Gå til innhold

Forbered deg på å jobbe minst 1 timer mer hver dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spør deg igjen, hva slags goder er det du snakker om?

Anonymkode: 3d0ed...150

Gratis helsetjenester, gratis skole og utdanning, sterkt subsidiert barnehage, gratis tannlege for barn, eldreomsorg, politi og beredskap, biblioteker... hva tror du egentlig staten bruker penger på?

Og for mange av oss er jo sikkerhetsnettet til de som pga sykdom ikke kan forsørge seg selv et gode også.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan man prioritere sine barn i høyere grad enn å jobbe hue og ræva av seg og bare godta mer og mer jobb..man kan jobbe deltid f.eks. Skjønner selvsagt at ikke alle kan, men MANGE kan og vil ikke..! Og de sikter jeg til...som bare vil jobbe mer og mer og godtar alt på bekostning av tid med sine barn!

 

Anonymkode: 5b81f...d13

Folk som ikke må, men som velger å jobbe mer enn de må, er en helt annen, og marginal, problemstilling. 

Det jeg stiller spørsmål ved er rettferdigheten i at folk som allerede jobber fulle dager skal måtte jobbe MER for å opprettholde velferdsstaten, mens friske arbeidsføre mennesker som velger å ikke jobbe fortsatt skal kunne få gratis goder uten å bidra noe som helst selv.

Jeg er enig med flere her om at mer økonomisk vekst ikke er det Norge og andre vestlige land trenger. Men da må folk akseptere mindre velferd, og INGEN kan gå til valg på det uten å samtidig begå politisk selvmord. Det blir jo et hylekor hver eneste gang, nå sist når de truer med kutt i støtten til tannregulering.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratis helsetjenester, gratis skole og utdanning, sterkt subsidiert barnehage, gratis tannlege for barn, eldreomsorg, politi og beredskap, biblioteker... hva tror du egentlig staten bruker penger på?

Og for mange av oss er jo sikkerhetsnettet til de som pga sykdom ikke kan forsørge seg selv et gode også.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Men før man skal tvinge folk ut i jobb, bør man gi full jobb til de som ønsker det men ikke får det, alle de som ufrivillig har deltidsstillinger. Og man bør fortgang i køer i helsevesenet så folk får den hjelpen de trenger, og får ut av sykemelding og AAP hvis det er mulig. Jeg har gått sykemeldt ett år og har nå AAP på tredje året. Det meste av tiden bare venter jeg på å komme inn til undersøkelser og behandlinger og er ikke noe særlig nærmere arbeidslivet enn jeg var når jeg ble sykmeldt. Ventet nesten 1 år på å komme inn til nevrolog, i mens går jeg hjemme og får AAP, hvor mye koster ikke jeg og andre i min situasjon velferdsstaten.

Anonymkode: 3d0ed...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men før man skal tvinge folk ut i jobb, bør man gi full jobb til de som ønsker det men ikke får det, alle de som ufrivillig har deltidsstillinger. Og man bør fortgang i køer i helsevesenet så folk får den hjelpen de trenger, og får ut av sykemelding og AAP hvis det er mulig. Jeg har gått sykemeldt ett år og har nå AAP på tredje året. Det meste av tiden bare venter jeg på å komme inn til undersøkelser og behandlinger og er ikke noe særlig nærmere arbeidslivet enn jeg var når jeg ble sykmeldt. Ventet nesten 1 år på å komme inn til nevrolog, i mens går jeg hjemme og får AAP, hvor mye koster ikke jeg og andre i min situasjon velferdsstaten.

Anonymkode: 3d0ed...150

Helt klart.

Jeg har uansett vært tydelig på at jeg snakker om de som FRIVILLIG står utenfor arbeidslivet, samt at jeg ikke mener at folk skal tvinges til å jobbe. Å velge å ikke jobbe bør riktignok innebære å velge å betale for velferdsgodene man tar del i på andre måter. Blant annet for at du og andre i din situasjon skal ha et sikkerhetsnett når sykdommen rammer.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror tydeligvis alle her at alle som velger å være hjemme er «rike fruer»...?😅

jeg er ikke det, men velger å være hjemme likevel fordi jeg vil prioritere mine barn og bruke tid på dem mens de er små...tenk det da!

vi nedjusterer også vårt forbruk utifra dette..vi lever enkelt og nyter det! 

Som ei lenger oppe her sa..vi er faktisk ikke slaver, men frie mennesker som kan velge selv!

en dag går ikke dette systemet vi har idag med overforbruk og jobb, jobb, jobb lenger..folk blir syke av dette..stakkars barn som må sitte midt oppi slikt mener nå jeg!! 

Anonymkode: 5b81f...d13

Det står deg helt fritt å velge som du gjør. Vær bare klar over at du samtidig velger at andre må ta din del av regningen, og vær takknemlig for at disse andre gidder, fremfor å forsøke å gi oss dårlig samvittighet for barna. Barn av arbeidende mødre klarer seg generelt bedre i livet. 

Anonymkode: c2d4d...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 timer siden, Hjertefru skrev:

Uansett hvor saklig jeg forholder meg blir jeg beskyldt for å kun hente mine kilder på document og lignende nettsted, samt dårlig skjulte beskyldninger om en rasistisk agenda

Ja vel...? Da tror jeg det må være noen andre du sikter til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
8 timer siden, mipsmaster skrev:

Den svenske utopisk-humanistiske idé om høy innvandring og fargerik flerkultur med eksotisk mat og trommedans på torget, har blitt en dundrende fiasko. Sammenbruddet har allerede skjedd, og dokumentasjonen er formidabel. Det burde være nok å vise til Sverigedemokratene som på få år har blitt det største partiet, med god margin. Det sier seg selv at det er dramatisk når også innvandrere har begynt å sympatisere med SD. Norske medier er i stand til å trylle bort "svenske tilstander", dikte opp nedgang i vold, og idioterklære vanlige svensker som føler uro og utrygghet. 

Politisjefen i Sverige sa for et år siden at de har mistet kontroll, men du du Pashla, påstår at det er trygt og vet bedre? 11-åringer som ikke kan straffes brukes til å frakte våpen i følge samme artikkel. Det er det vi får i Norge om innvandringen fortsetter i samme takt og med de samme gruppene. 

Antall skytinger med dødelig utgang opp fra 4 pr. år på tidlig 90-tall, til 42 i fjor.

78 angrep med håndgranat siden 2011. Dette er på nivå med Mexico,

Antall voldsbejaende islamister tidoblet på mindre enn ti år. Säpo (fra sveriges svar på Kripos)

Antall voldsbejaende islamister tidoblet på mindre enn ti år. Säpo

Andelen som oppgir å bli utsatt for mishandling, trusler, seksuelle overgrep, personran, bedrageri eller trakassering har økt til rekordnivåer. Andelen kvinner utsatt for seksualforbrytelser er mer enn fordoblet fra 2014 til 2016.

Du Pashla dokumenterer ikke det du skriver, fordi det ikke er sant. Lysbakken og klassekampen er heller ikke gode kilder om du skulle gå den veien. Disse over er det. Hva har Norge å tjene på at du skriver det du skriver? Er du klar over konsekvensene for oss som nasjon og kvinnen ved ihht seksualforbrytelser? Er det så viktig for deg å vinne diskusjoner? 

 

Ingen nekter for at det fins kriminalitet i Sverige. Det fins kriminalitet over alt der det fins mennesker. Og det er heller ikke jeg som påstår jeg "vet bedre" enn noen som helst - jeg legger bare ved ferske avislenker, så får du ta det til deg eller la bli.

Jeg har ikke noe behov for å vinne noen diskusjon; jeg bare videreformidler hva svensk rettsvesen forteller svenske aviser - at volden går ned, selv om folk nekter å tro på det. Sjokkerende nyheter biter seg imidlertid bedre fast enn f eks kjedelige referater av statistisk signifikante endringer. Det er selvsagt lettere å tro på en elendighetsbeskrivelse, men den blir ikke sannere av det, og det er vel kun dit jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pashla skrev:

Ingen nekter for at det fins kriminalitet i Sverige. Det fins kriminalitet over alt der det fins mennesker. Og det er heller ikke jeg som påstår jeg "vet bedre" enn noen som helst - jeg legger bare ved ferske avislenker, så får du ta det til deg eller la bli.

 Jeg har ikke noe behov for å vinne noen diskusjon; jeg bare videreformidler hva svensk rettsvesen forteller svenske aviser - at volden går ned, selv om folk nekter å tro på det. Sjokkerende nyheter biter seg imidlertid bedre fast enn f eks kjedelige referater av statistisk signifikante endringerDet er selvsagt lettere å tro på en elendighetsbeskrivelse, men den blir ikke sannere av det, og det er vel kun dit jeg vil. 

Du legger hverken med ferske eller gamle avislenker. Bare svadaprat fra din side. Snakker om lenker du ikke legger ut. 

Jeg foreslår at du klikker på alle lenkene jeg la ut og leser dem. Jeg dokumenterer det jeg skriver i motsetning til deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mipsmaster skrev:

Du legger hverken med ferske eller gamle avislenker. Bare svadaprat fra din side. Snakker om lenker du ikke legger ut. 

Jeg foreslår at du klikker på alle lenkene jeg la ut og leser dem. Jeg dokumenterer det jeg skriver i motsetning til deg. 

 

Jeg kunne også tenke meg noen linker til det du sier, pashla. Ikke fordi jeg ikke tror deg, men fordi jeg trenger å vise dem til pappa og de rasistiske kompisene hans på facebook. Jeg er så lei av det brune oppgulpet deres, og spådommene om dommedag og rasekrig. 

Anonymkode: 54997...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På ‎17‎.‎08‎.‎2018 den 8.48, mipsmaster skrev:

Du legger hverken med ferske eller gamle avislenker. Bare svadaprat fra din side. Snakker om lenker du ikke legger ut. 

Jeg foreslår at du klikker på alle lenkene jeg la ut og leser dem. Jeg dokumenterer det jeg skriver i motsetning til deg. 

 

 

På ‎17‎.‎08‎.‎2018 den 8.58, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne også tenke meg noen linker til det du sier, pashla. Ikke fordi jeg ikke tror deg, men fordi jeg trenger å vise dem til pappa og de rasistiske kompisene hans på facebook. Jeg er så lei av det brune oppgulpet deres, og spådommene om dommedag og rasekrig. 

Anonymkode: 54997...881

Se over. Forrige onsdag kl 17.20 la jeg disse ut, de ligger vel på s 3 i samme tråden som jeg svarer i nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 19.03, Pashla skrev:

Nei. De 3 timene KAN ikke tas vekk. Det er DU som misforstår. De brukes til å utføre løpende oppgaver som må løses mens elevenes skoleår pågår. 

Helt enig! Lærere gjør mer enn å undervise. De må planlegge timer, de må evaluere undervisningen, de må ofte ha kontakt med andre instanser, de må være til stede for kontakt med barna/ungdommene og foreldre. Møter med andre lærere og annet personell.

Du vil ha dem i SFO. Når skal de da gjøre de fornevnte arbeidsoppgavene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 12.43, Pashla skrev:

Med 1,62 fødte barn pr. kvinne i Norge, så vil du nok se at den økonomien ikke holder så lenge.

Det blir ihvertfall ikke født flere barn enn 1,62 per kvinne hvis mødre blir nødt til å jobbe 9 timer hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.8.2018 den 8.58, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne også tenke meg noen linker til det du sier, pashla. Ikke fordi jeg ikke tror deg, men fordi jeg trenger å vise dem til pappa og de rasistiske kompisene hans på facebook. Jeg er så lei av det brune oppgulpet deres, og spådommene om dommedag og rasekrig. 

Anonymkode: 54997...881

Jeg tror du kan dokumentere til du blir blå i fjeset, men slike mennesker vil likevel hevde at SSB er en gjeng venstrevridde muslimelskere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 19.03, Pashla skrev:

Nei. De 3 timene KAN ikke tas vekk. Det er DU som misforstår. De brukes til å utføre løpende oppgaver som må løses mens elevenes skoleår pågår. 

Selvfølgelig kan de tas vekk. Lærere, som (ikke forøvrig ikke hat undervisning en hel arbeidsdag) , har da 40 timers uke som alle andre. På barneskolen tilsvarer tid uten barn ca 40-50 prosent. Kanskje noe mindre høyere opp, men likevel er en stor del av stillingen egentid.

Mener du virkelig at lærere ikke greier å få gjort arbeidsoppgavene sine i en 100 stilling, som ALLE andre må? 

Sorry, men da MÅ de faktisk skaffe seg en annen jobb, eller jobbe overtid som resten av samfunnet gjør til hverdags og i skoleferiene. INGEN sympati her.

Anonymkode: f5cca...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dumi skrev:

Helt enig! Lærere gjør mer enn å undervise. De må planlegge timer, de må evaluere undervisningen, de må ofte ha kontakt med andre instanser, de må være til stede for kontakt med barna/ungdommene og foreldre. Møter med andre lærere og annet personell.

Du vil ha dem i SFO. Når skal de da gjøre de fornevnte arbeidsoppgavene?

Tas 3 timer bort, har de 40 igjen. Ca 40-50 prosent er undervisning- i verste fall 60-70. Det tilsvarer ukentlig mellom 15-20 timer uten undervisning. 

Det er flere timer utenfor primæroppgavene enn noen andre i samfunnet. Inklusive barnevernet, som har samfunnets viktigste oppgave. 

Anonymkode: f5cca...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og SFO skal de være i når det er skoleferie. Er lei av at skatten min skal brukes til ferie og fritid for dem, det er ikke likestilt med resten av samfunnet.

Anonymkode: f5cca...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 23.16, Anonym bruker skrev:

Nope, jeg glemte ikke den pålagte avspaseringen. 

Jeg jobber mange flere timer pr år enn årsverket tilsier at jeg skal. Så jeg avspaserer med verdens beste samvittighet. Skal jeg jobbe enda mere, så må det kompenseres i form av økt lønn. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Det er jo sånn alle andre yrkesgrupper har det. Men de må ta ut avspasering . Dere gjør ikke mer jobb enn andre, feks barnevernet som er vanvittig overarbeidet. 

Hva er det med deres situasjon som gir mer krav på ferie og eller lønn? Dere har det best av alle. Og NEI , dere har ikke flest oppgaver. Overhode! Den løsningen må avskaffes . Det er satt tilbake 100 år.

du kan da ikke mene at du skal ha mer krav på økt lønn en feks barnevernet? Som jobber overtid med dine barn fordi de har blitt «brysomme» i klasserommet. 

Og til slutt: nei, du jobber ikke flere timer enn årsverkene sier du skal . Det er det barnevernet som gjør. Jeg har vært i skoleverket på mange skoler i 20 år. Jeg har sett hvordan det er.

litt sorry her aldså, men er lærerne litt ...late ?

Anonymkode: f5cca...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo sånn alle andre yrkesgrupper har det. Men de må ta ut avspasering . Dere gjør ikke mer jobb enn andre, feks barnevernet som er vanvittig overarbeidet. 

Hva er det med deres situasjon som gir mer krav på ferie og eller lønn? Dere har det best av alle. Og NEI , dere har ikke flest oppgaver. Overhode! Den løsningen må avskaffes . Det er satt tilbake 100 år.

du kan da ikke mene at du skal ha mer krav på økt lønn en feks barnevernet? Som jobber overtid med dine barn fordi de har blitt «brysomme» i klasserommet. 

Og til slutt: nei, du jobber ikke flere timer enn årsverkene sier du skal . Det er det barnevernet som gjør. Jeg har vært i skoleverket på mange skoler i 20 år. Jeg har sett hvordan det er.

litt sorry her aldså, men er lærerne litt ...late ?

Anonymkode: f5cca...d4a

Så du har altså sett timeregnskapet mitt? Jeg jobber som sagt allerede mange flere timer enn årsverket tilsier. Jeg har stor rettebyrde som utløser en del av disse timene over årsverket. 

Vet du hvor lang tid jeg (og de fleste norsklærere i vgs) bruker på å rette, vurdere og karaktersette én besvarelse? Jeg har 60 elever i norsk på studieforberedende, 1. og 3. klasse. De leverer minimum tre besvarelser hver pr. halvår i 1. og 2. klasse, og minst fem-seks pr. halvår i 3. klasse. Det blir ganske mange timer med retting/vurdering. Du kan jo vise meg et regnestykke på det, så kan du få fasiten senere. 

Jeg avspaserer fremdeles med verdens beste samvittighet, og forventer kompensasjon i form av økt lønn hvis jeg skal jobbe enfa mer. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan de tas vekk. Lærere, som (ikke forøvrig ikke hat undervisning en hel arbeidsdag) , har da 40 timers uke som alle andre. På barneskolen tilsvarer tid uten barn ca 40-50 prosent. Kanskje noe mindre høyere opp, men likevel er en stor del av stillingen egentid.

Mener du virkelig at lærere ikke greier å få gjort arbeidsoppgavene sine i en 100 stilling, som ALLE andre må? 

Sorry, men da MÅ de faktisk skaffe seg en annen jobb, eller jobbe overtid som resten av samfunnet gjør til hverdags og i skoleferiene. INGEN sympati her.

Anonymkode: f5cca...d4a

Dette er jo en avsporing i akkurat denne debatten, men sånn kort oppsummert: det handler ikke om hva jeg "mener" lærere greier. Som arbeidsåret deres er utregnet, så skal de ha ubunden tid til forberedelser/etterarbeid. I de høyeste klassene og i visse fag er det mer av denne tida, pga rettebyrden i visse teorifag. I småklassene litt mindre, men der er det til gjengjeld mer av det sosialpedagogiske arbeidet.

Til det siste du sier; at de må skaffe seg en annen jobb - ja. Det er det de faktisk gjør. I praksis mister Norge lærere hver dag, og skolen har underskudd på faglært arbeidskraft. Mange tusen lærere i underskudd, faktisk, og det skyldes ikke at de syns feriene er for korte, men bl a at tida til pedagogisk arbeid spises opp av meningsløst administrativt arbeid; og i tillegg at skoleeierne (fylke og kommune) gjennom de siste 25 år har gjort hva de kan for å utvise mistillit, skjære inn på ubunden tid, legge nye oppgaver inn i stillingene og så videre og så videre. At du fortsatt tror lærere kun jobber når de står i klasserommet, skyldes jo bare din egen mangel på kunnskap, og det er helt OK. Men hvem skal undervise barn og unge når yrket tømmes for kvalifiserte fagfolk? Svar på det, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pashla skrev:

Dette er jo en avsporing i akkurat denne debatten, men sånn kort oppsummert: det handler ikke om hva jeg "mener" lærere greier. Som arbeidsåret deres er utregnet, så skal de ha ubunden tid til forberedelser/etterarbeid. I de høyeste klassene og i visse fag er det mer av denne tida, pga rettebyrden i visse teorifag. I småklassene litt mindre, men der er det til gjengjeld mer av det sosialpedagogiske arbeidet.

Til det siste du sier; at de må skaffe seg en annen jobb - ja. Det er det de faktisk gjør. I praksis mister Norge lærere hver dag, og skolen har underskudd på faglært arbeidskraft. Mange tusen lærere i underskudd, faktisk, og det skyldes ikke at de syns feriene er for korte, men bl a at tida til pedagogisk arbeid spises opp av meningsløst administrativt arbeid; og i tillegg at skoleeierne (fylke og kommune) gjennom de siste 25 år har gjort hva de kan for å utvise mistillit, skjære inn på ubunden tid, legge nye oppgaver inn i stillingene og så videre og så videre. At du fortsatt tror lærere kun jobber når de står i klasserommet, skyldes jo bare din egen mangel på kunnskap, og det er helt OK. Men hvem skal undervise barn og unge når yrket tømmes for kvalifiserte fagfolk? Svar på det, du.

Tid i klasserommet er jo snart det vi har minst av. Skulle gjerne stått mer i klasserommet hvis for- og etterarbeid, dokumentasjon, såkalt utviklingsarbeid og rent administrative oppgaver ikke tok så innmari mye tid. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎08‎.‎2018 den 21.49, Anonym bruker skrev:

Folk som ikke må, men som velger å jobbe mer enn de må, er en helt annen, og marginal, problemstilling. 

Det jeg stiller spørsmål ved er rettferdigheten i at folk som allerede jobber fulle dager skal måtte jobbe MER for å opprettholde velferdsstaten, mens friske arbeidsføre mennesker som velger å ikke jobbe fortsatt skal kunne få gratis goder uten å bidra noe som helst selv.

Jeg er enig med flere her om at mer økonomisk vekst ikke er det Norge og andre vestlige land trenger. Men da må folk akseptere mindre velferd, og INGEN kan gå til valg på det uten å samtidig begå politisk selvmord. Det blir jo et hylekor hver eneste gang, nå sist når de truer med kutt i støtten til tannregulering.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Det er nevnt at arbeidsdagen kan komme til å bli lengre, jeg tror ikke at det skjer. Og til glede for deg, hvis vi kommer så langt her i landet at arbeidsdagen blir lengre, så kan du være sikker på at velferdsgodene også vil kuttes ned. Folk vil måtte dekke mer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 12.40, Anonym bruker skrev:

Begrens innvandring av asylsøkere og økonomiske flyktninger som aldri kommer til å bidra så vips var noe av problemet løst. Landene som har lukket grensene har innsett alvoret, naive Norge skjønner det for sent desverre 😉

Anonymkode: e19c2...8b6

Problemet er at det er vanskelig for de å få jobb. Har akkurat vært på jobbsøkerkurs. Ho ene der var villig til å jobbe som både renholder og i bhg, men fikk nesten ikke jobbing. Vet selv hvor vanskelig det er å få jobb. Så hvordan kan de med dårlig norskkunnskaper og "Muhammed" til etternavn få jobb? Skal vi ha de til å bidra i samfunnet, så må de jo også få muligheten til å bidra. Ikke alle kan være bussjåfør eller selge kebab. 

Anonymkode: 006c6...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Milfy Way skrev:

Det blir ihvertfall ikke født flere barn enn 1,62 per kvinne hvis mødre blir nødt til å jobbe 9 timer hver dag. 

Stakkars ungene og. Enda lenger dager i bhg/sfo. Tenker heller 1 time kortere arbeidsdag der det er mulig og flere ansatte.

Anonymkode: 006c6...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at det er vanskelig for de å få jobb. Har akkurat vært på jobbsøkerkurs. Ho ene der var villig til å jobbe som både renholder og i bhg, men fikk nesten ikke jobbing. Vet selv hvor vanskelig det er å få jobb. Så hvordan kan de med dårlig norskkunnskaper og "Muhammed" til etternavn få jobb? Skal vi ha de til å bidra i samfunnet, så må de jo også få muligheten til å bidra. Ikke alle kan være bussjåfør eller selge kebab. 

Anonymkode: 006c6...476

Var villig til å jobbe i barnehage? Det høres ut som om det var siste sort av jobb, tenk at hun var så desperat at hun til og med var villig til å jobbe i barnehage.... :( Det er jammen meg godt at ikke hvem som helst får jobb der lenger, sier nå jeg

Anonymkode: 3d0ed...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...