Gå til innhold

Flere som har kjøpt altfor mye til barna til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får de 2 gaver hver en fra oss foreldre og en fra hverandre.

Klær og annet brukerutstyr ( sko ulltrøye uteklær ol) får de uavhengig av jul og bursdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Kjøpt klokke til en og puslespill til minste.

Anonymous poster hash: 7a159...945

Skrevet

Her for de mange gaver. Men det er en del brunsvarer som de trenger men ønsket seg ull undertøy, lue, morgenkåpe de for også sengetøy og ny dyne (kostet2000 kroner så ikkenoe billig sak) den har hun lett når hun flytter hjemmenifra om noen år!

Skrevet

Her får de 2 gaver hver en fra oss foreldre og en fra hverandre.

Klær og annet brukerutstyr ( sko ulltrøye uteklær ol) får de uavhengig av jul og bursdag.

Hva kjøper dere da typisk? Hvordan velge en ting?

Anonymous poster hash: b858c...9e3

Skrevet

De får ikke så mye fra oss. Yngste får noe til briotoget og eldste litt ulike småting. Kostet sikkert rundt 300kr pr barn.

Men vi har stor familie og svært gavmilde besteforeldre. Så barna ender opp med gaver for sikkert nærmere 10.000 hver (de er 2 og 4 år), så de lider virkelig ingen nød. Jeg synes de får alt for mye. (Ikke at pris har noe betydning. Men man får temmelig mye leker for den summen..)

Hadde vi hatt liten familie, hadde vi gitt mye mer til ungene selv.

Anonymous poster hash: 744ca...be1

Skrevet (endret)

Hadde sett pris på om nokon kunne vise meg kvar det står at Julafta kun skal innehalde gøye julegaver. Og kven som definerte at gøye gaver er avgrensa til å enten vere leiker eller noke dei absolutt ikkje trenger.

Vi gav seng til jul eit år, det var ellevill jubel for at det endelig vart "vaksenseng" og resten av romjula gjekk med til å pynte den med klistremerker, fine pledd, lage slott, og ikkje minste var det superstas å sove i den. Når det i tillegg kom sengetøy frå besteforeldre var jula komplett.

Men ser no eg må informere om at dette var ein stor glipp frå vår side, og at det heretter kun blir leiker uavhengig av kva dei ønsker seg. I år gir vi i tillegg ei gåve frå foreldre og ei gåve per søsken, så vi har tydeligvis rota det skikkelig til med dette gavekonseptet.

Endret av Nebbdyret
Skrevet

ja ble en del, 6-8 stk bare fra meg

Skrevet

Jupp, måtte stoppe innpakningen og sparte en pose med småkaker til senere.

Det er jul for pakker. Bruksting som dress og sokker er gave til foreldrene som da sa slipper å bruke penger på det senere.

Mine får fornuftige ting også, men fornuftige ting som står på dems ønskelister.

Jeg handler fornuftig ved å kjøpe ting på salg året igjennom. Vi har til og med kjøpt noen gaver brukt på finn.no

Men de får 4-5 hver, hvor det er flere ting i noen av dem. Og alt er ting ungene selv ønsker seg, ikke ting som bare jeg synes det er praktisk å ha.

Anonymous poster hash: 82de2...ec4

Skrevet

Vårt barn får øretelefoner og et par sko som stå høyt oppe på ønskelisten. Det ble 3000 kr tilsammen så det ble med det. Får gaver fra mange andre så blir nok gaver uansett.

Anonymous poster hash: c1de4...aae

Skrevet

Hadde sett pris på om nokon kunne vise meg kvar det står at Julafta kun skal innehalde gøye julegaver. Og kven som definerte at gøye gaver er avgrensa til å enten vere leiker eller noke dei absolutt ikkje trenger.

Vi gav seng til jul eit år, det var ellevill jubel for at det endelig vart "vaksenseng" og resten av romjula gjekk med til å pynte den med klistremerker, fine pledd, lage slott, og ikkje minste var det superstas å sove i den. Når det i tillegg kom sengetøy frå besteforeldre var jula komplett.

Men ser no eg må informere om at dette var ein stor glipp frå vår side, og at det heretter kun blir leiker uavhengig av kva dei ønsker seg. I år gir vi i tillegg ei gåve frå foreldre og ei gåve per søsken, så vi har tydeligvis rota det skikkelig til med dette gavekonseptet.

Solstråle... Ting de uansett må ha får de jo uansett. Vi gjemmer ikke det til jul for å spare litt, det blir veldig gnient. Skal man oppgradere garderoben og rommene kun til jul og bursdag da eller?

Skrevet

Vårt barn får øretelefoner og et par sko som stå høyt oppe på ønskelisten. Det ble 3000 kr tilsammen så det ble med det. Får gaver fra mange andre så blir nok gaver uansett. Anonymous poster hash: c1de4...aae

Øretelefoner og sko til 3000?????? Til et barn? Mine får mange pakker, men kaster ikke penger ut av vinduet ved å handle ting som er overpriset...

Skrevet

Med den reaksjonen fra barna,vil jeg si at seng går under kategorien gøye gaver😉

Skrevet

Oi, kontrast ja. Slike ting får ikke mine i gave, ikke klær, sportsutstyr og sengetøy. Det får de uansett. Jul skal jo være gøy.

Men det kan jo være gøy å få klær og sportsutstyr og

Anonymous poster hash: cd9fd...418

Skrevet

Øretelefoner og sko til 3000?????? Til et barn? Mine får mange pakker, men kaster ikke penger ut av vinduet ved å handle ting som er overpriset...

Når du får større barn så tenker du nok annerledes. Hun har ønsket seg disse øretelefonene en stund. Samme med disse skoene.

Skrevet

Når du får større barn så tenker du nok annerledes. Hun har ønsket seg disse øretelefonene en stund. Samme med disse skoene. Anonymous poster hash: c1de4...aae

Nei, kjøper ikke så dyre ting til meg selv en gang. Skal ikke lære mine barn til å være slaver av merker og andres mening. Og ikke minst, fremstå som "rik" pga dyre ting.

Skrevet

Her for de mange gaver. Men det er en del brunsvarer som de trenger men ønsket seg ull undertøy, lue, morgenkåpe de for også sengetøy og ny dyne (kostet2000 kroner så ikkenoe billig sak) den har hun lett når hun flytter hjemmenifra om noen år!

Nå ble jeg nysgjerrig på hva som er så spesielt med en så dyr dyne?

Skrevet

Nei, kjøper ikke så dyre ting til meg selv en gang. Skal ikke lære mine barn til å være slaver av merker og andres mening. Og ikke minst, fremstå som "rik" pga dyre ting.

Ta det helt med ro ☺☺ ingen tror vi er rike fordi vi kjøper sko til 2000 og øretelefoner til 1000 kr til vår 15 åring. Det er helt vanlig å kjøpe til tenåringer idag.

Min datter er heller ikke slave av merker men hun har sin smak og ved jul og bursdag får hun noe av det hun ønsker seg. Kom og diskuter når du har vært mamma litt mer enn 3 år 👍

Skrevet

Solstråle... Ting de uansett må ha får de jo uansett. Vi gjemmer ikke det til jul for å spare litt, det blir veldig gnient. Skal man oppgradere garderoben og rommene kun til jul og bursdag da eller? Anonymous poster hash: b858c...9e3

Nei, det er ikkje slik eg tvinger ungene til å gå i holete sokkar og sove i sprinkelseng med beina i vinkel berre fordi dei skal vente til jul. Og nokre år har det blitt mest leiker, andre ganger utstyr som ski/seng/sko osb. Dette har absolutt ingenting med at vi som forreldre skal spare pengar. Det går på å gi ungane eit verdisyn der ein er glad for gåver, ikkje tek det for gitt og også å forstå verdien av ting. Mamma og pappa kan ikkje berre kjøpe alt heile året gjennom, for så å avslutte året med kjøpefest der det er forbudt å gi noko fornuftig.

Eg blir berre litt matt når folk er så bastant på at det omtrent er barnemishandling å gi ei fornuftig gåve. Ja takk begge deler tenker eg.

Skrevet

Følte det ble litt i overkant i november når jeg gjorde innkjøpene til jul og adventskalender. Men nå ser jeg at det kun er to pakker til selve julaften, en gis i vårt navn og en i julenissens navn. Men det er kjekke gaver så blir nok bra.

Anonymous poster hash: 1c38a...9a7

Skrevet

Solstråle... Ting de uansett må ha får de jo uansett. Vi gjemmer ikke det til jul for å spare litt, det blir veldig gnient. Skal man oppgradere garderoben og rommene kun til jul og bursdag da eller?

Fikk du aldri sånne ting til bursdag og jul i oppveksten? Var det dårlige gaver?

Skrevet

Mine får alltid en fornuftig pakke fra meg. Med noe klær som de faktisk trenger. Og jeg vil gjerne ha meg frabedt å bli kaldt gnien av den grunnen. Forsøker å finne noe til dem som de blir skikkelig glad for. I hverdagen må vi ofte nøye oss med arveklær og det som tilfeldigvis er på salg.

I tillegg får de en bok. Det fikk jeg alltid selv som barn og jeg synes det er en super tradisjon. Igjen bruker jeg litt tid og krefter på å finne noe jeg regner med at de faktisk vil like.

Og så får de en for-gøy gave i tillegg. Noe de kan holde på med i juleferien. Men det er ikke noe veldig stort eller dyrt.

Barn får ikke en trasig jul fordi om de ikke får en halv lekebutikk under treet.

Anonymous poster hash: ac8b2...8d3

Skrevet

Ehe...samme her. Plukket frem gavene istad og skjønte ikke at det kunne være så mange😳

Det er en fin miks av klær, som hun trenger, og nye artige leker. Mye er kjøpt på salg gjennom høsten så lommeboken er ikke helt tom heller, hehe.

Anonymous poster hash: c2f8b...e38

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig på hva som er så spesielt med en så dyr dyne?

Vi har en slik moskus and dyne dette har hun ønsket seg i flere år. Man tilbringer halve livet i senga hun for mer bruk for den en hvilken som helst leke eller ting. Det er 15 år garanti på den og jeg kjøpte den på salg så den er ennå dyrere ellers.

Skrevet

Ta det helt med ro ☺☺ ingen tror vi er rike fordi vi kjøper sko til 2000 og øretelefoner til 1000 kr til vår 15 åring. Det er helt vanlig å kjøpe til tenåringer idag.

Min datter er heller ikke slave av merker men hun har sin smak og ved jul og bursdag får hun noe av det hun ønsker seg. Kom og diskuter når du har vært mamma litt mer enn 3 år Anonymous poster hash: c1de4...aae

Hvem har sagt at mine tre barn er under 3 år? Veldig elendig forsøk på hersketeknikk "kjære deg"'... det er ikke vanlig for 15 penger å gå med sko til 2000!

Skrevet

Vi har en slik moskus and dyne dette har hun ønsket seg i flere år. Man tilbringer halve livet i senga hun for mer bruk for den en hvilken som helst leke eller ting. Det er 15 år garanti på den og jeg kjøpte den på salg så den er ennå dyrere ellers.

Men hva er spesielt med moskus and dyne da? Er den veldig varm, allergivennlig eller noe sånt. Jeg er bare nysgjerrig  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...