Gå til innhold

Mer enn 7 timer i bhg. Er ikke bra !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må de bare mene ,bryr meg ikke, jeg må jobbe for og tjene penger for livets opphold,hvis det ikke er bra for barnet, bør bhg være oppe fra 8-15 eller noe sånt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at 7 timer i barnehagen også fortsatt er skadelig ! Du burde da vite bedre? Reduser dette til 3 timer! Det burde du klare om du vil , ikke sant?

Anonymous poster hash: 3cc2a...e0f

Eller hva med null?

Så kan heller den vonde og vanskelige tilvenningsfasen tas når barnet begynner i 1.klasse.

Eller når barnet begynner på hjemmeskole i Odalen, da!

Anonymous poster hash: a9b3c...b13

Skrevet

Enig i at barnehagene må bli bedre ! De som jobber der gjør nok sitt beste. Men det hjelper ikke at nesten alle skal bruke barnehagen 9 timer hver dag heller ! Om det bare hadde vært de med et reelt behov for 9 timersdag som hadd brukt det hadde jo belastningen blitt mindre både på liten og på stor ! Er man hjemme bør det vel holde med kjernetid. Vet jo at mange bruker barnehage for å slappe av selv og ta seg inn og bli en bedre mor osv. Ser ofte naboen her komme hjem i 3 tia så rusler hun og hentet poden 16.20. Vitsen med det da ??

Anonymous poster hash: 9e29e...843

Lage middagen klar, f eks? Så slipper de å bruke hardt tiltrengt samværstid om ettermiddagen på det?

Ser du når hun leverer også, forresten...? For alt du vet kan hun ha sendt ham i bhg klokka 1100.

Skrevet

Lage middagen klar, f eks? Så slipper de å bruke hardt tiltrengt samværstid om ettermiddagen på det?

Ser du når hun leverer også, forresten...? For alt du vet kan hun ha sendt ham i bhg klokka 1100.

Men hallo. Det er dette som er greia. Skal barna være til siste slutt for at mor skal ha helt ro når hun lager middag. Derfor er det viktig at det kommer slike forskningsresultater selv om det kan føre til at foreldrene får dårlig samvitighet. For de foreldrene som har mulighet til å handle annerledes .

Anonymous poster hash: 6e127...14a

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere kan stå å forsvare den tiltrengte alenetiden dere har behov for hele tiden!!! Lage middag alene, vaske alene.!!! Så sykt provoserende å høre på dere !!!! Sånn at dere får 1.5 time med perfekt supertid med poden hver ettermiddag . Æsj altså

Skrevet

Folk gjør som de vil. Jeg vil gå hjemme et ekstra år før lille begynner i bhg. Begynner når er 2 år.

Og med en mann som har flexitid og jeg skiftarbeider, slipper barna å få så lange dager i bhg.. heldigvis.

Veldig glad for at kontantstøtten øker😀

Og jeg er mere livsnyter enn karierekvinne da. Life is good😍💕

Anonymous poster hash: 03314...8e8

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere kan stå å forsvare den tiltrengte alenetiden dere har behov for hele tiden!!! Lage middag alene, vaske alene.!!! Så sykt provoserende å høre på dere !!!! Sånn at dere får 1.5 time med perfekt supertid med poden hver ettermiddag . Æsj altså

Barna er med mens jeg lager middag, men vi bor mellom jobb og bhg, og jeg stikker heller innom for å bruke ti min på å støvsuge og sette på en klesvask før jeg henter, for deretter å ha hele ettermiddagen sammen, enn å hente og bruke tre-fire ganger så lang tid på det samme med barna i beina.

Anonymous poster hash: 081fc...52b

Skrevet

Men hallo. Det er dette som er greia. Skal barna være til siste slutt for at mor skal ha helt ro når hun lager middag. Derfor er det viktig at det kommer slike forskningsresultater selv om det kan føre til at foreldrene får dårlig samvitighet. For de foreldrene som har mulighet til å handle annerledes .

Man må vel være seriøst sjuk hvis man sitter og overvåker når naboene kommer og går med ungene. Hvis noen ser meg bare f eks på tirsdag, vil de tro jeg er arbeidsløs. Hvis de ser meg på onsdag vil de tro jeg jobber døgnet rundt. Jeg er kun normal på mandager og fredager.

Skrevet

Man må vel være seriøst sjuk hvis man sitter og overvåker når naboene kommer og går med ungene. Hvis noen ser meg bare f eks på tirsdag, vil de tro jeg er arbeidsløs. Hvis de ser meg på onsdag vil de tro jeg jobber døgnet rundt. Jeg er kun normal på mandager og fredager.

Poenget er ikke hvordan hun oppdaget det med naboen. Poenget er å vekke dagens foreldre og tenke seg om. La barna få kortere dager om dere har mulighet. Det er ikke skadelig at barna får være med på hverdagslige ting som handling, støvsuging , middagslaging. Tvert imot , mye gratis læring i de+ at de får tid med de viktigste personene i livet sitt. Foreldrene sine. Takk for meg.

Skrevet

Poenget er ikke hvordan hun oppdaget det med naboen. Poenget er å vekke dagens foreldre og tenke seg om. La barna få kortere dager om dere har mulighet. Det er ikke skadelig at barna får være med på hverdagslige ting som handling, støvsuging , middagslaging. Tvert imot , mye gratis læring i de+ at de får tid med de viktigste personene i livet sitt. Foreldrene sine. Takk for meg.

Bare en siste ting : anbefaler på det sterkeste å ha ukenshandling en dag man har fri og gjerne med barna. Tidsbesparende og ikke minst økonomisk 😊

Skrevet

Ikke noe å takke for!

Et annet godt poeng er vel å innse at man ikke heeeeelt kjenner sannheten om "dagens foreldre" og hvordan de lever.

Og til din informasjon kan jeg også fortelle at hver gang jeg trodde jeg var "snill" og hentet eldstegutten tidlig, ble han skitsur over at jeg avbrøt han i leken. Han ville være i bhg så lenge det gikk, han. Er barnehagen av god kvalitet kan ungene trives kjempebra der. Alle mine går på skolen nå, men snakker med stjerner i øynene om tida i bhg, og om hvor moro de hadde det. De var glade i de ansatte og har fått en trygg bakgrunn.

Skrevet

Bare en siste ting : anbefaler på det sterkeste å ha ukenshandling en dag man har fri og gjerne med barna. Tidsbesparende og ikke minst økonomisk

Til forskjell fra deg, så spiser vi frukt og grønt og drikker melk. Vi er mange personer i huset og har ikke plass i kjøleskapet til 10 liter melk, vi har heller ikke nok fasiliteter til å holde grønnsaker og frukt friske i en hel uke. Derfor er det umulig å begrense seg til KUN ukeshandling.

Skrevet

En liten påminnelse: Dagens foreldre er generelt svært flinke og dedikerte, og har mer fokus på og bruker mer tid, overskudd, og og tar bedre vare på barna sine enn noen gang tidligere. Forholdet mellom barn/ungdom og foreldre er også generelt veldig bra nå, og mye bedre enn det var da vi vokste opp. Vi følger opp, heier på, prater og leker med, bryr oss om å bli kjent med vennene deres, kjører, henter og bruker generelt masse tid og oppmerksomhet på barna. Sikkert blant annet dette som gjør at barna og ungdommen som vokser opp nå er snillere og mer familiekjære enn noen gang. Stikk shamingen opp der solen aldri skinner. Det er nok et større problem at foreldregenerasjonen sliter seg ut enn at barna blir forsømt.

Anonymous poster hash: 081fc...52b

Skrevet

Til forskjell fra deg, så spiser vi frukt og grønt og drikker melk. Vi er mange personer i huset og har ikke plass i kjøleskapet til 10 liter melk, vi har heller ikke nok fasiliteter til å holde grønnsaker og frukt friske i en hel uke. Derfor er det umulig å begrense seg til KUN ukeshandling.

Det er jo bare å skaffe seg et ekstra kjøleskap. Det trenger jo ikke stå på kjøkkenet. Boden, garasjen ol er greie steder å ha lageret.

Frukt og grønnsaker holder seg helt fint i en uke. Det er vel nesten bare bær som kan være vanskelige.

Anonymous poster hash: 94b49...f2e

Skrevet

Det er jo bare å skaffe seg et ekstra kjøleskap. Det trenger jo ikke stå på kjøkkenet. Boden, garasjen ol er greie steder å ha lageret.

Frukt og grønnsaker holder seg helt fint i en uke. Det er vel nesten bare bær som kan være vanskelige.

"Det er bare å"... 😂😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 1a88d...c94

Skrevet

Skrevet

Det er det, hvis det er noe du ønsker å få til. Det kan godt hende det passer dere bedre å handle ofte, men å bruke plassmangel i kjøleskapet som unnskyldning blir dumt.

Skrevet

Hva om man ikke har bod eller garasje da

Anonymous poster hash: 2b64d...304

Skrevet

Det er det, hvis det er noe du ønsker å få til. Det kan godt hende det passer dere bedre å handle ofte, men å bruke plassmangel i kjøleskapet som unnskyldning blir dumt.

Det som blir for dumt er å anta at alle er like. Det som blir for dumt er å vise så lite forståelse for den ulike familie. Det som blir for dumt er å komme med "det er bare å".

Skrevet

Det som blir for dumt er å anta at alle er like. Det som blir for dumt er å vise så lite forståelse for den ulike familie. Det som blir for dumt er å komme med "det er bare å".

Jeg har ikke møtt noen familier i Norge som ikke har kunnet sette inn et ekstra kjøleskap om de ønsket det. Mange prioriterer annerledes og mange liker bedre å handle ofte. Det har jeg ingen problemer med. Det er opp til dem, men de bør være klar over at det er deres eget valg.

Skrevet

Jeg har ikke møtt noen familier i Norge som ikke har kunnet sette inn et ekstra kjøleskap om de ønsket det. Mange prioriterer annerledes og mange liker bedre å handle ofte. Det har jeg ingen problemer med. Det er opp til dem, men de bør være klar over at det er deres eget valg.

Da er du hjertelig velkommen hjem til oss, for her er det ingen sted vi kan sette inn et kjøleskap ekstra. Er det mulig å være så ignorant som det du er

Skrevet

Da er du hjertelig velkommen hjem til oss, for her er det ingen sted vi kan sette inn et kjøleskap ekstra. Er det mulig å være så ignorant som det du er

Dere har ikke garasje, kjeller, loft, bod, vaskerom, gang eller noe annet sted der det er 60x60 cm i flate og 90 cm i høyden? Det tror jeg rett og slett ikke på.

Skrevet

Da har dere ekstremt mye ting i forhold til plass 🙄

Anonymous poster hash: 4ccec...db5

Skrevet

Vi spiser også frukt og grønt og drikker melk. Har funket godt for oss siden eldste ble født. Og er en av tiltakene som har gjort vår hverdag bedre. Så det var ment som et tips, så du trenger ikke svare frekt . Skal ikke tvinge deg til å gjøre det 😊.

Skrevet

Da har dere ekstremt mye ting i forhold til plass

Anonymous poster hash: 4ccec...db5

Nei, men vi bor 3 stk på 45 kvm uten bod, garasje, kjeller, loft eller vaskerom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...