Gå til innhold

Forbered deg på å jobbe minst 1 timer mer hver dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Pashla said:

Å nekte for problemer med ikke-vestlig innvandring trenger man slett ikke gjøre - hvis det er dét som er problemet. Da kan man se på problemet o løse det. Men å dikte opp problemer som ikke er der, fordi man har en rasistisk agenda, det er faktisk noe annet enn å løse eksisterende problemer. Og folk i tråden her vet visst null og niks om Sverige utover det Sylvi vil at man skal tro.

Dette har jeg forstått siden før Sataniske Vers for 30 år siden, som en guttunge på knapt 20. Vanviddet og opptøyene dengang da, sementerte oppfatningen min om at dette er både mennesker og et kulturuttrykk som er både for radikalt, dogmatisk, ureformert, og faktisk i direkte opposisjon til alt vi står for, til at dette på noen måte kan gå bra.

Men venstrekollektivet elsker å hate i flokk, så lenge de kan hykle og føle seg moralsk overlegne og som en del av inn-gruppen mens de gjør det. Og de elsker mobbing, skadefryd, og erstatningsreligiøse utopier og konstruksjonisme. Og de er desperat avhengige av ofre, som moralske murbrekkere for å få aksept for "omfordelingen" som i de fleste tilfeller fyller lønningsposene deres.

Anonymkode: 5c03e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har jeg forstått siden før Sataniske Vers for 30 år siden, som en guttunge på knapt 20. Vanviddet og opptøyene dengang da, sementerte oppfatningen min om at dette er både mennesker og et kulturuttrykk som er både for radikalt, dogmatisk, ureformert, og faktisk i direkte opposisjon til alt vi står for, til at dette på noen måte kan gå bra.

Men venstrekollektivet elsker å hate i flokk, så lenge de kan hykle og føle seg moralsk overlegne og som en del av inn-gruppen mens de gjør det. Og de elsker mobbing, skadefryd, og erstatningsreligiøse utopier og konstruksjonisme. Og de er desperat avhengige av ofre, som moralske murbrekkere for å få aksept for "omfordelingen" som i de fleste tilfeller fyller lønningsposene deres.

Anonymkode: 5c03e...283

Jøss. Du trenger visst ikke Koranen engang for å holde deg med et sett av dine helt private fordommer, fordømmelser og skjellsord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Jeg har undervist i skolen i 16 år. Så jeg vet nok meget godt at man ikke kan erstatte en SFO-ansatt (i høyden barne- og ungdomsarbeider) med en lærer uten at det koster mer. Hvilken del av det er det DU ikke skjønner?

Ingen snakker jo om å erstatte. De SFO-ansatte skal fortsatt være der, som et tillegg til lærerne. 

Det vil jo ikke koste noe ekstra. De 3 timene ekstra lærerne jobber i uka året rundt, tas vekk. Så kan de jobbe i sommer sammen med SFO.

..oops, du misforsto visst litt..igjen.

Anonymkode: f5cca...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 22 års yrkeserfaring innenfor ulike yrker i både offentlig og privat sektor, så ro ned hersketeknikken.

Det er litt latterlig hvordan du forsøker å sette yrker opp mot hverandre. Det virker som om du er fryktelig bitter på lærerstanden generelt. Dine betraktninger blir like dumme som om jeg skal påstå at «de som jobber i barnehagen trenger ikke å bruke hodene sine på jobb» eller «de aller fleste som jobber i barnevernet er fullstendig inkompetente». Det er kun subjektive oppfatninger. 

Hvorfor tror du forresten det er to ulike utdanninger for å kunne jobbe innen henholdsvis undervisning og barnevern? Kan det være fordi de ulike etatene etterspør nettopp ulik kompetanse...?

Ja jeg gleder meg til å ha lange sommerferie med barna mine, og driter langt i at det synes å provosere misunnelige sjeler der ute. Det var noe jeg tok med i pluss/minus-regnestykket da jeg bestemte meg for å studere deltid i fem år ved siden av jobb og tre små barn for å bli lærer. 

Hvis det er noen trøst for deg, så tror jeg ikke engang et lite sekund at livet som lærer blir noen dans på roser. Jeg er hellig overbevist om at jeg vil føle på et langt større ansvar og ha mer pressa arbeidsdager som lærer enn som mellomleder i det private, som jeg er nå. Hvis du opplevde læreryrket som lite krevende, så har du rett og slett vært en ræva lærer. Tre av mine beste venninner er lærere, og de jobber fletta av seg. Men så er de også engasjerte og dyktige.

Hvorfor slutta du som lærer egentlig?

Anonymkode: 68c5a...fb9

Nå rapporterte jeg deg.. du er ufin. 

Anonymkode: f5cca...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen snakker jo om å erstatte. De SFO-ansatte skal fortsatt være der, som et tillegg til lærerne. 

Det vil jo ikke koste noe ekstra. De 3 timene ekstra lærerne jobber i uka året rundt, tas vekk. Så kan de jobbe i sommer sammen med SFO.

..oops, du misforsto visst litt..igjen.

Anonymkode: f5cca...d4a

Nei. De 3 timene KAN ikke tas vekk. Det er DU som misforstår. De brukes til å utføre løpende oppgaver som må løses mens elevenes skoleår pågår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Pashla said:

Jøss. Du trenger visst ikke Koranen engang for å holde deg med et sett av dine helt private fordommer, fordømmelser og skjellsord.

Får du puste der du står med hodet i sanden?

 

Anonymkode: 5c03e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Pashla skrev:

Med 1,62 fødte barn pr. kvinne i Norge, så vil du nok se at den økonomien ikke holder så lenge.

Med tanke på så lav sysselsettingsgrad flyktninger har så ville vi klart oss veldig bra uten å møtte fø på de uten å få noe igjen. 

Anonymkode: e2604...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får du puste der du står med hodet i sanden?

 

Anonymkode: 5c03e...283

Fox News...? Seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du mener lærere har det så lukrativt, så er det jo bare å utdanne seg til lærer. Det gjør jeg, ved siden av full jobb i det private næringsliv 😊 Og ja, jeg gleder meg til å ha lange sommerferier sammen med barna mine! Enkelt å få jobb er det og, ettersom det er stor lærermangel. Skjønner ikke hvorfor ikke flere velger læreryrket? Hvorfor gjorde ikke du det?

For øvrig bidrar man jo som arbeidstaker sterkt til svekkelse av arbeideres rettigheter når man aksepterer å jobbe overtid uten å kreve godtgjørelse for det. Det er jo å skyte seg selv i beinet (ref alle «jeg jobber 50 timer i uka uten å få det avspasert, og JEG klager ikke, det er det bare lærerne som gjør!»).

Når det gjelder trådens tema, så er det selvsagt urettferdig at jeg skal jobbe mer for å finansiere godt bemidlede kvinner som velger å jobbe deltid. Øk heller skatten til de som jobber frivillig deltid, de koster velferdsstaten like mye som andre og burde betale like mye som alle andre.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Hva med de som ikke jobber i det hele tatt da?Ikke de syke,men de hjemmeværende?Det er en del av dem også!

Anonymkode: e93de...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva med de som ikke jobber i det hele tatt da?Ikke de syke,men de hjemmeværende?Det er en del av dem også!

Anonymkode: e93de...71d

De bør betale egenandeler for offentlige tjenester tilsvarende hva de ville betalt i skatt om de jobbet fullt. Eventuelt bli trukket i velferdsgoder (subsidiert barnehage, svangerskapspenger osv).

At Norge tillater at arbeidsføre mennesker får nøyaktig de samme godene som folk som jobber og bidrar til velferden gjør er helt utrolig.  Og nå mener enkelte at de som allerede drar lasset skal dra enda mer.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får du puste der du står med hodet i sanden?

 

Anonymkode: 5c03e...283

Du tuller? Du bruker Fox News som kilde? Milde himmel, de er jo like objektive som jeg er når jeg mener mine barn er verdens vakreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pashla skrev:

Nei. De 3 timene KAN ikke tas vekk. Det er DU som misforstår. De brukes til å utføre løpende oppgaver som må løses mens elevenes skoleår pågår. 

Har flere venner som er lærere. De bruker fritimene sine i løpet av dagen til disse tingene. Istedet for å skravle og drikke kaffe...

Anonymkode: 54c22...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De bør betale egenandeler for offentlige tjenester tilsvarende hva de ville betalt i skatt om de jobbet fullt. Eventuelt bli trukket i velferdsgoder (subsidiert barnehage, svangerskapspenger osv).

At Norge tillater at arbeidsføre mennesker får nøyaktig de samme godene som folk som jobber og bidrar til velferden gjør er helt utrolig.  Og nå mener enkelte at de som allerede drar lasset skal dra enda mer.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Hva slags goder snakker du om?

Anonymkode: 3d0ed...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De bør betale egenandeler for offentlige tjenester tilsvarende hva de ville betalt i skatt om de jobbet fullt. Eventuelt bli trukket i velferdsgoder (subsidiert barnehage, svangerskapspenger osv).

At Norge tillater at arbeidsføre mennesker får nøyaktig de samme godene som folk som jobber og bidrar til velferden gjør er helt utrolig.  Og nå mener enkelte at de som allerede drar lasset skal dra enda mer.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Jeg er enig med deg i det.Bare lurte på hva du tenkte.Jobber selv ufrivillig deltid dessverre🤨

Anonymkode: e93de...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har flere venner som er lærere. De bruker fritimene sine i løpet av dagen til disse tingene. Istedet for å skravle og drikke kaffe...

Anonymkode: 54c22...128

Ja, jøss. Hvis vennene dine ikke jobber 43 timer i uka, så trenger sikkert ingen andre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Ja, jøss. Hvis vennene dine ikke jobber 43 timer i uka, så trenger sikkert ingen andre det heller.

 Noen er mer strukturerte enn andre. Rart at de skal ha mye mindre å gjøre enn andre lærere, syns du ikke?

Anonymkode: 54c22...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags goder snakker du om?

Anonymkode: 3d0ed...150

Det lurer jeg også på. Som oppvokst med hjemmearbeidende mor forstår jeg ikke den tankegangen. Ser at noen mener dette her, men har aldre hørt dette ytret IRL.

Snakker ikke for meg selv her altså, jobber 100 % og vel så det.

De som går hjemme uten inntekt bærer jo kostnaden av det selv, sammenlignet med de som hever trygd og stønader med kanskje noe udefinerbare og diffuse diagnoser. Man kan lett tenke seg at i det tross alt begrensede antallet kvinner og menn som jobber enten frivillig deltid eller ikke i det hele, skjuler seg et antall som kanskje har problemer som gjør det vanskelig å delta fullt ut i arbeidslivet.

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/14/2018 at 4:55 PM, Anonym bruker said:

Som lærer arbeider jeg allerede minst så lange arbeidsuker. De fleste er lengre. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Der glemte du all ferien dere lærere har, tror jeg.. Eller: Avspaseringen! 😉

Anonymkode: d728d...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hjertefru skrev:

Det lurer jeg også på. Som oppvokst med hjemmearbeidende mor forstår jeg ikke den tankegangen. Ser at noen mener dette her, men har aldre hørt dette ytret IRL.

Snakker ikke for meg selv her altså, jobber 100 % og vel så det.

De som går hjemme uten inntekt bærer jo kostnaden av det selv, sammenlignet med de som hever trygd og stønader med kanskje noe udefinerbare og diffuse diagnoser. Man kan lett tenke seg at i det tross alt begrensede antallet kvinner og menn som jobber enten frivillig deltid eller ikke i det hele, skjuler seg et antall som kanskje har problemer som gjør det vanskelig å delta fullt ut i arbeidslivet.

Hun tenker nok på goder som gratis skolegang og helsevesen, veier, kultur, bibliotek, andre offentlige tjenester som politi, barnevern...

Anonymkode: c2d4d...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er sånn at flere skal ut i arbeid, og arbeidsdagen skal bli lengre; hvor kommer alle disse nye jobbene fra??? 

Anonymkode: b8fb7...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun tenker nok på goder som gratis skolegang og helsevesen, veier, kultur, bibliotek, andre offentlige tjenester som politi, barnevern...

Anonymkode: c2d4d...f2a

Så folk uten inntekt skal betale egenandel for å føde fex? Høres helt bakvendt ut. For ikke å si usosialt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der glemte du all ferien dere lærere har, tror jeg.. Eller: Avspaseringen! 😉

Anonymkode: d728d...17c

Nope, jeg glemte ikke den pålagte avspaseringen. 

Jeg jobber mange flere timer pr år enn årsverket tilsier at jeg skal. Så jeg avspaserer med verdens beste samvittighet. Skal jeg jobbe enda mere, så må det kompenseres i form av økt lønn. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Pashla said:

Fox News...? Seriøst?

Du mener at Dagsrevyen eller SVT2 Nyhetene er mer troverdige? Da er du lurt trill rundt. Alle har en agenda.

Anonymkode: 5c03e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du mener at Dagsrevyen eller SVT2 Nyhetene er mer troverdige? Da er du lurt trill rundt. Alle har en agenda.

Anonymkode: 5c03e...283

Sammenligner du Fox-TV med Dagsrevyen? Seriøst? Til og med de amerikanske republikanerene jeg kjenner tar ikke den kanalen seriøst! 

Anonymkode: 00ff9...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Sammenligner du Fox-TV med Dagsrevyen? Seriøst? Til og med de amerikanske republikanerene jeg kjenner tar ikke den kanalen seriøst! 

Anonymkode: 00ff9...035

Vi er mange som ikke tar Dagsrevyen/Propagadarevyen seriøst heller.

forklar heller hva som ikke stemmer i innslaget du.

Anonymkode: 5c03e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...