Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #126 Skrevet 19. januar 2017 Nei, men vi bor 3 stk på 45 kvm uten bod, garasje, kjeller, loft eller vaskerom Anonymous poster hash: 2b64d...304 Tror nok likevel jeg skulle funnet en plass om jeg hadde hatt et reelt ønske om det. Anonymous poster hash: 94b49...f2e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #127 Skrevet 19. januar 2017 Tror nok likevel jeg skulle funnet en plass om jeg hadde hatt et reelt ønske om det. Anonymous poster hash: 94b49...f2e Fint for deg da. Jeg gir opp Anonymous poster hash: 2b64d...304
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #128 Skrevet 19. januar 2017 Nei, men vi bor 3 stk på 45 kvm uten bod, garasje, kjeller, loft eller vaskerom Anonymous poster hash: 2b64d...304 Oj da. Hadde ikke jeg klart 🙈 Anonymous poster hash: 4ccec...db5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #129 Skrevet 19. januar 2017 Tror nok likevel jeg skulle funnet en plass om jeg hadde hatt et reelt ønske om det. Anonymous poster hash: 94b49...f2e Men ærlig talt! Da går jo den plassen på bekostning noe annet man trenger plass til. Vi bor tre stk på 60 kvm, men har heller ikke plass til ekstra kjøleskap. Da Måtte det stått midt i stua, men jeg liker å ha det litt pent rundt meg også. Samme det. For oss funker det å handle hver lørdag, hele familien. Også sper vi på med småting i løpet av uka. Da stikker jeg heller 4 min innom butikken på vei til å hente i bhg enn å gå innom på vei hjem med ungen. Det funker for oss, det er det som betyr noe. Alle familier er ulike med ulike behov! Anonymous poster hash: 8577b...8a4
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #130 Skrevet 19. januar 2017 Ikke noe å takke for! Et annet godt poeng er vel å innse at man ikke heeeeelt kjenner sannheten om "dagens foreldre" og hvordan de lever. Og til din informasjon kan jeg også fortelle at hver gang jeg trodde jeg var "snill" og hentet eldstegutten tidlig, ble han skitsur over at jeg avbrøt han i leken. Han ville være i bhg så lenge det gikk, han. Er barnehagen av god kvalitet kan ungene trives kjempebra der. Alle mine går på skolen nå, men snakker med stjerner i øynene om tida i bhg, og om hvor moro de hadde det. De var glade i de ansatte og har fått en trygg bakgrunn. Anonymous poster hash: a9b3c...b13 For all del, ha barna dine unødvendig lenge i barnehagen. Mine har også trivdes i barnehagen , og også blitt sint om jeg har hentet tidlig, og når de blir hentet sent. For at de vil leke mer i barnehagen. Men det betyr jo ikke at de ikke e slitne og trenger korte dager. De har jo kost seg når de kommer hjem. De har også blitt sint når de skal legge seg og vil være lengre oppe. Det betyr ikke at jeg lar de være lengre oppe. Jeg tror det er en grunn til at mange barnehageansatte deler denne artikkelen på fb , og det er ikke for å gi oss dårlig samvitighet . Men å opplyse oss om ting som de ikke har anledning til å si til oss pga deres stilling. Kanskje dette er noe de ser, men ikke vi ? Tror de fleste foreldre ville vært sliten etter en lang dag i barnehagen , noe som barna også blir selv om de har det gøy. Men dette er av erfaring et tema som ikke går an å diskutere her inne, folk tar ting for personlig og gud forby om noen får dårlig samvitighet av en artikkel. Og jeg vil presisere at jeg mener de foreldre som har muligheten til å forandre ting , ikke de som jobber fullt, lang pendlervei osv, ikke har mulighet til å bytte med partneren hvem som leverer og henter, aleneforeldre ( Puh håper jeg har dekt alle nå). Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å diskutere dette. Vanskelig å la være når man har sterke meninger om dette tema. Men nå må jeg gi meg, om jeg ikke blir for provosert igjen 😘 Anonymous poster hash: 6e127...14a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #131 Skrevet 19. januar 2017 Oj da. Hadde ikke jeg klart Anonymous poster hash: 4ccec...db5 Du klarer det du må Anonymous poster hash: 2b64d...304
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #132 Skrevet 19. januar 2017 Du klarer det du må Anonymous poster hash: 2b64d...304 Ja forstår jo det 😞 Anonymous poster hash: 4ccec...db5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #133 Skrevet 19. januar 2017 En liten påminnelse: Dagens foreldre er generelt svært flinke og dedikerte, og har mer fokus på og bruker mer tid, overskudd, og og tar bedre vare på barna sine enn noen gang tidligere. Forholdet mellom barn/ungdom og foreldre er også generelt veldig bra nå, og mye bedre enn det var da vi vokste opp. Vi følger opp, heier på, prater og leker med, bryr oss om å bli kjent med vennene deres, kjører, henter og bruker generelt masse tid og oppmerksomhet på barna. Sikkert blant annet dette som gjør at barna og ungdommen som vokser opp nå er snillere og mer familiekjære enn noen gang. Stikk shamingen opp der solen aldri skinner. Det er nok et større problem at foreldregenerasjonen sliter seg ut enn at barna blir forsømt. Anonymous poster hash: 081fc...52b Amen.Vær glad vi har mulighet til å ha barna i trygge barnehager. Min mor var som barn vitne til at en liten gutt ble funnet druknet. Han måtte være med mora på arbeid ved sjøen. Moren er død nå, men skal tro hva hun hadde sagt til denne diskusjonen. En av de siste gangene jeg traff henne var på eldresenteret. Det var besøk av glade barn fra barnehagen like ved, og hun fikk en tegning. Snakket ikke med henne, men så det godt på henne at hun tenkte sitt, der hun tuslet hjem med tegninga i rullatoren... Anonymous poster hash: c37ed...e92
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #134 Skrevet 12. februar 2017 Tror nesten ikke jeg har sett så mange tullete svar i en tråd som akkurat denne. Hvilken vanlig jobb kan man jobbe såpass redusert at man rekker å hente barnet FØR det har gått 7 timer da? Jeg jobber 08.00-15.30, og har 14 min reisevei. Det betyr at barnet mitt er i barnehagen ca 8 timer. Jeg drar rett dit for å hente han, og de dagene jeg må handle, går vi innom butikken da denne ligger 20-30 meter unna barnehagen. Jeg jobber 60 &, og har ikke mulighet til å jobbe mindre, for da går det ikke rundt her. De to dagene jeg har fri, har han korte dager, og er ofte hjemme innimellom, da jeg synes jeg ser han litt lite de dagene jeg jobber. Synes dette fungerer veldig bra, og jeg tror ikke dagens barn tar noe mer skade av det enn hva jeg og min søster gjorde, Jeg var i barnehagen fra tidlig morgen til etter 16, fordi mine foreldre jobbet samme tiden som jeg gjør, og hadde litt reisevei. Men jeg har da på ingen måte tatt skade av det, og har masse gode minner fra barnehagen som jeg alltid tar med meg Blir så lei disse "forståsegpåere" som vet alt, kan alt, og alltid har rett. I dag er det søndag, og sønnen min har allerede spurt om det er lenge til han skal i barnehagen igjen Sikkert fordi han er så sliten og stressa av å være der... Anonymous poster hash: 93806...fcf
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #135 Skrevet 12. februar 2017 For all del, ha barna dine unødvendig lenge i barnehagen. Mine har også trivdes i barnehagen , og også blitt sint om jeg har hentet tidlig, og når de blir hentet sent. For at de vil leke mer i barnehagen. Men det betyr jo ikke at de ikke e slitne og trenger korte dager. De har jo kost seg når de kommer hjem. De har også blitt sint når de skal legge seg og vil være lengre oppe. Det betyr ikke at jeg lar de være lengre oppe. Jeg tror det er en grunn til at mange barnehageansatte deler denne artikkelen på fb , og det er ikke for å gi oss dårlig samvitighet . Men å opplyse oss om ting som de ikke har anledning til å si til oss pga deres stilling. Kanskje dette er noe de ser, men ikke vi ? Tror de fleste foreldre ville vært sliten etter en lang dag i barnehagen , noe som barna også blir selv om de har det gøy. Men dette er av erfaring et tema som ikke går an å diskutere her inne, folk tar ting for personlig og gud forby om noen får dårlig samvitighet av en artikkel. Og jeg vil presisere at jeg mener de foreldre som har muligheten til å forandre ting , ikke de som jobber fullt, lang pendlervei osv, ikke har mulighet til å bytte med partneren hvem som leverer og henter, aleneforeldre ( Puh håper jeg har dekt alle nå). Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å diskutere dette. Vanskelig å la være når man har sterke meninger om dette tema. Men nå må jeg gi meg, om jeg ikke blir for provosert igjen 😘 Anonymous poster hash: 6e127...14a Å tro man er "snillere" når man henter tidlig er i alle fall bedre for selvfølelsen din, kan jeg lese ut av svaret. At det er så mye bedre for barnet - vel, mitt barn er 18 nå og snakker fortsatt om tida i barnehagen som herlig. Frilek og utetid, ikke noe kunne gjøre han lykkeligere. Men for min egen selvfølelse i ettertid kunne jeg jo hentet ham tidlig og sagt til alle "han vil SÅ gjerne være der, men siden jeg vet det er skadelig for ham, henter jeg tidlig - samme hvor sur han blir!" (Han var ellers aldri trassete ved leggetid, da. Sikkert fordi han var herlig sliten etter all uteleken. Kanskje noe DU burde prøve, så ungene slipper å være stallståtte og grinete ved leggetid...?) Anonymous poster hash: a9b3c...b13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå