Gå til innhold

Forbered deg på å jobbe minst 1 timer mer hver dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal fortsette og kose meg hjemme med barna på min selvforsynte gård jeg..så får dere andre jobbe vettet av dere.....🙄😁

Anonymkode: 5b81f...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man burde piske husmødre og alle andre funksjonsfriske som nyter godt av velferdsgoder ut i jobb

Anonymkode: 69ff6...844

Det er da mange som er arbeidsledige, og som gjerne vil jobbe. 

Men hvis det blir sånn at de som allerede har en jobb, må jobbe mer, så blir det jo enda høyere arbeidsledighet!

Anonymkode: b8fb7...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat dette er en av mine kjepphester. Da jeg gikk i barneskolen var det mor til en i klassen min som vasket skolen. Det var også en fast ansatt vaktmester. Vaktmesteren fylte nok ikke full arbeidsuke i effektive arbeidstimer, men han kjente hver skrue på skolen. Han hentet ned baller fra taket (på skolen til barna mine må baller bli liggende til de får sitt regelmessige tilsyn av vaktmestertjenesten de har leid inn), feide skolegården, skiftet lysstoffrør, fikset radiatorer etc. Både hun og han var en del av et arbeidsmiljø. De spiste sine to skiver med gulost og drakk sin sure thermoskaffe sammen med lærerne og de kontoransatte, og var en viktig del av lokalsamfunnet. Noen år senere var disse yrkene outsourcet, og disse to presset ut i trygd. Hvordan i alle dager er dette samfunnsøkonomisk?

Anonymkode: c2d4d...f2a

Vaktmesterne rundt omkring fungerte også som en ekstra voksenressurs for de (les guttene) som trengte litt fri fra timene noen ganger. De kunne henge litt med vaktmesteren og "hjelpe" til litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da blir det slutt på avspasering om sommeren da😉

Jeg jobber allerede rundt 50 timer pr uke, og har aldri tid til å avspasere uansett. Så blir ingen endring for min del😊

Anonymkode: 82f4f...b93

Svært mange av mine arbeidsuker består også av minimum 50 arbeidstimer. Jeg jobber årsverket mitt, inkludert "moms" i løpet av skoleåret + en uke, ingen fare. 

Jeg har ført timeliste et par år, og fylte hegge årene årsverket i løpet av mars og april. Mai og juni jobber jeg med andre ord gratis. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som lærer arbeider jeg allerede minst så lange arbeidsuker. De fleste er lengre. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Du har jo flere ukers ferie enn andre bare kan drømme om. Og selv om du må planlegge , har du barn hos deg bare omtrent halve -1/3 av dagen, 

Jobbet i barnevernet noen år. Der var det 45-50 timers uke hver uke, med jobb i jul , høst-vinterferie og påske (minus helligdagene). I tillegg var det klientmøter hele dager. Rapportering måtte man ofte gjøre etter arbeidstid- og jeg skal si deg det var mye. Alt skal dokumenteres. Eventuell avspasering måtte man ta ut når man hadde tid- noe det aldri ble tid til, for mennesker i krise venter ikke til du er tilbake. 

Synes lærerne er så flinke til å rope om lange dager, når de i virkeligheten har det best av alle. De har også fri når skole/BHG har det, så de får være sammen med ungene istedenfor å «plassere» dem vekk i hver ferie.

just saying...

Anonymkode: f5cca...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pashla skrev:

Hva foreslår du at lærere skal jobbe med om sommeren? 

På SFO for eksempel. 

Anonymkode: f5cca...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som lærer arbeider jeg allerede minst så lange arbeidsuker. De fleste er lengre. 

Anonymkode: eb9d9...c04

Når skal dere lærer slutte med det tullet at dere har lengre arbeidsdager enn de fleste andre?? 

Anonymkode: 2bfe9...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo flere ukers ferie enn andre bare kan drømme om. Og selv om du må planlegge , har du barn hos deg bare omtrent halve -1/3 av dagen, 

Jobbet i barnevernet noen år. Der var det 45-50 timers uke hver uke, med jobb i jul , høst-vinterferie og påske (minus helligdagene). I tillegg var det klientmøter hele dager. Rapportering måtte man ofte gjøre etter arbeidstid- og jeg skal si deg det var mye. Alt skal dokumenteres. Eventuell avspasering måtte man ta ut når man hadde tid- noe det aldri ble tid til, for mennesker i krise venter ikke til du er tilbake. 

Synes lærerne er så flinke til å rope om lange dager, når de i virkeligheten har det best av alle. De har også fri når skole/BHG har det, så de får være sammen med ungene istedenfor å «plassere» dem vekk i hver ferie.

just saying...

Anonymkode: f5cca...d4a

Hvis du mener lærere har det så lukrativt, så er det jo bare å utdanne seg til lærer. Det gjør jeg, ved siden av full jobb i det private næringsliv 😊 Og ja, jeg gleder meg til å ha lange sommerferier sammen med barna mine! Enkelt å få jobb er det og, ettersom det er stor lærermangel. Skjønner ikke hvorfor ikke flere velger læreryrket? Hvorfor gjorde ikke du det?

For øvrig bidrar man jo som arbeidstaker sterkt til svekkelse av arbeideres rettigheter når man aksepterer å jobbe overtid uten å kreve godtgjørelse for det. Det er jo å skyte seg selv i beinet (ref alle «jeg jobber 50 timer i uka uten å få det avspasert, og JEG klager ikke, det er det bare lærerne som gjør!»).

Når det gjelder trådens tema, så er det selvsagt urettferdig at jeg skal jobbe mer for å finansiere godt bemidlede kvinner som velger å jobbe deltid. Øk heller skatten til de som jobber frivillig deltid, de koster velferdsstaten like mye som andre og burde betale like mye som alle andre.

Anonymkode: 68c5a...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Vaktmesterne rundt omkring fungerte også som en ekstra voksenressurs for de (les guttene) som trengte litt fri fra timene noen ganger. De kunne henge litt med vaktmesteren og "hjelpe" til litt.

Helt enig, vaktmestere var gull verdt i vår tid 😊 De fleste som gikk på skolen på 80/90-tallet husker en trivelig vaktmester som hadde mer tid enn lærerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

På SFO for eksempel. 

Anonymkode: f5cca...d4a

Oj, du vet visst ikke så mye om samfunnsøkonomi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø? Jeg trodde det var alle innvandrerne som var skyld i dette. Er det ikke sånn at en somalier på trygd i Norge koster skattebetalerne ca 5 mill? Det sier i allefall resett og dokument. 

Anonymkode: 54997...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hø? Jeg trodde det var alle innvandrerne som var skyld i dette. Er det ikke sånn at en somalier på trygd i Norge koster skattebetalerne ca 5 mill? Det sier i allefall resett og dokument. 

Anonymkode: 54997...881

Og Hegnar. 

https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2017/03/Saa-mye-koster-en-innvandrer

Anonymkode: 54997...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Pashla skrev:

Ja, for DE forteller jo den uhildete sannhet, uten skjeve blikk til egen vinning... 😂

Jeg skjønner du er uenig, men har du er link eller noe annet å vise til som forteller sannheten, da?

Anonymkode: 54997...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Hø? Jeg trodde det var alle innvandrerne som var skyld i dette. Er det ikke sånn at en somalier på trygd i Norge koster skattebetalerne ca 5 mill? Det sier i allefall resett og dokument. 

Anonymkode: 54997...881

Det er den egentlige grunnen. Men det skal dysses ned.

Anonymkode: 5c03e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner du er uenig, men har du er link eller noe annet å vise til som forteller sannheten, da?

Anonymkode: 54997...881

Statistisk sentralbyrå sine sider er åpne for alle.

Og vanlig hoderegning lærte du i barneskolen: skattelette for de få er minus i regnestykket, mens nedskjæringer for de mange er pluss - hvis du ser det fra Solbergs budsjettutregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se deg rundt! På nordmenns forbruk. Har de aller fleste mer enn nok? Ta fra alt tullete luksusforbruk og bruk på sykehus og skole. 

Anonymkode: e51ba...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Pashla said:

Statistisk sentralbyrå sine sider er åpne for alle.

Og vanlig hoderegning lærte du i barneskolen: skattelette for de få er minus i regnestykket, mens nedskjæringer for de mange er pluss - hvis du ser det fra Solbergs budsjettutregning.

Hvor på SSB står den fulle oversikten over kostnadene med innvandring, inkludert fremtidige pensjonsutgfter?

Anonymkode: 5c03e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Se deg rundt! På nordmenns forbruk. Har de aller fleste mer enn nok? Ta fra alt tullete luksusforbruk og bruk på sykehus og skole. 

Anonymkode: e51ba...a7e

Hvem har rett til å bestemme hva som er tullete luksusforbruk. Er det er kommunistisk diktatur du vil ha?

Anonymkode: 5c03e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor på SSB står den fulle oversikten over kostnadene med innvandring, inkludert fremtidige pensjonsutgfter?

Anonymkode: 5c03e...283

Det blir som å spørre "hvor står den fulle oversikten over konsekvensene av dagens utvikling i norsk landbruk." Ikke alle spørsmål har ja/nei-svar, og ikke alle regnestykker kan utregnes i pluss og minus. I sær når du bruker et uttrykk som "innvandring", for hva er nå det? Litauere i byggebransjen? Syrere med krav på asyl? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrens innvandring av asylsøkere og økonomiske flyktninger som aldri kommer til å bidra så vips var noe av problemet løst. Landene som har lukket grensene har innsett alvoret, naive Norge skjønner det for sent desverre 😉

Anonymkode: e19c2...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Begrens innvandring av asylsøkere og økonomiske flyktninger som aldri kommer til å bidra så vips var noe av problemet løst. Landene som har lukket grensene har innsett alvoret, naive Norge skjønner det for sent desverre 😉

Anonymkode: e19c2...8b6

Med 1,62 fødte barn pr. kvinne i Norge, så vil du nok se at den økonomien ikke holder så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Begrens innvandring av asylsøkere og økonomiske flyktninger som aldri kommer til å bidra så vips var noe av problemet løst. Landene som har lukket grensene har innsett alvoret, naive Norge skjønner det for sent desverre 😉

Anonymkode: e19c2...8b6

Viktigere å ta imot flyktninger fra kriger vi selv har vært med å starte med innblanding gjennom bombing, våpensalg og økonomisk støtte og opptrening til opprørsstyrker, enn å gi skattelette til de aller rikeste. 

Hvem sier at de aldri kommer til å bidra? Har du sett hvem som vasker gulvene og jobber på sykehjemmene rundt omkring?

Anonymkode: 00ff9...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Pashla said:

Med 1,62 fødte barn pr. kvinne i Norge, så vil du nok se at den økonomien ikke holder så lenge.

Når roboter og automatisering kommer for fullt kommer det til å gå helt fint.

Anonymkode: 5c03e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pashla said:

Det blir som å spørre "hvor står den fulle oversikten over konsekvensene av dagens utvikling i norsk landbruk." Ikke alle spørsmål har ja/nei-svar, og ikke alle regnestykker kan utregnes i pluss og minus. I sær når du bruker et uttrykk som "innvandring", for hva er nå det? Litauere i byggebransjen? Syrere med krav på asyl? 

Flyktninger og sylsøkere. Vi ser hvor flott det går i Sverige. 

Anonymkode: 5c03e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...