Gå til innhold

Irritert på barnehagen nå, kan de gjøre dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Å, nå er jeg irritert. Kom til barnehagen for å levere sønn min i morges, og så sier de NEI, han er ikke påmeldt denne uken. Så da har jeg tydeligvis skrevet feil på lappen da. Han var ikke der i går, siden han ofte har fri på mandager pga er sammen med bestefar. Men kan de virkelig nekte oss plass denne uken? 

Anonymkode: 6a3ce...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er selvfølgelig ditt ansvar å fylle ut riktig på lappen. Bemanningen er lagt opp ut i fra hvor mange barn som kommer til enhver tid. 

Anonymkode: d218c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du de skal gjøre da? De har nok ansatte på jobb i forhold til barn som er meldt på. Har opplevd flere ganger at foreldre ombestemmer seg og vil ha ungene i bhg likevel og tror at det bare er å komme å levere. En gang (i romjula), var det hele 5 ekstra unger det gjaldt. 

Anonymkode: 89dab...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan de nekte deg det.

Du har svart på når du trenger barnehage og de har lagt opp bemanning etter det. Har du skrevet at han har ferie denne uken så har han det.

Anonymkode: 26a16...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan de det. Dette må du ta på egen kappe. Du har gjort feil. 

Anonymkode: e2b0e...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan de det. De har jo planlagt bemanning ut fra hvor mange som er påmeldt. 

Er du egentlig seriøs?

Anonymkode: 36fe8...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hvordan du formulerer deg, så tror jeg du har en tapt sak. 

Barnehagen har jo ikke gjort noe feil, og det er jo deg selv du burde være irritert på. Hadde du vært litt mer ydmyk og innsett dette, så hadde du kanskje kunnet spørre pent om det er mulig at sønnen din kommer denne uka likevel, selvsagt med full forståelse hvis det ikke er mulig. 

Men det høres ut som om du mener at her får barnehagen værsågod ta støyten for din tabbe, så da tror jeg ikke du møter særlig velvilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det du som har gjort feil. Barnehagen har lagt opp bemanning etter hvor mange barn som er påmeldt for å ha en forsvarlig og god dag for ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer hvert eneste år, foreldre som kommer for å levere når barnet står på ferie, enten har de skrevet feil eller så prøver de seg fordi de er lei av å ha barnet hjemme , de skjer også hvert år at foreldre ringer å spør om barna kan komme likevel fordi de kjeder seg hjemme. 

Anonymkode: 260fc...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å, nå er jeg irritert. Kom til barnehagen for å levere sønn min i morges, og så sier de NEI, han er ikke påmeldt denne uken. Så da har jeg tydeligvis skrevet feil på lappen da. Han var ikke der i går, siden han ofte har fri på mandager pga er sammen med bestefar. Men kan de virkelig nekte oss plass denne uken? 

Anonymkode: 6a3ce...b94

Ja, det kan de! Vi har gjort det mange ganger! Det er en grunn til at vi leverer ut lapper før hver ferie sånn at vi ansatte kan ta ut ferie når det er lite barn der (i motsetning til når det er full barnegruppe så vi må ta inn vikar eller gå underbemannet)

Hvert år er det enten noen som ombestemmer seg og vil sende barnet i barnehagen likevel, noe det ikke er bemanning til, eller de helgarderer seg og skriver at barna skal komme og så kommer de ikke, så de som hadde søkt om ferie og ikke fått kunne tatt ferie likevel. 

Anonymkode: fc0ba...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å, nå er jeg irritert. Kom til barnehagen for å levere sønn min i morges, og så sier de NEI, han er ikke påmeldt denne uken. Så da har jeg tydeligvis skrevet feil på lappen da. Han var ikke der i går, siden han ofte har fri på mandager pga er sammen med bestefar. Men kan de virkelig nekte oss plass denne uken? 

Anonymkode: 6a3ce...b94

Og jeg tenker barnehagen er minst like irritert på deg som kommer med et barn de ikke kan ta i mot. Tenk på barnet da, som kommer klar til barnehagen og så må de nekte han å være der. Du bør prøve å få litt kontroll altså...

Anonymkode: fc0ba...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke sikker på om de kan nekte deg å levere med mindre du har gitt beskjed om at han ikke kommer. Hvis du har beskjed om ag han skal ha ferie er det jo greit, men om du ikke har skrevet noenting tror jeg ikke de kan si nei.

Anonymkode: f53f9...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk ikke sikker på om de kan nekte deg å levere med mindre du har gitt beskjed om at han ikke kommer. Hvis du har beskjed om ag han skal ha ferie er det jo greit, men om du ikke har skrevet noenting tror jeg ikke de kan si nei.

Anonymkode: f53f9...fb4

Hva baserer du det på?

Anonymkode: adbd5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk ikke sikker på om de kan nekte deg å levere med mindre du har gitt beskjed om at han ikke kommer. Hvis du har beskjed om ag han skal ha ferie er det jo greit, men om du ikke har skrevet noenting tror jeg ikke de kan si nei.

Anonymkode: f53f9...fb4

Men hun sier jo at hun må ha skrevet feil på lappen,så da har hun jo gitt beskjed når han ikke kommer. At hun har skrevet feil er jo bare hennes feil, og da kan barnehagen si nei. De kan jo ikke lukte at hun har skrevet feil,såpass oppegående må man være som forelder at man passer på å få disse tingene rett.

Anonymkode: b2d90...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de kan ikke nekte barn å komme i barnehagen.  Foreldre betaler for plassen. 

 

Anonymkode: fdb68...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei de kan ikke nekte barn å komme i barnehagen.  Foreldre betaler for plassen. 

 

Anonymkode: fdb68...ffd

Man har en betalingsfri måned i året

Anonymkode: adbd5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekte kan de jo ikke. MEN, de har bemannet etter antall barn som har sagt de kommer. Tenk om DU og fem andre gjør som deg, da er det ikke lengre forsvarlig drift. Vil du har barnet ditt et sted det ikke er forsvarlig å ha det. 

Jeg mener at de faktisk ikke kan nekte, men de kan si nei den dagen og kaste seg rundt for å ordne rett bemanning. 

 

Anonymkode: 847bb...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man har en betalingsfri måned i året

Anonymkode: adbd5...a4a

  Det er kanskje forskjellig fra sted til sted.  Her i kommunen er barnehagen stengt 3 uker i juli  hvor vi blir tvunget å ta fri . 

Anonymkode: fdb68...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan nekte deg om du har skrevet på lappen at han skal ha fri, de bemanner etter antall barn. 

Du har nok en betalingsfri måned i året nå på sommeren så da kan de det. 

Anonymkode: ed0c2...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

  Det er kanskje forskjellig fra sted til sted.  Her i kommunen er barnehagen stengt 3 uker i juli  hvor vi blir tvunget å ta fri . 

Anonymkode: fdb68...ffd

Tvunget til og ta fri, stakkars barn som har foreldre som blir tvunget til og ha fri på sommeren med barnet sitt. 

Om ikke bhg har låste dører på.sommeren i 2 eller 3 uker så er det mange barn som ikke får orntlig ferie siden det er så mange foreldre som ikke orker og være lenge sammen med sine egne barn. 

Anonymkode: ed0c2...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

  Det er kanskje forskjellig fra sted til sted.  Her i kommunen er barnehagen stengt 3 uker i juli  hvor vi blir tvunget å ta fri . 

Anonymkode: fdb68...ffd

«Tvunget å ta fri»

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c7c59...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tvunget til og ta fri, stakkars barn som har foreldre som blir tvunget til og ha fri på sommeren med barnet sitt. 

Om ikke bhg har låste dører på.sommeren i 2 eller 3 uker så er det mange barn som ikke får orntlig ferie siden det er så mange foreldre som ikke orker og være lenge sammen med sine egne barn. 

Anonymkode: ed0c2...1de

Viljen til å tolke alt i verste mening er sterkt tilstede. Noen ganger får jeg ikke mer enn to uke i juli, da er det kjedelig når barnehagen er stengt hele juli. Mine barn får alltid fire uker på sommeren. Så det hadde vært en skikkelig kabal her om vår barnehage ikke hadde hatt åpent i juli. Det er deilig å kunne legge opp ferie selv ut fra hva man får på jobb. 

Anonymkode: 847bb...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Viljen til å tolke alt i verste mening er sterkt tilstede. Noen ganger får jeg ikke mer enn to uke i juli, da er det kjedelig når barnehagen er stengt hele juli. Mine barn får alltid fire uker på sommeren. Så det hadde vært en skikkelig kabal her om vår barnehage ikke hadde hatt åpent i juli. Det er deilig å kunne legge opp ferie selv ut fra hva man får på jobb. 

Anonymkode: 847bb...af3

Da må man bytte barnehage til noen som har åpent hele tiden da

Anonymkode: adbd5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må man bytte barnehage til noen som har åpent hele tiden da

Anonymkode: adbd5...a4a

Slutt opp a storbysnuppa. Nå er ikke vår barnehage stengt, MEN vi må ta det vi får her vi bor. 😊

Anonymkode: 847bb...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...