor ikke sidestilles med hakepartiet.

Om du derimot har behov for å sammenligne, så kan jeg trekke paralleller til kjønnsorganet. Menns organ er mer fremtredende og synlig enn kvinners. Derfor vil de fleste menn kle seg i noe som ikke tydelig viser konturene av kjønnsorganet når de er ute blandet folk. Imidlertid finnes det de som liker at den er synlig for andre, som kler seg i liten speedo eller så trange bukser at du kan telle hårene på balla. Dette er da de med framtreden oppmerksomhetsbehov, eller de som er litt vulgære, i likhet med kvinner som føler for å vise fram hver minste kontur av brystene og brystvortene sine. Min oppfatning, min sannhet, mine argument. Du må gjerne være uenig.

Om noen ønsker å gå uten bh fordi det er mer behagelig, og bare derfor (uten oppmerksomhetsbehovet) så ville de valgt en vid genser eller overdel som skjulte konturene av brystvorten, nettopp fordi det er såpass vulgært å vise fram tydelige konturer av intime deler på kroppen.

Og for de som trekker fram amming. De fleste (igjen, de uten oppmerksomhetsbehov) setter barna sine først og gir barna sine mat når de trenger det, uansett hvor de er. Det er naturlig. En annen ting som de fleste da gjør, er å legge barnet diskret til brystet, og gjerne skjerme barn og brystvorte, nettopp fordi dette er relativt privat, men naturlig. 

Anonymkode: 5038c...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menns organ er mer fremtredende og synlig enn kvinners. Derfor vil de fleste menn kle seg i noe som ikke tydelig viser konturene av kjønnsorganet når de er ute blandet folk.

Men de forlanges jo ikke å kle på seg en ekstrating i tillegg til vanlig tøy, for å skjule det mer.

Og ellers er sammenligningen bryster vs kjønnsorganer like relevant som om man f eks bestemte at ankler er seksuelle: brystvorten er ikke et forplantningsorgan. Ikke anklene heller, men i victoriatiden skulle de heller ikke vises, det var ansett for intimt og noe forbeholdt den private sfære. Så der er ingen automatikk i at brystvorter er "kjønnede". Det er slik jeg ser det en kulturell konstruksjon. I Iran er håret seksualisert, et annet sted er det halsen som skal vise kvinnelighet, et tredje sted er det rumpa som er den forbudte planet.

Og dette sier jeg helt uavhengig av hvorvidt folk velger å skjule dem eller ikke. Menn kan jo også skjule sine, hvis de vil, og selv skjuler jeg jo de fleste kroppsdeler ettersom jeg mest går i bukse og genser, men derifra til å tillegge ett bestemt sted en masse ekstra betydning, er jo en lang vei. Du velger å fortolke folk som "oppmerksomhetssøkende" bare fordi de ikke deler din oppfatning av hvilke kroppsdeler som tilhører privatsfæren; men det er jo bare din tolkning.

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Elizabeth89 skrev:

Fant det, punkt nr 9🙂 Mye som står der  jeg er enig i. Men det er ikke pga dette jeg ikke går med BH... 

https://www.topp.no/vennskap/11-grunner-til-a-ga-uten-bh/67054599

topp.no er ikke en særlig troverdig kilde altså. 

Du finner forresten forskning som går andre veien også. 

Men ser du på stammer som lever hele livet uten bh tror jeg vi kan slå fast ganske trygt at det ikke finnes en eneste kvinne uten hengepupper.

Så topp.no bør kanskje åpne øynene litt?

Anonymkode: 4936f...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...