Gå til innhold

Mellom Norge og Tyrkia... blir psykisk knekt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

terapauten er ikke noe interessert i  å høre på meg, og ikke å lese en lang tråd. 
hun har henvist meg videre der diagnose skal settes.

Men slik skjedde det:
Jeg møtte denne mannen tilfeldig, så ble det til at han viste interesse. 
Ettersom følelsene kom snikende så trakk jeg meg unna ham. Fordi jeg innerst inni meg ikke føler meg noe fin, bra eller smart. Føler jeg hører hjemme på gata og at jeg ikke har rett på noe godt liv. Føler forelskelse er en form for synd som bare vil straffe seg.
Men vi møttes når vi var ute med andre. 
Så det ble til at kontakt ble holdt på nett. 
Vinteren 16-17 håpet jeg jeg skulle få sjansen igjen, selv om jeg tenkte at jeg nok ikke fikk det. Det så ikke lyst ut. 
Hadde jeg spolet tiden tilbake hadde jeg vært så rå at jeg faktisk hadde svart han litt mer og tilbudt meg å komme, på tull..men faktisk turt å flørte.
Turt å tro at han likte meg.
Sommeren 17 kom og kontakten ble mer, for han tok jevnlig kontakt. Og mens vi tekstet følte jeg endelig at jeg måtte få være litt lykkelig. Men at jeg måtte holde dette skjult hjemme, fordi familien min har alltid likt det tryggeste av det trygge..holder seg på hjemmestedet. 
Jeg er den som "alltid er singel" og de har jo liksom ertet meg litt alle sammen for at jeg ikke finner meg noen. Ikke på en stygg måte, men en slags hinting om at det er på tide. Men når jeg endelig gjorde, så liksom ble det bare dårlig prat. 
Og jeg har vært sint på mamma for at hun drepte gleden min. 
Så jeg møtte ikke fyren når jeg var der neste gang, selv om han spurte om vi kunne.
Jeg har lest over chateloggen i ettertid og ser at jeg i det minste kunne gitt han en sjanse. 

Han ble jo stille ettersom jeg aldri tok kontakt når jeg var der, men forventet likevel at han skulle.
Da jeg dro, sendte story fra flyplassen så sendte han melding. Han sendte melding et par dager etter jeg hadde kommet til Norge.
Men tråden ble ikke holdt, hadde liksom ingenting å si.
Men han tok jo kontakten igjen, for å spørre om fremtiden, hva jeg drev med.
Det begynte å skjære seg vinteren 17-18. For han tok kontakt, og jeg sa ikke at jeg kom. Jeg visste da at jeg skulle dit ila en uke. Bare plutselig var jeg der og det ble sendt på story, han så den og spurte om jeg var tilbake. Og jo, han tok kontakt hver kveld igjen og spurte om jeg hadde planer for kvelden, men ikke dirkete om vi skulle treffes denne gangen.
Så formulerte jeg meg så rævva at han misforstod noe. 

NÅR oppstod denne besettelsen?
Hvorfor i huleste gikk jeg ikke ut med han? jeg skulle jo bare være fornuftig, og høre på familien/folk og det endte jo bare kjedelig. Hvorfor får andre leve så spennedne liv? 

Jeg ville treffes, men igjen så satt jeg og trodde han kanskje bare ville meg vondt, bare ikke alle andre.
HVORFOR tok han kontakt? HVORFOR gidder noen å holde kontakt dersom de ikke liker vedkommende?
Og HVORFOR måtte jeg forelske meg i en DER?
Mange ser slik som et hinder "men du må lære nytt språk" "de har en annen kultur" "du må jo ta fly hele tiden"
JA! Jeg vil gjerne ha det slik. For meg er det en berikelse å få leve med en annen kultur. og å ta flyet.
Det minste jeg vil er å bo med noen, og jeg elsker å ha en gyldig grunn til å reise. 

Og nå, føler jeg det er respektløst å ta kontakt. Om jeg så gjør, vil han kanskje spørre meg tilbake hva jeg driver med og hvor åpen bør jeg ærlig talt være om hvordan jeg har det?

Jeg føler jeg faktisk bør ta kontakt og gjøre som han, spørre hvordan det går. Ikke NÅ, men når jeg føler meg litt mer ovenpå.
Det er nesten så jeg føler meg skyldig. 

Klarer liksom ikke å innse at vi ikke skal møtes

Anonymkode: 3b09f...c2c

Dette har du skrevet mange ganger før. Du tar feil, en terapeut vil absolutt være interessert i å se hva du skriver, fordi det viser veldig tydelig hvordan du tenker og hvordan du har det og hva du sliter med. Når du kommer til en ny terapeut bør du vise alt dette, for hvis du ikke formidler hvor besatt du faktisk er av dette, så kan du heller ikke få hjelp for det.

Og du - uavhengig av diagnose, veldig, veldig mange har en slik i livet sitt. En de følte en helt spesiell kontakt med, en de følte gjensidig forelskelse med, men så var det feil tid, feil omstendigheter eller bare det at man ikke turde. Man trenger ikke ha en diagnose for det, men du skylder hele tiden på diagnosen din, på familien din.

Anonymkode: 3176e...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette har du skrevet mange ganger før. Du tar feil, en terapeut vil absolutt være interessert i å se hva du skriver, fordi det viser veldig tydelig hvordan du tenker og hvordan du har det og hva du sliter med. Når du kommer til en ny terapeut bør du vise alt dette, for hvis du ikke formidler hvor besatt du faktisk er av dette, så kan du heller ikke få hjelp for det.

Og du - uavhengig av diagnose, veldig, veldig mange har en slik i livet sitt. En de følte en helt spesiell kontakt med, en de følte gjensidig forelskelse med, men så var det feil tid, feil omstendigheter eller bare det at man ikke turde. Man trenger ikke ha en diagnose for det, men du skylder hele tiden på diagnosen din, på familien din.

Anonymkode: 3176e...11e

Men jeg hater at omstendigheter stopper. 
Hvorfor skal det stoppe liksom?

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg hater at omstendigheter stopper. 
Hvorfor skal det stoppe liksom?

Anonymkode: 3b09f...c2c

Fordi du ikke tør. Du vet ikke hvordan det går før du har prøvd. Hvis du ikke prøver og sender en melding til ham, blir det helt sikkert ikke noe mer snakk mellom dere.

Anonymkode: e6f3a...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg hater at omstendigheter stopper. 
Hvorfor skal det stoppe liksom?

Anonymkode: 3b09f...c2c

Sånn er livet noen ganger. Aksepter det, slik er det for alle.

Anonymkode: 3176e...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er livet noen ganger. Aksepter det, slik er det for alle.

Anonymkode: 3176e...11e

Men sett at en annen kvinne blir sammen med ham da. 
Hvorfor går det for hun og ikke meg? Og jeg drømmer så om å reise mellom to steder. Ikke at det nødvendigvis er slik jeg vil leve resten av livet, men tiden som ung teller. og nå føler jeg at jeg begynner å komme i en kjedelig alder.
Er lei av at liksom bare det enkleste er tilgjengelig for meg. 
Elsker også så Tyrkia så det er så dumt

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men sett at en annen kvinne blir sammen med ham da. 
Hvorfor går det for hun og ikke meg? Og jeg drømmer så om å reise mellom to steder. Ikke at det nødvendigvis er slik jeg vil leve resten av livet, men tiden som ung teller. og nå føler jeg at jeg begynner å komme i en kjedelig alder.
Er lei av at liksom bare det enkleste er tilgjengelig for meg. 
Elsker også så Tyrkia så det er så dumt

Anonymkode: 3b09f...c2c

Igjen, tankene dine går i ring. Ta dette opp med dine behandlere.

Anonymkode: 3176e...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men sett at en annen kvinne blir sammen med ham da. 
Hvorfor går det for hun og ikke meg? Og jeg drømmer så om å reise mellom to steder. Ikke at det nødvendigvis er slik jeg vil leve resten av livet, men tiden som ung teller. og nå føler jeg at jeg begynner å komme i en kjedelig alder.
Er lei av at liksom bare det enkleste er tilgjengelig for meg. 
Elsker også så Tyrkia så det er så dumt

Anonymkode: 3b09f...c2c

Slutt å stakkarsliggjør deg selv, verden er ikke i mot deg. Alle har sine utfordringer, noen har større enn andre. Men nå marer du deg inn i et hjørne, og du er tydelig ikke klar for dette uansett.

Anonymkode: b9b8a...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2019 den 22.18, Anonym bruker skrev:

Sånn er livet noen ganger. Aksepter det, slik er det for alle.

Anonymkode: 3176e...11e

ja men det har vært det nok. er så lei av at alle som det lett kan passe med er menn jeg ikke faller for.

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

S ø k   h j e l p!

 

Anonymkode: 3176e...11e

Men jeg venter jo på time :( saken er at jeg tror det er svært usannsynlig at han tenker på meg på samme måte og jeg skjønner ikke hvorfor jeg må sitte igjen med føleser for han. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ble betatt i akkurat han, jeg skjønner ikke hva vi hadde. han betydde så mye.
Jeg vet heller ikke om det er riktig eller galt, eller noen vits, i å ta kontakt. 

Jeg får liksom aldri kost meg med kjærligheten. Min verden har stagnert, hans har mest sannsynlig gått videre. Jeg ser på some at han har det fint med familien sin. Jeg kan ikke engang se for meg at jeg er sammen med dem. han kanskje men ikke dem.
Jeg har sett for stort på det vi hadde..for jeg tenkte at hvis jeg ikke skal gifte meg med ham, så er det ikke vits. 
Men så blir det bare til at jeg angreer på at jeg ikke hadde det litt gøy i det minste. 
Men jeg blir eldre, og han blir eldre. 
Det er bare så utrolig hva jeg følte når jeg var der, alt bare liksom klaffet. men nå er jeg helt på bunnen.
 

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg venter jo på time :( saken er at jeg tror det er svært usannsynlig at han tenker på meg på samme måte og jeg skjønner ikke hvorfor jeg må sitte igjen med føleser for han. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ble betatt i akkurat han, jeg skjønner ikke hva vi hadde. han betydde så mye.
Jeg vet heller ikke om det er riktig eller galt, eller noen vits, i å ta kontakt. 

Jeg får liksom aldri kost meg med kjærligheten. Min verden har stagnert, hans har mest sannsynlig gått videre. Jeg ser på some at han har det fint med familien sin. Jeg kan ikke engang se for meg at jeg er sammen med dem. han kanskje men ikke dem.
Jeg har sett for stort på det vi hadde..for jeg tenkte at hvis jeg ikke skal gifte meg med ham, så er det ikke vits. 
Men så blir det bare til at jeg angreer på at jeg ikke hadde det litt gøy i det minste. 
Men jeg blir eldre, og han blir eldre. 
Det er bare så utrolig hva jeg følte når jeg var der, alt bare liksom klaffet. men nå er jeg helt på bunnen.
 

Anonymkode: 3b09f...c2c

Når du får time, ta utskrift av trådene du har hatt her og på andre forum, for det vil gi behandleren din veldig god forståelse av hva du sliter med tankemessig.

 

Anonymkode: 3176e...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg må oppdatere for jeg har ingen å snakke med nå, venter på time.
Det plager meg at jeg ikke handlet mens det var varmt.
Greit nok, jeg går ikke rundt og er så sikker på at vi hadde giftet oss og fått barn og blitt en lykkelig familie og levd lykkelig alle våres dager, men at jeg ikke kunne ha det litt gøy, vise noen at jeg var glad i hn .

Plager meg at man skal hindres av slike avstander, av kulturer og penger. Føler på en måte at jeg bare må flytte et sted jeg vil hate, ta til takke med en mann jeg ikke vil ha i det hele tatt.... 
:( 
 

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.5.2019 den 17.18, Anonym bruker skrev:

Og dette med at dere skriver at jeg bor i et land som gir muigheter..kanskje ja, men vi er veldig eksperter på å sette diagnoser og. Det er ikke alle som føler dette er så positvt. Passer man ikke inn i den firkanten vi har, så er man syk og trenger spesialtilrettelegging. 

Anonymkode: 3b09f...c2c

Det er ingen tvil om at du ikke er frisk.

Anonymkode: 654c9...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen tvil om at du ikke er frisk.

Anonymkode: 654c9...739

har jeg sagt det?

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2019 den 1.18, Anonym bruker skrev:

 

Alle forelskelser er vel en illusjon?  Hvorfor blir folk sammen i det hele tatt når man likevel finner andre? 

Anonymkode: 3b09f...c2c

Forelskelse og kjærlighet er to ulike ting. Sterke fantasier, selvhenførelse og illusjoner er ikke noe bevis på at den PERSONEN man har illusjoner om,  er den riktige å dele livet med! 

Anonymkode: a40ea...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må oppdatere for jeg har ingen å snakke med nå, venter på time.
Det plager meg at jeg ikke handlet mens det var varmt.
Greit nok, jeg går ikke rundt og er så sikker på at vi hadde giftet oss og fått barn og blitt en lykkelig familie og levd lykkelig alle våres dager, men at jeg ikke kunne ha det litt gøy, vise noen at jeg var glad i hn .

Plager meg at man skal hindres av slike avstander, av kulturer og penger. Føler på en måte at jeg bare må flytte et sted jeg vil hate, ta til takke med en mann jeg ikke vil ha i det hele tatt.... 
:( 
 

Anonymkode: 3b09f...c2c

Er du i et forhold overhodet, da? Hvem ber deg bo et dumt sted eller ta en fæl mann? 

Anonymkode: a40ea...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Forelskelse og kjærlighet er to ulike ting. Sterke fantasier, selvhenførelse og illusjoner er ikke noe bevis på at den PERSONEN man har illusjoner om,  er den riktige å dele livet med! 

Anonymkode: a40ea...a24

nei jeg vet. men de oppstod mens vi hadde kontakt, og så prøver jeg å late som jeg ikke har følelsene. 
Er så lei at det bare går den kjedelige veien hele tiden. Er så lei livet og "realitetsjekk" hele tiden! gud bedre det er da så kjedelig alt sammen. 
Jeg er som regel den siste til å gjøre det meste, og folk spør ofte "funnet deg kjæreste enda da?" og jeg har samme kjedelige svaret. Og det er folk som får til å dele livet med utenlandske kjærester. 
Ingen ble noe glad da jeg sa det. Takk for at dere ble glade på mine vegne liksom. 

Og hvem skal jeg ta? ikke faen om jeg tar en tilfeldig som bare er "en fyr". Det føles feil mot både meg og en evt fyr , som blir tatt til takke med liksom.

Jeg må få gjort noe så jeg dreper illusjonen. Kontakte han og se at han ikke lenger vil dette.
Og som sagt, jeg er ikke sikker på at vi hadde blitt lykkelige sammen, men det finnes nå folk som har klart det. 
De er så talentløst å bli hindret av avstander, økonomi og kultur. 

Ja, jeg vet dette er en del fantasier. Men jeg ble aldri avvist. Det bare fadet ut fordi jeg var så usikker og jeg ser at jeg har oppført meg direkte barnslig.

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du i et forhold overhodet, da? Hvem ber deg bo et dumt sted eller ta en fæl mann? 

Anonymkode: a40ea...a24

nei det er jeg ikke.
 

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forelskelse og kjærlighet er to ulike ting. Sterke fantasier, selvhenførelse og illusjoner er ikke noe bevis på at den PERSONEN man har illusjoner om,  er den riktige å dele livet med! 

Anonymkode: a40ea...a24

Men det var forelskelse. Du kan ikke si at dette bare var en fantasi når vi faktisk hadde en flørt. Tenker su slik hver gang du liker noen? Men det har gradvis gått fra det ja til en fantasi..

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det var forelskelse. Du kan ikke si at dette bare var en fantasi når vi faktisk hadde en flørt. Tenker su slik hver gang du liker noen? Men det har gradvis gått fra det ja til en fantasi..

Anonymkode: 3b09f...c2c

Å gudbedremeg så treigt det gikk her! Vi tar det med teskjeer: du ble betatt, du hadde en flørt. Du giftet deg ikke, fulgte ikke opp, har ikke blitt kjent med ham over måneder og år. At du er i stand til å vanne et frø som fins inni hodet ditt, og gjøre det frøet om til en fin illusjons-plante, forteller INGEN TING om hvordan et ekte forhold med den nevnte mannen ville ha blitt. Dermed er illusjonenes størrelse ikke bilde på noe annet enn hvor romantisk du selv er. De forteller ikke noe om hvor "riktig" forholdet er eller kunne ha blitt.

Anonymkode: a40ea...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å gudbedremeg så treigt det gikk her! Vi tar det med teskjeer: du ble betatt, du hadde en flørt. Du giftet deg ikke, fulgte ikke opp, har ikke blitt kjent med ham over måneder og år. At du er i stand til å vanne et frø som fins inni hodet ditt, og gjøre det frøet om til en fin illusjons-plante, forteller INGEN TING om hvordan et ekte forhold med den nevnte mannen ville ha blitt. Dermed er illusjonenes størrelse ikke bilde på noe annet enn hvor romantisk du selv er. De forteller ikke noe om hvor "riktig" forholdet er eller kunne ha blitt.

Anonymkode: a40ea...a24

men vi har hatt kontakt i ettertid og hver gang han har tatt kontakt har jeg tatt det som at han kanskje tenker på meg og.
Men jeg kan se på samtalene at jeg bare har vært iskald. Fordi JEG var redd for at jeg skulle være  masete, men jeg tok jo ikke kontakt en eneste gang. 
 

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

men vi har hatt kontakt i ettertid og hver gang han har tatt kontakt har jeg tatt det som at han kanskje tenker på meg og.
Men jeg kan se på samtalene at jeg bare har vært iskald. Fordi JEG var redd for at jeg skulle være  masete, men jeg tok jo ikke kontakt en eneste gang. 
 

Anonymkode: 3b09f...c2c

Det å taste over nettet er IKKE å leve i et forhold

Anonymkode: a40ea...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det å taste over nettet er IKKE å leve i et forhold

Anonymkode: a40ea...a24

Det vet jeg . Men HAN er ikke problemet, problemet er at jeg aldri klarer å ta noen steg eller bestemme meg. Så gikk det dit at det ble en lllusjon. Vi var jo bekjente. Og nå er jeg generelt deprimert for at jeg egentlig ikke har noen nær. Jeg har laget et bilde av en fyr som er der over nett. Jeg er betatt av en Internett profil men vedkommende eksisterer. Det farlige her er at hvis Internett går under , hvem sitter man igjen med? 

Det er fremdeles andre som kjenner han fordi de omgås andre som er i hans miljø. Noen svenske bekjente. 

Og jeg vet ikke hvorfor jeg alltid ender med de som er fra samme sted som mine nærmeste. Fordi de rett og slett ikke ligger i genene mine å ta slike typer steg? 

De er tøffere av seg og lever så fritt. Jeg er så lik moren min og den slekten. Forsiktige av seg, redde for å prøve nye ting . Føler meg egentlig forferdelig gammel. 

Er overbevist om at jeg har kreft. Ikke pga han men fordi jeg aldri er fri. Pga angst og jeg havner alltid tilbake i det gamle.

Anonymkode: 3b09f...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, jeg så den tråden du også holder gående på kg. Du bør oppsøke legen din og fortelle hvor ille du har det nå og at du må ha akutt hjelp.

Anonymkode: 3176e...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...