FrkFrix Skrevet 3. oktober 2017 #376 Del Skrevet 3. oktober 2017 40 minutter siden, Atemor skrev: Hvor langt på vei er du igjen? Hvordan var det å se den lille? Jeg gleder meg til å se lille peanøtt igjen. Føler meg egentlig litt dum som har bestilt en ekstra UL. Men men.. det er ikke skadelig. Så da er d bare lommeboka mi som får svi 🙈 Nå er jeg 13+0 Var på UL både uke 6 og uke 11, begge for min egen del. (Litt nervøs av meg og første svangerskap) Men helt magisk å se den lille. Høre hjerteslag, masse bevegelser, helt herlig <3 Men nå har jeg vært på 3 innvendige ultralyder etter det, på sykehuset. Pga noe som kunne se ut som "unormale forhold". Men alt ser veldig bra ut, men de vil fortsatt følge opp. Veldig deilig å vite at de tar ting på alvor, og da får jeg se den lille ofte Betryggende! Så jeg syntes absolutt det var verdt pengene! Håper jeg får høre hvordan det går på din UL på torsdag Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atemor Skrevet 3. oktober 2017 #377 Del Skrevet 3. oktober 2017 14 minutes ago, FrøkenKokos said: Nå er jeg 13+0 Var på UL både uke 6 og uke 11, begge for min egen del. (Litt nervøs av meg og første svangerskap) Men helt magisk å se den lille. Høre hjerteslag, masse bevegelser, helt herlig <3 Men nå har jeg vært på 3 innvendige ultralyder etter det, på sykehuset. Pga noe som kunne se ut som "unormale forhold". Men alt ser veldig bra ut, men de vil fortsatt følge opp. Veldig deilig å vite at de tar ting på alvor, og da får jeg se den lille ofte Betryggende! Så jeg syntes absolutt det var verdt pengene! Håper jeg får høre hvordan det går på din UL på torsdag Lykke til. Hva er det de mener med unormaøe forhold da? Ja. Det er helt fantastisk å se og høre ❤❤❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkFrix Skrevet 3. oktober 2017 #378 Del Skrevet 3. oktober 2017 21 minutter siden, Atemor skrev: Hva er det de mener med unormaøe forhold da? Ja. Det er helt fantastisk å se og høre ❤❤❤ Etter en liten "blødning" i uke 9, har det blitt en liten blodoppsamling/koagler utenfor livmoren. Kroppen min har nå klart å kvitte seg med en del av det, men fortsatt litt igjen. Så dette vil de følge opp til det er helt borte. Har også fulgt med på navlesnor/tarmer, og alt har vokst fint Men har fått beskjed om å ta det helt med ro, og at alt ser flott ut med foster og utvikling; så da er jeg rolig og glad Ny sjekk om 8 dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atemor Skrevet 4. oktober 2017 #379 Del Skrevet 4. oktober 2017 10 hours ago, FrøkenKokos said: Etter en liten "blødning" i uke 9, har det blitt en liten blodoppsamling/koagler utenfor livmoren. Kroppen min har nå klart å kvitte seg med en del av det, men fortsatt litt igjen. Så dette vil de følge opp til det er helt borte. Har også fulgt med på navlesnor/tarmer, og alt har vokst fint Men har fått beskjed om å ta det helt med ro, og at alt ser flott ut med foster og utvikling; så da er jeg rolig og glad Ny sjekk om 8 dager! Det er godt å høre du blir godt ivaretatt ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkFrix Skrevet 4. oktober 2017 #380 Del Skrevet 4. oktober 2017 8 timer siden, Atemor skrev: Det er godt å høre du blir godt ivaretatt ❤ Absolutt Helsevesenet i Norge er gull verdt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMarmelade Skrevet 4. oktober 2017 #381 Del Skrevet 4. oktober 2017 Huff, av ren nysgjerrighet tenkte jeg at jeg skulle se om sykehuset her har noen info om fødeavdelingen. Det eneste jeg fant, var en god del om setefødsel. Kjente jeg ble dårlig bare av tanken!! 🙈🙈 Og alle som sier at "tredjemann er en luring!" Fytterakkern! Er det noen som kan få meg på bedre tanker?? Er virkelig ikke noe poeng i å grue seg til noe hypotetisk 26 uker fram i tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkFrix Skrevet 4. oktober 2017 #382 Del Skrevet 4. oktober 2017 17 minutter siden, MilleMarmelade skrev: Huff, av ren nysgjerrighet tenkte jeg at jeg skulle se om sykehuset her har noen info om fødeavdelingen. Det eneste jeg fant, var en god del om setefødsel. Kjente jeg ble dårlig bare av tanken!! 🙈🙈 Og alle som sier at "tredjemann er en luring!" Fytterakkern! Er det noen som kan få meg på bedre tanker?? Er virkelig ikke noe poeng i å grue seg til noe hypotetisk 26 uker fram i tid! Det kommer nok ikke noe positivt ut av å tenke seg i hjel på dette så langt frem i tid Og sjansen er vel heller liten.. Er det ditt tredje? Så stas. Hvor gamle er søsknene? Tenk heller på alt det fine og flotte med svangerskapet, så får vi ta alt det andre som det kommer! Nå skal vi jo glede oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isbjørnungen Skrevet 4. oktober 2017 #383 Del Skrevet 4. oktober 2017 Noen som har gode råd ved ulvehunger? Jeg spiser sikkert dobbelt så mye som jeg gjør til vanlig, men likevel kjenner jeg meg så sulten at jeg er uvel og fåt vondt i magen bare 1-2 timer etter et vanlig måltid.. har forsøkt å legge inn små mellommåltider, men da blir jeg sulten igjen etter 30-60 minutter... Jeg har ingenting i mot å gå opp i vekt, men vil helst ikke gjøre som min mor gjorde og gå opp >20 kg.. har allerede gått opp ca 4 kg, og tenker det burde vel være nok til å være 14 uker på vei.. Men sulten gjør meg helt gal, føles som om kroppen vrenger seg av sult, og jeg klarer ikke tenke på annet før jeg får i meg mat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMarmelade Skrevet 4. oktober 2017 #384 Del Skrevet 4. oktober 2017 1 time siden, FrøkenKokos skrev: Det kommer nok ikke noe positivt ut av å tenke seg i hjel på dette så langt frem i tid Og sjansen er vel heller liten.. Er det ditt tredje? Så stas. Hvor gamle er søsknene? Tenk heller på alt det fine og flotte med svangerskapet, så får vi ta alt det andre som det kommer! Nå skal vi jo glede oss De andre vil være drøyt 3 og 5,5 når denne kommer. Jeg vet det ikke er noen grunn til å tenke på det, har ikke tenkt å tenke fødsel generelt engang på veldig lenge, og om det nå skulle bli så galt, så må jeg allikevel bare takle det. Men bare tanken var ganske uhyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMarmelade Skrevet 4. oktober 2017 #385 Del Skrevet 4. oktober 2017 57 minutter siden, Isbjørnungen skrev: Noen som har gode råd ved ulvehunger? Jeg spiser sikkert dobbelt så mye som jeg gjør til vanlig, men likevel kjenner jeg meg så sulten at jeg er uvel og fåt vondt i magen bare 1-2 timer etter et vanlig måltid.. har forsøkt å legge inn små mellommåltider, men da blir jeg sulten igjen etter 30-60 minutter... Jeg har ingenting i mot å gå opp i vekt, men vil helst ikke gjøre som min mor gjorde og gå opp >20 kg.. har allerede gått opp ca 4 kg, og tenker det burde vel være nok til å være 14 uker på vei.. Men sulten gjør meg helt gal, føles som om kroppen vrenger seg av sult, og jeg klarer ikke tenke på annet før jeg får i meg mat.. Jeg har ikke noe annet råd enn å spise! 🙈 Er sånn selv, og alternativet mitt er å bli kvalm. Altså spiser jeg, og håper det skal roe seg litt etterhvert. Jeg gikk selv fra <60 til >80kg i begge de forrige svangerskapene... Og kroppen min er ikke dimensjonert for slik vekt, men sånn ble det nå. Kiloene gikk jo av igjen også. Om enn ikke med én gang! 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atemor Skrevet 4. oktober 2017 #386 Del Skrevet 4. oktober 2017 1 hour ago, Isbjørnungen said: Noen som har gode råd ved ulvehunger? Jeg spiser sikkert dobbelt så mye som jeg gjør til vanlig, men likevel kjenner jeg meg så sulten at jeg er uvel og fåt vondt i magen bare 1-2 timer etter et vanlig måltid.. har forsøkt å legge inn små mellommåltider, men da blir jeg sulten igjen etter 30-60 minutter... Jeg har ingenting i mot å gå opp i vekt, men vil helst ikke gjøre som min mor gjorde og gå opp >20 kg.. har allerede gått opp ca 4 kg, og tenker det burde vel være nok til å være 14 uker på vei.. Men sulten gjør meg helt gal, føles som om kroppen vrenger seg av sult, og jeg klarer ikke tenke på annet før jeg får i meg mat.. Jeg er også sulten. Prøver å spise næringsrik mat som metter. Mandler. Makrell i tomat. Kylling. Grovbrød. Det som funker best for meg er å spise et par knekkebrød og en del frukt/gulrøtter hver 2. Time 🙈 spiste nettopp et hjemmebakt rundstykke med bunost. Nå føler jeg meg helt hul 🙈 så nå skal jeg bare sove bort sulten! 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #387 Del Skrevet 5. oktober 2017 På 26.9.2017 den 17.46, Kveldssol skrev: Er det flere "eldre damer" her? Var på tidlig UL/fosterdiagnostikk hos jordmor i går: fosteret er 6,5 mm langt, og termin er satt til 6. april På grunn av min høye alder (43) har jeg vært redd for kromosomfeil hos fosteret, men det var bare gode markører. Jordmor fant nakkefold på 1,4mm, godt utviklet nesebein, hjertet peker fint mot venstre og hodet har normal fasong. Regnearket likte også brystmål og lengde på lårbein. Risiko for Downs ble redusert fra 1:33 (beregnet kun ut ifra min alder) til 1:651 (fra regnearket, som også inkluderte verdier fra dobbeltesten). De to andre potensielle kromosomfeilene (som ikke er forenelig med liv) ble beregnet til *betydelig* lavere risiko. Har ellers hatt et nesten problemfritt svangerskap så langt: ømme pupper, blir kvalm hvis det går for lang tid mellom måltidene, er litt mere trøtt enn vanlig og må tisse 2-3 ganger per natt.. men tissingen skal visst avta litt snart! Nå er det vel greit å slippe jubelen løs..? Hva mener du med slippe jubelen løs? Hos meg fant ikke legen noen som helst markører på kromosomfeil hos foster i uke 12 eller 18.. alt var HELT normalt og ikke er jeg «gammel» heller. Fosteret var også veldig aktivt i magen. Risiko var mindre enn 1:4000 Ut kom en liten baby med kromosomfeil.. så du kan aldri være sikker dessverre. Anonymkode: 8987f...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMarmelade Skrevet 5. oktober 2017 #388 Del Skrevet 5. oktober 2017 Nei, man kan aldri være helt trygg, men det gagner heller ingen å gå å engste seg konstant i 9 mnd. Og det er jo ikke sånn at bekymringene er over i det ungen er ute! Men poenget hennes var at det nå er svært liten risiko og hun derfor vil glede seg over svangerskapet og en, sannsynligvis, frisk unge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atemor Skrevet 5. oktober 2017 #389 Del Skrevet 5. oktober 2017 Det der syns jeg var ganske ufint skrevet. Det er klart at man aldri vet før barnet er ute. Og dessverre er det barn som blir født med kromosomfeil og andre utfordringer. Men vet du hva jeg syns man skal unne andre å slippe jubelen løs over en positiv opplevelse hos jordmor uten at noen skal kommentere "negativt" på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atemor Skrevet 5. oktober 2017 #390 Del Skrevet 5. oktober 2017 Var på UL i dag. Følte meg litt flau som kom enda en gang. Men wow, DET var verdt det. Angrer ikke et sekund. Så mye mer man så nå! En stor og fin liten kålorm med lange ben og armer. Nese. Hjertebank, urin, fin nakkefold, fin ryggsøyle.... det var helt ekstremt med aktivitet der inne. Kålormen slo kolbøtte og snudde seg rundt. Fikk høre den fine jevne hjertelyden igjen ❤ hun prøde også på utvendig UL, men jeg måtte ta keisersnitt i forrige svangerskap så det ble litt for mye arrvev til at det ble gode bilder av det. Nå er det bare å fortsette å krysse fingre og ben og se frem til ordinær UL med spenning. Håper vi får se kjønnet. Hun prøvde å se i dag. Man kan visst se det så tidlig med et trent øye. Men denne krabaten var kostbar og ville ikke være i ro for å vise frem de delene 😂😂 12+6 ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkFrix Skrevet 5. oktober 2017 #391 Del Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, Atemor skrev: Var på UL i dag. Følte meg litt flau som kom enda en gang. Men wow, DET var verdt det. Angrer ikke et sekund. Så mye mer man så nå! En stor og fin liten kålorm med lange ben og armer. Nese. Hjertebank, urin, fin nakkefold, fin ryggsøyle.... det var helt ekstremt med aktivitet der inne. Kålormen slo kolbøtte og snudde seg rundt. Fikk høre den fine jevne hjertelyden igjen ❤ hun prøde også på utvendig UL, men jeg måtte ta keisersnitt i forrige svangerskap så det ble litt for mye arrvev til at det ble gode bilder av det. Nå er det bare å fortsette å krysse fingre og ben og se frem til ordinær UL med spenning. Håper vi får se kjønnet. Hun prøvde å se i dag. Man kan visst se det så tidlig med et trent øye. Men denne krabaten var kostbar og ville ikke være i ro for å vise frem de delene 😂😂 12+6 ❤ Så hyggelig å høre om den fine opplevelsen! Oi, visste ikke at man kunne se kjønn så tidlig?! Så artig.. Jeg er 13+2 og skal på ny innvendig ultralyd on 6 dager. Kan det hende de kan se det da? Spennende altså. Men kjempestas at du fikk høre hjertelyden og se akrobaten i sving Det er virkelig verdt hver krone! Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #392 Del Skrevet 5. oktober 2017 5 minutter siden, FrøkenKokos skrev: Så hyggelig å høre om den fine opplevelsen! Oi, visste ikke at man kunne se kjønn så tidlig?! Så artig.. Jeg er 13+2 og skal på ny innvendig ultralyd on 6 dager. Kan det hende de kan se det da? Spennende altså. Men kjempestas at du fikk høre hjertelyden og se akrobaten i sving Det er virkelig verdt hver krone! Lykke til videre. Med nr 1 fikk vi vite kjønn 13+3 og med nr 2 fikk vi vite 14+2 😊 med nr to var det så synlig at vi så det selv, mem ho lå gunstig til 😅😂 Anonymkode: d2ea6...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkFrix Skrevet 5. oktober 2017 #393 Del Skrevet 5. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med nr 1 fikk vi vite kjønn 13+3 og med nr 2 fikk vi vite 14+2 😊 med nr to var det så synlig at vi så det selv, mem ho lå gunstig til 😅😂 Anonymkode: d2ea6...213 Nei, så artig! Jeg vil jo da være 14+1 eller noe, på UL.. Da håper jeg at de kan se det! Det ville vært utrolig gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #394 Del Skrevet 5. oktober 2017 3 timer siden, Atemor skrev: Det der syns jeg var ganske ufint skrevet. Det er klart at man aldri vet før barnet er ute. Og dessverre er det barn som blir født med kromosomfeil og andre utfordringer. Men vet du hva jeg syns man skal unne andre å slippe jubelen løs over en positiv opplevelse hos jordmor uten at noen skal kommentere "negativt" på det. Det var ikke ment ufint, så beklager det:(. Tror folk har for stor tiltro til ultralyd bare. (inkl. meg selv tidligere) Det var realiteten for meg, barnet var sykt selvom risikoen var veldig mye lavere enn i hennes tilfelle. En hel haug ultralyder viste ingen tegn til avvik. En fostervannsprøve er nærmeste man kommer et 100% sikkert svar. Unner ingen å få et sykt barn, men det å få barn er en gave uansett. Anonymkode: 8987f...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #395 Del Skrevet 5. oktober 2017 12 timer siden, MilleMarmelade skrev: Nei, man kan aldri være helt trygg, men det gagner heller ingen å gå å engste seg konstant i 9 mnd. Og det er jo ikke sånn at bekymringene er over i det ungen er ute! Men poenget hennes var at det nå er svært liten risiko og hun derfor vil glede seg over svangerskapet og en, sannsynligvis, frisk unge! Nei det er meningsløst å bekymre seg i 9 mnd. En bekymring endrer ikke utfallet av noe som helst. Men om man ønsker et sikkert svar på om fosteret har kromosomfeil, må man faktisk ta en fostervannsprøve. Anonymkode: 8987f...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atemor Skrevet 6. oktober 2017 #396 Del Skrevet 6. oktober 2017 5 hours ago, Anonym bruker said: Det var ikke ment ufint, så beklager det:(. Tror folk har for stor tiltro til ultralyd bare. (inkl. meg selv tidligere) Det var realiteten for meg, barnet var sykt selvom risikoen var veldig mye lavere enn i hennes tilfelle. En hel haug ultralyder viste ingen tegn til avvik. En fostervannsprøve er nærmeste man kommer et 100% sikkert svar. Unner ingen å få et sykt barn, men det å få barn er en gave uansett. Anonymkode: 8987f...99f Var det jeg "håpet" du mente. Beklager reaksjonen min. Var litt sliten og hormonell da jeg leste kommentaren og lot meg rive med :-) Beklager! Det er jo en grunn til at mange andre land har mye tettere oppfølging av gravide. Både med hyppigere UL og fostervannsprøver. Jeg har jobbet med barn med spesielle behov, i både større og mindre grad. All ære og respekt til foreldre til barn med ulike funksjonsnedsettelser (eller hva som er den riktige betegnelsen nå). ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd84 Skrevet 6. oktober 2017 #397 Del Skrevet 6. oktober 2017 17 timer siden, FrøkenKokos skrev: Så hyggelig å høre om den fine opplevelsen! Oi, visste ikke at man kunne se kjønn så tidlig?! Så artig.. Jeg er 13+2 og skal på ny innvendig ultralyd on 6 dager. Kan det hende de kan se det da? Spennende altså. Er det en grunn til at du vet det blir innvendig ul på forhånd? Da jeg var på ul i uke 10+5 sa jordmor at hun skulle prøve utvendig først, og hvis vi ikke så noe ble det innvendig. Vi fikk se et sprellende knøtt ved utvendig allerede såpass tidlig. Jeg bare lurer... 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkFrix Skrevet 6. oktober 2017 #398 Del Skrevet 6. oktober 2017 9 minutter siden, Tusenfryd84 skrev: Er det en grunn til at du vet det blir innvendig ul på forhånd? Da jeg var på ul i uke 10+5 sa jordmor at hun skulle prøve utvendig først, og hvis vi ikke så noe ble det innvendig. Vi fikk se et sprellende knøtt ved utvendig allerede såpass tidlig. Jeg bare lurer... 😊 Jeg var på utvendig ultralyd rundt 10+ noe jeg også. Og de oppdaget unormalheter, eller noe.. Så nå er jeg på innvendige ultralyder på sykehuset med jevne mellomrom, for å se at alt er ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd84 Skrevet 6. oktober 2017 #399 Del Skrevet 6. oktober 2017 Akkurat nå, FrøkenKokos skrev: Jeg var på utvendig ultralyd rundt 10+ noe jeg også. Og de oppdaget unormalheter, eller noe.. Så nå er jeg på innvendige ultralyder på sykehuset med jevne mellomrom, for å se at alt er ok Ah, skjønner! 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordpolen Skrevet 7. oktober 2017 #400 Del Skrevet 7. oktober 2017 Jeg hadde regnet med innvendig ul da jeg var i uke åtte. Jordmoren på den klinikken sa at hun bare hadde utvendig. Det var litt overraskende(god overraskelse da ;)) jeg er nå i uke 12, men fortsatt litt SA/MA paranoid. Og det med å bekymre seg i ni måneder. Jeg tror nok man ved å ha bestemt seg for å få barn har låst seg til et liv med bekymringer frem til siste slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå