Gå til innhold

Jeg misliker virkelig foreldrene til sønnens bestevenn.

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da ville jeg spurt direkte. Sagt at alternativet hvis de skal fortsette å være så vanskelige når det gjelder henting, er at gutten ikke kan være hos dere. Og spurt om det er det de vil. Er de så late så setter de sikkert nok pris på alenetiden til at det er verdt en kjøretur...

Anonymkode: eb42e...957

Jeg er bare litt redd for at de da splitter guttene. De er virkelig typen til det. Det var en mor som begynte å si nei og bli litt krass med de og da avsluttet disse foreldrene vennskapet. 

Unnskyldningene er også ganske tåpelige. Feks at mannen er på jobbreise og mor har satt på tørketrommel hun ikke kan dra fra. Og at hun ikke har sjans fordi hun koker langtidsmat (hva nå det er). Jeg vet at mannen der jobber mye i utlandet og at hun jobber sene kvelder. Begge foreldrene har master og enda mer enn det, men de kan vel ikke ha en hverdag som er så fryktelig stressende at det ikke er plass til sønnen i den? De har bare dette ene barnet og likevel lager de langtidsmiddager de spiser alene? 

Anonymkode: 022e4...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er bare litt redd for at de da splitter guttene. De er virkelig typen til det. Det var en mor som begynte å si nei og bli litt krass med de og da avsluttet disse foreldrene vennskapet. 

Unnskyldningene er også ganske tåpelige. Feks at mannen er på jobbreise og mor har satt på tørketrommel hun ikke kan dra fra. Og at hun ikke har sjans fordi hun koker langtidsmat (hva nå det er). Jeg vet at mannen der jobber mye i utlandet og at hun jobber sene kvelder. Begge foreldrene har master og enda mer enn det, men de kan vel ikke ha en hverdag som er så fryktelig stressende at det ikke er plass til sønnen i den? De har bare dette ene barnet og likevel lager de langtidsmiddager de spiser alene? 

Kjenner det blir rimelig tåpelig nå. Men fortsett som du gjør. I tillegg har du og tørketrommel. Du lager óg mat. Du har unger som sover. Altså, jeg skjønner GODT at du ikke vil ha splittelse. 

Anonymkode: d87ad...110

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner det blir rimelig tåpelig nå. Men fortsett som du gjør. I tillegg har du og tørketrommel. Du lager óg mat. Du har unger som sover. Altså, jeg skjønner GODT at du ikke vil ha splittelse. 

Anonymkode: d87ad...110

I dag må jeg sende han hjem i det jeg kommer hjem fra jobb. I morgen er det trening, så da kommer han vel etter skolen da også.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I dag må jeg sende han hjem i det jeg kommer hjem fra jobb. I morgen er det trening, så da kommer han vel etter skolen da også.

Dette må du som voksen ta styringen på, tenker jeg. Det er lov å si at det ikke passer at gutten blir med hjem i morgen. Det er ikke værre enn det. Og så kan du jo legge til at han gjerne kan bli med hjem en annen dag - når det passer for begge parter. 

Og hvis disse foreldrene ikke tåler mer motstand enn som så..., janei... da får de mange vanskelige dager i årene framover... 

Kvinn deg opp og ta litt styring! Det går an å gjøre det på en relativt positiv måte. Det er fint at du har guttens beste i mente, men du må ta vare på deg selv og dine egne barn også. 

Anonymkode: 0fb65...288

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars lille gutt. Hvis du orker, så håper jeg du fortsetter sånn som du har gjort. For det kan vise seg at du og ditt hjem er det trygge holdepunktet i tilværelsen han sin

Anonymkode: 29695...771

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da får du være i forkant og sende foreldrene en sms i dag:

Hei kanskje ... kan bli med ... hjem i morgen og så kan dere kjøre til og fra trening denne gangen?

Syns vi kan ta annen hver gang fra nå.

Anonymkode: 954ce...318

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tørketrommel kan stå på pause mens hun kjører. Samme kan en middag, den koker på ettervarmen. Bare påskudd.

Anonymkode: 0b6c0...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...