Gå til innhold

Irritert på barnehagen nå, kan de gjøre dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er lurt å notere seg hvilke ferieuker man setter opp for barna sine. Jeg tar alltid bilde av ferielappen før jeg leverer den. Da trenger jeg aldri å lure på hva jeg har meldt inn. Bare et tips... 🙄

Hvis det er du som har blingset med ukene, er det du som må ta på deg skylden. Barnehagen bemanner i forhold til antall barn om sommeren. 

Anonymkode: 91937...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt opp a storbysnuppa. Nå er ikke vår barnehage stengt, MEN vi må ta det vi får her vi bor. 😊

Anonymkode: 847bb...af3

Storbysnuppa haha, bor i en liten kystby jeg da

Anonymkode: adbd5...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Storbysnuppa haha, bor i en liten kystby jeg da

Anonymkode: adbd5...a4a

Likevel skjønner du ikke at det ikke bare er å bytte barnehage sånn helt uten videre?

Anonymkode: 36fe8...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen gjorde helt riktig her , du som gjorde en feil, veldig viktig og sjekke nøye hva man skriver før man levere lappen

Anonymkode: cddec...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi nekter barn som er satt på fri, hvis de plutselig dukker opp i bhg likevel. Er tross alt bemannet utfra antall påmeldte barn. Og man kan ikke gjøre ett unntak heller, for da må man gjøre unntak for alle som spør.

I bhg gutten min går i, er de enda strengere. Der blir barn satt opp på fri dersom lappen ikke leveres innen fristen. 

Anonymkode: 88e41...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi nekter barn som er satt på fri, hvis de plutselig dukker opp i bhg likevel. Er tross alt bemannet utfra antall påmeldte barn. Og man kan ikke gjøre ett unntak heller, for da må man gjøre unntak for alle som spør.

I bhg gutten min går i, er de enda strengere. Der blir barn satt opp på fri dersom lappen ikke leveres innen fristen. 

Anonymkode: 88e41...7f0

Det er viktig å levere lappen med beskjed om når barna sksl ha ferie i tide, men det er bare dumt å gi beskjed om mer fri enn minimum av det som kreves. Skulle noe skje kan det være greit å ha muligheten til å bruke barnehagen noen dager innimellom og betalt for tiden har man.

Anonymkode: f53f9...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er viktig å levere lappen med beskjed om når barna sksl ha ferie i tide, men det er bare dumt å gi beskjed om mer fri enn minimum av det som kreves. Skulle noe skje kan det være greit å ha muligheten til å bruke barnehagen noen dager innimellom og betalt for tiden har man.

Anonymkode: f53f9...fb4

🤦‍♀️

Anonymkode: fc0ba...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slutt opp a storbysnuppa. Nå er ikke vår barnehage stengt, MEN vi må ta det vi får her vi bor. 😊

Anonymkode: 847bb...af3

Du må ikke tro det er noe bedre i «storbyer». I de fleste bydeler i Oslo er barnehagekapasiteten sprengt og man må ta til takke med det man får tildelt. 

Anonymkode: b794a...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

🤦‍♀️

Anonymkode: fc0ba...488

Betyr hva?

Anonymkode: f53f9...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange kommuner kan barnehager ikke nekte barnet å komme selv om det er registrert på fri så lenge de har fri det antall dagene barnet skal i følge vedtektene. I enkelte bydeler i Oslo bla er det ikke noe minimumskrav for ferie. 

Anonymkode: 9018a...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I mange kommuner kan barnehager ikke nekte barnet å komme selv om det er registrert på fri så lenge de har fri det antall dagene barnet skal i følge vedtektene. I enkelte bydeler i Oslo bla er det ikke noe minimumskrav for ferie. 

Anonymkode: 9018a...e59

Det er jo helt dust. Hvordan i alle dager skal barnehagene klare å planlegge bemanning da? Leie inn vikarer i hele juli som kanskje blir gående og tvinne tomler? Og hvor skal de få vikarene fra? Hvem skal betale for tre vikarer som det kanskje ikke er bruk for?

Anonymkode: 41d7e...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt dust. Hvordan i alle dager skal barnehagene klare å planlegge bemanning da? Leie inn vikarer i hele juli som kanskje blir gående og tvinne tomler? Og hvor skal de få vikarene fra? Hvem skal betale for tre vikarer som det kanskje ikke er bruk for?

Anonymkode: 41d7e...9f2

Jeg er helt enig med deg men vi har fått beskjed at vi ikke kan nekte et barn å komme uansett. Nå er ikke dette noe foreldrene får informasjon om selvfølgelig og det er ikke en veldig reell problemstilling. Om de skulle komme viser vi til deres registrerte ferie som ligger på nett - de selv har fylt ut på sin bruker. 

Anonymkode: 9018a...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig med deg men vi har fått beskjed at vi ikke kan nekte et barn å komme uansett. Nå er ikke dette noe foreldrene får informasjon om selvfølgelig og det er ikke en veldig reell problemstilling. Om de skulle komme viser vi til deres registrerte ferie som ligger på nett - de selv har fylt ut på sin bruker. 

Anonymkode: 9018a...e59

Så dere bryter deres egne vedtekter MEF andre ord? 

Anonymkode: b794a...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt dust. Hvordan i alle dager skal barnehagene klare å planlegge bemanning da? Leie inn vikarer i hele juli som kanskje blir gående og tvinne tomler? Og hvor skal de få vikarene fra? Hvem skal betale for tre vikarer som det kanskje ikke er bruk for?

Anonymkode: 41d7e...9f2

Vi betaler for muligheten til å ha barna i barnehagen. At de ansatte da noen ganger får rolige dager på grunn av få barn ser jeg ikke som noe problem. Vi liker å ta ting litt på sparket i ferien og det passer best med våre jobber. Da forventer vi selvfølgelig at barnehagen tar imot barna de dagene vi har betalt for.

Anonymkode: f53f9...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så dere bryter deres egne vedtekter MEF andre ord? 

Anonymkode: b794a...65f

Hva mener du egentlig barnehagene skal gjøre? Leie inn vikarer det kanskje ikke blir bruk for? Eller ha uforsvarlig få folk på jobb ift barn (gjett hvem som blir forbanna da forresten)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi betaler for muligheten til å ha barna i barnehagen. At de ansatte da noen ganger får rolige dager på grunn av få barn ser jeg ikke som noe problem. Vi liker å ta ting litt på sparket i ferien og det passer best med våre jobber. Da forventer vi selvfølgelig at barnehagen tar imot barna de dagene vi har betalt for.

Anonymkode: f53f9...fb4

Ja,  vi velfødde nordmenn som betaler oss ut av det meste skal selvsagt ikke belemres med å måtte planlegge ferien vår! Skulle tatt seg ut, vi BETAAAAALER jo for en tjeneste!

Du vet sikkert at de ansatte i barnehagen også skal ga ferie. Skal de da leie inn ekstra hjelp I TILFELLE det kommer flere barn? Da får i så fall dere som forventer at barnehagen skal stå på stand by betale for dette selv, det skal IKKE gå utover økonomien til barnehagen.

Anonymkode: 41d7e...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja,  vi velfødde nordmenn som betaler oss ut av det meste skal selvsagt ikke belemres med å måtte planlegge ferien vår! Skulle tatt seg ut, vi BETAAAAALER jo for en tjeneste!

Du vet sikkert at de ansatte i barnehagen også skal ga ferie. Skal de da leie inn ekstra hjelp I TILFELLE det kommer flere barn? Da får i så fall dere som forventer at barnehagen skal stå på stand by betale for dette selv, det skal IKKE gå utover økonomien til barnehagen.

Anonymkode: 41d7e...9f2

Det er ikke noe spessielt med barnehagen. Jeg forventer å få bruke treningssenteret de båndene jeg har betalt for også, selv om det sikkert er noen som ville hatt ferie.

Vi planlegger de 3 ukene det står i vedtektene at barna skal ha sammenhengende fri. Resten tar vi som det passer. Det gjelder i romjulen og i påskeuka også. Jeg vet sjelden hvilke dager jeg kan ta fri før tidligst et par dager før. Sån er det bare.

Anonymkode: f53f9...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe spessielt med barnehagen. Jeg forventer å få bruke treningssenteret de båndene jeg har betalt for også, selv om det sikkert er noen som ville hatt ferie.

Vi planlegger de 3 ukene det står i vedtektene at barna skal ha sammenhengende fri. Resten tar vi som det passer. Det gjelder i romjulen og i påskeuka også. Jeg vet sjelden hvilke dager jeg kan ta fri før tidligst et par dager før. Sån er det bare.

Anonymkode: f53f9...fb4

Egoismen lenge leve!

Anonymkode: d4b83...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egoismen lenge leve!

Anonymkode: d4b83...24b

Det er ikke spessielt egoistisk. Hadde barnehagen vært drevet av nonner på frivillig basis og vært gratis så hadde jeg vært enig, men det er en tjeneste vi har rett på og som vi betaler for. Barnehagen får betaøt for å holde oppe. 

Anonymkode: f53f9...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe spessielt med barnehagen. Jeg forventer å få bruke treningssenteret de båndene jeg har betalt for også, selv om det sikkert er noen som ville hatt ferie.

Vi planlegger de 3 ukene det står i vedtektene at barna skal ha sammenhengende fri. Resten tar vi som det passer. Det gjelder i romjulen og i påskeuka også. Jeg vet sjelden hvilke dager jeg kan ta fri før tidligst et par dager før. Sån er det bare.

Anonymkode: f53f9...fb4

Men da setter du ikke opp barna på fri i romjulen og påskeuken, da  er det bedre og si at de kommer og så ta fri. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke spessielt egoistisk. Hadde barnehagen vært drevet av nonner på frivillig basis og vært gratis så hadde jeg vært enig, men det er en tjeneste vi har rett på og som vi betaler for. Barnehagen får betaøt for å holde oppe. 

Anonymkode: f53f9...fb4

Ja du betaler for bhg 11 av 12 mnd i året, derfor kan bhg kreve at du sier fra om sommerferie og de kan ha 5 plandager i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke spessielt egoistisk. Hadde barnehagen vært drevet av nonner på frivillig basis og vært gratis så hadde jeg vært enig, men det er en tjeneste vi har rett på og som vi betaler for. Barnehagen får betaøt for å holde oppe. 

Anonymkode: f53f9...fb4

Visst er du egoistisk. Det er ikke sånn at du betaler hele barnehageplassen selv, den er også finansiert over skatteseddelen. Men noen tror jo de er så spesielle at alt og alle skal tilpasses dem selv.

Anonymkode: 41d7e...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Men da setter du ikke opp barna på fri i romjulen og påskeuken, da  er det bedre og si at de kommer og så ta fri. 

 

Det er jo akkurat det jeg sier jeg gjør.

Anonymkode: f53f9...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer faktisk ikke at vi betaler for barnehageplassen vår selv. Regningen man får for barnehage, er jo bare en liten egenandel av hva barnehage faktisk koster, resten er betalt av det offentlige. 

Det er klart at dette ikke kan sammenlignes med treningssenteret. Kjenner jeg blir litt lei av at noen skal trekke frem at dette er en tjeneste man har betalt for, når fakta er at dette er en tjeneste man får nærmest gratis som en velferdsordning.

Anonymkode: 893cf...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer faktisk ikke at vi betaler for barnehageplassen vår selv. Regningen man får for barnehage, er jo bare en liten egenandel av hva barnehage faktisk koster, resten er betalt av det offentlige. 

Det er klart at dette ikke kan sammenlignes med treningssenteret. Kjenner jeg blir litt lei av at noen skal trekke frem at dette er en tjeneste man har betalt for, når fakta er at dette er en tjeneste man får nærmest gratis som en velferdsordning.

Anonymkode: 893cf...ecc

Enig!!

Var flere som ikke fikk ha fri i påskeuka i år. De hadde søkt, men fikk ikke fri fordi det skulle komme 12 barn den uka. Det kom 5 stk, og da skulle barnehagen vært stengt, og de fire ansatte som måtte på jobb kunne ha vært på hytta med barna sine. 

Dere som ikke kan planlegge fordi dere ikke vet når dere har fri har vi forståelse for. Dere som skriver at barna skal komme i tilfelle det er slitsomt å ha de hjemme, og så dukker de ikke opp blir vi veldig irritert på!

Vi er 18 ansatte på jobb, alle har barn og vil gjerne være sammen med de i ferier. Selvfølgelig er vi på jobb med godt humør når det er barn der, men den tanken om at vi kunne jo hatt fri og vært på hytta med barna våre (som sitter på hytta og savner mamma) er en vond følelse.  

Anonymkode: fc0ba...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...