Gå til innhold

Flere som har kjøpt altfor mye til barna til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker som en mor med tre tette småbarn? Haha, javel? Evner ikke små barn å ønske seg noe? Bare fordi ditt barn tydeligvis var litt sent utviklet betyr ikke at alle er det. Her har de fint greid å ønske seg ting fra de er store nok til å gjøre seg forstått, dvs fra ettårsalder. Ubrukelige leker? Synes hvem? Kjipe stusselige "fornuftige" mor, eller barna? Har du ikke lært dem å glede seg over ting? Også billigere mindre ting? Ditt barn er rimelig bortskjemt om det er naturlig med sko til 2000 og vesker til 4000. Tydelig at du er ettbarnsmor ja. Og hvorfor må det være så nyttig? Det er julegaver! De skal glede, ikke være anledning for gniene mor å spare på at de får det de trenger da istedenfor resten av året.. du virkelig oser juleglede...

Anonymous poster hash: b858c...9e3

Du spør om hennes barn ikke har lært seg å glede seg over ting, men du har selv tydeligvis glemt å lære dine barn det samme. Skal de kun være glade og takknemlige hvis de får leker? Tror dessverre det er du som var feilet i oppdragelsen her..

Anonymous poster hash: bad06...4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn fikk til og med brukte leker til jul😱😱😱😱 og de ble strålende glad fot hver eneste en!!

Anonymous poster hash: 5d88b...d81

Skrevet

Tipper du er naver, ingen prøver så krampaktig fremstå som "smart" om de faktisk er det. Var redd du hadde gitt deg, savnet underholdningen. Det skal du ha, det leverer du!

Og det er fortsatt bare meg du kommenterer, og ikke innholdet i innlegget.

Anonymous poster hash: 668b1...ffc

Skrevet

Nå var det vel ikke sånn at det jeg har kjøpt til mitt barn er fasiten for hva dere skal kjøpe til deres, men å gjøre narr av hva jeg (eller andre forteller om) kan dere jaggu holde for dere selv.

Jeg er muligens rar, men jeg blir både rørt, vemodig og takknemlig når jeg kan dekke mitt bord med bestikk i sølv (eller noe annet, det viktige er at jeg har fått og samlet på det). På bordet ligger gaver fra farmor som er død, en gammeltante som er nå sterkt preget av Alzheimer og en annen tante. Jeg har noe igjen fra disse menneskene. De er med meg hver gang jeg bruker det. Om dere pakker titusenvis av kroner inn i et skap er det deres i-lands problem, ikke mitt.

Frekke kvinnfolk som ser sitt snitt til å rakke ned på andre og deres valg, er i mine øyne ufyselige.

Jeg er en av de som hadde satt veldig stor pris på å få sølvtøy i gave! Det er pent og som du sier, knyttet mange minner til det når man får delene av ulike personer ❤️

Jeg slutter aldri å bli forundret over alle de ulike menneskene her inne. For få uker siden var det veldig synd i alle de som ikke hadde råd til julegaver til barna sine, nå håner man de som faktisk har råd til å gi gave, men som gir noe annet enn det de selv gjør.

Håper de fleste lærer barna sine å være takknemlige for gavene de får, til tross fra de holdningene vi ser her.

Skrevet

Egentlig off topic, men apropos sølvtøy: jeg har fått sølvtøy fra jeg var liten, og har nå fullt sett. "Problemet" er at middagstallerkenene våre er så store at knivene og gaflene ser små og stusselige ut ved siden av. Jeg bruker selvsagt bestikket likevel, men dersom jeg skulle valgt service på ny ville jeg tatt hensyn til størrelsen på bestikket. Men de fleste tallerknene som selges nå er vel større enn de var tidligere?

Anonymous poster hash: c6cda...bfd

Skrevet

Og det er fortsatt bare meg du kommenterer, og ikke innholdet i innlegget. Anonymous poster hash: 668b1...ffc

Sorry, dette blir patetisk! Gå tilbake og les ditt første svar, hva gjør du der min tro? Hehe... Snakker om å kaste stein i glasshus... hva forventer du tilbake da?

Skrevet

Sorry, dette blir patetisk! Gå tilbake og les ditt første svar, hva gjør du der min tro? Hehe... Snakker om å kaste stein i glasshus... hva forventer du tilbake da?

Jeg liker å bare gi folk tauet, jeg.

De kan selv henge seg i det. Trenger ikke gjøre så mye mer.

Anonymous poster hash: 668b1...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...