Gå til innhold

Flere som har kjøpt altfor mye til barna til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem har sagt at mine tre barn er under 3 år? Veldig elendig forsøk på hersketeknikk "kjære deg"'... det er ikke vanlig for 15 penger å gå med sko til 2000!

Anonymous poster hash: b858c...9e3

Penger har vel ikke sko da :legrine: :legrine:

Sorry :)

Anonymous poster hash: cd9fd...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penger har vel ikke sko da :legrine: :legrine: Sorry :)Anonymous poster hash: cd9fd...418

Vil tro de har det i den familien der siden pengene tydeligvis har bein å gå på der...

Skrevet

Barna våre ønsker seg penger, så fra oss får de 500 kroner hver. I tillegg får de en leke fra julenissen til 500 kroner på hver av de. Jeg synes det ble litt mye til sammen.

Anonymous poster hash: b1d48...08c
Skrevet

Her blandet jeg. Kjøper en gøy gave, et kassaapparat, og en fornuftig, en sølvgaffel.

Hun får "bare" to pakker fra oss, men tipper det blir nok annet☺️

Sølvgaffel??😂🙈🙈
Skrevet (endret)

Men hva er spesielt med moskus and dyne da? Er den veldig varm, allergivennlig eller noe sånt. Jeg er bare nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: cd9fd...418

Den er veldig fluffy og forblir sånn for resten av sitt levetid. Den er utrolig varm og min datter sover i etasjen under. Til nå har hun hatt en tynn dyne fra IKEA som hun hater og hun har alltid ønsket seg en slik myk dyne du kan synke inn i. I tillegg er det kun dun ingen fjær og fjerne samler seg aldri i en del av dyna som mange andre gjør og må konstant ristes før bruk den her er kanal sydd slik at de forblir der de er.

I tillegg for hun ett sengetøy hun har ønsket seg med matchende håndkle og badekåpe det er vel det hun for pluss ullundertøy ( det må hun ha). For sikkert mye fint av andre i familien. Bedre med bruksting som faktisk blir brukt til det fulle enn tulle ting som hatchimals til 600!! Kroner

Endret av vimsa3
Skrevet

Sølvgaffel??

Det største ønsket hos alle barn er sølvgaffel.

Viste du ikke det??

Anonymous poster hash: 82de2...ec4

Skrevet

Hadde sett pris på om nokon kunne vise meg kvar det står at Julafta kun skal innehalde gøye julegaver. Og kven som definerte at gøye gaver er avgrensa til å enten vere leiker eller noke dei absolutt ikkje trenger.

Vi gav seng til jul eit år, det var ellevill jubel for at det endelig vart "vaksenseng" og resten av romjula gjekk med til å pynte den med klistremerker, fine pledd, lage slott, og ikkje minste var det superstas å sove i den. Når det i tillegg kom sengetøy frå besteforeldre var jula komplett.

Men ser no eg må informere om at dette var ein stor glipp frå vår side, og at det heretter kun blir leiker uavhengig av kva dei ønsker seg. I år gir vi i tillegg ei gåve frå foreldre og ei gåve per søsken, så vi har tydeligvis rota det skikkelig til med dette gavekonseptet.

Selvsagt er det ikke noe regel om at gavene må være gøye,men føler at jeg kjøper nok klær/sko ellers i året så ønsker ikke å gi det i julegave/bursdag.

Leker kjøper jeg nesten aldri så er gøy å kunne kjøpe det til jul.

Anonymous poster hash: 23d21...dec

Skrevet

Den er veldig fluffy og forblir sånn for resten av sitt levetid. Den er utrolig varm og min datter sover i etasjen under. Til nå har hun hatt en tynn dyne fra IKEA som hun hater og hun har alltid ønsket seg en slik myk dyne du kan synke inn i. I tillegg er det kun dun ingen fjær og fjerne samler seg aldri i en del av dyna som mange andre gjør og må konstant ristes før bruk den her er kanal sydd slik at de forblir der de er.

I tillegg for hun ett sengetøy hun har ønsket seg med matchende håndkle og badekåpe det er vel det hun for pluss ullundertøy ( det må hun ha). For sikkert mye fint av andre i familien. Bedre med bruksting som faktisk blir brukt til det fulle enn tulle ting som hatchimals til 600!! Kroner

Sånn er min dundyne til 399 også... blir den ufluffy kan jeg bytte den ofte for 2000 altså...

Skrevet

Dere er jo altfor gavmilde da....

Anonymous poster hash: 0b55c...d10

Vell, nå er de 1 og 3 år og har ikke helt fått med seg alt med jul enda. Og dressene er faktisk veldig dyre, så det er flotte gaver. Om de hadde fått en leketing til av oss, i tillegg til de 100 gavene de får fra besteforeldre, familie osv, så tror jeg ikke de hadde merket forskjell. Tror det går veldig fint.

Skrevet

Det største ønsket hos alle barn er sølvgaffel.

Viste du ikke det??

Haha!! Nei.... tror jeg har gått glipp av noe viktig her!!

Skrevet

Var aldri min intensjon å lage kveldens spøk her. Vår datter sparer pp sølvbestikk, til jul får hun derfor en gaffel. Jeg fikk bestikk selv som barn og setter stor pris på det. Syns det er hyggelig å gi noe som varer og som man har stor glede av resten av livet.

Skrevet

Var aldri min intensjon å lage kveldens spøk her. Vår datter sparer pp sølvbestikk, til jul får hun derfor en gaffel. Jeg fikk bestikk selv som barn og setter stor pris på det. Syns det er hyggelig å gi noe som varer og som man har stor glede av resten av livet.

Jeg også måtte spare på det, og da late som jeg var glad for hver gaffel. Nå i voksen alder liggerceet og blir svart i skuffen, brukes aldri. Og kjipt å tenke på hvor mye det kostet, en gaffel kunne vært et helt sett med stålbestikk. Eller noe annet litt morsommere da jeg fikk det.

Skrevet

Ja, begynte med at jeg ikke visste hva jeg skulle gi henne men så dukket det opp flere "perfekte" gaver som jeg bare ikke kunne la være å kjøpe... plutselig gikk det opp for meg at det var altfor mye! måtte løse det med å få penger fra mormor og oldefar og skrive fra dem på et par av pakkene sånn at hun ikke får for mye av meg:) de var bare glad for at de slapp å handle selv og for at hun får noe hul ønsker seg :)

Skrevet

Jeg også måtte spare på det, og da late som jeg var glad for hver gaffel. Nå i voksen alder liggerceet og blir svart i skuffen, brukes aldri. Og kjipt å tenke på hvor mye det kostet, en gaffel kunne vært et helt sett med stålbestikk. Eller noe annet litt morsommere da jeg fikk det.

Jeg også fikk sånt sølvbestikk hver bidige jul. Jeg hatet det! Fikk beskjed om at jeg kom til å sette pris på det når jeg ble voksen. Vel, nå er jeg 35, og søvbestikket har ikke blitt brukt en eneste gang. Det ligger langt inni et skap, svart og jævli.
Skrevet

De får altså to gaver hver??

Stort sett. Noen av de har byttet med venner da

Anonymous poster hash: 3e8a7...e90

Skrevet

Ja ja, sånn kan det gå.

Bra for deg at butikkene er åpne noen timer i morgen også.

Er bare løpe ut og kjøpe, bra du oppdaget det nå før det er for sent. Ellers hadde julen blitt noe skikkelig dritt.

For ungene dine vil vel ikke ha noe de kan bruke nå vel???

Skrevet

Vell, nå er de 1 og 3 år og har ikke helt fått med seg alt med jul enda. Og dressene er faktisk veldig dyre, så det er flotte gaver. Om de hadde fått en leketing til av oss, i tillegg til de 100 gavene de får fra besteforeldre, familie osv, så tror jeg ikke de hadde merket forskjell. Tror det går veldig fint.

Er det de som synes de er så vanvittig flotte, mottagerene, eller er det du som synes det??

Skrevet

Ja, ble en del. Har kjøpt fra oss, søsken og besteforeldre så har ikke helt oversikt. Men det ble såpass at jeg sparte et par gaver til bursdagene som kommer istedet.

Anonymous poster hash: 848ca...1be

Skrevet

Sånn er min dundyne til 399 også... blir den ufluffy kan jeg bytte den ofte for 2000 altså...

Tja jeg har hatt alskens dundyner og den her kan ikke sammenlignes! Som sagt har jeg eid min i snart fire år og nei den er ikke som andre 😂

Skrevet (endret)

Hva kjøper dere da typisk? Hvordan velge en ting?

Største får laptop og minste får staffeli og tegnesaker.

Velger det jeg vet de er store nok for og virkelig ønsker seg.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Er det de som synes de er så vanvittig flotte, mottagerene, eller er det du som synes det??

Nei Gud, tenk så ille å gi barna noe de har bruk for til jul. Som vil holde dem gode og varme resten av vinteren. Stakkars mine barn som får 2 nyttige gaver blandet alle lekene som blir liggende i lekekassa. Godt å vite hvem prisen for årets dårligste mor går til!

Skrevet

Å hjelpe meg! Jeg ser at vi tenker en smule annerledes enn mange her når det kommer til julegaver😱

Jeg håper virkelig at barna mine vil bli takknemlige for oldeforeldrenes hjemmestrikkede sokker og votter, i tillegg til klær og leker som de får av besteforeldre, tanter og onkler.

Av oss foreldre får barna faktisk ingenting. Og det er rett ig slett fordi jeg ønsker å begrense gavemengden. Når folk har spurt meg hva barna ønsker seg, så vet jeg faktisk ikke hva jeg skal svare. De har jo alt de trenger, og kommer heller ikke på noe selv. Når det er sagt får de heller ikke leker av oss i tide og utide heller. Men det vi har er fra jul og bursdager, samt mye arv. Jeg orker ikke tanken på å fylle huset med enda flere ting som vi egentlig ikke trenger, bare fordi det er om å gjøre å ha mest pakker under treet.

Klart at dette vil bli annerledes når de blir eldre. Foreløpig er de barnehagebarn og strålende fornøyde med at nissen kanskje kommer i morgen og at de skal få spise grøt til lunsj! Og jeg akter ikke å bidra med å hype opp julegavesirkuset mer enn nødvendig. Det kommer tidsnok. Og jeg vil at mine barn skal sette pris på det de har, og ikke ha så mye ting at de ikke greier å se verdien av det de har...

Anonymous poster hash: 571ce...31f

Skrevet

Blir kvalm av dette hysteriet

Anonymous poster hash: 7a2a7...931

Skrevet

Her gir vi mer til hvert barn når de har bursdag. Da har de en dag som er sin. Slik tenker jeg når jeg handler til resten av slekta. En liten ting til jul, større til sin bursdag

Anonymous poster hash: 1c014...c1d

Skrevet

Har ikke kjøpt MANGE gaver, men har brukt MYE penger... vi har tre barn, og hvert barn får én gave som de ønsker seg til 1000-1500 kr. Brüder, Lego Arkitekt, komplett dukkehus.

Kjøper heller noe med god kvalitet som de virkelig vil ha, enn 10 smågaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...