Gå til innhold

Skravleside imens vi venter... 😀


Snart_mammatil2

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Emi81 skrev:

Du har alltid litt LH i kroppen, så eggløsningstester har alltid to streker.

Har du testet med g-test etter tr var ferdig? 

Hvilke eggløsningstester bruker du? Sensitive eller vanlige?

Nei jeg har ikke tatt en graviditetstest etter TR. Jeg bruker noen fra babyplan. Det er sånne små strips med litt blått på. Jeg har hatt rosa utflod på papiret hvert toalettbesøk i dag. Kan det være TR som kommer igjen etter så kort tid? Kan ikke se noe antydling til eggløsingsslim heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Preggo2018 skrev:

Nei jeg har ikke tatt en graviditetstest etter TR. Jeg bruker noen fra babyplan. Det er sånne små strips med litt blått på. Jeg har hatt rosa utflod på papiret hvert toalettbesøk i dag. Kan det være TR som kommer igjen etter så kort tid? Kan ikke se noe antydling til eggløsingsslim heller :(

Jeg har eggløsning hele tiden i følge babyplan sine strimler.. så kanskje du skulle ha prøvd en annen type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emi81 skrev:

Jeg har eggløsning hele tiden i følge babyplan sine strimler.. så kanskje du skulle ha prøvd en annen type?

Vet du hvilken som er bra og ikke?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Preggo2018 skrev:

Vet du hvilken som er bra og ikke?☺️

Jeg har brukt ovulationtest fra Wish. Fungerer! Og til en latterlig pris! Se bilde 

Screenshot_20180218-230314.png

Endret av Snart_mammatil2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Jeg har brukt ovulationtest fra Wish. Fungerer! Og til en latterlig pris! Se bilde 

Screenshot_20180218-230314.png

Jøss... 😮

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Preggo2018 skrev:

Vet du hvilken som er bra og ikke?☺️

Sist jeg ble gravid brukte jeg faktisk clearblue rosa. Men A1 sine tester har også vært tydelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Lever dere som gravid i DPO dagene? Mtp mat o.l?

Nei, slapper av. Uansett får jo ikke embryoet næring fra mor den første tiden, så tar ikke skade av kosten da. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Emi81 skrev:

Nei, slapper av. Uansett får jo ikke embryoet næring fra mor den første tiden, så tar ikke skade av kosten da. 😊

Ikke næringen jeg tenker på.. men det her :

Screenshot_20180219-134425.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Preggo2018 skrev:

Hei.

Jeg er ikke så god på dette med eggløsning og sykluser osv. I følge appen(e) har jeg eggløsning mellom 15.-23.februar. Jeg har en syklus på omtrent 34 dager. Jeg og kjæresten min har hatt regelmessig sex. I går og i dag har jeg hatt rosa utflod. Den ene gangen var det gjennomsiktig slim med blod. Dette har jeg aldri hatt før. Hva kommer det av? Siden mensen har jeg hatt murringer i magen og vært svimmel. Eggløsningstestene har gitt samme utslag hver gang siden en uke før mens. Tok to graviditetstester før mensen. Den ene var svakt positiv og den siste var negativ også kom mensen. Hvorfor viste testen svak positiv? Og hvorfor viser eggløsningstestene en svak strek ved siden av kontrollstreken hver gang? Jeg har testet nå tre dager på rad og det er ingen tegn til økning selv om jeg i teorien skal ha eggløsning nå. Googler meg i hjel og skjønner ingenting. Skal til legen på torsdag for å sjekke om noe er galt. Kan også tilføye at vi har hatt sex uten beskyttelse i omtrent et år uten at jeg har blitt ordentlig gravid. Mistet to ganger rundt julen 2016. Håper noen vil svare :)

Slim med litt blod i rundt el er som oftest tegn på at du er ekstra fruktbar 😊

Kan det ha vært kjemisk siden du fikk positiv så negativ?

El tester har alltid 2 streker 😊 styrken er forskjellen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Ikke næringen jeg tenker på.. men det her :

Screenshot_20180219-134425.png

Det er viktig å slappe av når man prøver. Men det finnes varmebehandlet salami og en kan ha spekeskinke og pepperoni på pizzaen før man hiver den i ovnen uten å bekymre seg for slikt. 😊😜 Jeg drikker kanskje 5 ganger i året, så det er ikke noe problem det heller. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidleg etter eggløsning kan man begynna å testa med tidleg graviditetstest? 🤔 Eg er 7 eller 8 dagar over eggløsning idag

Anonymkode: b15c3...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tidleg etter eggløsning kan man begynna å testa med tidleg graviditetstest? 🤔 Eg er 7 eller 8 dagar over eggløsning idag

Anonymkode: b15c3...c56

Om du klarer å vente er sjansen størst for å få riktig svar fra 12 dpo, det anbefales jo å se om mens uteblir, men det er vanskelig å vente så lenge.. selv har jeg fått positiv test sent. En gang 8 dager etter el, men da hadde jeg negative tester frem til ikm før jeg igjrn fikk et kryss. Så den testen jeg tok 8 dager etter var nok ekstra sensitiv i forhold til andre tester av samme merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har oplevd å plutselig miste el slim? 🤔

Skulle hatt el på lørdag eller søndag, men har enda ikke fått slimet? Og etter livmortappen å bedømme har el heller ikke vært 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LilleStjerneLill skrev:

Noen her som har oplevd å plutselig miste el slim? 🤔

Skulle hatt el på lørdag eller søndag, men har enda ikke fått slimet? Og etter livmortappen å bedømme har el heller ikke vært 🤔

Jeg fikk ikke el slim denne gangen🙄 men jeg har hatt blod på papiret i eggløsningen. Har forstått at det betyr ekstra fruktbar. Forrige måned var det ekstremt mye el slim! Har det noe å si at det ikke kommer noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Preggo2018 skrev:

Jeg fikk ikke el slim denne gangen🙄 men jeg har hatt blod på papiret i eggløsningen. Har forstått at det betyr ekstra fruktbar. Forrige måned var det ekstremt mye el slim! Har det noe å si at det ikke kommer noe?

Og hvordan skal livmortappen kjennes ut i eggløsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Preggo2018 skrev:

Og hvordan skal livmortappen kjennes ut i eggløsningen?

Ikke hatt blod heller 🤔 bare vært litt mer "vannete" (men kanskje pga veldig mye sex😇) 🤔

Aldri opplevd at det ikke kommer noe slim (sjekker det siden jeg ikke temper/bruker el tester), så litt rart for min del

 

Her er litt info, men husk det er forskjellig fra person til person 😊

 

Plassering og konsistens på ulike stadier i syklusen:

Før eggløsning:

  • Hard
  • Lukket
  • Lavt plassert i skjeden
  • «Tørr» eller litt fuktig
  • Kan være litt bakovervendt
  • Rosarød i fargen

Like før/under eggløsning:

  • Myk
  • Åpen
  • Høyt plassert i skjeden
  • Glatt og sleip
  • Sentrert i skjeden
  • Rosarød i fargen

Etter eggløsning:

  • Hard
  • Lukket
  • Lavt plassert i skjeden
  • «Tørr» eller litt fuktig
  • Kan være litt bakovervendt
  • Rosarød i fargen

Like før/under mensen:

  • Åpen
  • Hard
  • Lavt plassert i skjeden
  • Fuktig
  • Kan være bakovervendt

Ved tidlig svangerskap:

  • Tett lukket
  • «Plugget igjen
  • Lavt plassert hos noen, høyt plassert hos andre
  • Kan være bakovervendt
  • Blålilla i fargen
  • Både myk og hard – hard inni, men med «et mykt lag» utenpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LilleStjerneLill skrev:

Ikke hatt blod heller 🤔 bare vært litt mer "vannete" (men kanskje pga veldig mye sex😇) 🤔

Aldri opplevd at det ikke kommer noe slim (sjekker det siden jeg ikke temper/bruker el tester), så litt rart for min del

 

Her er litt info, men husk det er forskjellig fra person til person 😊

 

Plassering og konsistens på ulike stadier i syklusen:

Før eggløsning:

  • Hard
  • Lukket
  • Lavt plassert i skjeden
  • «Tørr» eller litt fuktig
  • Kan være litt bakovervendt
  • Rosarød i fargen

Like før/under eggløsning:

  • Myk
  • Åpen
  • Høyt plassert i skjeden
  • Glatt og sleip
  • Sentrert i skjeden
  • Rosarød i fargen

Etter eggløsning:

  • Hard
  • Lukket
  • Lavt plassert i skjeden
  • «Tørr» eller litt fuktig
  • Kan være litt bakovervendt
  • Rosarød i fargen

Like før/under mensen:

  • Åpen
  • Hard
  • Lavt plassert i skjeden
  • Fuktig
  • Kan være bakovervendt

Ved tidlig svangerskap:

  • Tett lukket
  • «Plugget igjen
  • Lavt plassert hos noen, høyt plassert hos andre
  • Kan være bakovervendt
  • Blålilla i fargen
  • Både myk og hard – hard inni, men med «et mykt lag» utenpå

Takk. Jeg blir aldri klok på tappen. De gangene jeg kjenner er den hard, men myk/slimete i midten🤨 så vet egentlig ikke hva den forteller😂 har eggløsning nå. Er spent på om det skjer noe denne gangen. Har prøvd i over et år. Hvor lenge har dere prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 minutter siden, Preggo2018 skrev:

Takk. Jeg blir aldri klok på tappen. De gangene jeg kjenner er den hard, men myk/slimete i midten🤨 så vet egentlig ikke hva den forteller😂 har eggløsning nå. Er spent på om det skjer noe denne gangen. Har prøvd i over et år. Hvor lenge har dere prøvd?

Nei ikke helt lett å skjønne 😂 gir mest indikasjon på når el er da 😛 da blir den veeeldig myk 😛 ellers er den som nesetippen (ca) 😂 min er fotsåbidt våt/slimete hele syklusen, så der stemmer ikke det over på meg 😛 å man må kjenne etter i en stund før man merker noe  😛 å samme tidspunkt på dagen 😛

Dette er 7'ende mnd vi prøver 😊 

Endret av LilleStjerneLill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Emi81 skrev:

Sist jeg var gravid lukket tappen seg på 13 dpo, den var åpen helt frem til da. 

Det er litt skummelt å kjenne. Er redd for å «ødelegge» noe. Tror dere på at det er mindre sjanse og bli gravid hvis man stresser med det? Da tenker jeg på all testingen og lesing på forum osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Preggo2018 skrev:

Det er litt skummelt å kjenne. Er redd for å «ødelegge» noe. Tror dere på at det er mindre sjanse og bli gravid hvis man stresser med det? Da tenker jeg på all testingen og lesing på forum osv.

Tappen får jo "juling" når en har sex, så tror den tåler forsiktig beføling av en ren finger med kortklippet negl. ;)

En må ikke kjenne, jeg sjekket ikke tappen før på nr 3 selv. Føler meg tryggere på egen kropp nå enn før jeg ble mamma. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Preggo2018 skrev:

Hvordan går det med dere?

Her er vi i en spennende tid 😂 tror jeg ser streker på testene, men er så svaaaake at jeg tror det er innbilning 😂 Nå er siste test tatt 🙈 legger ved et bilde, nederste er fra 11dpo den øverste fra kveld 10 dpo. De kommer tydeligere frem når testene tørker 

 

 

20180224_070353.jpg

Endret av Snart_mammatil2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...