Gå til innhold

Forbered deg på å jobbe minst 1 timer mer hver dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som lærer arbeider jeg allerede minst så lange arbeidsuker. De fleste er lengre. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som lærer arbeider jeg allerede minst så lange arbeidsuker. De fleste er lengre. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Men du får de jo avspasert :)

Anonymkode: 00ff9...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre vil at arbeiderklassen skal jobbe mer, for å betale for skatteletten til overklassen. 

Anonymkode: 00ff9...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber det allerede for det er så mange som skal ha langhelgen sine for å reise på hytta  

Nordmenn jobber lite og det er mer gunstig for mange å gå på nav. 

Det blir jo flere eldre og dessertgenerasjonen vet virkelig å grabbe til seg alt som er  

 

Anonymkode: 17d66...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Høyre vil at arbeiderklassen skal jobbe mer, for å betale for skatteletten til overklassen. 

Anonymkode: 00ff9...035

Det vil bli flere som ikke egner seg i arbeid, flere sykemeldinger, flere barn med fraværende foreldre, og arbeidseffektiviteten går som kjent ned ved lengre dager. 

Anonymkode: 00ff9...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare for å snakke partiene som vil ha 6-timersdag imot, det er mer sannsynlig at vi må jobbe mer for å finansiere eldrebølge, trygdede og alle de andre godene vi har fremfor å jobbe mindre.

Tror ikke noen av delene er veldig sannsynlig, vi kommer ikke til å få 6-timers dag og vi kommer ikke til å få 43 timers uke.

Anonymkode: 6d9fb...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høyre vil at arbeiderklassen skal jobbe mer, for å betale for skatteletten til overklassen. 

Anonymkode: 00ff9...035

For noe tull. Overklassen betaler mer i kroner og prosent enn middelklassen og de med lav inntekt. 

Kom med faktiske tall som viser at arbeiderklassen betaler mer skatt enn overklassen i kroner og prosent. 

For å få skattelette må man faktisk betale skatt. 

I lønnsoppgjør er det og prosent opp i lønn som regel og de som da har høy lønn får mer lønnsøkning. 

Anonymkode: 17d66...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høyre vil at arbeiderklassen skal jobbe mer, for å betale for skatteletten til overklassen. 

Anonymkode: 00ff9...035

Nettopp! Litt høyere toppskatt samt fornuftige kutt i velferdsordninger som sykelønn og kontantstøtte, så ordner dette seg.

Anonymkode: e51ba...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Overklassen betaler mer i kroner og prosent enn middelklassen og de med lav inntekt. 

Kom med faktiske tall som viser at arbeiderklassen betaler mer skatt enn overklassen i kroner og prosent. 

For å få skattelette må man faktisk betale skatt. 

I lønnsoppgjør er det og prosent opp i lønn som regel og de som da har høy lønn får mer lønnsøkning. 

Anonymkode: 17d66...5fa

Overklassen sitter også med bukten og begge endene, hvis du tenker på hvem som eier produksjonsmidler og nedarvet kapital. Så den der logikken går nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første de burde gjøre er å få folk gjennom systemet fortere. hvor mange går ikke unødvendig lenge sykmeldt fordi de venter en evighet på å komme til behandling eller operasjon. Elle hva med alle de som går på AAP i flere år, som ikke gjør så mye annet enn å turnere rundt mellom leger og venter på undersøkelser, skikkelige utredninger og behandlinger, som kanskje kan få de tilbake i arbeid.

Anonymkode: 3d0ed...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drive sitt eget firma utgjør fort 60-70 timersuke, så dette er på ingen måte avskrekkende. Er vel mer kritisk til hvordan pengene disponeres. 

Anonymkode: 20296...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Pashla skrev:

Overklassen sitter også med bukten og begge endene, hvis du tenker på hvem som eier produksjonsmidler og nedarvet kapital. Så den der logikken går nok ikke.

Men hvorfor ikke se på hvordan pengene blir brukt. Idag kom det jo frem at private barnehager har spart kommunene for milliarder hver år. 

De som sitter på kapitalen kan flytte ikke noe problem og da får vi ingenting. Så logikken med å øke skattene for toppen går heller ikke. Jeg har jobbet både privat og statlig og må si at statlig står for enormt sløseri. Trenger ikke p tenke på hvordan skattepengene blir forvaltet og det er skremmende. 

Syns det er merkelig at de rikeste skal ta tas. 

Anonymkode: 17d66...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Burde vel heller få alle slaskene som går på trygd uten grunn ut i jobb.

Anonymkode: 2858a...b87

Det er faktisk ikke så mange av dem som du tror; det er ekstremt vanskelig å få trygd. Kan hende det er mange på andre ytelser (f.eks. aap), men uføretrygd er det ikke mange snyltere på

Anonymkode: be168...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tullete, og vil bare skyve enda flere ut av arbeidslivet. Vi kan ikke ha et samfunn der kun 100% superfriske mennesker skal dra hele lasset. Norge er et av de mest produktive landene, selv om vi har kortere dager enn de fleste. Jeg har mer tro på sekstimersdager og flere i arbeid, enn at færre skal jobbe mere.

Anonymkode: c2d4d...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som lærer arbeider jeg allerede minst så lange arbeidsuker. De fleste er lengre. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Da blir det slutt på avspasering om sommeren da😉

Jeg jobber allerede rundt 50 timer pr uke, og har aldri tid til å avspasere uansett. Så blir ingen endring for min del😊

Anonymkode: 82f4f...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har jobbet både privat og statlig og må si at statlig står for enormt sløseri. Trenger ikke p tenke på hvordan skattepengene blir forvaltet og det er skremmende. 

Det der er en utbredt misoppfatning, ja. Å tro at det er billigere, mer effektivt eller på noe vis lurere å sparke f eks 20 renholdere og i stedet hyre et rengjøringsfirma som BÅDE skal gjøre like reint og i tillegg tjene penger til eierne for en lavere pris enn før - det er enten naivt; eller så er det kynisk. For de som faktisk skal utføre arbeidet betyr det enten at de blir færre til å gjøre det, eller at de må jobbe mer for lavere lønn. Og dét er faktisk ikke en all right retning for samfunnet. Våre barn skal ikke måtte gå i demonstrasjonstog for ei lønn å leve av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da blir det slutt på avspasering om sommeren da😉

Jeg jobber allerede rundt 50 timer pr uke, og har aldri tid til å avspasere uansett. Så blir ingen endring for min del😊

Anonymkode: 82f4f...b93

Hva foreslår du at lærere skal jobbe med om sommeren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde piske husmødre og alle andre funksjonsfriske som nyter godt av velferdsgoder ut i jobb

Anonymkode: 69ff6...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pashla skrev:

Det der er en utbredt misoppfatning, ja. Å tro at det er billigere, mer effektivt eller på noe vis lurere å sparke f eks 20 renholdere og i stedet hyre et rengjøringsfirma som BÅDE skal gjøre like reint og i tillegg tjene penger til eierne for en lavere pris enn før - det er enten naivt; eller så er det kynisk. For de som faktisk skal utføre arbeidet betyr det enten at de blir færre til å gjøre det, eller at de må jobbe mer for lavere lønn. Og dét er faktisk ikke en all right retning for samfunnet. Våre barn skal ikke måtte gå i demonstrasjonstog for ei lønn å leve av.

Akkurat dette er en av mine kjepphester. Da jeg gikk i barneskolen var det mor til en i klassen min som vasket skolen. Det var også en fast ansatt vaktmester. Vaktmesteren fylte nok ikke full arbeidsuke i effektive arbeidstimer, men han kjente hver skrue på skolen. Han hentet ned baller fra taket (på skolen til barna mine må baller bli liggende til de får sitt regelmessige tilsyn av vaktmestertjenesten de har leid inn), feide skolegården, skiftet lysstoffrør, fikset radiatorer etc. Både hun og han var en del av et arbeidsmiljø. De spiste sine to skiver med gulost og drakk sin sure thermoskaffe sammen med lærerne og de kontoransatte, og var en viktig del av lokalsamfunnet. Noen år senere var disse yrkene outsourcet, og disse to presset ut i trygd. Hvordan i alle dager er dette samfunnsøkonomisk?

Anonymkode: c2d4d...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får barnehage og SFO utvide sine åpningstider enda mer. Tipper det faller i god jord 

Anonymkode: 55dec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...