Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #76 Skrevet 24. desember 2016 Vell, nå er de 1 og 3 år og har ikke helt fått med seg alt med jul enda. Og dressene er faktisk veldig dyre, så det er flotte gaver. Om de hadde fått en leketing til av oss, i tillegg til de 100 gavene de får fra besteforeldre, familie osv, så tror jeg ikke de hadde merket forskjell. Tror det går veldig fint. En 3 åring vet veldig godt at det er jul, med mindre dere bor under en stein Anonymous poster hash: cd9fd...418
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. desember 2016 #77 Skrevet 24. desember 2016 Jeg bruker mye tid på gaver for å forsikre meg så godt det lar seg gjøre at mottakeren blir glad. Jeg gir gaver for å glede andre, ikke meg selv. Her får sønnen min 5-6 gaver fra oss, og niesen min 6-7. Og jeg vet de kommer til å bli veldige glade:)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #78 Skrevet 24. desember 2016 Å hjelpe meg! Jeg ser at vi tenker en smule annerledes enn mange her når det kommer til julegaver😱 Jeg håper virkelig at barna mine vil bli takknemlige for oldeforeldrenes hjemmestrikkede sokker og votter, i tillegg til klær og leker som de får av besteforeldre, tanter og onkler. Av oss foreldre får barna faktisk ingenting. Og det er rett ig slett fordi jeg ønsker å begrense gavemengden. Når folk har spurt meg hva barna ønsker seg, så vet jeg faktisk ikke hva jeg skal svare. De har jo alt de trenger, og kommer heller ikke på noe selv. Når det er sagt får de heller ikke leker av oss i tide og utide heller. Men det vi har er fra jul og bursdager, samt mye arv. Jeg orker ikke tanken på å fylle huset med enda flere ting som vi egentlig ikke trenger, bare fordi det er om å gjøre å ha mest pakker under treet. Klart at dette vil bli annerledes når de blir eldre. Foreløpig er de barnehagebarn og strålende fornøyde med at nissen kanskje kommer i morgen og at de skal få spise grøt til lunsj! Og jeg akter ikke å bidra med å hype opp julegavesirkuset mer enn nødvendig. Det kommer tidsnok. Og jeg vil at mine barn skal sette pris på det de har, og ikke ha så mye ting at de ikke greier å se verdien av det de har... Anonymous poster hash: 571ce...31f Jeg tenker, og gjør som deg. Anonymous poster hash: 7a159...945
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #79 Skrevet 24. desember 2016 Jeg også fikk sånt sølvbestikk hver bidige jul. Jeg hatet det! Fikk beskjed om at jeg kom til å sette pris på det når jeg ble voksen. Vel, nå er jeg 35, og søvbestikket har ikke blitt brukt en eneste gang. Det ligger langt inni et skap, svart og jævli. Samme her. Fikk ikke fullt sett engang, så har bare en haug med ubrukelige teskjeer... Anonymous poster hash: 09014...850
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #80 Skrevet 24. desember 2016 Solstråle... Ting de uansett må ha får de jo uansett. Vi gjemmer ikke det til jul for å spare litt, det blir veldig gnient. Skal man oppgradere garderoben og rommene kun til jul og bursdag da eller? Anonymous poster hash: b858c...9e3 Jeg er helt uenig. Seng til jul er supert! Jeg tror det er større sannsynlighet for at sengen vil huskes enn den ene av tilsammen 1000 lekene man fikk ila barneårene. Anonymous poster hash: 486c3...e54
hms33 Skrevet 24. desember 2016 #81 Skrevet 24. desember 2016 Ja ja, sånn kan det gå. Bra for deg at butikkene er åpne noen timer i morgen også. Er bare løpe ut og kjøpe, bra du oppdaget det nå før det er for sent. Ellers hadde julen blitt noe skikkelig dritt. For ungene dine vil vel ikke ha noe de kan bruke nå vel??? Anonymous poster hash: 82de2...ec4 Gjett hvem som skal stå først i køen i sølvskjebutikken i dag👍 Sikkert flere som har glemt å kjøpe sølvskje i år 😂🙈
sotosmor Skrevet 24. desember 2016 #82 Skrevet 24. desember 2016 Hvem har sagt at mine tre barn er under 3 år? Veldig elendig forsøk på hersketeknikk "kjære deg"'... det er ikke vanlig for 15 penger å gå med sko til 2000! Anonymous poster hash: b858c...9e3 Hvis du vil ha kvalitet,så er det dyrt.Blant annet kostet Gore Tex skoene hennes rundt 1700 kroner. Her er det slutt på barneavdelingen i skobutikken for lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #83 Skrevet 24. desember 2016 Hvem har sagt at mine tre barn er under 3 år? Veldig elendig forsøk på hersketeknikk "kjære deg"'... det er ikke vanlig for 15 penger å gå med sko til 2000! Anonymous poster hash: b858c...9e3 Fordi du snakker som en mor med tre tette små barn. Vi har god råd og kun ett barn og ved jul og bursdag får hun et par ting hun ønsker seg. Joda det er helt vanlig at tenåringer går med sko til 2000. Det er helt vanlig at tenåringer her også går ned vesker til 4000 kr. Du kan virkelig ikke sammenligne småbarn med tenåringer. Når hun var mindre fikk hun masse ubrukelige leker til mange tusen fra familie. Slik dine barn kommer til å få. Jeg er mer fan av å gi litt færre men mer nyttige gaver til et stort barn som evner å ønske seg ting. Hadde vi hatt tre barn så hadde vi sikkert ikke kjøpt for 3000 til hver men siden vi kun har ett så blir ikke dette store utgiftsposten. Anonymous poster hash: c1de4...aae
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #84 Skrevet 24. desember 2016 Fordi du snakker som en mor med tre tette små barn. Vi har god råd og kun ett barn og ved jul og bursdag får hun et par ting hun ønsker seg. Joda det er helt vanlig at tenåringer går med sko til 2000. Det er helt vanlig at tenåringer her også går ned vesker til 4000 kr. Du kan virkelig ikke sammenligne småbarn med tenåringer. Når hun var mindre fikk hun masse ubrukelige leker til mange tusen fra familie. Slik dine barn kommer til å få. Jeg er mer fan av å gi litt færre men mer nyttige gaver til et stort barn som evner å ønske seg ting. Hadde vi hatt tre barn så hadde vi sikkert ikke kjøpt for 3000 til hver men siden vi kun har ett så blir ikke dette store utgiftsposten. Anonymous poster hash: c1de4...aae Snakker som en mor med tre tette småbarn? Haha, javel? Evner ikke små barn å ønske seg noe? Bare fordi ditt barn tydeligvis var litt sent utviklet betyr ikke at alle er det. Her har de fint greid å ønske seg ting fra de er store nok til å gjøre seg forstått, dvs fra ettårsalder. Ubrukelige leker? Synes hvem? Kjipe stusselige "fornuftige" mor, eller barna? Har du ikke lært dem å glede seg over ting? Også billigere mindre ting? Ditt barn er rimelig bortskjemt om det er naturlig med sko til 2000 og vesker til 4000. Tydelig at du er ettbarnsmor ja. Og hvorfor må det være så nyttig? Det er julegaver! De skal glede, ikke være anledning for gniene mor å spare på at de får det de trenger da istedenfor resten av året.. du virkelig oser juleglede... Anonymous poster hash: b858c...9e3
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #85 Skrevet 24. desember 2016 Det kan jo faktisk være at noen ikke har råd til begge deler. Utstyr og klær når de trenger det, men må gi det som gave. Selv om du handler mange gaver til dine barn, så prioritere jeg og andre annerledes. Og det er viktig at de bli takknemlig for alt de får, selv om det er ting de trenger. Gutten vår fikk seng i 2 års gave fordi han trengte ny seng. Fikk leker av andre.c Anonymous poster hash: 1c014...c1d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #86 Skrevet 24. desember 2016 Har ikke kjøpt julegave til eget barn i år. 🙈 Anonymous poster hash: fee9e...eb2
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #87 Skrevet 24. desember 2016 Snakker som en mor med tre tette småbarn? Haha, javel? Evner ikke små barn å ønske seg noe? Bare fordi ditt barn tydeligvis var litt sent utviklet betyr ikke at alle er det. Her har de fint greid å ønske seg ting fra de er store nok til å gjøre seg forstått, dvs fra ettårsalder. Ubrukelige leker? Synes hvem? Kjipe stusselige "fornuftige" mor, eller barna? Har du ikke lært dem å glede seg over ting? Også billigere mindre ting? Ditt barn er rimelig bortskjemt om det er naturlig med sko til 2000 og vesker til 4000. Tydelig at du er ettbarnsmor ja. Og hvorfor må det være så nyttig? Det er julegaver! De skal glede, ikke være anledning for gniene mor å spare på at de får det de trenger da istedenfor resten av året.. du virkelig oser juleglede... Anonymous poster hash: b858c...9e3 Mitt barn er ikke sent utviklet. Hva er det for en stygg ting å si om mitt barn? Tydelig at du har store problemer som angriper på den måten. Hvorfor bryr deg om at jeg har råd til å gi datteren ting hun ønsker seg? Anonymous poster hash: c1de4...aae
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #88 Skrevet 24. desember 2016 Herlighet så mange ubrukelige kommentarer - enkelte her inne burde gå i seg selv. Noen av de kjekkeste gavene jeg fikk som barn og ungdom var de praktiske gavene jeg hadde ønsket meg selv. Skulle jeg få dem så måtte det bli til jul, for min mor hadde ikke økonomi til det ellers. Da ble gjerne det en felles bursdags- og julegave også for å få det til. Men jeg var strålende fornøyd. Av andre ønsket jeg meg bøker hele min barndom og ungdom, men det fikk jeg aldri, for julegaver skulle jo være "gøy" - så fikk jeg et eller annet som jeg overhodet ikke var interessert i og aldri vil huske å ha fått. Noen må gi praktiske ting til jul. Barn får som regel så mye annet av leker, plastdingser og annet som bare er kjøpt for ikke å vare, så at de får noen praktiske gaver også, det synes jeg er bare flott. Anonym 9e3 og andre bør kanskje tenke seg om, for det er mange som ikke har råd til å la alle gavene bare være moro-gaver. Jeg vil tro at barna er mye mer glad for å få noe de faktisk trenger (og har lyst på) enn å få noe "morsomt" og være uten det man trenger, eller få en mye dårligere variant av det de trenger for å spe på med noe ræl av leker. At folk kan sitte på julaften og kjefte på andre fordi de ikke har brukt nok penger på barnas gaver eller ikke kjøpt riktige gaver - det blir for meg bare helt uforståelig. Anonymous poster hash: 84b49...11d
frubabys Skrevet 24. desember 2016 #89 Skrevet 24. desember 2016 En 3 åring vet veldig godt at det er jul, med mindre dere bor under en stein Anonymous poster hash: cd9fd...418 Ja, vi bor under en stein. Deilig er det i forhold til det hysteriet her. Kan melde om 2 storfornøyde gutter som åpner masse pakker og spiste god julemat og julegodter. De har faktisk igjen noen pakker som må åpnes i morgen, for etter et par spennende gaver var åpnet ville de kun leke, og vi voksne satt og åpnet gaver for dem. Så vi har det helt fint under steinen vår. Håper alle andre har hatt en fin jul også 🎅
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #90 Skrevet 25. desember 2016 Ja, vi bor under en stein. Deilig er det i forhold til det hysteriet her. Kan melde om 2 storfornøyde gutter som åpner masse pakker og spiste god julemat og julegodter. De har faktisk igjen noen pakker som må åpnes i morgen, for etter et par spennende gaver var åpnet ville de kun leke, og vi voksne satt og åpnet gaver for dem. Så vi har det helt fint under steinen vår. Håper alle andre har hatt en fin jul også Ja da snakker vi barn som virkelig ikke setter pris på å få gaver, fysjom.. også satt dere og vrengte papiret av på deres vegne?? Hørtes trivelig ut! Her åpnet barna det de rakk i går, satte pris på hver enkelt ting. Og det vi ikke rakk åpnet de i dag. Så kan de leke med alt. Anonymous poster hash: b858c...9e3
frubabys Skrevet 25. desember 2016 #91 Skrevet 25. desember 2016 Hjelpe meg så mange sure damer som leser det de vil mellom linjene.. God Jul, håper dere er snillere med egen familie.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #92 Skrevet 25. desember 2016 Solstråle... Ting de uansett må ha får de jo uansett. Vi gjemmer ikke det til jul for å spare litt, det blir veldig gnient. Skal man oppgradere garderoben og rommene kun til jul og bursdag da eller? Anonymous poster hash: b858c...9e3 Hvorfor ikke? Ikke alt trenger å komme rekende på ei fjøl. Jeg er veldig tilhenger av å gi/få ting man trenger også. Hva skal det bli av barna våre om de bare skal få alt kastet opp i hendene...? Anonymous poster hash: 3dde4...dfb
Gjest Darwinia:-) Skrevet 25. desember 2016 #93 Skrevet 25. desember 2016 Jeg også fikk sånt sølvbestikk hver bidige jul. Jeg hatet det! Fikk beskjed om at jeg kom til å sette pris på det når jeg ble voksen. Vel, nå er jeg 35, og søvbestikket har ikke blitt brukt en eneste gang. Det ligger langt inni et skap, svart og jævli. Melder meg inn i klubben for folk med ubrukt sølvbestikk. Fikk 6 teskjeer til konfirmasjonen. 20 år etter har jeg fremdeles kun de 6 teskjeene. Har aldri giddet å kjøpe flere deler fordi mønsteret er dritstygt. Sølvbestikket varer kanskje evig men det gjorde ikke smaken jeg hadde som 14åring. Sølvbestikk er nok på vei ut, MYE rimeligere og mer praktisk med stålbestikk.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #94 Skrevet 25. desember 2016 Fant fram pakkene i går og hjelpe meg hvor mye det var. Nå har vi riktignok tre barn, men de får mange pakker bare av oss. Alt kjøpt med rabatt da, men likevel. Flere som føler de har vært vel ivrige med julehandelen til barna? Anonymous poster hash: b858c...9e3 Kjøper det dei ønska seg. PlayStation 4, PlayStation VR, DS 3D med 2 spill. Anonymous poster hash: 184b2...18c
👀tante Sofie 👒 Skrevet 25. desember 2016 #95 Skrevet 25. desember 2016 Bli lei meg av denne tråden jeg 😕 Jeg har barn i alderen 6-23 år, og alle som en får for det meste "fornuftige" gaver 😳 Og oppover årene har de fått ski,kjelker,spark,klær...... Samtidig som de har fått leker fra tanter / onkler. Og de har nesten aldri hatt gavekalendere heller 😬 MEN jeg vet at de gleder seg til hver jul 🎄 Og de gleder seg til å åpne pakkene de får 😌 Og vi koser oss glugg ihjel ilag ❤️❤️💙❤️
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #96 Skrevet 25. desember 2016 Barna mine har fått fornuftige gaver av meg og leker av andre familiemedlemmer. Jeg forstår ikke hva som er galt med fornuftige gaver. Vi har massevis av leker stuet vekk på loftet, og lekekasser på rommene. Og mer blir det etter flere juler og bursdager. Det er fristende å begynne å kaste... Anonymous poster hash: 8874b...c4e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #97 Skrevet 25. desember 2016 Ang. sølvbestikk. Jeg fikk noen sølvteskjeer i barndommen/ungdommen. Har fått komplettert det i voksen alder, har også kakespade i samme serien. Nei, det blir ikke brukt veldig OFTE.... Men jeg er faktisk veldig glad for å ha det. Anonymous poster hash: 3e1b1...1c6
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #98 Skrevet 25. desember 2016 Fant fram pakkene i går og hjelpe meg hvor mye det var. Nå har vi riktignok tre barn, men de får mange pakker bare av oss. Alt kjøpt med rabatt da, men likevel. Flere som føler de har vært vel ivrige med julehandelen til barna? Anonymous poster hash: b858c...9e3 Følte du trang til å skryte litt av hvor "snill" du har vært? Skjem bort ungene alt du vil. Men ikke forvent beundring for det. Anonymous poster hash: 668b1...ffc
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #99 Skrevet 25. desember 2016 Følte du trang til å skryte litt av hvor "snill" du har vært? Skjem bort ungene alt du vil. Men ikke forvent beundring for det.Anonymous poster hash: 668b1...ffc Det er pinadø godt gjort å klare å lese det der ut av det jeg skrev. Wow. Bitter og sur much? Anonymous poster hash: b858c...9e3
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #100 Skrevet 26. desember 2016 Det er pinadø godt gjort å klare å lese det der ut av det jeg skrev. Wow. Bitter og sur much? Anonymous poster hash: b858c...9e3 Nei. Materialistisk og overflatisk much? Gi ungene litt kjærlighet i stedet du. Det blir de sikkert gladere for enn at dere prøver å kjøpe dem. Anonymous poster hash: 668b1...ffc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå