Gå til innhold

Flere som har kjøpt altfor mye til barna til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg registrerer at du også bruker hele første sida av tråden på å latterliggjøre dem som har kjøpt andre typer gaver enn du (for kjedelige, for nyttige osv). Så min første reaksjon - at du ønsker beundring for ditt valg - var nok mer presis enn du liker å innrømme.

Så, hva kan man si? "Flink mamma, fortsett sånn!" (for våre ekte reaksjoner og meninger ønsker du ikke; da er det feil med våre "lese ferdigheter", eller vi trenger det inn med teskje, er nye på nettet, er nye på forumet, mangler antenner eller trenger hjelp av mamma og pappa... Mye sinne i dine innlegg. Men det maskerer ikke at du egentlig skriver for å få bekreftet hvor snill og dyktig du har vært som har kjøpt for mange leker. Sikkert morsomt, men vi deler ikke alle dine verdier.) Anonymous poster hash: 668b1...ffc

Sinne? Hehe, det verste er at jeg tror at du tror på det du selv skriver. At du ikke bare fantaserer opp tull og vas for å provosere. Du oppriktig tror du vet hva jeg tenker, og det er jo litt trist da. Å ha så lite forståelse.

Tolker ditt svar som at du trenger teskjeen, så følg med nå. Jeg lurte rett og slett på om det var andre som følte de hadde kjøpt litt vel mye, eller om andre var fornøyde med sitt antall. Hverken stolthet eller skam i dette, bare det at jeg syntes det kanskje ble litt mange. (Ble forresten ikke for mange, de fikk ikke så mye leker fra andre). Og i en slik tråd blir det så litt diskusjon rundt svar og meninger, slik fungerer slike fora. Hvis du fortsatt sliter så vet jeg ikke om det er vits å prøve å forklare mer...

Anonymous poster hash: b858c...9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra andre svaret ditt gjetta jeg meg lett til at du ikke hadde kjøpt noe til dem... ;)

Haha! De fik lego da. Men det var fra nissen.. tror ikke det er meg😂

Anonymous poster hash: 96f18...9ef

Skrevet

Sinne? Hehe, det verste er at jeg tror at du tror på det du selv skriver. At du ikke bare fantaserer opp tull og vas for å provosere. Du oppriktig tror du vet hva jeg tenker, og det er jo litt trist da. Å ha så lite forståelse.

Tolker ditt svar som at du trenger teskjeen, så følg med nå. Jeg lurte rett og slett på om det var andre som følte de hadde kjøpt litt vel mye, eller om andre var fornøyde med sitt antall. Hverken stolthet eller skam i dette, bare det at jeg syntes det kanskje ble litt mange. (Ble forresten ikke for mange, de fikk ikke så mye leker fra andre). Og i en slik tråd blir det så litt diskusjon rundt svar og meninger, slik fungerer slike fora. Hvis du fortsatt sliter så vet jeg ikke om det er vits å prøve å forklare mer...

Huff, huff, huff. Brudd på "Ad hominem" i hvert eneste innlegg. Hold deg til saken selv når du føler deg truffet, du, så blir diskusjonene så mye mindre ubehøvlet.

Og til spørsmålet ditt: nei, jeg har ikke for vane å legge huet igjen hjemme når jeg handler julegaver, så jeg ble ikke overrasket over å se at det som lå under treet var eksakt det samme som jeg hadde kjøpt.

Anonymous poster hash: 668b1...ffc

Skrevet

Våre barn får én gave hver. Ligger på 800-1 000,-

De får vel 17-18 gaver ellers.

Anonymous poster hash: 336a3...ea5

Skrevet

JA! Altfor mye. Angrer når jeg nå får svi fordi lommeboka og kontoen er nesten tom! Skjønner ikke hvorfor jeg alltid tar så aaaav.. Ungene er jo drit lei etter å ha åpnet de første 3 stk likevel! Neste år blir det 1-2 billige gaver på hver, da de får alt de trenger utenom..

Anonymous poster hash: 11ba9...7cd

Skrevet

Huff, huff, huff. Brudd på "Ad hominem" i hvert eneste innlegg. Hold deg til saken selv når du føler deg truffet, du, så blir diskusjonene så mye mindre ubehøvlet.

Og til spørsmålet ditt: nei, jeg har ikke for vane å legge huet igjen hjemme når jeg handler julegaver, så jeg ble ikke overrasket over å se at det som lå under treet var eksakt det samme som jeg hadde kjøpt.Anonymous poster hash: 668b1...ffc

Føler du deg smart ved å kaste ut ord du sannsynligvis har googlet fram og ikke egentlig forstår? Siden det tross alt var du som begynte med personangrep. Du har jo ikke skjønt hovedinnlegget enda engang. Og svarene du kommer med er så langt ut på vidda at det er jo håpløst å skulle svare på dine "argumenter".

Og jeg som de fleste andre har forstått drar ikke bare ut en dag og kjøper en ting til hvert barn, jeg har kjøpt masse ting, over tid på diverse salg. Da er det ikke så lett å holde oversikten.

PS: Du vet at det er sånne som deg som gjør DIB morsomt sant?

Skrevet

Mine fikk nok.

Men må si meg sjokkert over hvor mange her inne som ikke setter pris på sølvbestikket sitt. Jeg tar frem mitt ved enhver anledning og gleder meg over minnene knyttet til det (har en kakespade som mormor fikk gravert inn navnet mitt på men stavet det feil 😂😂😂 og en smørbrød klype jeg fikk av farfar kort tid før han døde. Skjeer jeg har fått av oldemor og en syltetøyskje jeg fikk av storesøster til konfirmasjonen min, blant annet)

Skrevet

Mine fikk nok.

Men må si meg sjokkert over hvor mange her inne som ikke setter pris på sølvbestikket sitt. Jeg tar frem mitt ved enhver anledning og gleder meg over minnene knyttet til det (har en kakespade som mormor fikk gravert inn navnet mitt på men stavet det feil og en smørbrød klype jeg fikk av farfar kort tid før han døde. Skjeer jeg har fått av oldemor og en syltetøyskje jeg fikk av storesøster til konfirmasjonen min, blant annet)

Sølv er så dyrt at en sjelden får nok til å servere til mer enn et par stykker. Ikke så moro å ha 4 teskjeer, 3 spiseskjeer, 2 gafler og 1 kniv, i 3 ulike mønstre... mine slektninger gikk over til å gi sølvplett siden sølv er så dyrt, så da har jeg upraktisk antall i 2 mønstre av det og. Det hele ble toppet sv et ikke komplett sett med stålbestikk når sølvplett også var for dyrt.

Hadde jeg hatt ett helt komplett sett av noe hadde det jo vært brukanes.

Skrevet

Jøss, for en ufyselig tråd! Så mange ekle, bitre og vemmelige svar. Hvorfor provoserer det så enormt at man har forskjellig syn og tradisjoner på julegaver? Det er jo flere som fullstendig mister hodet og spyr ut gørr her. Pga en julegavetråd? Man må jo ha seriøse problemer om man reagerer på denne måten.

Skrevet

Jøss, for en ufyselig tråd! Så mange ekle, bitre og vemmelige svar. Hvorfor provoserer det så enormt at man har forskjellig syn og tradisjoner på julegaver? Det er jo flere som fullstendig mister hodet og spyr ut gørr her. Pga en julegavetråd? Man må jo ha seriøse problemer om man reagerer på denne måten.

Det gjelder vel hele anonymforumet.

Mye sure folk her inne. 😊

Anonymous poster hash: 336a3...ea5

Skrevet

Siden du tydeligvis ikke er av den kjappeste sorten skal jeg hjelpe deg litt til. Les overskriften og hovedinnlegget igjen, altså det øverste innlegget på første siden og teksten over. Ser du setningene med spørsmålstegn bak? Spørsmålstegn ser slik ut: ?

Greier du nå forstå hva det blir spurt om i tråden? Og hvorfor den ble satt inn? Evt kan du jo spørre Mamman og pappan din om hjelp. Hvis du fortsatt sliter kan jeg ta det med teskje til deg da.

Du fremstår nok ikke som du ønsker med disse innleggene dine. Dette blir bare flaut.

Anonymous poster hash: 3a859...fa4

Skrevet

Sølv er så dyrt at en sjelden får nok til å servere til mer enn et par stykker. Ikke så moro å ha 4 teskjeer, 3 spiseskjeer, 2 gafler og 1 kniv, i 3 ulike mønstre... mine slektninger gikk over til å gi sølvplett siden sølv er så dyrt, så da har jeg upraktisk antall i 2 mønstre av det og. Det hele ble toppet sv et ikke komplett sett med stålbestikk når sølvplett også var for dyrt.

Derfor samler man til barna fra de er små 😀 mitt var komplett til kaffe innen jeg var 18 og fikk mye til middag til bryllup.

Skrevet

Derfor samler man til barna fra de er små mitt var komplett til kaffe innen jeg var 18 og fikk mye til middag til bryllup.

Jeg har også fått siden jeg var liten, ble ikke komplett for det.

Skrevet

Du fremstår nok ikke som du ønsker med disse innleggene dine. Dette blir bare flaut.Anonymous poster hash: 3a859...fa4

Og du også vet hvordan jeg vil fremstå? Hehe.. mange folk som kryper fram fra under steiner her...

Skrevet

Og du også vet hvordan jeg vil fremstå? Hehe.. mange folk som kryper fram fra under steiner her...

ALLE som leser denne tråden skjønner hvordan du prøver å fremstå 😂

Anonymous poster hash: 3a859...fa4

Skrevet

Derfor samler man til barna fra de er små 😀 mitt var komplett til kaffe innen jeg var 18 og fikk mye til middag til bryllup.

Jeg hadde fullt til middag og kaffe, så når jeg gifter meg fikk vi store middagsting. Veldig hyggelig ☺

Skrevet

ALLE som leser denne tråden skjønner hvordan du prøver å fremstå Anonymous poster hash: 3a859...fa4

Og det er da hvordan?

Skrevet

Og det er da hvordan?

Uansett hvordan, så lykkes du ikke helt.

Hvert eneste innlegg er smekkfullt av personangrep. (Derav uttrykket "ad hominem", altså "mot mannen", ikke ballen. Jeg er lingvist, så jeg forstår de fleste daglige uttrykk på latin serru - og jeg har dessuten basal logikk i fagkretsen, det har alle med ex.phil. Så jeg trenger ikke google helt elementære begreper. Men det er klart - den intellektuelle og kulturelle ballasten kommer ikke opp mot den finansielle, blant dine kjerneverdier. Dét er også helt i orden det - bare man klarer å holde seg fra skittkasting når man ønsker å fremme sitt verdisyn.)

Anonymous poster hash: 668b1...ffc

Skrevet

Jeg også fikk sånt sølvbestikk hver bidige jul. Jeg hatet det! Fikk beskjed om at jeg kom til å sette pris på det når jeg ble voksen. Vel, nå er jeg 35, og søvbestikket har ikke blitt brukt en eneste gang. Det ligger langt inni et skap, svart og jævli.

Det er då veldig dumt, når du først har fått det. Er ekstra stas å finne fram sølvbestikket til jul og spesielle anledningar, og jo meir ein brukar det, jo mindre svart vert det. Har det i tette boksar, så det hår fleire juler mellom kvar gang det vert pussa. (Er ikkje like nøyen som mor mi,då) Du har sikkert eit dårleg forhold til det frå barndomen,sidan du ønska noko anna, men det gjev iallefall inga glede innerst i skapet.
Skrevet

Kan vere moro med ei fin blanding og. Eg har ein bråte teskeier som eg har fått og arva ulike stader, eg den smiler eg kvar gang eg finn fram. Er det ikkje litt moderne å mixe og matche servise? Då må ein kunne gjere det med bestikk og 🙂

Skrevet

Snakker som en mor med tre tette småbarn? Haha, javel? Evner ikke små barn å ønske seg noe? Bare fordi ditt barn tydeligvis var litt sent utviklet betyr ikke at alle er det. Her har de fint greid å ønske seg ting fra de er store nok til å gjøre seg forstått, dvs fra ettårsalder. Ubrukelige leker? Synes hvem? Kjipe stusselige "fornuftige" mor, eller barna? Har du ikke lært dem å glede seg over ting? Også billigere mindre ting? Ditt barn er rimelig bortskjemt om det er naturlig med sko til 2000 og vesker til 4000. Tydelig at du er ettbarnsmor ja. Og hvorfor må det være så nyttig? Det er julegaver! De skal glede, ikke være anledning for gniene mor å spare på at de får det de trenger da istedenfor resten av året.. du virkelig oser juleglede...

"Sent utviklet"? Unnskyld meg, men den eneste du driter ut her er deg selv. Hva med oss som har barn som (fra de var ganske så små) kun ønsker seg klær og sportsutstyr? Hva med dem som har arvet masse leker og utstyr av storesøsken? Jeg er i alle fall ikke villig til å være med på forsøpling og på å drive forbruk sv unyttige gjenstander til himmels. Når sønnen min ønsker seg et (relativt) dyrt klesplagg får han det fremfor ræl han aldri kommer til å bruke. Trenger han en varm jakke kan han få det når som helst. Lar ham ikke gå å fryse frem til jul. Men ønsker han seg en ekstra fin jakke får han enten spare litt selv, eller få den til jul eller bursdag. Enkelte barn vil heller ha bruksting enn leker, det gjør ikke foreldrene kjipe.

Anonymous poster hash: 15476...620

Skrevet

Synes dette er en fin regel

Something they want

Something they need

Something to wear

Something to read

Skrevet

Uansett hvordan, så lykkes du ikke helt.

Hvert eneste innlegg er smekkfullt av personangrep. (Derav uttrykket "ad hominem", altså "mot mannen", ikke ballen. Jeg er lingvist, så jeg forstår de fleste daglige uttrykk på latin serru - og jeg har dessuten basal logikk i fagkretsen, det har alle med ex.phil. Så jeg trenger ikke google helt elementære begreper. Men det er klart - den intellektuelle og kulturelle ballasten kommer ikke opp mot den finansielle, blant dine kjerneverdier. Dét er også helt i orden det - bare man klarer å holde seg fra skittkasting når man ønsker å fremme sitt verdisyn.) Anonymous poster hash: 668b1...ffc

Tipper du er naver, ingen prøver så krampaktig fremstå som "smart" om de faktisk er det. Var redd du hadde gitt deg, savnet underholdningen. Det skal du ha, det leverer du!

Skrevet

Tipper du er naver, ingen prøver så krampaktig fremstå som "smart" om de faktisk er det. Var redd du hadde gitt deg, savnet underholdningen. Det skal du ha, det leverer du!

Uansett hvor hardt du prøver er det ikke motdebattanten din som fremstår som den tapende part her. Best å gi seg før hullet du graver deg ned i blir for stort.

Skrevet

Det gjør jammen du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...