Gå til innhold

Ikm uke 35 ✳


AkkMa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Pco-prøver skrev:

Åå, så bra! :) Så fantastisk <3 

Jeg skjønner det såå godt. Du får kjøpe noe når du er klar for det selv! :) Noen sier man ikke skal kjøpe før uke 12, men det må vel være innafor å kjøpe noe før det om man ønsker. Jeg må si jeg har troa på visualisering, jeg. Jeg tenker liksom ikke om å gjøre alle innkjøp fra klær til vogn og bilsete før barnet er unnfanget heller, men bare en liten body og et par sokker for å bare ha noe konkret å se frem til må jo være innmari fint :) 

Får bare svar på hormonprøver (fsh, LH, progesteron og østradiol), planen jeg har fått fra gynekologen innebærer å ta graviditetstest kun dersom disse hormonprøvene bekrefter eggløsningen. Spennende :)

Tusen takk! Gøy å lese dine erfaringer!! :D Fredag blir potensielt en spennende kveld! :) 

Åh! Hold oss gjerne oppdatert! 

Jeg er helt enig! Visualisering er viktig ☺️ skal få med mannen på pittelitt shopping!

Og som sagt, sender varme tanker i din retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, minera2011 skrev:

Tok en test nå for å sjekke.. er 9 dpo og den er veldig svakt positivt 😁 lov å håpe!!

Bilde ?

Anonymkode: d9d2a...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, minera2011 skrev:

Tok en test nå for å sjekke.. er 9 dpo og den er veldig svakt positivt 😁 lov å håpe!!

Åh'! Så spennende!! Vil du dele bilde? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å ta bilde, men kommer liksom ikke så godt frem på bilde. Men skal ta en test i morgen tidlig å se om den er tydligere ds og dele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd med valpene dine Minera :(  håper det går bra med den stakkars mammen og at hun kommer fort over det...

Det må ha vært veldig traumatisk opplevelse for dere også.. Føler med deg!

Så kjekt at det kommer noen positive tester i det minste da :) hvilke tester bruker du? Dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Så grusomt med den kjære hunden din! Dette må ha vært traumatisk. Masse god bedring til henne :hjerte:

Har også plutselig innsett at jeg kanskje tilhører IKM uke 34, jeg. Tenkte litt feil... Håper det er ok at jeg blir litt hos dere, nå har jeg liksom blitt så engasjert i deres eventyr :)

Trenger litt øyehjelp og tolkehjelp nå, da. Har hatt litt stikkende smerte på høyre side, litt liknende smerter som eggløsning. De varer typ bare et par sekunder og var verst for et par dager siden. Er litt redd for sånn graviditet i eggstokken. Men kanskje jeg overdriver?

Synes ikke streken har blitt så mye mørkere heller. Er IKM og 13dpo idag, men har ingen symptomer på mens. Er litt engstelig jeg nå! Bør jeg ringe legen? Eller er det normalt å ha litt smerter? 

Legger ved bilde! Setter pris på all hjelp og vær gjerne ærlige :hjerte:

IMG_6923.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mandys skrev:

Uff! Så grusomt med den kjære hunden din! Dette må ha vært traumatisk. Masse god bedring til henne :hjerte:

Har også plutselig innsett at jeg kanskje tilhører IKM uke 34, jeg. Tenkte litt feil... Håper det er ok at jeg blir litt hos dere, nå har jeg liksom blitt så engasjert i deres eventyr :)

Trenger litt øyehjelp og tolkehjelp nå, da. Har hatt litt stikkende smerte på høyre side, litt liknende smerter som eggløsning. De varer typ bare et par sekunder og var verst for et par dager siden. Er litt redd for sånn graviditet i eggstokken. Men kanskje jeg overdriver?

Synes ikke streken har blitt så mye mørkere heller. Er IKM og 13dpo idag, men har ingen symptomer på mens. Er litt engstelig jeg nå! Bør jeg ringe legen? Eller er det normalt å ha litt smerter? 

Legger ved bilde! Setter pris på all hjelp og vær gjerne ærlige :hjerte:

IMG_6923.JPG

Hører egentlig ikke til her, men sniker litt fra andre trimester. Det er helt normalt med stikking og murring 😊 Synes du har veldig fin økning på testene! Du kan nok senke skuldrene nå, du er jo gravid! 😁 gratulerer så mye! 

Anonymkode: 0df0c...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare slappe av Mandys :) det er helt normalt med vondter i svangerskapet. Ei heller har d vært gravid før så livmoren din har aldri opplevd å legge tilrette for et plutselig voksene embryo, eller en platocyst er det vel foreløpig. Egget vokser ikke på sin ferd, men skyter fart med en gang det fester seg så det er mye som skjer nedi der :)

I mine to første svangerskap kunne jeg faktisk grine av smerte noen ganger.. det er normalt. Om man blør samtidig skal man være obs og kontakte lege.  

Testene dine eg også helt normale, de vil bli sterkere skal du se, normalt at de stangnerer litt, også opplevd at de blir svakere får å bli sterkere igjen. testene er forskjellige også. Kos deg og nyt dette du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 7 dpo og klør etter å teste.. vet det er mulig å få skygge i dag, men vil ikke vite noe enda(sier en del av meg)

Føler virkelig noe er på gang altså (tenk at jeg skriver det).. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så betryggende å høre :) Er nok også litt engstelig av meg som type. Så er veldig veldig takknemlig for litt betryggelse. Tusen takk!

Åh! Det skjønner jeg så godt at du gjør!! Når tenker du å teste? Du har vel begynt å kjenne kroppen din såpass godt etter svangerskap at du vet det er noe på gang :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mandys skrev:

Åh! Så betryggende å høre :) Er nok også litt engstelig av meg som type. Så er veldig veldig takknemlig for litt betryggelse. Tusen takk!

Åh! Det skjønner jeg så godt at du gjør!! Når tenker du å teste? Du har vel begynt å kjenne kroppen din såpass godt etter svangerskap at du vet det er noe på gang :nigo:

Jeg sier barre. GRATULERER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mandys skrev:

Åh! Så betryggende å høre :) Er nok også litt engstelig av meg som type. Så er veldig veldig takknemlig for litt betryggelse. Tusen takk!

Åh! Det skjønner jeg så godt at du gjør!! Når tenker du å teste? Du har vel begynt å kjenne kroppen din såpass godt etter svangerskap at du vet det er noe på gang :nigo:

Det er sunt å være engstelig når man ikke vet hva som skjer ;) 

Nja, vet ikke helt hva jeg tenker jeg. Et sted inni hodet mitt diskuterer vilt om hvordan jeg i alle dager skal takle dette om jeg faktisk har rett, noe jeg helt ærlig tror jeg har. Men jeg vet også at kroppen kan lure en til å tro det. Det som gjør at jeg mistenker noe lenge før jeg kan se det på en test er at jeg har fått løs mage (sorry altså). Jeg begynte å tempe i Mai2014, ta tok jeg ut spiralen og vi begynte å snakke om å få en til. Av legen fikk jeg anbefalt å hoppe over en syklus slik at kroppen fikk bygget opp en god nok hinne inni der (er mulig noe de sier fordi at med spiral så får ikke kroppen gjort en god jobb mens man har den). 

 

Jeg ble gravid i slutten av juni14 og noterte meg i FF charten at magen var løs.

Jeg mistet den gangen og kroppen slet i mange mnd med å stabilisere seg etter cytotec kur. Ble gravid igjen på julaften14 og norterte ned den gangen også at magen var løs (sliter sjeldent med magen om jeg ikke er gravid)

Vi skulle prøve på to tette og ble gravid april16. Noterte også den gang at magen var på tur... 

Så; jeg har ikke så mye å sammenligne med da jeg ikke har hatt så mange sykluser å sammenligne med der jeg har tatt notater. Og jeg føler meg helt normal, bare med en urolig mage og en stemme i hodet som sier at dette er reelt!

Det skal bli artig å se om det stemmer :P Mannen min får vel hetta.. Vi har stort sett brukt kondom og planlagt prøving fra Mai18, men akkurat sist uke var vi vel så langt inne i drømmeland og hoppet over tanken på hva en liten "sjappis" kan resultere i..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta en test istad, på "second morning urine", og jeg syns jeg kunne skimte en svak, svak rosa skyggestrek.. Men jeg har sett feil før, så godt mulig jeg hadde på meg ønskebrillene mine...

Men jeg har litt menslignende smerter, som jo har vist seg å være et godt tegn før såpass tidlig, og er noe kvalm. Så håper håper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 dpo, og idag fikk jeg høre ordene jeg har drømt å høre siden vi begynte hormonbehandlingen - og de ordene var "Progesteron: 37"

Sammen med de andre resultatene (Fsh 2, LH 5, progesteron 37, østradiol 0,61) så betyr det at jeg faktisk hadde eggløsning for en uke siden! Hurra! Jeg har aldri målt progesteron over 8, noen gang. Det vil si at letrozolen har gitt meg EL denne syklusen! 

Jeg skal definitivt teste i løpet av helga, vil helst teste i morgen... Jeg hadde en kjemisk graviditet forrige syklus, fikk den gangen positive tester tre dager på rad, før mensen kom hardt og brutalt. Har hørt noen si at man har større sjanse for graviditet i ukene etter at kroppen har produsert hcg, jeg håper sånn det stemmer for meg! Dette er så innmari spennende. Etter det som skjedde sist har jeg lovet mannen min at vi skal teste sammen OG at vi skal vente nærmere IKM, for å eventuelt "slippe" å oppdage kjemisk på nytt.

38 minutes ago, Anemona said:

Jeg måtte ta en test istad, på "second morning urine", og jeg syns jeg kunne skimte en svak, svak rosa skyggestrek.. Men jeg har sett feil før, så godt mulig jeg hadde på meg ønskebrillene mine...

Men jeg har litt menslignende smerter, som jo har vist seg å være et godt tegn før såpass tidlig, og er noe kvalm. Så håper håper :)

Hvor mange dpo er du, Anemona? Så spennende. Jeg har hatt menslignende smerter noen dager. Mye stikking og sånt i magen. Ikke vært noe kvalm, men er skikkelig trøtt selv om jeg sover lenge. Skal teste i morgen, da er jeg 10 dpo. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anemona skrev:

Jeg måtte ta en test istad, på "second morning urine", og jeg syns jeg kunne skimte en svak, svak rosa skyggestrek.. Men jeg har sett feil før, så godt mulig jeg hadde på meg ønskebrillene mine...

Men jeg har litt menslignende smerter, som jo har vist seg å være et godt tegn før såpass tidlig, og er noe kvalm. Så håper håper :)

Krysser fingrene for deg!!

 

47 minutter siden, Pco-prøver skrev:

Jeg er 9 dpo, og idag fikk jeg høre ordene jeg har drømt å høre siden vi begynte hormonbehandlingen - og de ordene var "Progesteron: 37"

Sammen med de andre resultatene (Fsh 2, LH 5, progesteron 37, østradiol 0,61) så betyr det at jeg faktisk hadde eggløsning for en uke siden! Hurra! Jeg har aldri målt progesteron over 8, noen gang. Det vil si at letrozolen har gitt meg EL denne syklusen! 

Jeg skal definitivt teste i løpet av helga, vil helst teste i morgen... Jeg hadde en kjemisk graviditet forrige syklus, fikk den gangen positive tester tre dager på rad, før mensen kom hardt og brutalt. Har hørt noen si at man har større sjanse for graviditet i ukene etter at kroppen har produsert hcg, jeg håper sånn det stemmer for meg! Dette er så innmari spennende. Etter det som skjedde sist har jeg lovet mannen min at vi skal teste sammen OG at vi skal vente nærmere IKM, for å eventuelt "slippe" å oppdage kjemisk på nytt.

Hvor mange dpo er du, Anemona? Så spennende. Jeg har hatt menslignende smerter noen dager. Mye stikking og sånt i magen. Ikke vært noe kvalm, men er skikkelig trøtt selv om jeg sover lenge. Skal teste i morgen, da er jeg 10 dpo. :) 

Jippi!! Nå ble jeg glad :hjerte: Har tenkt masse på deg i dag!!! Dette var fantastisk å høre 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test til nå og er ikke i tvil om at det er en strek. Er fortsatt svak, men sterkere enn i går og helt klart der..

 

15035997488911364384272.jpg

1503599805626170440814.jpg

Endret av minera2011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minera2011 skrev:

Tok en test til nå og er ikke i tvil om at det er en strek. Er fortsatt svak, men sterkere enn i går og helt klart der..

 

Åh! Fantastisk :strix: Gratulerer!

Vil du dele bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får liksom ikke bildene til å vise det skikkelig pgs lys..

Skal ta en ny i morgen også å håper den blir sterkere.. sist jeg fikk en sånn svak test 5 dager før ikm kom dattera mi til verden..

Alltid et positivt tegn når mannen sier : " oj, en strek jo"

Fikk svar på sædprøvene i dag og aøt var tipp topp så da er vi begge tipp topp og ho ga oss lykke til og trodde det ville skje snart..

Endret av minera2011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, minera2011 skrev:

Får liksom ikke bildene til å vise det skikkelig pgs lys..

Skal ta en ny i morgen også å håper den blir sterkere.. sist jeg fikk en sånn svak test 5 dager før ikm kom dattera mi til verden..

Alltid et positivt tegn når mannen sier : " oj, en strek jo"

Fikk svar på sædprøvene i dag og aøt var tipp topp så da er vi begge tipp topp og ho ga oss lykke til og trodde det ville skje snart..

Så godt å høre! Jeg ser streken 😁 Fantastisk!! Som sagt, gratulerer !

Endret av Mandys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott PCO-prøver :D glad på dine vegne, da er det bare å ønske lykke til med testing i morgen :D Håååper du får to streker!!!

Gratulerer så mye Minera, ser streken din uten å myse og soome. Når blir termin??

Selv sitter jeg å kjenner jeg på mensmurringer.. kan nesten ikke vente med å teste i morgen, men det skjer ikke fra morgenen av..

Har sagt høyt til meg selv i dag at jeg er skråsikker på at jeg er gravid, håper ikke jeg dummer meg helt ut nå :P 

Kam jeg spørre hvor gamle dere er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PCO-prøver: Jeg er, så vidt jeg har tolket kroppen riktig denne gang, 8 dpo i dag :) Har fått definitiv positiv test 9 dpo på ettermiddagen begge gangene jeg har vært gravid før, så er sinnsykt spent på i morgen. 

Så fint å lese om deg og at du nå er ett skritt i riktig retning! Gleder meg til å følge med. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mandys skrev:

Så godt å høre! Jeg ser streken 😁 Fantastisk!! Som sagt, gratulerer !

Tusen takk, håpe det blir sterkere og sterkere!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Reese skrev:

Så flott PCO-prøver :D glad på dine vegne, da er det bare å ønske lykke til med testing i morgen :D Håååper du får to streker!!!

Gratulerer så mye Minera, ser streken din uten å myse og soome. Når blir termin??

Selv sitter jeg å kjenner jeg på mensmurringer.. kan nesten ikke vente med å teste i morgen, men det skjer ikke fra morgenen av..

Har sagt høyt til meg selv i dag at jeg er skråsikker på at jeg er gravid, håper ikke jeg dummer meg helt ut nå :P 

Kam jeg spørre hvor gamle dere er?

Tusen takk, jeg er 29 år :-) Termin blir 11.mai da :-) sønnen min hsr bursdsg 14 mai og jeg i mai og nevøen min 9 mai så blir tett 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...