Gå til innhold

Jeg misliker virkelig foreldrene til sønnens bestevenn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener du kan sende hjem gutten med god samvittighet når du kommer hjem fra jobb, de dagene det ikke passer. Det er jo ikke normalt at han skal være der hver dag og at du må hjelpe han med lekser, gi han middag osv. Får du krasse meldinger da, så må du bare si det som det er.

Anonymkode: 5cfac...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst vil jeg si at det er flott du tar vare på gutten og at han tydeligvis er velkomme hos deg. Det virker som du strekker deg langt for at han skal ha det bra. Samtidig la du disse foreldrene tråkke på deg. De har funnet ut av at du ordner og fikser og da slipper de mye jobb og stress.Om ikke du skal bli sittende som sjåfør, kokk og ekstra mamma for barnet må du stå opp for deg selv. Jeg synes du kan sende de en SMS før du mener det er gå hjem tid om at nå skal Per hjem for Simon skal snart legge seg (eller et eller annet) og at om ikke de har hentet innen kl XX så sender du ham gående hjem.

Om de sender meldinger om hvorfor har Per ikke fått mat så sier du at det ikke var middag før han skulle gå og at det faktisk ikke er din rolle å gi han mat.

Stå opp for deg selv og sett foten ned.

Anonymkode: 32b2d...885

Skrevet

Meld igjen og igjen. Og send han hjem tidlig. Ignorer de psyko meldingene. Dette er absolutt en bv sak. Foreldrene er jo ubrukelige.

Anonymkode: 3e6e7...42b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Meld igjen og igjen. Og send han hjem tidlig. Ignorer de psyko meldingene. Dette er absolutt en bv sak. Foreldrene er jo ubrukelige.

stakkars bv som får en sånn fillesak, godt de ikke gjør det noe med det da, er ikke noe sak dette

Anonymkode: 2c48f...6ef

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja, i alle fall ikke en fillesak som denne, bv har mer enn nok og gjøre

Barnevernet skal verne om barns beste. Det er definitivt ikke det beste for denne gutten å sitte her kveld etter kveld.

Anonymkode: 022e4...886

Skrevet

Her har vi det på samme måte med en jente i klassen til min datter. Alle foreldrene i klassen er møkk lei, og nå har jenta mer eller mindre flyttet inn hos oss. Barnet har i tillegg en del diagnoser, så hun er en utfordring oss som synest så synd i henne at vi bare har forbarmet oss over henne. Barnet sitter på til skolen og hjem igjen hver dag, og hun bønnfaller meg nærmest om å få være med oss hjem fordi hun ikke vil være alene hjemme til langt utpå kveld fordi hun er husredd og fordi foreldrene aldri kommer tidlig hjem fra jobb. Nå har foreldrene skaffet henne to katter, som de tror er løsningen. Det er det jo ikke det ungen trenger. Foreldrene kjører til jobb før ungen er stått opp om morgenen og er hjemme etter det som er leggetid for ungene her i huset. Så jeg sender henne hjem, rett nedi veien her, sånn når min jente legger seg. Dette barnet sitter da oppe til 22-23 hver kveld. 

Her har både barnevern, bup og ppt vært med i bilde. For det er visst noen gjengangere som melder disse foreldrene, men tror folk snart gir opp når det kommer til bv ihvertfall. Foreldrene lover bot og bedring, det varer i ca 2 uker, så er det påan igjen. 

Det er synd på disse barna , når ikke det offentlige griper inn, som de er pliktig til, så er ungene prisgitt de andre voksne rundt seg. 

Anonymkode: 13d93...475

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

stakkars bv som får en sånn fillesak, godt de ikke gjør det noe med det da, er ikke noe sak dette

Du kan umulig mene at dette ikke er en sak? Du vet at barna ikke blir hentet ut av hjemmene ved alle tilfeller det er noe å gjøre i en bekymringsmelding? Foreldrene kan blant annet få veiledning, hjelp, osv. 

HI, synes du gjør det rette og det er ikke så mye mer å gjøre når du har meldt i fra. Eller, du kan høre med skolen om de tenker noe rundt gutten. Selv om de ikke kan si noe, kan de følge litt ekstra med. Og du kan ringe barnevernet og høre om saken er henlagt eller ikke, hvis du ikke har meldt inn anonymt.

Anonymkode: 44b70...743

Skrevet

Jeg ville vurdert å forsøke å sette litt grenser for en periode hvis jeg var deg. F.eks. med at gutten ikke kan bli med sønnen din hjem hver dag og at du bestemmer når han må dra hjem når han er på besøk. 

Og dette trenger man ikke gjøre på en negativ måte. Han kan være hos dere når det passer for dere. Hvis det ikke passer for dere, så må han gå hjem eller bli hentet. 

Dette er ikke nødvendigvis en barnevernssak, men helt klart slitsomt for barnet det gjelder og andre barn og deres foreldre.

Anonymkode: 0fb65...288

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først og fremst vil jeg si at det er flott du tar vare på gutten og at han tydeligvis er velkomme hos deg. Det virker som du strekker deg langt for at han skal ha det bra. Samtidig la du disse foreldrene tråkke på deg. De har funnet ut av at du ordner og fikser og da slipper de mye jobb og stress.Om ikke du skal bli sittende som sjåfør, kokk og ekstra mamma for barnet må du stå opp for deg selv. Jeg synes du kan sende de en SMS før du mener det er gå hjem tid om at nå skal Per hjem for Simon skal snart legge seg (eller et eller annet) og at om ikke de har hentet innen kl XX så sender du ham gående hjem.

Om de sender meldinger om hvorfor har Per ikke fått mat så sier du at det ikke var middag før han skulle gå og at det faktisk ikke er din rolle å gi han mat.

Stå opp for deg selv og sett foten ned.

Anonymkode: 32b2d...885

Jeg ender opp med å ikke kjøre, men det er fryktelig slitsomt å måtte dille

med voksne mennesker for at de skal få barnet sitt hjem fra besøk. Jeg har vært litt i forkant noen ganger og sendt SMS på torsdager med «i helgen skal vi reise bort, så dessverre kan ikke xxx bli med hjem da». Likevel dukker han opp her etter skolen. Og jeg må kjøre han hjem før vi kommer oss av sted. Det forsinker oss ikke så mye, men det ble jo gitt beskjed

Skrevet

Greia er , at det blir veldig feil om disse ungene skal vokse opp hos hi eller hun med hun jenta. Om de skulle flytte har disse ungene ingen... siden dere ikke er det lenger. Bv må få foreldrene til å bli foreldre el la ungene få nye hjem.  Vanvittig. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan umulig mene at dette ikke er en sak? Du vet at barna ikke blir hentet ut av hjemmene ved alle tilfeller det er noe å gjøre i en bekymringsmelding? Foreldrene kan blant annet få veiledning, hjelp, osv. 

HI, synes du gjør det rette og det er ikke så mye mer å gjøre når du har meldt i fra. Eller, du kan høre med skolen om de tenker noe rundt gutten. Selv om de ikke kan si noe, kan de følge litt ekstra med. Og du kan ringe barnevernet og høre om saken er henlagt eller ikke, hvis du ikke har meldt inn anonymt.

Anonymkode: 44b70...743

er en fillesak og det mener jeg, vet bv ikke bryr seg uansett

Skrevet

Herregud du anonyme som sier det er en fillesak er du mora til den stakkars gutten? Du er helt på viddene.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du utdype litt hvorfor dette er en fillesak? Jeg tenker mer at du føler deg truffet på et eller annet vis.

Anonymkode: a127e...57e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener det er ok å la barn føle seg verdiløse for foreldrene sine? Jeg vet jo ikke om det er slik han føler det eller ikke, men det får jeg uansett ikke vite før han blir eldre eller kanskje ikke i det hele tatt. Det er foreldrenes jobb å øa barna føle at de er verdt noe og at de er elsket. Klarer ikke foreldrene det, så må de ha hjelp til det. Og hvem skal hjelpe de om ikke barnevernet skal det?

Skrevet

Det er ikke en barnevernsak at noen ikke henter barna fra vennebesøk.

Men om du ikke kan hente barnet kan du heller ikke sende det på vennebesøk langt avsted. 

To dager i uken har jeg ikke mulighet til å hente min datter på ettermiddagen, og det ber hun. Så jeg sier til henne at skal du leke med noen tirsdag og torsdag må du enten gå hjem selv eller helst ta med noen hjem hit. Jeg har ikke bil de to ettermiddagene. 

Disse foreldrene hi snakker om tar ikke ansvar, de mener at når hi tillater besøk utover ettermiddagen må hun også kjøre gjesten hjem, men de mener også at hi ikke skal sende barnet hjem tidlig, alt blit galt. Men det er likevel ikke en barnevernsak om dette er det eneste som skurrer i omsorgen der. 

Om jeg var deg hi ville jeg sendt barnet hjem mens det var lyst alle dager bortsett fra dagen det er trening. Får du en sur melding på det svarer du bare helt konsekvent : Jeg har pga legging og oppfølging av yngre søsken ikke mulighet til å kjøre deres sønn hjem senere, så da må han gå selv mens det er lyst. Men de dagene dere har mulighet til å hente han selv er han hjertelig velkommen til å leke lenger"

Anonymkode: db78a...08f

Skrevet

Dette er barnevernsak i stor grad.Å ha barn å ikke ta seg av de å lempe ansvaret over på andre....De må lære seg å ta foreldrerollen og trenger veiledning.             Du Hørest ut som en fantastisk person som virkelig gjør forskjell i den lille gutten sitt liv.

Anonymkode: 398e9...ad3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

er uansett ikke en bv sak, de gjør neppe noe med det, er jo du som er litt vanskelig her også som ikke kjører han hjem

Dette er bv sak. Jeg var oppi helt lik situasjon som hi, skulle nesten tro det var samme gutt det var snakk om. Jeg meldte til bv og det ble satt i gang undersøkelse og bv er fremdeles inne i bildet nå 1,5 år senere. Så fortsett å meld hi. 

Anonymkode: 810d2...fb6

Skrevet

ja, i alle fall ikke en fillesak som denne, bv har mer enn nok og gjøre

Jo, dette er alvorlig, faktisk veldig alvorlig.  Her er det foresatte som ikke tar hånd om eget barn, men forventer at andre skal gvære det.

Skrevet

Går guttene hjem fra skolen alene og er hjemme alene hos dere til du kommer hjem?

Anonymkode: 2ba89...a95

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går guttene hjem fra skolen alene og er hjemme alene hos dere til du kommer hjem?

Ja, det gjør de

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjør de

Og de er 6 år gamle?

Skrevet

Og de er 6 år gamle?

Ja. De slutter på skolen 14.15 og går da hjem og er her en time før jeg kommer hjem

Skrevet

Ja. De slutter på skolen 14.15 og går da hjem og er her en time før jeg kommer hjem

Jeg ville sagt til egen unge at den ikke lengre får ta med andre unger hjem etter skolen, men at vi kan avtale besøkk til etter middag de dagene det passer og at de som får bli med og trenger å følges hjem blir hentet av foreldrene sine i rett tid eller så kan de ikke komme på besøk.

Jeg ville også forventet at vi hadde delt på å kjøre ungene til og fra trening. Annen hver gang eller ikke tatt med andre i det hele tatt.

Ungen din trenger andre venner også enn å bare være støttekontakt for unge til udugelige foreldre.

Anonymkode: 954ce...318

Skrevet

Siden du mener det, så går du i samme kategori som dem selv. Foreldre som ikke er egnet. 

Anonymkode: 0ff6f...6d2

Skrevet

Først og fremst er det jo kjempefint at dette barnet har en familie å være hos når ens egen ikke duger. 

Men du må sette noen grenser. Først og fremst, si fra når det ikke passer. Ingen forventer at barna MÅ ha besøk hver eneste dag. 

Gi klar beskjed om at du ikke kan kjøre mer. Du har mindre barn å ta deg av. 

Du må rett og slett sende barnet hjem før det blir mørkt. Sånn er det bare. Når ungene blir eldre vil jo dette endre seg, men for nå må du bare gjøre det. Å ha gjester selv etter at dine egne unger har lagt seg er jo merkelig. 

Barnevernet vil nok ikke få gjort så mye i denne saken. Derfor må du bare stå i det og velge å sette noen grenser for deg selv samtidig som du prøver å ta vare på barnet. Du må bare presisere til han at han må hjem før det blir mørkt slik at han ikke tror at han er kastet ut. 

Anonymkode: c504f...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...